Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Gorilla Gust schreef:
18 feb 2022, 10:22
Vanwege de aankomende storm zullen ook diverse NVD-dierentuinen de deuren eerder sluiten. Wildlands en Amersfoort gaven reeds aan om om 14u de poorten te sluiten.
Ook AquaZoo sluit om 14:00 de deuren.

EDIT: ook Avifauna sluit om 14:00 de deuren.

EDIT 2: Artis heeft om 12:30 de deuren gesloten.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

De sterk stijgende kosten voor energie zijn na de coronacrisis een nieuwe klap voor de dierentuinen. Dierentuinen zijn grootverbruikers van energie om hokken en andere verblijven voor de beesten op de juiste temperatuur te kunnen houden. "We kunnen de verwarming niet lager zetten, want je kan een tijger niet vragen om een dikke trui aan te trekken", aldus een woordvoerster van de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD).

Volgens de woordvoerster staan er nog geen grote dierenparken op omvallen, maar zijn de spaarpotjes wel leeg.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... pCl6gAoFJw

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Veel grotere dierentuinen in Nederland, veelal NVD tuinen, werken nog steeds met een tijdslot, een overblijfsel uit de covid-tijden. Buiten Nederland is het bijna geheel verdwenen uit de dierentuinsector, of eerder beperkt tot een gedateerd ticket.

Gisteren in Burger's kreeg ik zo enkel de optie om per half uur een tijdslot aan te geven. Op een minuutje na ook netjes gehaald, maar ik boek nu eenmaal liever thuis met enige zekerheid... en niet pas op de parking zelf.

Daar zorgen de parken met hun kleine lettertjes in de reservatievoorwaarden ook voor. Desondanks dat ze wellicht amper mensen zullen weigeren, namen ze wel die optie op in hun voorwaarden. Combineer dat met ervaringen uit Artis waar men destijds de kwartier-tijdsloten zeer strikt opvolgde... en je verliest toch een portie spontaniteit die je ongewild vervangt voor enige gejaagdheid onderweg. Volgens mij is dat een vorm van een drempel, die (hetzij heel beperkt) zelfs mensen afschrikt in deze tijden. In mijn vriendenkring ervaar ik dat alvast zo uit opmerkingen.

Maar waarom doen de grote parken dit nog in Nederland? In veel artikelen haalt men het personeelsgebrek aan, maar personeel dat er niet is, komt ook op drukke dagen niet. En wanneer je zoals mij in de ochtend zelf boekt, dan betwijfel ik of er iemand extra in de souvenirshop of het restaurant komt te staan. Vooral het startuur zou weinig mogen uitmaken, want ongeacht het uur dat ik aankom... neem ik graag een hapje en een drankje, of een souvenir.

Ook het spreiden van bezoekerstromen lezen we vaak als tegenargument, maar zonder een vaste route haalt dat ook weinig uit vrees ik... Tickets op datum begrijp ik nog, zeker als je die geruime tijd op voorhand kan boeken. Maar het voordeel qua informatie of sturing van een klein slot zoals een half uur kan toch niet meer opwegen tegen de nadelen hiervan in klantvriendelijkheid? Anders was het buiten Nederland ook wel gebleven alszijnde het nieuwe normaal.

Waarom dan alsnog een drempel (hetzij beperkt) aan je klanten voorschotelen? En waarom is deze betutteling in veel Nederlandse tuinen plots zo normaal, en hoor je er niets over... maar krijg je wel mensen die een vega-kroket betuttelend vinden?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Wat zijn de consequenties van het tijdslot niet halen (dus: te laat): mag je dan niet meer binnen?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Apenarend schreef:
20 nov 2022, 13:50
Wat zijn de consequenties van het tijdslot niet halen (dus: te laat): mag je dan niet meer binnen?
Mag je nog steeds wel naar binnen hoor. Ze zijn tegenwoordig daar niet zo streng meer in. Denk dat de NVD dierentuinen het vooral doen om de bezoekersstromen beter te reguleren en als ze weten dat het op een dag veel bezoekers komen ze daarop kunnen anticiperen.

