Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Joost »

Ik denk dat het ook grotendeels met de verwachtingen van mensen te maken hebben. Kort na de opening waren de verwachtingen van Wildlands enorm hoog, dan valt een bezoek nou eenmaal ook sneller tegen en scoorde Wildlands erg slecht. Door de vele negatieve berichtgeving en de lage bezoekerscijfers zal de verwachting bij het grote publiek ook veranderd zijn, men verwacht geen park meer met veel dieren én veel attracties, nee ze verwachten veel minder. Als mensen dan met een negatiever idee een park bezoeken is de kans dus ook weer groter dat het juist wel mee valt en men dus een betere beoordeling geeft.

Persoonlijk denk ik dat het verschil in cijfers er dus vooral mee te maken heeft dat men bij Wildlands, Overloon en AquaZoo veel lagere verwachtingen heeft dan bij Artis, Blijdorp en SBB, waardoor men bij die eerste drie tuinen eerder "verrast" is en dus een hogere beoordeling geeft.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Joost schreef:
05 nov 2019, 11:57
Ik denk dat het ook grotendeels met de verwachtingen van mensen te maken hebben. Kort na de opening waren de verwachtingen van Wildlands enorm hoog, dan valt een bezoek nou eenmaal ook sneller tegen en scoorde Wildlands erg slecht. Door de vele negatieve berichtgeving en de lage bezoekerscijfers zal de verwachting bij het grote publiek ook veranderd zijn, men verwacht geen park meer met veel dieren én veel attracties, nee ze verwachten veel minder. Als mensen dan met een negatiever idee een park bezoeken is de kans dus ook weer groter dat het juist wel mee valt en men dus een betere beoordeling geeft.

Persoonlijk denk ik dat het verschil in cijfers er dus vooral mee te maken heeft dat men bij Wildlands, Overloon en AquaZoo veel lagere verwachtingen heeft dan bij Artis, Blijdorp en SBB, waardoor men bij die eerste drie tuinen eerder "verrast" is en dus een hogere beoordeling geeft.
Voor een nieuwe tuin als Wildlands lijkt me dat een zeer plausibele verklaring Joost: het niet beantwoorden aan het verwachtingspatroon; daarenboven, Wildlands lijkt de laatste jaren ook wel gehoor te geven aan (sommige) opmerkingen. Voor voor bv. Artis lijken de meeste opmerkingen niet iets van het laatste jaar alleen te zijn en ik zie dus geen verklaring waarom ze het ene jaar beduidend minder scoren dan het jaar daarvoor.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Je kan op zulke site's natuurlijk ook de opmerkingen wat sturen door mensen na een 'leuk' dagje uit effectief hierop te wijzen. Tuinen die dat niet doen, krijgen dan al snel enkel de negatieve reacties op dit soort site's. Negatieve opmerkingen zijn immers sneller geplaatst dan positieve in deze online (media) tijd. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Op Tripadvisor en Facebook staat Diergaarde Blijdorp, Artis en Burgers Zoo hoger dan Wildlands en daar zijn meer beoordelingen en is het dus betrouwbaarder dan Zoover. Dus het zegt niet zoveel dat Zoover.

En idd er worden vooral negatieve dingen vermeldt op Zoover waar ik het totaal niet mee eens ben en sommige mensen onderbouwen hun punt of argument niet nee die zeggen alles is stom enz.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Joost »

Apenarend schreef:
05 nov 2019, 12:08
Voor een nieuwe tuin als Wildlands lijkt me dat een zeer plausibele verklaring Joost: het niet beantwoorden aan het verwachtingspatroon; daarenboven, Wildlands lijkt de laatste jaren ook wel gehoor te geven aan (sommige) opmerkingen. Voor voor bv. Artis lijken de meeste opmerkingen niet iets van het laatste jaar alleen te zijn en ik zie dus geen verklaring waarom ze het ene jaar beduidend minder scoren dan het jaar daarvoor.
Klopt, het is ook best wel lastig te verklaren. Desondanks blijf ik wel het idee hebben dat het bij iedere dierentuin te maken heeft met de mate waarin het park de bezoeker "verrast", zowel in positieve als negatieve zin. Als je het heel zwart op wit bekijkt is het volgens mij zo: Wildlands verrast over het algemeen meer mensen in positieve zin, omdat ze minder verwacht hadden. Bij Artis zal het over grote deel van de mensen een prima dagje uit hebben wat voldoet aan de verwachtingen en dus zijn mensen nergens door echt verrast. Maar ondertussen heb ik het idee dat mensen die recensies schrijven op beoordelingssites dat vooral doen als ze verrast zijn, wanneer ze een negatieve ervaring hebben moet dat altijd gedeeld worden, maar wanneer de ervaring plotseling veel positiever is ook. Als iemand gewoon een prima dagje weg heeft gehad wat voldeed aan de verwachtingen voelen ze naar mijn idee veel minder de drang om een recensie te schrijven. Kijk bijvoorbeeld naar de cijfers die over het algemeen gegeven worden, dat zijn vaak of 8/9 of 1/2/3 maar een 6je zie je weinig, dat zegt naar mijn idee ook wel wat. Daarnaast tellen de meest recente cijfers het zwaarst en heeft Wildlands opvallend meer (recente) recensies dan Artis, dus mogelijk dat een paar 1en bij Artis dan net war zwaarder tellen dan bij Wildlands?

