Nieuwstopic Dolfinarium

Al het nieuws over de Nederlandse dierentuinen.
Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Jarne »

Maar stellerzeeleeuwen hebben wel meer toekomst dan walrussen

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Gorilla Gust »

Kan zijn... maar voor ons waren de walrussen toch wel hetgeen wat er voor zorgde dat we überhaupt nog naar het Dolfinarium gingen in Harderwijk vanuit België. :sssst:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Limburg vooruit »

Laat ze maar alle 4 naar België komen. Hebben ze een mooie folkgroep maar gaat het verblijf wel uitgebreid moeten worden.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door rick04 »

Jammer maar begrijpelijk en misschien wel beter ook..
You can find me in the zoo :)

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Jarne »

Gorilla Gust schreef:
09 jan 2021, 22:14
Kan zijn... maar voor ons waren de walrussen toch wel hetgeen wat er voor zorgde dat we überhaupt nog naar het Dolfinarium gingen in Harderwijk vanuit België. :sssst:
Snap ik zeker, zeker als je al wat regelmatiger naar Pairi Daiza gaat hebben ze nu niet zo veel uniek te bieden. De bruinvissen zijn dan nog het meest unieke dat overschit, en dan de stellerzeeleeuwen zelf die je ook in PD hebt.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door JvG »

Jarne schreef:
09 jan 2021, 21:19
Maar stellerzeeleeuwen hebben wel meer toekomst dan walrussen
Meer toekomst zou ik niet zeggen...
Pairi Daiza heeft 2 dames uit Harderwijk, Madrid heeft nakomelingen uit Hardewijk en Antibes heeft mannelijke nakomelingen uit Hardewijk... Los daarvan zitten/zaten mannelijke nakomelingen van Hong Kong in alledrie de parken..
Klaipeda is de enige andere dierentuin buiten Rusland die ze in Europa heeft maar weet niet waar die vandaan komen...

Of ze dus een betere toekomst hebben? Qua voortplanting wel maar qua bloedlijnen lijkt het mij ook niet echt geweldig...

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Joost »

Als de walrussen vertrekken uit het dolfinarium, dan vertrekt ook een van mijn weinige redenen om het Dolfinarium weer eens te bezoeken.. Het is natuurlijk een feit dat de stellerzeeleeuwen broodnodig een nieuw verblijf moeten krijgen, omdat de huidige echt niet meer kan. Maar moeten daar dan perse de iconische walrussen voor vertrekken?

Nu is het volgens mij wel zo dat de huidige eigenaar van het Dolfinarium sowieso het liefst geen enorme investeringen doet en dat ze vanwege corona ook geldproblemen hebben, dus echt een nieuw verblijf bouwen zit er waarschijnlijk ook niet in. Maar zou het niet een optie zijn om de "zeeleeuwenzee" aan te passen voor de stellerzeeleeuwen? Daar zitten nu de Californen en die zitten ja toch al overal.. En doe anders maar gewoon de dolfijnen weg joh :D
JvG schreef:
10 jan 2021, 09:24
Meer toekomst zou ik niet zeggen...
Pairi Daiza heeft 2 dames uit Harderwijk, Madrid heeft nakomelingen uit Hardewijk en Antibes heeft mannelijke nakomelingen uit Hardewijk... Los daarvan zitten/zaten mannelijke nakomelingen van Hong Kong in alledrie de parken..
Klaipeda is de enige andere dierentuin buiten Rusland die ze in Europa heeft maar weet niet waar die vandaan komen...

Of ze dus een betere toekomst hebben? Qua voortplanting wel maar qua bloedlijnen lijkt het mij ook niet echt geweldig...
JvG weet jij hoe het staat met stellerzeeleeuwen in Amerika? Ik kan me herinneren dat Vancouver 2 jaar geleden een redelijk grote groep had, maar ik heb geen idee hoe dat met andere parken daar zit. Anders zou het misschien mooi zijn om te kijken of je daar vers bloed vandaan kan halen.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door MennoPebesma »

JvG schreef:
09 jan 2021, 20:32
Ik zou het jammer vinden mochten ze echt gaan stoppen met walrussen. Toch een van hun grootste publiektrekkers. Meer dan de stellerzeeleeuwen zou ik zelf denken.
Ik zou het ook erg jammer vinden als ze weg gaan, zo'n grote publiekstrekker. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar wil dit jaar voor het eerst gaan, en dat is voornamelijk om de Walrussen.

