Nieuwstopic BestZoo

Al het nieuws over de Nederlandse dierentuinen.
freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door freerk1982 »

Ik heb oprecht geen positief beeld bij hoe dit gaat vormen. Ze zouden eerder moeten kijken naar verbetering van huidige leefomstandigheden dan nieuwe aankopen.
Ik merk dat er veel plannen voor de huidige collectie qua huisvesting zijn en dat er ook zeker verbeteringen worden doorgevoerd. De coronaperiode heeft zeker voor een flinke vertraging gezorgd. Ik verwacht veel van de komende jaren.

corvus
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2010, 23:18
Favoriete dierentuin: Chester

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door corvus »

Best Zoo heeft Rood en witte reuze vliegende eekhoorns ontvangen uit een prive collectie in Engeland.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Zoozot »

corvus schreef:
06 okt 2022, 13:33
Best Zoo heeft Rood en witte reuze vliegende eekhoorns ontvangen uit een prive collectie in Engeland.
Petaurista alborufus of gaat het om een andere soort?

corvus
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2010, 23:18
Favoriete dierentuin: Chester

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door corvus »

Inderdaad Petaurista alborufus

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door rick04 »

Die hebben ze al heel lang in hun collectie (oorspronkelijke dieren komen ook uit Engeland).
You can find me in the zoo :)

corvus
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 dec 2010, 23:18
Favoriete dierentuin: Chester

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door corvus »

rick04 schreef:
06 okt 2022, 13:46
Die hebben ze al heel lang in hun collectie (oorspronkelijke dieren komen ook uit Engeland).
De bron is dezelfde al is de dierentuin gesloten en de collectie verplaatst. Het blijft een prachtige soort al is de zichtbaarheid niet altijd geweldig.

Gebruikersavatar
Choco115
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2017, 07:48
Favoriete dierentuin: Berlijn (Zoo en Tierpark)

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Choco115 »

rick04 schreef:
06 okt 2022, 13:46
Die hebben ze al heel lang in hun collectie (oorspronkelijke dieren komen ook uit Engeland).
Achter de schermen dan?
De natuur is het mooiste wat er is

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door rick04 »

Choco115 schreef:
06 okt 2022, 21:39
rick04 schreef:
06 okt 2022, 13:46
Die hebben ze al heel lang in hun collectie (oorspronkelijke dieren komen ook uit Engeland).
Achter de schermen dan?
Ja
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Nieuwbouw-update!

Zoals onze trouwe bezoekers en volgers wel weten, is BestZOO aan het uitbreiden. Deze beelden zijn van het grondwerk voor de landschapsomgeving van het entreegebouw. Inmiddels zijn er twee vijvers gegraven.

Ben jij ook zo benieuwd hoe het eruit komt te zien? Volg BestZOO op Facebook en Instagram om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen. Komende week geven we je nog een kijkje achter de schermen aan de hand van een filmpje!
.
.
.
#dierenpark #dierentuin #dieren #dierenrijk #best #zoo #eindhoven #brabant #dagjeweg #dagjeuit #dagjewegmetdekinderen #dierenfoto #zomerweer #dierenvrienden #dierenliefhebber #uitinbrabant #dierenfotografie #nieuwbouw #uitbreidingdierentuin #bestbrabant

Bron: https://www.facebook.com/BestZoo/posts/ ... mdaYWdngNl


Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Eind augustus is er een baby geboren van de zuidelijke tamandua! 🥳
Hij is uiteraard te bewonderen wanneer je BestZOO bezoekt!
.
.
.
#bestzoo #best #bestnieuws #dieren #dierentuin #dierennieuws #dierenvriend #dierentuinfotografie #dierenliefhebber #zuidelijketamandua

Bron: https://www.facebook.com/BestZoo/posts/ ... 2EE6ueFuql


freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door freerk1982 »

In BestZoo is een jaguar geboren (Instagram)

freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door freerk1982 »

Op de Facebookpagina 'Vrienden van BestZoo' is een foto verschenen van een servalkitten in dit park.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Een mannetjes jaguar geboren in Best Zoo is recent verhuisd naar de Dehiwala Zoo in Sri Lanka. Hij gaat nu eerst een maand in quarantaine en zal daarna voorgesteld worden aan een vrouwtje.

Bron: Facebook Dehiwala Zoo

Boots
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 237
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Boots »

Weet iemand of die nieuwe ingang nog een keer af komt? Het blijft steeds maar weer opvallend stil vanuit Best.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Boots schreef:
27 jan 2023, 12:27
Weet iemand of die nieuwe ingang nog een keer af komt? Het blijft steeds maar weer opvallend stil vanuit Best.
In oktober vorig jaar plaatsten ze nog een kleine update van de werkzaamheden bij de nieuwe entree. Toen waren ze bezig met grondwerk bij het gebouw (zie hier het bericht). In de laatste update op hun website zeggen ze dat het voorjaar 2023 opent.