Overigens zie ik nu ik bij Artis de recensies door zit te lezen wel ook veel kritiek op de horeca, dat zou er natuurlijk mee te maken kunnen hebben dat het park sinds dit seizoen volledig vega is gegaan?

Al met al lijkt het mij dat je alle beoordelingssites met een korreltje zout moet nemen ook Facebook en Tripadvisor, het is allemaal niet zo geweldig of slecht als dat er op die sites wel eens gedaan wordt. Iemand die al een recensie heeft geschreven op Facebook zal naar alle waarschijnlijkheid niet ook nog een recensie schrijven op Zoover én Tripadvisor, als je een gemiddelde zou nemen van deze 3 sites komt er mogelijk een correcter beeld uit. Maar dierentuinen zouden zich natuurlijk nooit volledig moeten laten leiden door deze recensies, het is leuk voer voor discussies en als je het goed doet ook leuk om te gebruiken in marketing praatjes. Als Artis echt zo'n drama is als dat Zoover doet vermoeden zullen ze da vanzelf merken in de bezoekerscijfers, maar persoonlijk zie ik die niet in een klap naar beneden gaan. Als input voor wat er verbeterd zou kunnen worden zou het misschien een makkelijke en goedkope manier zijn om naar te kijken, maar daar werken de meeste parken ook gewoon voor samen met onderzoeksbureaus die een veel representatiever en specifieker marktonderzoek kunnen doen dan deze beoordelingssites.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Joost »

Ondanks het Coronavirus en het feit dat vrijwel alle musea tot 31 maart dicht moeten lijkt het er voorlopig op dat de meeste NVD dierentuinen gewoon open blijven, maar wel met enige maatregelen. Een rondje:
Apenheul: Park is sowieso dicht tot 4 april ivm wintersluiting

Aquazoo: Voor zover ik kon zien heeft men nog niets gecommuniceerd, maar gezien de andere Libéma parken ligt het in de lijn der verwachting dat men met een aantal maatregelen gewoon open gaat.

Burgers’ Zoo: Nog niet nader bekend

Dierenpark Amersfoort: Nog niet nader bekend

Dierenrijk: Park blijft open met enkele maatregelen: presentaties etc. waar veel mensen samen komen worden voorlopig niet gehouden. https://www.dierenrijk.nl/nieuws/coronavirus/

WILDLANDS: Park gewoon open, maar de capaciteit in de horecagelegenheden wordt beperkt tot maximaal 100 personen, dit gebeurd ook bij de wachtrijen en bij Animazia. Dierpresentaties gaan voorlopig niet door en evenementen met 100+ personen zullen geen doorgang vinden. https://www.wildlands.nl/wildlands-blijft-open

Diergaarde Blijdorp: Blijdorp blijft voorlopig gewoon open maar momenten waarbij bezoekers in contact komen met de medewerkers of andere bezoekers gaan niet door, hierbij gaat het om schminken, voeder- en verzorgerspraatjes, informatiepunten en begeleide lessen. Ook zijn et Natuurbehoudscentrum, Publiekslab en het maki-verblijf omdat de benodigde afstand tussen de bezoekers niet te garanderen is. https://www.diergaardeblijdorp.nl/houd- ... 7tmiUHtd_4

GaiaZoo: Nog niet nader bekend.