Zeeleeuwen (of dat nou de Californische of de Steller is) zijn ook wel in trek bij het grote publiek. Dan zou ik toch eerder zeggen, laat die Californische zeeleeuwen weg gaan en geef de Steller zeeleeuwen dan die ruimte. (Of is dat niet veel groter?)
rick04 schreef:
09 jan 2021, 22:59
Jammer maar begrijpelijk en misschien wel beter ook..
Nou ben ik benieuwd, beter voor de Stellerzeeleeuwen bedoel je dan?
Joost schreef:
10 jan 2021, 12:25
Maar zou het niet een optie zijn om de "zeeleeuwenzee" aan te passen voor de stellerzeeleeuwen? Daar zitten nu de Californen en die zitten ja toch al overal.. En doe anders maar gewoon de dolfijnen weg joh :D
Dat idee van de Californische zeeleeuwen had ik ook inderdaad. En of ze de dolfijnen dan weg moeten doen... Dat is toch ook wel een grote publiekstrekker.
Joost schreef:
10 jan 2021, 12:25
JvG weet jij hoe het staat met stellerzeeleeuwen in Amerika? Ik kan me herinneren dat Vancouver 2 jaar geleden een redelijk grote groep had, maar ik heb geen idee hoe dat met andere parken daar zit. Anders zou het misschien mooi zijn om te kijken of je daar vers bloed vandaan kan halen.
Toevallig heb ik daar laatst ook wat over opgezocht (niet alleen van Vancouver maar Stellerzeeleeuwen/vinpotigen in het algemeen) Vancouver heeft op dit moment 10 (2,8) Stellerzeeleeuwen. Hoe dat met verwantschap met de Europese populatie zit en of het mogelijk is om daar vandaan te importeren/ruilen weet ik niet.

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Jarne »

JvG schreef:
10 jan 2021, 09:24
Jarne schreef:
09 jan 2021, 21:19
Maar stellerzeeleeuwen hebben wel meer toekomst dan walrussen
Meer toekomst zou ik niet zeggen...
Pairi Daiza heeft 2 dames uit Harderwijk, Madrid heeft nakomelingen uit Hardewijk en Antibes heeft mannelijke nakomelingen uit Hardewijk... Los daarvan zitten/zaten mannelijke nakomelingen van Hong Kong in alledrie de parken..
Klaipeda is de enige andere dierentuin buiten Rusland die ze in Europa heeft maar weet niet waar die vandaan komen...

Of ze dus een betere toekomst hebben? Qua voortplanting wel maar qua bloedlijnen lijkt het mij ook niet echt geweldig...
Ik denk ook niet dat er veel toekomst in de Stellers zit, maar aangezien die tenminste voortplanten is het toch al iets beter dan de walrussen. Wie weet is ruil met de VS ook mogelijk.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door JvG »

Ik ga er niet vanuit dat het zeeleeuwengedeelte in de grote lagune geschikt is voor Stellers... anders hadden ze dat wel eerder gedaan dan de walrussen te laten vertrekken... het klopt inderdaad dat het Dolfinarium amper tot geen vernieuwingen doet bij de dieren, de standaard dierentuinbezoekers zullen vast wel komen ivm de dolfijnen maar echt liefhebbers zoals wij zullen sneller naar een ander park gaan zoals Pairi Daiza voor die stellerzeeleeuwen. Wat mogelijk meespeelt is inderdaad de tegenslagen qua kweek bij de walrussen, er is vaker geboortenieuws bij de Stellers en dat zijn positieve persmomenten wat ze zelf hard nodig hebben.
Volgens Googlemaps met sateliet lijkt het zeeleeuwengedeelte niet veel groter en hoeveel dieper het is is ook maar de vraag. Het walrussengedeelte is wel groter en zeker een stuk dieper dan waar ze nu zitten. Het gedeelte is zeker geschikt qua omheining wat natuurlijk meespeelt qua kosten.
Als ze zouden willen investeren zou ik persoonlijk het rechter gedeelte wat al apart van de dolfijnen is bedoeld als kraamkamer verbouwen voor de stellers, dan zijn ze mogelijk te zien door de onderwaterruiten, verlies je geen diersoorten en hebben ze de meeste ruimte van alle opties ook qua diepte ;) Het kost enkel een goede omheining onder water en een stuk "land" ernaast. Maar dat is mijn persoonlijke idee...

