Vandaag weer even in AquaZoo geweest.
- De Ocean Bricks tentoonstelling is inmiddels weer afgelopen. Vandaag werden alle beelden weer opgehaald.
- De souvenirshop verkoopt nu ook knuffels van de orang-oetan, stokstaartje, eland en koala. Misschien is dat al langer, maar ik zag ze vandaag voor het eerst.
MennoPebesma schreef: ↑13 jun 2023, 16:22
freerk1982 schreef: ↑13 jun 2023, 16:08
*Bij de zeepaardjes zat een killivis. Hier kwam ik ook nog een tweede vis tegen, maar welke soort?
Killivis lijkt me sterk, dat zijn zoetwatervissen. De twee vissoorten die er nu al een tijdje bij zwemmen zijn de citroenlipvis (
Halichoeres chrysus) en zeegras vijlvis (
Acreichthys tomentosus)
- Vandaag hier geen andere vissoorten gezien dan de twee die ik hierboven noemde.
- In het waddengebied heb ik de grote bak nu alle soorten gezien die op de bordjes staan. De zeedonderpad had ik de vorige keer namelijk niet kunnen vinden, naar nu wel. Zoals Freerk eerder al meldde zijn er in het oude otter nachtverblijf ook wat attributen geplaatst. Er werdt al gezegd dat de twee aquaria een eerste stap was voor dit gebied naar een toekomstige uitbreiding.
- Ook foto's gemaakt van o.a. de anemonen en verschillende zeesterren zodat ik kan proberen te achterhalen welke soorten het zijn. Hieronder een aantal foto's:
Volgens mij een gewone zeester (Asterias rubens)
Volgens mij een brokkelster (Ophiothrix fragilis)
Niet zeker, maar zou wasroos (Anemonia viridis) kunnen zijn
Volgens mij zijn dit rode paardenanemonen (Actinia equina)
- Bij het binnenverblijf van de kangoeroes is een nieuwe separatie gemaakt. Er zat ook een tammar wallaby in.
- De tijgerwelpjes zijn uiteraard nog niet te zien. Zij hebben hun oogjes nog dicht en blijven nog met moeder Aïda binnen. Wel staan alle schuiven naar het buitenverblijf open. De tijgers kunnen dus kiezen wanneer en of ze naar buiten gaan. Al zal het nog wel even duren voordat ook de welpjes naar buiten komen. Vadim liet zich wel even zien bij de tijgerpresentatie.
- In de pelikanenvolière is het nest van de hamerkoppen verdwenen. Al lijkt het er op of ze op een andere plek alweer opnieuw begonnen zijn. Ook zag ik vandaag 10 kroeskoppelikanen, terwijl dat er al een tijdje 9 waren.
- In de pinguïncrèche zag ik vandaag 6 pinguïns zitten.