Artis: Nog niet nader bekend

Ouwehands Dierenpark Rhenen: Ouwehands blijft voorlopig open, maar gedeeltelijk. Alle buitenlocaties in het park zijn gewoon te bezoeken, de locaties binnen (zowel verblijven als speeltuinen) blijven voorlopig dicht. Ook hier gaan het entertainment en de dierpresentaties voorlopig niet door. Qua horeca zijn alleen Passaro, de Iglo, Monkey Bites en Pandasia open en van de shops alleen de Zooshop. https://www.ouwehand.nl/nl/nieuws/coron ... aatregelen

Safaripark Beekse Bergen: Het park en het resort blijven voorlopig gewoon open, al worden er wel extra schoonmaakmaatregelen genomen. Ook hier worden de dierpresentaties, ook de roofvogelsafari voorlopig opgeschort. https://www.beeksebergen.nl/veelgestelde-vragen

Avifauna: Nog niet nader bekend

ZooParc Overloon: Blijven net als de andere Libéma tuinen gewoon open, mits maatregelen. Ook hier gaan de dierpresentaties voorlopig niet door. https://www.zooparc.nl/coronavirus/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Bedankt voor het opzoekwerk, ik kopieer het even mee in ons COVID-19 topic, ik verwacht immers nog wel meer berichten:
viewtopic.php?f=94&t=5260&p=86307#p86307
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Dierentuinen binnenkort weer open
Dierentuinen zullen in overleg met hun burgemeester en veiligheidsregio toewerken naar een gedoseerde heropening. De parken zien er prachtig uit in deze tijd van het jaar, alles groeit en bloeit en het is dé tijd van veel jonge dieren. De dierentuinen staan dan ook te popelen om de Nederlanders weer een leuke dag uit te kunnen aanbieden! Samen met de Club van Elf (Nederlandse Dag Attracties) heeft de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD) het protocol ‘Veilig Samen Uit’ opgesteld. Het omzetverlies is dit jaar rond de 70%, een verlies dat de tuinen niet zelf kunnen dragen.
‘Wij zijn heel bij dat we weer kunnen opstarten. In de top 10 van meest gemiste dagattracties tijdens Pasen stonden 7 dierentuinen. Het bieden van een veilig en onbezorgd dagje uit is altijd de kernkwaliteit van de toonaangevende, grootste Nederlandse dierentuinen. De dierentuinen zijn veelal buitenattracties in de natuur en hebben veel ruimte, waardoor de anderhalve meter regel heel goed haalbaar is. Als vanzelfsprekend zullen onze leden ‘Veilig Samen Uit’ oppakken om garant te staan voor dat leuke én veilige dagje uit’, aldus Lisette de Ruigh, directeur van de NVD.

Inspireren en stimuleren tot liefde en zorg voor de natuur
Inspireren en stimuleren tot liefde en zorg voor de natuur is de missie van de NVD dierentuinen. De 13 grote kwaliteitsdierentuinen die de NVD vertegenwoordigt, zijn samen verantwoordelijk voor ca. 1.000 diersoorten en 75.000 dieren en ontvangen meer dan 10 miljoen gasten op jaarbasis.

Drie garanties
Het protocol ‘Veilig Samen Uit’ biedt drie garanties:

Anderhalve meter afstand
Voldoende en heldere informatie
Extra hygiënemaatregelen
Wat betekent dit voor de gast?
Ieder park zal via de website communiceren wanneer en onder welke voorwaarden gasten welkom zijn. De verkoop van tickets zal uitsluitend online plaatsvinden. Het maximum aantal toegelaten gasten per dag zal sterk gereduceerd worden om aan de anderhalve meter afstand tussen huishoudens te kunnen voldoen.

Voor de reguliere gasten is het misschien even wennen omdat het park er op sommige plaatsen iets anders uitziet. Het vraagt net als bij de supermarkten soms wat aanpassingsvermogen. Getraind personeel is zichtbaar aanwezig om uitleg te geven. Er wordt duidelijk gecommuniceerd met speciaal op de situatie toegespitste bebording. Daarnaast zijn extra hygiënemaatregelen getroffen. Contactpunten worden vaker schoongemaakt en centrale desinfectiepunten zijn aanwezig.

Dringend beroep op noodsteun
De dierentuinsector heeft inmiddels een omzetverlies van ruim 50 miljoen euro opgelopen door de lock down. Dit verlies zal nog verder oplopen tot ruim 100 miljoen euro, aangezien we gedoseerd gaan heropenen met substantieel minder gasten per dag. Dierentuinen zijn veelal stichtingen zonder winstoogmerk. Al het geld wordt in normale tijden geïnvesteerd in renovatie van dierverblijven, educatie, onderzoek en natuurbehoud. Op lange termijn verwachten dierentuinen grote financiële problemen als geen extra noodsteun vrijkomt. De sector heeft een dringend beroep gedaan op de overheid om hierin tegemoet te komen.