Hoe de verwantschappen precies zitten wereldwijd weet ik niet, maar als op 1 park na alle andere West-Europese dierentuinen dieren uit Hong Kong en Harderwijk zitten, lijkt het me sterk dat Vancouver onverwante dieren heeft, of ze zouden ze niet willen afstaan. Dat zou ook een optie kunnen zijn... Europa en Amerika kunnen makkelijker wisselen zonder ophef dan met Azië naar mijn idee. Kijk maar naar bijvoorbeeld mensapen, zodra China genoemt wordt staat er altijd bij dat ze het verblijf en de verzorgers hebben bezocht of hebben getraint...

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door MennoPebesma »

Ik heb nog even wat opgezocht, maar bijna alle in het Dolfinarium geboren en nog levende Steller zeeleeuwen in Europa zijn verwant aan twee dieren die in 1994 uit Vancouver zijn gehaald. Een van die twee dieren was de vorige fokman van het Dolfinarium.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Joost »

MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 12:36
Dat idee van de Californische zeeleeuwen had ik ook inderdaad. En of ze de dolfijnen dan weg moeten doen... Dat is toch ook wel een grote publiekstrekker.
Was uiteraard sarcastisch, natuurlijk doen ze die niet weg dat is by far hun grootste publiekstrekker. Al zie ik persoonlijk wel liever walrussen dan dolfijnen.
JvG schreef:
10 jan 2021, 13:09
Volgens Googlemaps met sateliet lijkt het zeeleeuwengedeelte niet veel groter en hoeveel dieper het is is ook maar de vraag. Het walrussengedeelte is wel groter en zeker een stuk dieper dan waar ze nu zitten. Het gedeelte is zeker geschikt qua omheining wat natuurlijk meespeelt qua kosten.
Als ze zouden willen investeren zou ik persoonlijk het rechter gedeelte wat al apart van de dolfijnen is bedoeld als kraamkamer verbouwen voor de stellers, dan zijn ze mogelijk te zien door de onderwaterruiten, verlies je geen diersoorten en hebben ze de meeste ruimte van alle opties ook qua diepte ;) Het kost enkel een goede omheining onder water en een stuk "land" ernaast. Maar dat is mijn persoonlijke idee...
Klinkt wat mij betreft ook goed, maar zouden ze die kraamkamer niet nog nodig moeten hebben voor de fok van de dolfijnen? En ik vraag me af hoe makkelijk je daar aan een mooi stuk "land" komt met de bebouwing er omheen, al zou je ook een deel van het water gedeelte daarvoor op kunnen offeren, dan blijft het nog steeds een prima oppervlakte aan water.

Zou een andere optie ook dat stuk water aan (links) de andere kant van de brug kunnen zijn? Volgens mij (niet 100% zeker) kunnen in een deel van dit stuk ook de dolfijnen komen en is een ander stuk voor krabbetjes. Als je dan het water stuk behoud en van het krabben stuk een strandje maakt zou daar denk ik ook iets moois van te maken zijn én zou het ook een enorme vooruitgang zijn voor de stellers.
MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 14:21
Ik heb nog even wat opgezocht, maar bijna alle in het Dolfinarium geboren en nog levende Steller zeeleeuwen in Europa zijn verwant aan twee dieren die in 1994 uit Vancouver zijn gehaald. Een van die twee dieren was de vorige fokman van het Dolfinarium.
Dan lijkt het mij dat het uitwisselen voor nieuw bloed inderdaad lastig zal zijn, in elk geval met Vancouver..

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 859
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door JvG »

Joost schreef:
10 jan 2021, 14:59
JvG schreef:
10 jan 2021, 13:09
Volgens Googlemaps met sateliet lijkt het zeeleeuwengedeelte niet veel groter en hoeveel dieper het is is ook maar de vraag. Het walrussengedeelte is wel groter en zeker een stuk dieper dan waar ze nu zitten. Het gedeelte is zeker geschikt qua omheining wat natuurlijk meespeelt qua kosten.
Als ze zouden willen investeren zou ik persoonlijk het rechter gedeelte wat al apart van de dolfijnen is bedoeld als kraamkamer verbouwen voor de stellers, dan zijn ze mogelijk te zien door de onderwaterruiten, verlies je geen diersoorten en hebben ze de meeste ruimte van alle opties ook qua diepte ;) Het kost enkel een goede omheining onder water en een stuk "land" ernaast. Maar dat is mijn persoonlijke idee...
Klinkt wat mij betreft ook goed, maar zouden ze die kraamkamer niet nog nodig moeten hebben voor de fok van de dolfijnen? En ik vraag me af hoe makkelijk je daar aan een mooi stuk "land" komt met de bebouwing er omheen, al zou je ook een deel van het water gedeelte daarvoor op kunnen offeren, dan blijft het nog steeds een prima oppervlakte aan water.

