Nieuwstopic Taman Indonesia

Al het nieuws over de Nederlandse dierentuinen.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Gorilla Gust »

Er is een beermarter ontsnapt uit het dierenpark Taman Indonesia in Kallenkote in Overijssel. Het dier is gespot in een bos bij een brandweerkazerne. We lezen er meer over op http://nos.nl/artikel/2169613-beermarte ... nkote.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Gorilla Gust »

De beermarter, die afgelopen weekend uit dierenpark Taman Indonesia in Kallenkote bij Steenwijk ontsnapte, is nog altijd spoorloos. Defensie plaatste borden om wandelaars en hondenbezitters te waarschuwen. Alleen de boodschap jaagt lezers de stuipen op het lijf.

Aldus het AD op http://www.ad.nl/binnenland/ontsnapte-b ... haring_web

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2839
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Joost »

Het dier is intussen gevonden :)

Ontsnapte beermarter dierenpark Kallenkote gevonden
Bron en meer:http://nos.nl/artikel/2171202-ontsnapte ... onden.html


Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door rick04 »

Het park heeft sinds dit jaar Eksterspreeuwen in haar collectie zie ik op ZooTierListe.
You can find me in the zoo :)

corotauria
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 jun 2020, 00:35
Favoriete dierentuin: Tiergarten Berlin, Vogelpark Walsrode
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door corotauria »

Afgelopen weekend kans gezien om dit parkje te bezoeken. Leuk, klein parkje, de thematisering goed doorgevoerd en opvallend leuke collectie. Ik houd daar wel van. Kan weinig nieuwtjes delen vanwege geen referentiepunt, maar als mensen zaken willen weten, vraag maar raak.

Bij interesse kan ik ook wat foto's delen, maar loop nogal achter dus dat zal hoe dan ook nog even op zich laten wachten...

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2428
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door rick04 »

Foto's zijn altijd welkom! ;)
You can find me in the zoo :)

Niels Grootegans
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 jun 2020, 16:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Niels Grootegans »

rick04 schreef:
18 aug 2021, 00:12
Foto's zijn altijd welkom! ;)
Precies! Het is al een aantal jaar terug dat ik het park bezocht, het is altijd leuk om het dan terug te zien, inclusief eventuele veranderingen.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door MennoPebesma »

Overijsselse dierentuin geeft gratis entree in ruil voor appels of peren

Bezoekers van een kleinschalig dierenpark in Overijssel mogen kosteloos naar binnen in ruil voor een dierenmaaltijd. Taman Indonesia, gelegen in het dorpje Kallenkote, is op zoek naar tropisch fruit, noten of schelpdieren voor de bewoners. Wie dergelijke voorwerpen meeneemt, krijgt gratis toegang.

"Heb je een kleine beurs, maar wil je toch graag het dierenpark bezoeken?", meldt de dierentuin. "Dat kan op de zaterdagen." Er wordt gevraagd om vers fruit zoals appels en peren, ongezouten soorten noten of schelpdieren. "Hiermee geef je de dieren in ons park lekker gezond eten."

Bron: Looopings


Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Apenarend »

corotauria schreef:
17 aug 2021, 23:46
Afgelopen weekend kans gezien om dit parkje te bezoeken. Leuk, klein parkje, de thematisering goed doorgevoerd en opvallend leuke collectie. Ik houd daar wel van. Kan weinig nieuwtjes delen vanwege geen referentiepunt, maar als mensen zaken willen weten, vraag maar raak.

Bij interesse kan ik ook wat foto's delen, maar loop nogal achter dus dat zal hoe dan ook nog even op zich laten wachten...
Graag! Het was de enige tuin die ik tijdens mijn NL-zootrip rond 2010 moest missen door een files onderweg. Altijd spijt van gehad.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 531
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Asbolus »

MennoPebesma schreef:
08 apr 2023, 09:09

Overijsselse dierentuin geeft gratis entree in ruil voor appels of peren

Bezoekers van een kleinschalig dierenpark in Overijssel mogen kosteloos naar binnen in ruil voor een dierenmaaltijd. Taman Indonesia, gelegen in het dorpje Kallenkote, is op zoek naar tropisch fruit, noten of schelpdieren voor de bewoners. Wie dergelijke voorwerpen meeneemt, krijgt gratis toegang.

"Heb je een kleine beurs, maar wil je toch graag het dierenpark bezoeken?", meldt de dierentuin. "Dat kan op de zaterdagen." Er wordt gevraagd om vers fruit zoals appels en peren, ongezouten soorten noten of schelpdieren. "Hiermee geef je de dieren in ons park lekker gezond eten."

Bron: Looopings

Enig idee wat het idee achter deze actie zit? Is het vanwege financiele problemen of gewoon een marketing methode om meer bezoekers het park te laten vinden?
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Apenarend »

Anubite schreef:
08 apr 2023, 12:31
MennoPebesma schreef:
08 apr 2023, 09:09

Overijsselse dierentuin geeft gratis entree in ruil voor appels of peren

Bezoekers van een kleinschalig dierenpark in Overijssel mogen kosteloos naar binnen in ruil voor een dierenmaaltijd. Taman Indonesia, gelegen in het dorpje Kallenkote, is op zoek naar tropisch fruit, noten of schelpdieren voor de bewoners. Wie dergelijke voorwerpen meeneemt, krijgt gratis toegang.