Wij zijn er klaar voor!
Dierentuinen zijn er klaar voor om weer gasten te ontvangen. Wij verheugen ons erop onze gasten weer een heerlijk dagje uit te kunnen bieden.

Reservering en meer informatie
Voor reservering en meer informatie kunnen gasten terecht op de websites van de diverse dierentuinen.

Bron: https://www.nvddierentuinen.nl/2020/05/ ... weer-open/


Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Erik Zevenbergen voorzitter van Nederlandse Vereniging van Dierentuinen heeft in een artikel van NU.nl uitgelegd hoe de huidige situatie is bij NVD dierentuinen.

Alle grote dierentuinen moeten reorganiseren om te kunnen overleven

De dierentuinen zitten net als andere sectoren die het van de bezoekers moeten hebben, in de hoek waar de klappen vallen. Diergaarde Blijdorp in Rotterdam moet afscheid nemen van een kwart van het personeel. Directeur Erik Zevenbergen die ook voorzitter is van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD) zegt dat geen van de leden aan reorganiseren ontkomt.

En daarmee is niet gezegd dat ze definitief uit de gevarenzone zijn. "Het is echt niet zo dat dierentuinen niet om kunnen vallen", waarschuwt Zevenbergen. Bij de NVD zijn de dertien grootste dierentuinen van Nederland aangesloten. Naast Blijdorp zijn dat onder meer ARTIS, Ouwehands Dierenpark en de Beekse Bergen.

De problemen bij de leden variëren volgens Zevenbergen van "substantieel tot heel groot". De dierentuinen hebben in de basis allemaal te maken met hetzelfde probleem. Een deel van de inkomsten valt weg terwijl de kosten doorlopen. "Waarbij parken zoals ARTIS en wij heel hoge kosten hebben als erfenis uit het verleden, omdat we een gemeentelijke organisatie waren."

Daardoor is de organisatie groter dan nodig is en dat wreekt zich zeker nu. Blijdorp heeft 180 fte op de loonlijst, waarvan veertig tot vijftig fte moet worden geschrapt. ARTIS, Blijdorp, de Apenheul en Avifauna zijn bovendien stichtingen. "Zonder winstoogmerk, waardoor we geen grote buffers hebben", vervolgt de directeur. Blijdorp draaide volgens hem vorig jaar een goed jaar. "Dan heb je een buffer van een paar ton, misschien 1 miljoen, maar dat was zo weg."

'Alleen onderhoud als hok in elkaar dreigt te donderen'
Voor de loonkosten kon een beroep gedaan worden op de NOW en dat is weliswaar de grootste kostenpost, maar ook de verzorging van dieren en planten loopt in de papieren. "En daar wil je niet op beknibbelen", zegt Zevenbergen. "Op onderhoud bijvoorbeeld hebben we wel fors bezuinigd, daar doen we niks aan tenzij een hok in elkaar dreigt te donderen. Investeringen zoals in nieuwe verblijven hebben we op de lange baan geschoven. De sinaasappel is uitgeperst."

De omzetderving voor de sector bedraagt 150 miljoen euro. "Waarvan we als NVD hebben gezegd dat we 40 miljoen zelf dragen, we zijn tenslotte wel ook ondernemers." Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit heeft voor de hele sector, dat zijn tientallen dierentuinen, 39 miljoen euro beschikbaar gesteld. "Voor het overige deel wendt iedereen zich nu tot lokale overheden. Rotterdam heeft al toegezegd dat Blijdorp een overbruggingskrediet krijgt van een paar miljoen om te overleven en de reorganisatie te kunnen financieren."

Daarmee is de dierentuin flexibeler naar de toekomst toe. Zevenbergen: "Dit jaar dreigt nog niemand echt om te vallen, maar volgend jaar wel, zeker als corona nog blijft."

Bron: https://www.nu.nl/economie/6077877/alle ... lk_wrapper


Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door JvG »

Persoonlijk lijkt dit artikel vanuit mijn oogpunt vooral bedoeld om Artis en Blijdorp die al veel zelfmedelijden hebben nog verder hun problemen te laten etaleren. Ieder park heeft het slecht en dan als voorzitter van de NVD met z'n Artis/Blijdorpverhaal te komen...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

JvG schreef:
17 sep 2020, 18:49
Persoonlijk lijkt dit artikel vanuit mijn oogpunt vooral bedoeld om Artis en Blijdorp die al veel zelfmedelijden hebben nog verder hun problemen te laten etaleren. Ieder park heeft het slecht en dan als voorzitter van de NVD met z'n Artis/Blijdorpverhaal te komen...
X2