Zou een andere optie ook dat stuk water aan (links) de andere kant van de brug kunnen zijn? Volgens mij (niet 100% zeker) kunnen in een deel van dit stuk ook de dolfijnen komen en is een ander stuk voor krabbetjes. Als je dan het water stuk behoud en van het krabben stuk een strandje maakt zou daar denk ik ook iets moois van te maken zijn én zou het ook een enorme vooruitgang zijn voor de stellers.
Als ik vergelijk is dat stuk kleiner en stiekum vind ik het stukje met krabbetjes wel superleuk gedaan. Helemaal met kinderen is het heel interactief ;)
Naast het stuk wat ik bedoel heb je nog een kleiner afgezet stukje wat ook als kraamkamer gebruikt wordt (tenminste als ik het goed heb). Als je het pad en de groenstrook opoffert kan je naar mijn idee best wel een leuk stukje landtoevoegen. Misschien nog in het midden van de waterpartij een rots waar ze opkunnen en je bent al best ver. Het kost alleen wel geld wat het Dolfinarium de laatste jaren vooral aan andere projecten buiten de dieren om heeft willen besteden...

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door MennoPebesma »

Joost schreef:
10 jan 2021, 14:59
Was uiteraard sarcastisch, natuurlijk doen ze die niet weg dat is by far hun grootste publiekstrekker. Al zie ik persoonlijk wel liever walrussen dan dolfijnen.
Nu ik het nog een keer teruglees snap ik nu dat je het sarcastisch bedoelde.. :doh: En ook ik zie liever de walrussen dan de dolfijnen.
Joost schreef:
10 jan 2021, 14:59
Zou een andere optie ook dat stuk water aan (links) de andere kant van de brug kunnen zijn? Volgens mij (niet 100% zeker) kunnen in een deel van dit stuk ook de dolfijnen komen en is een ander stuk voor krabbetjes. Als je dan het water stuk behoud en van het krabben stuk een strandje maakt zou daar denk ik ook iets moois van te maken zijn én zou het ook een enorme vooruitgang zijn voor de stellers.
Als ik op google maps het zo eens bekijk is er wel wat mogelijk op verschillende plekken in het park maar bij elke plek die je bedenkt zal er iets anders moeten verdwijnen of verplaatst worden. Het is de vraag of het Dolfinarium dat wil/kan doen. Op de plek van het waterpark had het ook mooi gekund...
Joost schreef:
10 jan 2021, 14:59
Dan lijkt het mij dat het uitwisselen voor nieuw bloed inderdaad lastig zal zijn, in elk geval met Vancouver..
Met de nieuwe mannen uit Hong Kong (in Pairi Daiza en het Dolfinarium) is er natuurlijk al een beetje nieuw bloed. Maar heel veel zal dat ook niet helpen ben ik bang.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Limburg vooruit »

Er zitten nog dieren in Azië ook.
En Rusland is geen moeite te veel om enkele dieren te 'redden'.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Joost »

JvG schreef:
10 jan 2021, 15:07
Als ik vergelijk is dat stuk kleiner en stiekum vind ik het stukje met krabbetjes wel superleuk gedaan. Helemaal met kinderen is het heel interactief ;)
Mijn laatste bezoek aan het dolfinarium is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden, dus ik kan me dat stuk niet helemaal goed herinneren. Maar als het interactief is en kinderen er iets kunnen leren dan mag het van mij altijd blijven. Ik las net ook ergens dat dit stukje belangrijk zou zijn voor het ecosysteem van de hele delta, dus dan lijkt het mij ook niet zo'n goed idee uiteindelijk.
JvG schreef:
10 jan 2021, 15:07
Naast het stuk wat ik bedoel heb je nog een kleiner afgezet stukje wat ook als kraamkamer gebruikt wordt (tenminste als ik het goed heb). Als je het pad en de groenstrook opoffert kan je naar mijn idee best wel een leuk stukje landtoevoegen. Misschien nog in het midden van de waterpartij een rots waar ze opkunnen en je bent al best ver. Het kost alleen wel geld wat het Dolfinarium de laatste jaren vooral aan andere projecten buiten de dieren om heeft willen besteden...
Ah ja ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de kraamkamer. Klinkt verder ook goed wat betreft het land gedeelte, van mij mogen ze dit gaan doen. Sowieso ook beter dan het weg doen van de walrussen :sssst:
MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 15:24
Als ik op google maps het zo eens bekijk is er wel wat mogelijk op verschillende plekken in het park maar bij elke plek die je bedenkt zal er iets anders moeten verdwijnen of verplaatst worden. Het is de vraag of het Dolfinarium dat wil/kan doen. Op de plek van het waterpark had het ook mooi gekund...
Ik denk dat het antwoord op dat eerste nee is en dat ze uiteindelijk voor de stellers op de plek van de walrussen kiezen omdat dat simpelweg de goedkoopste optie zal zijn. Voor zover ik weet is er, mede door corona, geen grote hoeveelheid geld om te investeren..