Bij de meeste NVD dierentuinen kan je inmiddels als abonnementhouder weer zonder tijdslot naar binnen, het geldt alleen nog voor de reguliere dagbezoekers.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Apenarend schreef:
20 nov 2022, 13:50
Wat zijn de consequenties van het tijdslot niet halen (dus: te laat): mag je dan niet meer binnen?
Bij Artis mocht het eerder inderdaad niet, bij andere tuinen bleef het zover geweten enkel beperkt tot een eventuele opmerking. Maar als het zonder gevolgen is, waarom dat een drempel invoeren als je klanten wilt bekoren? Onbewust (of bewust) probeer je toch braaf je te houden aan je vooropgestelde afspraak immers.
Dustin1999 schreef:
20 nov 2022, 14:09
Mag je nog steeds wel naar binnen hoor. Ze zijn tegenwoordig daar niet zo streng meer in. Denk dat de NVD dierentuinen het vooral doen om de bezoekersstromen beter te reguleren en als ze weten dat het op een dag veel bezoekers komen ze daarop kunnen anticiperen.
Hoe? Door extra personeel in te schakelen dat ze aangegeven niet te hebben? En hoe leiden ze die stromen beter in de parken zonder een vaste route? Bij een vaste route heeft een later startuur nut, zonder route loopt alles alsnog kriskras door elkaar van start tot einde.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Apenarend »

Toch niet te geloven, Artis met het openbaar vervoer of Burgers met zijn verkeersopstoppingen... en daardoor een paar minuten te laat en dan zou je niet meer binnen mogen. Zoals hierboven ook beschreven in de reacties zie ik daar helemaal het nut niet meer van in. Maar goed, dan koop je dan maar gewoon een ticket bij aankomst, heb je alvast de stress op voorhand niet.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Gorilla Gust schreef:
20 nov 2022, 13:07
Veel grotere dierentuinen in Nederland, veelal NVD tuinen, werken nog steeds met een tijdslot, een overblijfsel uit de covid-tijden. Buiten Nederland is het bijna geheel verdwenen uit de dierentuinsector, of eerder beperkt tot een gedateerd ticket.

Gisteren in Burger's kreeg ik zo enkel de optie om per half uur een tijdslot aan te geven. Op een minuutje na ook netjes gehaald, maar ik boek nu eenmaal liever thuis met enige zekerheid... en niet pas op de parking zelf.
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen het kopen van een ticket alleen op datum of een ticket met datum èn tijd? Je weet meestal toch wel van tevoren hoe laat je in het betreffende dierenpark wil aankomen. Ik geef toe dat half uur tijdsloten die Burgers' Zoo hanteert aan de krappe kant kunnen zijn, en in de meeste dierenparken zijn die inmiddels ook al een stuk ruimer gemaakt. Maar ook met een tijdslot van een half uur kun je nog steeds eenvoudig op tijd komen. Mogelijk wat eerder vertrekken dan je gewend bent zodat je zeker weet dat je op tijd bent. En mocht er onderweg toch iets voorkomen waardoor je te laat zou kunnen komen (file of treinvertraging bijv.) heb je er zelf in ieder geval alles aan gedaan om op tijd te komen, en zullen de parken dat ook heus wel begrijpen.
Gorilla Gust schreef:
20 nov 2022, 13:07
je verliest toch een portie spontaniteit die je ongewild vervangt voor enige gejaagdheid onderweg. Volgens mij is dat een vorm van een drempel, die (hetzij heel beperkt) zelfs mensen afschrikt in deze tijden. In mijn vriendenkring ervaar ik dat alvast zo uit opmerkingen.
Volgens mij is de spontaniteit niet weg aangezien je voor de tijdsloten ook vaak al tickets moest kopen op datum. Daar komt nu alleen nog een tijd bij die zelf kunt kiezen, dat valt volgens mij prima te plannen. Ik plan mijn dierentuinbezoeken meestal ook al een aantal dagen van tevoren, en niet pas op de dag zelf.

