Ook al was ik een beetje ziek ben ik gister toch naar Burgers' Zoo geweest, hier het nieuws:
- Het klimparkoer voor de Rode titi's lijkt nu af te zijn, er zijn nu ook lianen die over de Zeekoeienkreek gaan, en langs de achterkant van het droogbos.
- Ik heb een gezellig gesprek met een hoofdgids gehad, die een paar dingen noemde over wat er achter de schermen aan de hand was:
- Vier weken terug zei ik dat de Rode titi's waren aangekomen en vier weken in quarataine gingen (wat dus zou betekenen dat ze deze week los gelaten zouden worden). Maar wat blijkt? Ze zijn nog helemaal niet in Nederland aangekomen. Ze zitten nu nog in Duitsland en het zal dus nog even duren voordat ze los gelaten zullen worden, want als ze aankomen is er volgens mij alsnog vier weken quarantaine.
- Burgers' heeft plannen om een Breedsnuitkaaiman terug naar de Bush te brengen. Vanwege wat bureaucratische bulls

mogen ze geen andere kaaimansoort in het verblijf zetten, anders was er een kans dat ze voor een dwergkaaiman hadden gekozen, zodat ze meerdere dieren in het verblijf kunnen hebben in plaats van een enkel individu.
-De Indische sterschildpadden zitten nogsteeds achter de schermen, opnieuw vanwege bureaucratische bulls

. Ik vroeg me af of er een kans was op een combiverblijf (met bijv. Zeilvinhagedissen, Wateragamen of misschien vogels), maar dat gaat dus helaas niet gebeuren.
- De watervaraan zal op een gegeven moment de collectie verlaten
- Één van de Rode diamantratelslangen is overleden, ik zag geen van beide in het vebrlijf.
Verder nieuws:
- De ingang word gerenoveerd
- De Madagaskar-kuifibissen hebben een nest gebouwd boven de uitgang van het avonturenpad met de hangbrug:
- De Grijze kardinaal en Zwartkopkardiaal (Arizonakardinaal en Zwartkopkernbijter volgens de borden) staan nu ook op het soortenbordje. Ook is er nog ruimte voor twee extra loslopers
- De Regenbooggors staat nu in de Canyonvolière ook aangegeven, ze zijn ook een stuk beter zichtbaar, want ze zitten veel meer in de buurt van de bezoekers.
- De Mexicaanse roodmussen zijn een nest aan het bouwen
- Het Gilamonsterterrarium was bijna helemaal donker, ik zou een foto plaatsen maar het verblijf is zo'n beetje een spiegel nu.
- In plaats van advertenties voor nieuwe knuffels, worden er nu bustijden aangegeven bij het scherm naast de parkwinkel. Ik gebruik bijna nooit de bus, maar toch vind ik het een hele goede verandering