Nieuws uit mijn bezoeken van vorige week en vandaag
Eerst wat niet-nieuws: veranderingen in het Bush restaurant.
Bijna elk Burgers' Zoo bezoek ga ik naar het Bush restaurant als deel van mijn BZ-ritueeltje en neem ik de burger. Toen ze het Bush-restaurant renoveerde kwamen ze met een nieuwe burger die ik veel lekkerder vond dan de oude, met zoete uiencompote en een stukje bloemkool in plaats van de sla en tomaat van de eerdere burger

. (Zelf heb ik een hekel aan tomaat en sla smaakt ook maar naar water, dus ik vond het een hele goede verandering). Maar toen ik vorige week de burger bestelde was ik behoorlijk teleurgesteld. Het menu is weer veranderd en in plaats van uiencompote en bloemkool zit er nu rauwkost op de burger...
Nou ja, burger? In plaats van een kipburger zijn het nu drie stukjes gefrituurde kip. De kwaliteit van het vlees is er sterk op vooruit gegaan, maar het eet behoorlijk onhandig op een broodje, want het valt er bijna meteen uit en dan zit je daar met een mond vol droog brood en rauwkost. Het is eerder een stukje kip om vast te houden. Ook het zure sausje dat eerst goed speelde met de zoete uitjes, is nu niet bepaald welkom meer als je het mij vraagt.
Dus vandaag dacht ik: ik neem de kibbeling. Elke keer als ik niet genoeg trek had voor een burger, nam ik de kibbeling met Teriyakisaus. Ik ben dol op Teriyakisaus, en het werkte verassend goed met kibbeling. Dus vandaag dacht ik: als de burgers niet meer lekker zijn, neem ik wel mijn tweede keuze. Maar nadat ik besteld had zag ik tot mijn grote teleurstelling de tweede verandering in het Bush restaurant: geen Teriyakisaus meer
Van nu af aan dus maar mijn eigen lunch meenemen...
Goed dan, er is ook dierentuinnieuws:
Bush:
Ik zag vandaag voor de tweede keer de Zwarte gieren in de Bush, ze hebben volgens mij een verstopplek in een soort verstopte inham boven het soortenbordje bij de Ocean-uitgang
- Spoiler: geef het geheim prijs!

Bush - Gier

Daar zit 'ie ergens
Alle paden in de Bush zijn met de hogedrukspuit gewassen. Normaal zou dat mij niet opvallen, maar ze hebben "welkom" voor de hoofdingang van het restaurant gespoten
Desert:
In de Canyon-volière zag ik vandaag minstens één Regenbooggors. Hiermee kan ik ook zeggen dat het minstens één mannetje is.
Regenbooggors
Mangrove:
Ik zag in de zoutwaterkreek meerdere mini-mangroves. Misschien is het de bedoeling dat het moddervlakteverblijf iets meer bebost word? Kan ook zijn dat ze daar van nature terecht zijn gekomen en dat ze weer weg gehaald worden als ze te groot worden.
Mini-groves
Ook op de moddervlakte: ik zag een verdronken wandelende tak, ik wist niet dat ze die in de Mangrove hadden. Van de niet-vlinder geleedpodigen wist ik alleen van de Bijmiljoenpoden, Amerikaanse kakkerlakken en mieren af. Geen idee welke soort het is.
Takkebeest
Volgens mij heeft iemand het al gemeld, maar volgens een verzorger zijn er geen Reuzenheremietkreeften meer in de Mangrove. Volgens hem paste het verblijf niet goed bij ze. Zelf vind ik het heel jammer want ik vond het een hele coole nieuwe toevoeging.
Ook zag ik voor het eerst de Witkeelgekkos. Ik wist al dat deze bij de brandslang bij het vlinderbord zaten, maar ik kijk daar elk bezoek en vandaag kreeg ik eindelijk een snelle glimps voordat die weer tussen de planken verdween.