Veel Nederlandse parken draaien dit jaar volgens mij juist heel goed, dus die drempel zal ook wel wat meevallen ;).
Gorilla Gust schreef:
20 nov 2022, 13:07
Maar waarom doen de grote parken dit nog in Nederland? In veel artikelen haalt men het personeelsgebrek aan, maar personeel dat er niet is, komt ook op drukke dagen niet. En wanneer je zoals mij in de ochtend zelf boekt, dan betwijfel ik of er iemand extra in de souvenirshop of het restaurant komt te staan. Vooral het startuur zou weinig mogen uitmaken, want ongeacht het uur dat ik aankom... neem ik graag een hapje en een drankje, of een souvenir.
In de artikelen die ik hier over lees halen ze niet het personeelsgebrek aan maar juist de spreiding van het personeel. Uiteraard kun je niet meer personeel inzetten dan dat er beschikbaar is. Maar als je van te voren al kan zien dat het een rustige dag wordt kun je juist er voor kiezen om minder personeel in te zetten en daarmee kosten besparen.
Gorilla Gust schreef:
20 nov 2022, 13:07
Ook het spreiden van bezoekerstromen lezen we vaak als tegenargument, maar zonder een vaste route haalt dat ook weinig uit vrees ik... Tickets op datum begrijp ik nog, zeker als je die geruime tijd op voorhand kan boeken. Maar het voordeel qua informatie of sturing van een klein slot zoals een half uur kan toch niet meer opwegen tegen de nadelen hiervan in klantvriendelijkheid? Anders was het buiten Nederland ook wel gebleven alszijnde het nieuwe normaal.
Het gaat hierbij ook niet om bezoekersstromen in het park zelf maar juist vlak daarvoor, bij de ingang. Door tijdsloten kun je het aantal bezoekers dat tegelijkertijd bij de ingang komt beter reguleren, en hoeven mensen niet in grote groepen daar bij elkaar staan te wachten. Of een bezoeker vervolgens in het park de drukte zelf op gaat zoeken is zijn of haar eigen keuze. En volgens mij is dat juist klantvriendelijk.
Gorilla Gust schreef:
20 nov 2022, 13:07
Waarom dan alsnog een drempel (hetzij beperkt) aan je klanten voorschotelen? En waarom is deze betutteling in veel Nederlandse tuinen plots zo normaal, en hoor je er niets over... maar krijg je wel mensen die een vega-kroket betuttelend vinden?
Tuurlijk zijn er ook Nederlanders die dit geen leuke maatregel vinden, maar het overgrote deel (inclusief ik) heeft hier volgens mij geen problemen mee en zien hier ook geen drempel in. Dat zal ook de reden zijn dat je er vanuit Nederland niet zoveel over hoort, en blijkbaar wel vanuit onze Zuiderburen.


Dat even als reactie op je bericht. Naar aanleiding van je bericht ben ik eens gaan kijken hoe het bij andere dierentuinen nu zit met de tijdsloten. Daaruit concludeer ik dat een tijdslot ook in Nederland op een aantal plekken mogelijk niet meer verplicht is. Op de website van AquaZoo (en andere Libéma tuinen) stond namelijk altijd dat een tijdslot verplicht was, maar dat staat er nu niet meer bij. Burgers' Zoo schrijft op hun website dat ze het reserveren 'erg op prijs stellen' maar wordt er nergens gesproken over een verplichting. De tijdsloten die je bij Blijdorp er Artis momenteel boekt zijn de hele dag geldig. En de website van GaiaZOO meldt dat het kopen van tickets aan de kassa ook mogelijk is. Het kopen van tickets aan de kassa heb ik overigens dit jaar bij elke dierentuin die ik heb bezocht wel mensen zien doen. Dus dat zal bij sommige tuinen ook weer gewoon mogelijk zijn. Het lijkt er dus op dat er bij een aantal tuinen geen verplichting meer aan zit, maar dat de meeste tuinen het wel op prijs stellen.