Volledig mijn idee, maar bij mij krijgen ze meer afgunst dan medeleven. Iedereen heeft het moeilijk als bedrijf, ik weet ook nog niet of mijn baas de crisis gaat overleven.
Maar hij en zijn personeel doen daar alles aan wat we kunnen.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Wineke Schoo keert terug naar de dierentuinwereld. Na een korte uitstap in de wereld van de zorg start ze vanaf 1 november als de nieuwe directeur van de NVD.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Joost »

Gorilla Gust schreef:
19 okt 2020, 12:29
Wineke Schoo keert terug naar de dierentuinwereld. Na een korte uitstap in de wereld van de zorg start ze vanaf 1 november als de nieuwe directeur van de NVD.
Ik wist helemaal niet dat ze weg was bij Burgers'Zoo, maar dit lijkt me echt een goede zet! Op basis wat ik van haar weet een zeer ervaren persoon met kennis van zaken.

Is de functie van directeur van de NVD eigenlijk fulltime? Volgens mij deed voorganger Lisette de Ruigh (voorheen Dierenpark Emmen/Wildlands) er namelijk ook nog van alles naast.

Blijdorpenaar
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 403
Lid geworden op: 10 feb 2013, 20:04
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Blijdorpenaar »

Wellicht is dit niet geheel de juiste plaats, maar afijn: in overleg met de Veiligheidsregio's is besloten om alle horecagelegenheden in NVD-dierentuinen te sluiten.
Blijdorper Bende - Als 't over Blijdorp gaat!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Blijdorpenaar schreef:
28 okt 2020, 16:24
Wellicht is dit niet geheel de juiste plaats, maar afijn: in overleg met de Veiligheidsregio's is besloten om alle horecagelegenheden in NVD-dierentuinen te sluiten.
Het is wat dubbel, maar goed geprobeerd. ;)

Momenteel hebben we daar een COVID-topic voor, daar is dit zonet ook aangehaald.
Zie viewtopic.php?f=94&p=89609#p89609
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door rick04 »

'Dierverzorger moet cruciaal beroep worden' aldus NVD

https://www.looopings.nl/weblog/16121/D ... uinen.html
You can find me in the zoo :)

Niels Grootegans
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 jun 2020, 16:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Niels Grootegans »

rick04 schreef:
09 feb 2021, 20:37
'Dierverzorger moet cruciaal beroep worden' aldus NVD

https://www.looopings.nl/weblog/16121/D ... uinen.html
Ik dacht dat het dat al was. Ik kan me herinneren dat dierentuinen dat riepen in de eerste lockdown, maar ik zal me wel vergissen.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Joost »

Niels Grootegans schreef:
11 feb 2021, 19:43
rick04 schreef:
09 feb 2021, 20:37
'Dierverzorger moet cruciaal beroep worden' aldus NVD

https://www.looopings.nl/weblog/16121/D ... uinen.html
Ik dacht dat het dat al was. Ik kan me herinneren dat dierentuinen dat riepen in de eerste lockdown, maar ik zal me wel vergissen.
Volgens mij riepen dierentuinen toen ook al dat ze wouden dat het dat werd. Ik heb toen meerdere dierverzorgers langs zien komen die uitgebreid op Facebook postten dat ze vonden dat het een cruciaal beroep moest zijn. Maar kennelijk is het dat dus nog steeds niet en proberen ze dat vanuit de NVD nu wel voor elkaar te krijgen.

Niels Grootegans
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 jun 2020, 16:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Niels Grootegans »

Joost schreef:
11 feb 2021, 19:51
Niels Grootegans schreef:
11 feb 2021, 19:43
rick04 schreef:
09 feb 2021, 20:37
'Dierverzorger moet cruciaal beroep worden' aldus NVD

https://www.looopings.nl/weblog/16121/D ... uinen.html
Ik dacht dat het dat al was. Ik kan me herinneren dat dierentuinen dat riepen in de eerste lockdown, maar ik zal me wel vergissen.
Volgens mij riepen dierentuinen toen ook al dat ze wouden dat het dat werd. Ik heb toen meerdere dierverzorgers langs zien komen die uitgebreid op Facebook postten dat ze vonden dat het een cruciaal beroep moest zijn. Maar kennelijk is het dat dus nog steeds niet en proberen ze dat vanuit de NVD nu wel voor elkaar te krijgen.
Oké, bedankt voor de opheldering.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Vanwege de aankomende storm zullen ook diverse NVD-dierentuinen de deuren eerder sluiten. Wildlands en Amersfoort gaven reeds aan om om 14u de poorten te sluiten.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie