Nieuwstopic Wildlands (2024)
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Wildlands
Re: Nieuwstopic Wildlands (2024)
FB_IMG_1727540725569 by Edwin Hoving, on Flickr
Timber is weer in de musth, denk dat hij voorlopig nog in wildlands blijft.
FB_IMG_1727721001727 by Edwin Hoving, on Flickr
-
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands
- Kennelijk hebben ze vinkduiven het erg naar hun zin bij de zeeleeuwen, want vandaag zaten er weer twee in het zeeleeuwenverblijf. Nog even en ze gaan de parelhoenen achterna, die op den duur meer in andere gebieden liepen dan waar ze bedacht waren..
- In Dock16 is een nieuw bordje aangebracht voor de tijden van de zeehondenpresentatie. Ook werd er getest met de audio in het theater.
- Helaas zijn niet alle bomen die langs de woudroute zijn aangeplant goed aangeslagen. Er is er één die inmiddels al grotendeels gekapt is.
- De nieuwe mevrouw sneeuwuil liet zich vandaag niet zo goed spotten als op de foto van Edwin. Vanaf de trap naar het Poolstation was toch nog een glimpje op te vangen:
- Het onderwaterzicht bij de nijlpaarden was gewoon weer open.
- Alle decoratie aan de buitenkant van de escaperoom Rhino Rescue is verdwenen. Ook kon ik op de website van het park hier niets meer over vinden én zijn de verwijzingen elders in het park ook weg. Dit doet vermoeden dat men gestopt is met de escaperoom. Laten ze die ruimte dan maar gebruiken voor het uitbreiden van het aquarium stukje
- Bij de overkapping op de leeuwensteiger kan je via een TV meekijken in de kraamkamer bij de leeuwenwelpjes:
- De bedieningsrobot rijdt weer rond in Mommas restaurant, ook kan je weer aan tafel bestellen. In plaats van dat ie gebruikt wordt voor waar die voor bedoeld is dient het momenteel vooral als verrijking voor irritante kinderen. Die rennen er het hele restaurant door achteraan en gaan hem bewust blokkeren. Ze waren vandaag dusdanig aan het klooien dat het apparaat een error had en het personeel er bij moest komen…
- De vicuña jongen van vorig jaar zijn nog altijd in Emmen aanwezig. Beide hengsten zijn gecastreerd en worden op een later moment weer aan de groep toegevoegd, waarschijnlijk als de huidige jongen wat groter zijn.
- In het water rond de Apenruïne zwemmen kleine koi karpers rond. Geen idee of ze hier geboren zijn of dat ze uitgezet zijn, maar zo klein heb ik ze in elk geval niet eerder gezien.
- Olifantenbullen Mauk en Manoa hebben de leeftijd bereikt om de familiegroep te gaan verlaten en het lijkt erop dat de eerste stappen daarvoor gezet worden. Vandaag stonden ze een hele tijd met zijn tweeën buiten, terwijl de kudde en Timber binnen stonden.
- Een van de ramen in de entreedeuren van Rimbula is kapot. Zoals we van Wildlands kennen is dit natuurlijk helemaal in thema weggewerkt, met ducktape dit keer
- Het logboek bij de slingerapen is alweer kapot. Net als de vorige keer is de “ingeplakte” tekening er weer af getrokken, ondanks dat ie nu beter vastzat. Hopelijk vinden ze een oplossing die wel hufterproof is.
- Er vond vandaag een trouwerij plaats in de Jungle Arena waardoor daar de hele dag geen shows waren én de verblijven niet bezocht konden worden.
- Zoals gezegd is Timber in de musth, hij heeft daarbij weer een van de voerluiken van de muur gesloopt.
- De boom voor het ijskraampje in Rimbula is omgekapt.
- Bij datzelfde ijskraampje hangt een nieuw bord met daarop ook het nieuwe merk ijsjes wat ze er verkopen (het concept swirls is van Ola overgegaan naar Dizzies). Kan natuurlijk ook dat het bord er al tijden hing, maar niet opviel door de boom.
- Er is inmiddels een nieuw koppel otters aangekomen in het park. Ze zijn nog niet zichtbaar aangezien de introductie backstage plaats zal vinden.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Voor mij was 4 december 2022 toen ik ze voor het laatst buiten had gezien
DSC_0465 by Edwin Hoving, on Flickr
DSC_0485 by Edwin Hoving, on Flickr
-
- Laafsekikker (CR)
Overigens is Wildlands vandaag ook begonnen zowel de Arctic 1 als een groot deel van Rimbula zijn gesloten. Bij deze laatste moet je een aangepaste route lopen, op beelden op Facebook lijkt het voorste gedeelte van de kas gesloten. Waar je normaal naar binnen wil wordt je nu naar een omleiding verwezen en waar je normaal vanaf het Rimbularestaurant de Jungle trail onderdoor kan loopt het nu ook dood. Het restaurant en de bootjes zijn gewoon open, de Jungle trail is dicht.
https://www.wildlands.nl/werkzaamheden
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Joost schreef: ↑07 okt 2024, 20:53Geweldig die bevers! Moet ik toch maar eens weer tot het eind van de middag blijven
Overigens is Wildlands vandaag ook begonnen zowel de Arctic 1 als een groot deel van Rimbula zijn gesloten. Bij deze laatste moet je een aangepaste route lopen, op beelden op Facebook lijkt het voorste gedeelte van de kas gesloten. Waar je normaal naar binnen wil wordt je nu naar een omleiding verwezen en waar je normaal vanaf het Rimbularestaurant de Jungle trail onderdoor kan loopt het nu ook dood. Het restaurant en de bootjes zijn gewoon open, de Jungle trail is dicht.
https://www.wildlands.nl/werkzaamheden
In Rimbula worden de bruggen vervangen
-
- Laafsekikker (CR)
Ook is de voorverkoop van de WildNights begonnen. Op de website is onder andere te zien dat het aanbod weer verder wordt uitgebreid, met een Nachtsafari in de safaritruck. Dat betekent dat dus ook dat stuk van Serenga bij het evenement wordt getrokken, wat doet vermoeden dat dit jaar voor het eerst het hele park toegankelijk is tijdens de WildNights.Vol enthousiasme gingen deze twee nieuwe dwergotters op verkenning in hun buitenverblijf vanmorgen! De twee kwamen eind september in WILDLANDS aan. Al eerder was het oude koppel vertrokken naar een ander dierenpark. Eerst hebben zij achter de schermen aan elkaar kunnen wennen en zojuist was dus de Otterbeek aan de beurt voor een flinke inspectie door het nieuwsgierige tweetal. We hopen dat dit jonge koppel in de toekomst ook samen jongen krijgt en een familiegroep zal vormen.
FB Wildlands
Avontuurlijke attracties, spectaculaire lichtshows, sfeervolle foodpleinen en de wereld aan lichtjes. We maken ons weer op voor WILDnights!
Neem eens een kijkje op de website en bekijk al onze highlights. Kom jij ook langs in de kerstvakantie? Bestel je tickets tijdelijk met een mooie korting.
http://www.wildnights.nl/
FB Wildlands
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
We hebben er twee nieuwe bewoners bij! 🦭 Deze jonge vrouwtjeszeehonden van één jaar oud zijn verhuisd vanuit een dierenpark in Duitsland en verkennen nu hun nieuwe onderkomen Dock16. Het duurde niet lang voordat ze het strand opgingen en het water indoken. In totaal leven er negen zeehonden in WILDLANDS!
Bron: Facebook Wildlands
-
- Laafsekikker (CR)
- De twee nieuwe vrouwtjes zeehonden komen allebei uit Saarbrücken. Ze zitten momenteel samen met het jong van dit jaar aan de kant van het theater om te wennen aan de verzorgers. Ze zitten dus nog niet bij de rest van de groep.
- Bij de bevers zijn bij allebei de sluizen naar het verblijf twee van de deuren vastgezet waardoor ze standaard open blijven staan. De sluizen zijn natuurlijk überhaupt niet meer nodig nu hier geen vogels meer zitten.
- Schijnbaar is een van de booteenden alweer overleden. Het wil maar noet vlotten met deze soort.
- Achter het prairihondjes verblijf is een grote vlieger van een vogel geplaatst. Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat echte vogels van de prairihondjes afblijven.
- Er waren maar 5 giraffen buiten. Waar de andere drie stonden weet ik niet, de luiken naar het binnenverblijf waren ook allemaal dicht.
- Naast het vicuña verblijf staat een mysterieuze kist. Geen idee waarvoor het is, maar een huisje voor een egel of iets anders voor lokale natuur zou me niet verbazen.
- De onderhoudswerkzaamheden in Rimbula was voor onderhoud aan de dakconstructie. Er zijn een nieuw soort netten geplaatst voor de dakluiken zodat die weer open kunnen. Er is er overigens één waarbij het nog moet gebeuren.
- Op het pad richting de ijskraam is op een stukje de beplanting weg gehaald. Het zou me niet verbazen als hier een hoogwerker heeft gestaan voor de dak werkzaamheden.
- Even verderop ligt op de oude plek van de gekapte boom bij het ijskraampje inmiddels asfalt.
- Het nieuwe otter koppel liet zich goed zien. Ze hebben de welbekende mandjes gevonden en lagen daar in te tukken. Toen ze even later wat actiever waren was wel duidelijk dat ze nog enigszins onwennig zijn en alles nog aan het verkennen zijn.
- MennoPebesma
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Meerdere
Zou ook ongediertebestrijding kunnen zijn, tegen ratten bijvoorbeeld.
- Laafsekikker
- Fictieve account
- Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
- Contacteer:
Leeuwenwelpen in WILDLANDS zijn drie vrouwtjes
De in september geboren welpen in WILDLANDS Adventure Zoo Emmen zijn alle drie vrouwelijk. Dat heeft de 6 weken-controle van de dierenarts vandaag uitgewezen. Voor groepsstructuur van de leeuwen in WILDLANDS is dit een goede uitkomst, omdat dochters bij hun moeder blijven en hiermee verjonging binnen de groep plaatsvindt.
De eerste weken na geboorte zijn leeuwenwelpen kwetsbaar en volledig afhankelijk van hun moeder, die zich daarom afzondert op een beschutte plaats. Inmiddels waggelen de drie welpen de hele kraamkamer door en gaan ze ook al op onderzoek op het buitenterrein achter de schermen.
Te zien in de herfstvakantie
Speciaal om bezoekers de kans te geven de welpen voor het eerst te zien in de herfstvakantie, opent WILDLANDS van zaterdag 26 oktober tot en met zondag 3 november dagelijks tussen 12.00 – 15.00 uur een unieke route achter de schermen. Daar kunnen zij kijken hoe de drie welpen en hun moeder een frisse neus halen, ravotten met elkaar en conditie opbouwen op het beschutte buitenterrein bij de kraamkamer. Ook maken de welpen hier kennis met de rest van de leeuwen. De troep in WILDLANDS bestaat nu uit een volwassen leeuw, drie volwassen leeuwinnen en deze drie welpjes.
Gezondheidscheck
Na 6 weken krijgen de welpen een eerste controle, een herkenningschip én de eerste ontworming. Daarnaast kon de dierenarts vanmorgen goed zien dat het drie dames betreft. Eén van de welpjes bleek in de groeiontwikkeling iets achter te lopen op haar zusjes. Dit behoeft meer aandacht en zij wordt de komende tijd goed gemonitord. Als de welpen 9 en 12 weken oud zijn volgen er opnieuw controles, ontworming en krijgen ze hun vaccinaties. De verwachting is dat de dieren daarna snel ook het grote buitenterrein kunnen gaan ontdekken.
-
- Laafsekikker (CR)
- Een opvallende verandering in het beleid voor het aanschaffen van een abonnement voor het park. Waar het voorheen zo was dat je na een bezoek met een ticket besloot om op de dag zelf een abonnement aan te schaffen kreeg je je volledige ticketprijs als korting, daar is men nu mee gestopt. Je krijgt nu bij het inleveren van je dagticket nog maar 10 euro korting op je abonnement, dat scheelt €18,50! Als je overweegt een abonnement te nemen is het nu dus een stuk voordeliger om deze voor je bezoek al aan te schaffen. Er zal vast een gedachte achter zitten waarom ze dit zo doen, maar ik begrijp hem nog niet helemaal. En aan de reacties op het Facebookbericht van Wildlands over deze korting ben ik blijkbaar niet de enige..
- Bij de agoeti's in de Apenruïne lopen weer minimaal twee jongen rond.
- Ik had het de vorige keer al over een grote vlieger van een vogel die achter het prairihondjes verblijf was geplaatst, nu zag ik vandaag dat er ook bij de vlindertempel en achter Rimbula een hing. Het lijkt mij sterk dat dat allemaal is om roofvogels weg te houden rondom het prairihondenverblijf. Ik vermoed nu eerder dat het is om te voorkomen dat de enorme groep spreeuwen die zich vorig jaar in de bamboe van Jungola vestigde terugkeert. Ik zag online dat deze vliegers daar ook voor gebruikt kunnen worden. Die groep leverde prachtige beelden op, maar zorgde ook voor wel wat overlast.
- Het kapotte glas in de entreedeur van Rimbula is weer gemaakt.
- Ook het kapotte logboek van de slingerapen is weer in ere hersteld.
- De beplanting tussen de bootjes en de ijskraam in Rimbula die de vorige keer ontbrak ontbreekt nog altijd. Ook het laatste net voor het dakluik moet nog gemaakt worden, dus dat zal wel na de herfstvakantie gebeuren.
- Er lag een dood vogeltje op het pad rondom het bullenverblijf van de olifanten. Ik vermoed een jong wat uit het nest is gevallen. Het was nog te jong om goed te kunnen constateren welke soort het was.
- Het lijkt erop dat de 3 jonge/nieuwe zeehonden nog apart zitten van de rest van de groep.
- Bij het prairicafé wordt deze vakantie getest met een nieuw concept: een pannenkoeken restaurant! Bezoekers kunnen plaats nemen onder de overkapping bij het café en worden dan aan tafel bediend. Het is dus ook het enige "restaurant" in Wildlands met table service en normale afhaalloket is hierom gesloten. Bezoekers kunnen kiezen uit 5 verschillende soorten pannenkoeken. Ik heb er zelf geen gehad, maar het rook wel heerlijk! Tof dat ze met dit soort concepten ook weer eens wat anders proberen te bieden. Om het nog wat leuker te maken was de boel ook aangekleed met strobalen en pompoenen:
- Het lijkt erop dat ze ergens mee bezig zijn in Animazia. Nadat eerder de entree van (of mogelijk volledige) escaperoom verdween is nu ook de tunnel/buis naar de waterfabriek weggehaald:
- In het aquarium van de zeepaardjes zwommen er weer wat dieren rond die er beduidend kleiner uitzagen dan de andere dieren. Zouden ze weer succes hebben gehad met fokken?
- De hoofdreden om vandaag naar het park te gaan was zoals gezegd de mogelijkheid om backstage te kijken bij de leeuwenwelpjes. Toen we rond half 12 langs de entree daar naar toe liepen stonden de eerste mensen al in de rij om te gaan kijken, terwijl het pas om 12 open zou gaan.. Wij vonden het toch iets te veel van het goede om toen al te gaan staan. Toen we net na twaalven weer aan kwamen stond er een rij van zo'n 100 meter, toen zijn we toch maar aangesloten. Om de rust voor moeder en jongen te bewaren begon de rij halverwege het backstagepad en mochten vanaf daar telkens zo'n 15 mensen naar de overkapping lopen om te kijken. Uiteindelijk hebben we zo'n half uurtje gewacht tot we mochten kijken, maar helaas.. moeder en dochters bleven toen liever binnen liggen. Onder de overkapping stond nog wel een extra tv-scherm waar je live in het kraamhol kon kijken. In de hoop dat we een tweede keer meer mazzel zouden hebben gingen we het rond half 3 nog maar eens proberen, maar toen een medewerker aangaf dat het wederom een half uur wachten was en ze nog altijd in het kraamhol lagen hebben we toch besloten het voor nu te laten voor wat het was. Overigens complimenten voor hoe de medewerkers het hier deden. Keurig de verwachtingen van mensen temperen dat de kans groot was dat je niets zou zien en haast hun excuses aanbieden als mensen klaagden dat er niets te zien was (wat nergens voor nodig was), het risico dat dit kon gebeuren was tenslotte overal aangekondigd. Leuk om weer eens een stukje backstage te mogen kijken en dan zien we die welpjes over een maandje hopelijk wel op de heuvel
- Op de savanne was daarentegen een stuk meer te zien. Daar hadden twee neushoorns het flink met elkaar aan de stok. Ze denderden flink achter elkaar aan en stonden regelmatig hoorn aan hoorn, waarbij een van de twee ook een wondje bij de neus opliep. Het leverde in elk geval spectaculaire beelden op, maar het was ook fijn om te zien dat ze even later gewoon weer rustig naast elkaar aan het eten waren. Nu kan ik de neushoornmannen nog niet goed uit elkaar houden, maar ik had het idee dat dit Rolf en Zimba waren, die laatste schijnt het wel vaker te moeten ontgelden bij de twee halfbroers.
- Op verschillende plekken rondom de savanne zijn verrekijkers geplaatst. Onder andere op de leeuwensteiger, bij het ranger station en bij de opgang voor de dieren. Een leuke toevoeging en er werd al veel gebruik van gemaakt vandaag.
- Bij het verblijf van de vogels in Mommas restaurant zat op de plek van het middelste paneel een grote zwarte plaat:
- Puntje van kritiek: Mommas restaurant kon vandaag, wederom, de drukte tijdens de lunch totaal niet aan. Je kan ontzettend veel personeel in de keuken hebben staan, maar als vervolgens maar 2 van de 4 bestelzuilen het doen ontstaat er alsnog een ellenlange rij. Het probleem dat de bestelzuilen telkens in storing raken is ook niet een probleem van alleen vandaag, maar van veel vaker en speelt ook al sinds dat die dingen er staan. Op een normale doordeweekse dag kom je er misschien mee weg, maar op een dag als vandaag kan dat eigenlijk echt niet. Ook was ondanks de enorme drukte het achterste gedeelte van het restaurant dicht, terwijl dit niet gebruikt werd voor een groep of evenement. Daardoor was er een te kort aan tafels en stonden mensen terwijl je nauwelijks je laatste hap doorgeslikt had al klaar om te vragen of ze het tafeltje na jou mochten gebruiken, niet echt een relaxte manier van eten op je dagje uit.. Hopelijk leren ze hier van voor een volgende keer. Qua capaciteit hoeven ze alleen een deur open te zetten, die bestelzuilen zal waarschijnlijk wat meer moeite kosten.. Overigens maar een klein smetje op een verder weer geslaagde dag!