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Asbolus »

Zijn we nou nog steeds aan het klagen over tijdsloten? Mensen het is hoe het is, leer er mee leven.
Parken zijn er niet streng mee, maar het is wel een ding.
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Anubite schreef:
20 nov 2022, 18:03
Zijn we nou nogsteeds aan het klagen over tijdsloten? Mensen het is hoe het is, leer er mee leven.
Parken zijn er niet streng mee, maar het is wel een ding.
Ik wilde het zelf niet zo zeggen, maar dit is wel hoe ik er ook over denk inderdaad.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

MennoPebesma schreef:
20 nov 2022, 17:57
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen het kopen van een ticket alleen op datum of een ticket met datum èn tijd? Je weet meestal toch wel van tevoren hoe laat je in het betreffende dierenpark wil aankomen. Ik geef toe dat half uur tijdsloten die Burgers' Zoo hanteert aan de krappe kant kunnen zijn, en in de meeste dierenparken zijn die inmiddels ook al een stuk ruimer gemaakt. Maar ook met een tijdslot van een half uur kun je nog steeds eenvoudig op tijd komen. Mogelijk wat eerder vertrekken dan je gewend bent zodat je zeker weet dat je op tijd bent. En mocht er onderweg toch iets voorkomen waardoor je te laat zou kunnen komen (file of treinvertraging bijv.) heb je er zelf in ieder geval alles aan gedaan om op tijd te komen, en zullen de parken dat ook heus wel begrijpen.
Voor mensen die het graag combineren met andere zaken, en toch ook in tussentijd heel wat kilometers ertussen afleggen... is de agenda vaak zeer spontaan. Aankomsttijden zijn ons vaak niet zo lang op voorhand bekend. Wij hebben meestal enkele opties, en combineren vervolgens naar gelang de opties en de tijd terplekke. Daarom ben ik zeker geen fan van dit systeem bij Nederlandse dagattracties.

Wie al wat langer meegaat weet dat het ook voor Covid eerder een uitzondering was om gedateerde tickets of tijdsloten te boeken, noemenswaardig lang aan kassa's heb ik er echter nooit door moeten aanschuiven. Ook online tickets waren toen héél wat eenvoudiger, en vaak een jaar of een heel seizoen geldig.

Waar elders de covid-regels strenger waren maar toch een groter draagvlak hadden, vervielen na covid vrijwel alle beperkingen. Waar in Nederland het draagvlak opmerkelijk lager lag, hebben we nu het omgekeerde met een 'nieuw normaal '. Het is wel een beetje dubbel en in zekere vorm hypocriet om boekingsregels op te leggen zonder ze echt te volgen als het er op aan zou komen. Een aparte cultuur, die ik niet helemaal begrijp of waardeer.

Het nut van de strengste/ krapste vorm aan tijdsloten ontgaat me nog steeds. Gelukkig maar dat het er blijkbaar niet meer toe doet ondertussen, en dat ze hun eigen systeem verder negeren aan de entree. :s
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 670
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Dustin1999 »

Nieuws over de NVD dierentuinen:

Duizenden vogels in dierentuinen niet gevaccineerd tegen vogelgriep omdat overheid geen actie onderneemt

Vogels in dierentuinen moeten zo snel mogelijk gevaccineerd worden tegen de vogelgriep, vindt de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD). In maart vroegen ze de minister van Landbouw er al om, maar daar is nog steeds geen gehoor aan gegeven.

Onlangs is er een dierentuin in Berlijn gesloten vanwege vogelgriep. Voorzitter Wineke Schoo is bang dat ook in de 13 dierentuinen die vallen onder de NVD kan gebeuren.

Zorgplicht
"We hebben in maart al een brief gestuurd naar het ministerie van Landbouw met de vraag of wij de dieren bij in de bij ons aangesloten dierentuinen mogen vaccineren", vertelt Schoo. "We hebben alleen gehoord dat er vertraging was."

Maar Schoo had wel gehoopt dat ze de vogels dit najaar had kunnen vaccineren, omdat het de meest heftige periode is als het gaat om de vogelgriep. "We hebben natuurlijk een zorgplicht voor onze vogels. We zijn bang voor de gezondheid van onze dieren."

'Kan in 1 dag'
Die zorgplicht is een van de argumenten die de NVD aanvoerde in de aanvraag voor het vaccineren. Die aanvraag moeten ze elk jaar opnieuw doen.

Twee andere argumenten zijn dat vogels minder ziek worden van een vaccinatie en dat vaccineren ook al gebeurt in andere Europese dierentuinen. "Het gaat maar om 3.000 vogels", zegt Schoo. "Dat is in 1 dag gepiept."

