Als aanvulling van het hoekje bij de IJsberen vind ik ze ook nog wel passen inderdaad. Los in het park al een stuk minder. Ik vind het overigens wel leuke soorten, en ook leuk dat de rendieren dan terugkeren.Joost schreef: ↑07 feb 2021, 18:08Mwah, ik vind deze soorten op zich allemaal wel bij het thema passen. Uiteindelijk komen ze allemaal voor in de sneeuw en dat is tenslotte ook een soort van waterMennoPebesma schreef: ↑07 feb 2021, 16:54Overigens vind ik die tijdelijke soorten ook niet echt bij het thema water horen, en dat was toch wel iets waar Libéma meer mee wilde doen.Nee maar op zich vind ik keuze soorten allemaal wel passen in het hoekje bij de ijsberen als je daar dan een poolhoekje van maakt, maar zou je ze allemaal verdeeld over het park houden dan past het misschien minder.
Nee, klopt. Dat is ook zeker waar. Maar het is iets wat ze zelf direct na de overname duidelijk maakten, ze wilden zich meer gaan focussen op het waterthema. En omdat de diersoorten die ze de laatste tijd hebben toegevoegd minder met het waterthema te maken hadden, had ik wel weer een 'watersoort' verwacht (EDIT: bedenk me net dat ze een heel Waddenzeeaquarium en amfibiehoekje er bij hebbenJoost schreef: ↑07 feb 2021, 18:08Daarnaast denk ik ook dat je je niet blind moet staren op het waterthema wat Libéma wilde. Ik denk dat dat meer een algemene focus is voor het park en dat niet persé iedere soort daar in hoeft te vallen. Luiaarden, gibbons en kapucijnapen en alle andere apen soorten hebben op zich ook weinig met water te maken, maar ze passen wel in AquaZoo. Als je je strikt gaat houden aan dat alles met water te maken moet hebben zou je dus alle apensoorten weg moeten doen. Zelfde geldt in mindere mate voor antilopen/hoefdieren soorten, die begeven zich over het algemeen ook vooral op het land en minder in het water. Voor de afwisseling in je park is het denk ik wel goed om deze soorten ook te hebben. Daarom zou ik de keuze voor rendieren wel begrijpen.