Boots
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 237
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Boots »

MennoPebesma schreef:
27 jan 2023, 20:26
Boots schreef:
27 jan 2023, 12:27
Weet iemand of die nieuwe ingang nog een keer af komt? Het blijft steeds maar weer opvallend stil vanuit Best.
In oktober vorig jaar plaatsten ze nog een kleine update van de werkzaamheden bij de nieuwe entree. Toen waren ze bezig met grondwerk bij het gebouw (zie hier het bericht). In de laatste update op hun website zeggen ze dat het voorjaar 2023 opent.
De laatste update had ik gezien. Sindsdien heb ik nergens meer iets zien verschijnen dus ik ben benieuwd hoe het ervoor staat. Dan is het wachten tot het voorjaar. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze tegen die tijd giraffen hebben.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Boots schreef:
27 jan 2023, 21:35
MennoPebesma schreef:
27 jan 2023, 20:26
Boots schreef:
27 jan 2023, 12:27
Weet iemand of die nieuwe ingang nog een keer af komt? Het blijft steeds maar weer opvallend stil vanuit Best.
In oktober vorig jaar plaatsten ze nog een kleine update van de werkzaamheden bij de nieuwe entree. Toen waren ze bezig met grondwerk bij het gebouw (zie hier het bericht). In de laatste update op hun website zeggen ze dat het voorjaar 2023 opent.
De laatste update had ik gezien. Sindsdien heb ik nergens meer iets zien verschijnen dus ik ben benieuwd hoe het ervoor staat. Dan is het wachten tot het voorjaar. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze tegen die tijd giraffen hebben.
Ik vond nog een nieuwsartikel over de uitgestelde opening van het gebouw: Eindhovens Dagblad.

De voornaamste reden voor de uitstel is vertraging bij de gemeente en bezwaren van omwonenden tegen een zonnepanelenveld dat het gebouw van stroom moet voorzien. Om die reden werd halverwege vorig jaar ingezet op een tussenoplossing, zonder die groene stroom. Waardoor ze weer verder konden met afwerken van het gebouw. Het streven voor de opening is 1 april 2023.

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Asbolus »

MennoPebesma schreef:
27 jan 2023, 22:30
Boots schreef:
27 jan 2023, 21:35
MennoPebesma schreef:
27 jan 2023, 20:26
Boots schreef:
27 jan 2023, 12:27
Weet iemand of die nieuwe ingang nog een keer af komt? Het blijft steeds maar weer opvallend stil vanuit Best.
In oktober vorig jaar plaatsten ze nog een kleine update van de werkzaamheden bij de nieuwe entree. Toen waren ze bezig met grondwerk bij het gebouw (zie hier het bericht). In de laatste update op hun website zeggen ze dat het voorjaar 2023 opent.
De laatste update had ik gezien. Sindsdien heb ik nergens meer iets zien verschijnen dus ik ben benieuwd hoe het ervoor staat. Dan is het wachten tot het voorjaar. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze tegen die tijd giraffen hebben.
Ik vond nog een nieuwsartikel over de uitgestelde opening van het gebouw: Eindhovens Dagblad.

De voornaamste reden voor de uitstel is vertraging bij de gemeente en bezwaren van omwonenden tegen een zonnepanelenveld dat het gebouw van stroom moet voorzien. Om die reden werd halverwege vorig jaar ingezet op een tussenoplossing, zonder die groene stroom. Waardoor ze weer verder konden met afwerken van het gebouw. Het streven voor de opening is 1 april 2023.
Voor een project dat toch al in de eind-fases zou moeten zitten, hoor je er nog verrassend weinig over. Vooral omdat het mij lijkt dat de dieren minimaal een maand voor opening al in het verblijf zouden moeten zitten?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door MennoPebesma »

Bouwupdate uit BestZoo. De planning is nu dat de nieuwe entree in juli 2023 in gebruik kan worden genomen.

Update over de nieuwbouw! Zoals velen weten, is BestZOO aan het uitbreiden. Een geheel nieuwe entree, waar prachtige, leuke en mooie dieren al bij binnenkomst te bewonderen zijn. Er wordt hard gewerkt: op dit moment zijn we o.a. bezig met de elektra, waterleidingen, timmerwerk en het afwerking van de binnenmuren met het populierenhout uit de buurt. Ben jij ook zo benieuwd? 👀
.
.
.
#best #bestzoo #groeiendbest #dierenpark #dierentuin #brabant #dagjeweg #dierenliefhebbers #dierenfotogtafie

Bron: Facebook BestZoo

Bouwupdate is ook op de website te zien: Website BestZoo

Boots
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 237
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic BestZoo

Bericht door Boots »

MennoPebesma schreef:
10 feb 2023, 16:20
Bouwupdate uit BestZoo. De planning is nu dat de nieuwe entree in juli 2023 in gebruik kan worden genomen.

Update over de nieuwbouw! Zoals velen weten, is BestZOO aan het uitbreiden. Een geheel nieuwe entree, waar prachtige, leuke en mooie dieren al bij binnenkomst te bewonderen zijn. Er wordt hard gewerkt: op dit moment zijn we o.a. bezig met de elektra, waterleidingen, timmerwerk en het afwerking van de binnenmuren met het populierenhout uit de buurt. Ben jij ook zo benieuwd? 👀
.
.
.
#best #bestzoo #groeiendbest #dierenpark #dierentuin #brabant #dagjeweg #dierenliefhebbers #dierenfotogtafie

Bron: Facebook BestZoo

Bouwupdate is ook op de website te zien: Website BestZoo
Ik zag het bericht ook op de socials voorbij komen. Het is wat daar. Als het nieuwe hoofdgebouw op z'n vroegst in juli in gebruik wordt genomen dan duurt het alleen maar langer voordat de rest van het park een keer aan de beurt is.

Plaats reactie