De rechter is inderdaad Zimba. De linker is denk ik Diederik. Maar ik zie pas goed wie Rolf en wie Diederik is als ze beide op de foto staan (of in mijn blikveld als ik in Wildlands ben), ze lijken enorm veel op elkaarJoost schreef: ↑31 okt 2024, 18:29- Op de savanne was daarentegen een stuk meer te zien. Daar hadden twee neushoorns het flink met elkaar aan de stok. Ze denderden flink achter elkaar aan en stonden regelmatig hoorn aan hoorn, waarbij een van de twee ook een wondje bij de neus opliep. Het leverde in elk geval spectaculaire beelden op, maar het was ook fijn om te zien dat ze even later gewoon weer rustig naast elkaar aan het eten waren. Nu kan ik de neushoornmannen nog niet goed uit elkaar houden, maar ik had het idee dat dit Rolf en Zimba waren, die laatste schijnt het wel vaker te moeten ontgelden bij de twee halfbroers.
-
- Laafsekikker (CR)
Dank! Ik dacht al dat dat Zimba was, dan weet ik die er dus wel goed uit te vissenJvG schreef: ↑31 okt 2024, 19:30De rechter is inderdaad Zimba. De linker is denk ik Diederik. Maar ik zie pas goed wie Rolf en wie Diederik is als ze beide op de foto staan (of in mijn blikveld als ik in Wildlands ben), ze lijken enorm veel op elkaarJoost schreef: ↑31 okt 2024, 18:29- Op de savanne was daarentegen een stuk meer te zien. Daar hadden twee neushoorns het flink met elkaar aan de stok. Ze denderden flink achter elkaar aan en stonden regelmatig hoorn aan hoorn, waarbij een van de twee ook een wondje bij de neus opliep. Het leverde in elk geval spectaculaire beelden op, maar het was ook fijn om te zien dat ze even later gewoon weer rustig naast elkaar aan het eten waren. Nu kan ik de neushoornmannen nog niet goed uit elkaar houden, maar ik had het idee dat dit Rolf en Zimba waren, die laatste schijnt het wel vaker te moeten ontgelden bij de twee halfbroers.
Zijn er specifieke eigenschappen waarop je Diederik en Rolf uit elkaar kan houden?
Zimba is qua vorm van de hoorns het meest duidelijk. Ook heeft hij de kortste en kaalste staart. Rolf is groter en forser dan Diederik. Maar Diederik heeft dan juist weer de volste staart en een net wat langere hoorn. Maar die verschillen zijn zo minimaal dat ik het niet van een losse foto waar alleen Rolf of alleen Diederik op staat kan zienJoost schreef: ↑31 okt 2024, 23:10Dank! Ik dacht al dat dat Zimba was, dan weet ik die er dus wel goed uit te vissenJvG schreef: ↑31 okt 2024, 19:30De rechter is inderdaad Zimba. De linker is denk ik Diederik. Maar ik zie pas goed wie Rolf en wie Diederik is als ze beide op de foto staan (of in mijn blikveld als ik in Wildlands ben), ze lijken enorm veel op elkaarJoost schreef: ↑31 okt 2024, 18:29- Op de savanne was daarentegen een stuk meer te zien. Daar hadden twee neushoorns het flink met elkaar aan de stok. Ze denderden flink achter elkaar aan en stonden regelmatig hoorn aan hoorn, waarbij een van de twee ook een wondje bij de neus opliep. Het leverde in elk geval spectaculaire beelden op, maar het was ook fijn om te zien dat ze even later gewoon weer rustig naast elkaar aan het eten waren. Nu kan ik de neushoornmannen nog niet goed uit elkaar houden, maar ik had het idee dat dit Rolf en Zimba waren, die laatste schijnt het wel vaker te moeten ontgelden bij de twee halfbroers.
Zijn er specifieke eigenschappen waarop je Diederik en Rolf uit elkaar kan houden?