"Heb je een kleine beurs, maar wil je toch graag het dierenpark bezoeken?", meldt de dierentuin. "Dat kan op de zaterdagen." Er wordt gevraagd om vers fruit zoals appels en peren, ongezouten soorten noten of schelpdieren. "Hiermee geef je de dieren in ons park lekker gezond eten."

Bron: Looopings

Enig idee wat het idee achter deze actie zit? Is het vanwege financiele problemen of gewoon een marketing methode om meer bezoekers het park te laten vinden?
Ik zou denken dat wie een kg schelpdieren kan missen, wellicht ook een toegangsticket van 10 euro kan betalen.

Maar misschien kregen ze in het verleden gratis leveringen en zijn die weggevallen. Dan hebben ze wel een meerkost die ze op een of andere manier moeten zien te compenseren.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door MennoPebesma »

Anubite schreef:
08 apr 2023, 12:31
MennoPebesma schreef:
08 apr 2023, 09:09

Overijsselse dierentuin geeft gratis entree in ruil voor appels of peren

Bezoekers van een kleinschalig dierenpark in Overijssel mogen kosteloos naar binnen in ruil voor een dierenmaaltijd. Taman Indonesia, gelegen in het dorpje Kallenkote, is op zoek naar tropisch fruit, noten of schelpdieren voor de bewoners. Wie dergelijke voorwerpen meeneemt, krijgt gratis toegang.

"Heb je een kleine beurs, maar wil je toch graag het dierenpark bezoeken?", meldt de dierentuin. "Dat kan op de zaterdagen." Er wordt gevraagd om vers fruit zoals appels en peren, ongezouten soorten noten of schelpdieren. "Hiermee geef je de dieren in ons park lekker gezond eten."

Bron: Looopings

Enig idee wat het idee achter deze actie zit? Is het vanwege financiele problemen of gewoon een marketing methode om meer bezoekers het park te laten vinden?
Volgens hun website is het speciaal voor mensen met een kleine beurs. Bezoekers kunnen kiezen uit het brengen van Tropisch fruit (6 stuks), Zak appels/peren (12 stuks), zak noten of een zak schelpdieren. Het lijkt er op dat je per optie max. 4 kaartjes kan krijgen.

corotauria
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 jun 2020, 00:35
Favoriete dierentuin: Tiergarten Berlin, Vogelpark Walsrode
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door corotauria »

Apenarend schreef:
08 apr 2023, 11:06
corotauria schreef:
17 aug 2021, 23:46
Afgelopen weekend kans gezien om dit parkje te bezoeken. Leuk, klein parkje, de thematisering goed doorgevoerd en opvallend leuke collectie. Ik houd daar wel van. Kan weinig nieuwtjes delen vanwege geen referentiepunt, maar als mensen zaken willen weten, vraag maar raak.

Bij interesse kan ik ook wat foto's delen, maar loop nogal achter dus dat zal hoe dan ook nog even op zich laten wachten...
Graag! Het was de enige tuin die ik tijdens mijn NL-zootrip rond 2010 moest missen door een files onderweg. Altijd spijt van gehad.
Je had de foto's toch al wel gevonden... ;)
viewtopic.php?f=98&t=5380

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 567
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Taman Indonesia

Bericht door Mr. Gharial »

Facebook-pagina van Overijssels dierenpark gehackt: 11.000 volgers verloren

Een Overijssels dierenpark is het slachtoffer geworden van een hack. De Facebook-pagina van Taman Indonesia telde 11.000 volgers, maar sinds zondag kunnen de beheerders niet meer inloggen. Berichten, foto's en video's werden in een rap tempo verwijderd. Inmiddels is de pagina omgedoopt tot Lee Sneaker Authentic.

Het park spreekt in een verklaring over "een vervelende hacksituatie, waarbij een louche hacker de pagina van het dierenpark heeft overgenomen". Taman Indonesia wijst met de beschuldigende vinger naar "één of andere schoenenwinkel uit Vietnam".

Men baalt niet alleen van de verloren volgers, maar ook van verdwenen archiefmateriaal. "Een klap", concludeert het management. Er is nog geprobeerd om de pagina terug te krijgen. Zo publiceerde eigenaresse Marlisa-Diederik Wareman foto's waarop ze poseert bij de ingang van het park.

Bewijs
"Hiermee bewijs ik dat ik de eigenaar ben van dierenpark Taman Indonesia", schreef ze erbij. "Zou dat genoeg zijn, Facebook?" Het bleek niet genoeg: Facebook werkte niet mee. "Facebook zelf biedt hierbij geen enkele hulp aan en laat de hackslachtoffers aan hun lot over", concludeert Wareman.

Daarom is inmiddels een alternatief gelanceerd. Een nieuwe pagina met de naam Dierenpark Taman Indonesia verzamelde in enkele dagen tijd 935 likes. De eigenaresse doet een oproep aan het publiek. "We hebben jullie hulp nodig om een nieuwe online community op te bouwen, door ons opnieuw te volgen, te liken, maar ook jullie vrienden en kennissen uit te nodigen."

Bron: Looopings

Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Plaats reactie