Toestemming van Nederland
Het vaccineren van vogels in de dierentuin mag volgens Europese wetgeving al sinds 2003. "Nederland moet wel toestemming geven als we dat willen doen", legt Schoo uit. "In andere landen zoals Frankrijk en Denemarken gebeurt het al. Het mag dus, en er zijn ook supergoede resultaten."

Schoo zegt te snappen dat het ministerie van Landbouw het erg druk heeft, omdat er veel uitbraken zijn geweest. "Het is een lastig proces als je een uitzonderingspositie geeft aan dierentuinen. Gaan we dan ook alle kippen en hobbydieren vaccineren? Maar als dierentuin moet ik zeggen dat ik het gewoon heel graag wil voor onze dieren."

Geen onderdeel van de voedselketen
Maar het argument dat vaak wordt gebruikt voor pluimveehouderijen, namelijk dat er niet gehandeld mag worden in eieren en vlees van kippen die gevaccineerd zijn tegen vogelgriep, gaat niet op voor de dierentuinen. "Onze vogels gaan niet de voedselketen in", legt Schoo uit.

"We willen gewoon heel graag een perspectief, want nu weten we niks", zegt ze. "Als dit nog maanden gaat duren, weet ik het niet. We kunnen niet vaccineren zonder steun van de overheid." De NVD zou het niet op haar geweten willen hebben dat het overspringt van dier op mens.

Onderzoek afwachten
Een woordvoerder van het ministerie zegt dat het verzoek in overweging is genomen. "Voor nu zijn we van oordeel dat het beter is om te wachten op het onderzoek dat gedaan wordt naar de veiligheid van de kandidaat-vaccins waarmee we ook verdere, ongewenste spreiding van het virus willen voorkomen."

"Mede op basis van de uitslagen van die vaccinatieproef bij WageningBiovetinary Research (WBVR) zullen we een besluit nemen op verzoek van de dierentuinen", zegt een woordvoerder. Die uitslagen worden eind december pas verwacht.


Bron: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dui ... nderneemt/


Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

Vanwege storm Poly en de daarbij horende code rood zijn een aantal dierentuinen vandaag gesloten:

AquaZoo Leeuwarden: hele dag gesloten.

ARTIS: Voorlopig gesloten. Mogelijk open na code rood.

Avifauna: blijft tot 11:00 gesloten. EDIT: blijft tot zeker 13:00 gesloten.

Dierenpark Amersfoort: gesloten tot 12:00, daarna wordt de situatie opnieuw bekeken.
Laatst gewijzigd door MennoPebesma op 05 jul 2023, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

MennoPebesma schreef:
05 jul 2023, 09:59
Vanwege storm Poly en de daarbij horende code rood zijn een aantal dierentuinen vandaag gesloten:

AquaZoo Leeuwarden: hele dag gesloten.

ARTIS: Voorlopig gesloten. Mogelijk open na code rood.

Avifauna: blijft tot 11:00 gesloten.

Dierenpark Amersfoort: gesloten tot 12:00, daarna wordt de situatie opnieuw bekeken.
Sluit dan toch ineens een hele dag, wie gaat er met dit weer nu naar een dierentuin. Hier in België maar code oranje en ik heb al schade.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Nederlandse Vereniging van Dierentuinen

Bericht door MennoPebesma »

MennoPebesma schreef:
05 jul 2023, 09:59
Vanwege storm Poly en de daarbij horende code rood zijn een aantal dierentuinen vandaag gesloten:

AquaZoo Leeuwarden: hele dag gesloten.

ARTIS: Voorlopig gesloten. Mogelijk open na code rood.

Avifauna: blijft tot 11:00 gesloten. EDIT: blijft tot zeker 13:00 gesloten.

Dierenpark Amersfoort: gesloten tot 12:00, daarna wordt de situatie opnieuw bekeken.
Update: Dierenpark Amersfoort en Avifauna zijn inmiddels weer open.

Code rood is weer opgeheven. In het Noorden is er nog wel code oranje.

Plaats reactie