Het waterpark gaan ze voorlopig niet weghalen want dat is (helaas) nou eenmaal de nieuwe weg die ze hebben ingeslagen.. Aspro Ocio, de eigenaar, bezit ook vooral waterparken dus in dat opzicht is het ook niet gek..
MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 15:24
Met de nieuwe mannen uit Hong Kong (in Pairi Daiza en het Dolfinarium) is er natuurlijk al een beetje nieuw bloed. Maar heel veel zal dat ook niet helpen ben ik bang.
Alle beetjes helpen :D

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door Gorilla Gust »

MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 15:24
Joost schreef:
10 jan 2021, 14:59
Was uiteraard sarcastisch, natuurlijk doen ze die niet weg dat is by far hun grootste publiekstrekker. Al zie ik persoonlijk wel liever walrussen dan dolfijnen.
Nu ik het nog een keer teruglees snap ik nu dat je het sarcastisch bedoelde.. :doh: En ook ik zie liever de walrussen dan de dolfijnen.
Ziet het gewone publiek echter verschil tussen al deze zeeleeuwen?

De meerwaarde van twee soorten zeeleeuwen te kunnen tonen lijkt me toch kleiner dan één zeeleeuwensoort en walrussen aan te kunnen bieden.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door MennoPebesma »

Gorilla Gust schreef:
10 jan 2021, 20:18
Ziet het gewone publiek echter verschil tussen al deze zeeleeuwen?
Waarschijnlijk niet. Daarom zou ik er dan voor kiezen om de Steller zeeleeuwen te houden en de meer algemene Californische zeeleeuwen uit de collectie te doen.

Maar zoals Joost volgens mij ook al zei, ze zullen wel voor de makkelijkste/goedkoopste optie gaan.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door rick04 »

MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 12:36
rick04 schreef:
09 jan 2021, 22:59
Jammer maar begrijpelijk en misschien wel beter ook..
Nou ben ik benieuwd, beter voor de Stellerzeeleeuwen bedoel je dan?
Voor de Stellerszeeleeuwen en de Walrussen :D
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Dolfinarium

Bericht door MennoPebesma »

rick04 schreef:
11 jan 2021, 08:54
MennoPebesma schreef:
10 jan 2021, 12:36
rick04 schreef:
09 jan 2021, 22:59
Jammer maar begrijpelijk en misschien wel beter ook..
Nou ben ik benieuwd, beter voor de Stellerzeeleeuwen bedoel je dan?
Voor de Stellerszeeleeuwen en de Walrussen :D
Voor de Steller zeeleeuwen is elk bijna elk nieuw/ander verblijf een verbetering volgens mij. Maar als de walrussen weg gaan weet ik niet of het er voor hen ook beter op wordt. Van wat ik op foto's heb gezien en van anderen heb gehoord heeft Pairi Daiza eigenlijk geen ruimte om nog twee walrussen er bij te nemen in het huidige verblijf. En om er dan ook nog 2 naar China te sturen... Ik weet ook niet of het daar beter voor ze is..

Mochten de walrussen echt weggaan zou ik ze liever in Europa houden. Misschien zelfs een (of meer) nieuwe houder. In de ZooInside podcast hadden ze het gekscherend ook over het verhuizen naar AquaZoo, want daar hebben ze genoeg water. Dat zou ik heel leuk vinden, maar is natuurlijk best wel onrealistisch.

Plaats reactie