-
- Laafsekikker (CR)
Dankjewel! Ik heb helaas geen foto van gisteren waar ze allebei opstaan, omdat neushoorn 3 gewoon midden op de savanne lag te dutten. De volgende keer maar eens kijken of ik ze op basis van jouw tips uit elkaar kan houdenJvG schreef: ↑01 nov 2024, 07:46Zimba is qua vorm van de hoorns het meest duidelijk. Ook heeft hij de kortste en kaalste staart. Rolf is groter en forser dan Diederik. Maar Diederik heeft dan juist weer de volste staart en een net wat langere hoorn. Maar die verschillen zijn zo minimaal dat ik het niet van een losse foto waar alleen Rolf of alleen Diederik op staat kan zien
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Joost schreef: ↑01 nov 2024, 10:22Dankjewel! Ik heb helaas geen foto van gisteren waar ze allebei opstaan, omdat neushoorn 3 gewoon midden op de savanne lag te dutten. De volgende keer maar eens kijken of ik ze op basis van jouw tips uit elkaar kan houdenJvG schreef: ↑01 nov 2024, 07:46Zimba is qua vorm van de hoorns het meest duidelijk. Ook heeft hij de kortste en kaalste staart. Rolf is groter en forser dan Diederik. Maar Diederik heeft dan juist weer de volste staart en een net wat langere hoorn. Maar die verschillen zijn zo minimaal dat ik het niet van een losse foto waar alleen Rolf of alleen Diederik op staat kan zien
Links is inderdaad Diederik. Rolf zijn hoorn is wat "spitser"
- FotoWilliam
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo, Artis
Ik was vandaag in Wildlands en de jonge zeehonden zaten nu wel bij de rest van de groep, tijdens de presentatie werdt aangegeven dat het jongste jong nu zelfstandig vis kan eten dus dat ze sinds vandaag bij elkaar mochten.
Verder viel me op hoe slecht de vogels in Rimbula te spotten zijn. Ik heb er toch drie kwartier actief zoekend rondgelopen, maar uitgezonderd van de alomwoordige palmtortels en de eenden op de rivier heb ik eigenlijk enkel vogels kunnen ontdekken aan de achterkant van het olifantenverblijf. Herkennen anderen dit of had ik gewoon een slechte dag vandaag qua vogels?
- Mr. Gharial
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo
Kan goed zijn dat het herfstvakantie én vrijdag isFotoWilliam schreef: ↑01 nov 2024, 23:29Verder viel me op hoe slecht de vogels in Rimbula te spotten zijn. Ik heb er toch drie kwartier actief zoekend rondgelopen, maar uitgezonderd van de alomwoordige palmtortels en de eenden op de rivier heb ik eigenlijk enkel vogels kunnen ontdekken aan de achterkant van het olifantenverblijf. Herkennen anderen dit of had ik gewoon een slechte dag vandaag qua vogels?
Het verschild natuurlijk per dag. Tijdens de meeste bezoeken zie ik elke vogel in de Vlindertempel met gemak, maar tijdens mijn laatste bezoek was er geen enkele te bekennen. Het is een combinatie van geluk hebben, goed kijken, en weten waar je moet zoeken. Zo zitten er ook vaak vogels achter in Jim's arena, waar je ze niet zou verwachten...
-
- Laafsekikkerdril (NE)
dan had je een pech dag, ik kom er weekelijks en zie meestal alle vogels wel. De Madagaskarwever is wat lastiger, en van de week was het herfstvakantie, dus veel schreeuwende kinderenFotoWilliam schreef: ↑01 nov 2024, 23:29Ik was vandaag in Wildlands en de jonge zeehonden zaten nu wel bij de rest van de groep, tijdens de presentatie werdt aangegeven dat het jongste jong nu zelfstandig vis kan eten dus dat ze sinds vandaag bij elkaar mochten.
Verder viel me op hoe slecht de vogels in Rimbula te spotten zijn. Ik heb er toch drie kwartier actief zoekend rondgelopen, maar uitgezonderd van de alomwoordige palmtortels en de eenden op de rivier heb ik eigenlijk enkel vogels kunnen ontdekken aan de achterkant van het olifantenverblijf. Herkennen anderen dit of had ik gewoon een slechte dag vandaag qua vogels?
- FotoWilliam
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo, Artis