Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6565
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

daniel1109 schreef:
02 apr 2024, 11:38
Boomkangoeroe schreef:
02 apr 2024, 08:45
Apenarend schreef:
01 apr 2024, 14:05
Boomkangoeroe schreef:
01 apr 2024, 13:50
Nee ze mochten niet van de gemeente zo is ook de hoogte gereduceerd want in de eerste bouwaanvraag was 25m gevraagd wegens protest van buurtbewoners is dit gereduceerd.
Tot hoeveel is dit gereduceerd?
Op zijn hoogste punt tot 23m, die twee meter scheelt echter wel heel wat meer snoeiwerk vooral dan rond de randen van de serre. :zaag:

de eigenlijke tropische serre wordt 196 m x 207m
Miaschien een vreemde vraag, maar is de hoogte vanaf grond niveau tot dak gemeten of vanaf de absolute bodem? Als het gaat om alleen het bovengrondse deel, en ze zijn ook nog eens meters de diepte in gegaan.... dan mogen we als bezoekers wel oppassen dat we geen nekkramp gaan krijgen ;)
Dat was ook mijn volgende vraag ;) Je kan immers ook in de diepte graven om in het gebouw meer hoogte te krijgen. Terwijl in de bouwaanvraag het voor de omwonenden alleen maar van belang is hoe hoog het gebouw worden vanaf de normale reliëfhoogte.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

PD maakt momenteel op Facebook reclame om met de trein te komen.
Mooi vind ik, maar is daar in dat park nu werkelijk niemand die die teksten naar correct nederlands kan vertalen??!!??

Ze hebben het over witte panters? Ken ik niet, er staat dan wel een foto van één van de witte tijgers.
Muggenziften, misschien wel, maar als je bijna leeft van de Vlaming zorg dan dat het juist is.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6565
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
03 apr 2024, 10:28
PD maakt momenteel op Facebook reclame om met de trein te komen.
Mooi vind ik, maar is daar in dat park nu werkelijk niemand die die teksten naar correct nederlands kan vertalen??!!??

Ze hebben het over witte panters? Ken ik niet, er staat dan wel een foto van één van de witte tijgers.
Muggenziften, misschien wel, maar als je bijna leeft van de Vlaming zorg dan dat het juist is.
Weinig professioneel idd en al jaren een probleem. Als je dat vergelijkt met het NL dat sommige Duitse parken gebruiken op hun websites.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

Heb juist eens alle foto's op Facebook van G.G. eens bekeken.
Het is allemaal super, knap, alles wat je wil.

Spijtig genoeg spreekt het park mij bij elke vernieuwing minder en minder aan, terwijl het voor corona nog afgetekend op 1 stond in mijn lijst der favorieten.
Vraag mij niet waarom, want daar kan ik u niet echt een antwoord op geven.
Maar voor 3 Belgen die niet meer komt zal Eric ni rouwen natuurlijk.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 12:34
Heb juist eens alle foto's op Facebook van G.G. eens bekeken.
Het is allemaal super, knap, alles wat je wil.

Spijtig genoeg spreekt het park mij bij elke vernieuwing minder en minder aan, terwijl het voor corona nog afgetekend op 1 stond in mijn lijst der favorieten.
Vraag mij niet waarom, want daar kan ik u niet echt een antwoord op geven.
Maar voor 3 Belgen die niet meer komt zal Eric ni rouwen natuurlijk.
Bedoel je dan ook the last frontier en the land of the cold? Of meer de nieuwe ingang en het verdeelplein?

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6565
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 12:34
Heb juist eens alle foto's op Facebook van G.G. eens bekeken.
Het is allemaal super, knap, alles wat je wil.

Spijtig genoeg spreekt het park mij bij elke vernieuwing minder en minder aan, terwijl het voor corona nog afgetekend op 1 stond in mijn lijst der favorieten.
Vraag mij niet waarom, want daar kan ik u niet echt een antwoord op geven.
Maar voor 3 Belgen die niet meer komt zal Eric ni rouwen natuurlijk.
Nochtans vind ik de laatste toevoegingen (Land of the Cold en The Last Frontier) van een hoger niveau dan datgene wat ze daarvoor hebben gedaan.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

Deze zijn ook van voor corona hé, ik heb het over de kinderboerderij bv, dat gedrocht van een inkom, de plannen van de serre die ze nu aan het bouwen zijn. En dan vergeet ik er nog wel wat kleinere vernieuwingen, en de wildgroei aan hotelkamers stoort mij mateloos.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6565
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 13:16
Deze zijn ook van voor corona hé, ik heb het over de kinderboerderij bv, dat gedrocht van een inkom, de plannen van de serre die ze nu aan het bouwen zijn. En dan vergeet ik er nog wel wat kleinere vernieuwingen, en de wildgroei aan hotelkamers stoort mij mateloos.
Mja, de vraag is of je daar allemaal zoveel last van hebt tijdens een bezoek: niet toch? Die ingang is ook maar om te passeren en gewoon een facilitaire zone.
Ivm de serre wacht ik geduldig af tot er meer info beschikbaar is, veel kan daar nu toch niet over verteld worden. De ratio vloeroppervlakte en hoogte blijft me intrigeren, en verder hoop ik op mooie soorten en een scherpe scheiding tussen bezoekers en recreanten.

De kinderboerderij is een typisch voorbeeld van een verblijf dat ik wellicht maar eenmaal zal bezoeken, en dat zal dan nog al passerend zijn.
Ik zie dat gewoon als een locatie voor bezoekers met jonge kinderen, gegarandeerd succes.
In elke zoo heb ik bij herhaalde bezoeken overigens wel delen die ik skip, ik vermoed dat de meesten onder ons dat ook wel zullen hebben.
Laatst gewijzigd door Apenarend op 06 apr 2024, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

snoopy11
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 131
Lid geworden op: 27 dec 2016, 13:02
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door snoopy11 »

Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 13:16
Deze zijn ook van voor corona hé, ik heb het over de kinderboerderij bv, dat gedrocht van een inkom, de plannen van de serre die ze nu aan het bouwen zijn. En dan vergeet ik er nog wel wat kleinere vernieuwingen, en de wildgroei aan hotelkamers stoort mij mateloos.
De inkom is mss over de top, maar laat wel zien waar het park voor staat. Het geeft een betere doorstroming en zeker als hotelgast een verbetering.

De kamers vindt ik zeker nt storend aanwezig in het park. De kinderboerderij nog nt bezocht, maar op de foto's afgaand zeker nt slecht en een topper bij gezinnen met kinderen.

Waarom iedereen zo negatief is over de serre weet ik nt. Er is bijna nog niets geweten over de indeling, welke verblijven en dieren. Tevens is dit ook een project dat gaat moeten groeien. Zie de bush in Burgers. Deze heb ik weten opengaan en was ook nog nt zoals deze nu is. Wacht geduldig af over een jaar weten we het.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 13:16
Deze zijn ook van voor corona hé, ik heb het over de kinderboerderij bv, dat gedrocht van een inkom, de plannen van de serre die ze nu aan het bouwen zijn. En dan vergeet ik er nog wel wat kleinere vernieuwingen, en de wildgroei aan hotelkamers stoort mij mateloos.
Ik vind de ingang werkelijk prachtig. Ik kan enorm genieten van de prachtige mozaïeken, de doorloop onder het glas en de enorme souvenirwinkel. Het is nou eenmaal een kwestie van smaak. Gelukkig is het park erg groot en zijn er denk ik genoeg werelden waar je in op kan gaan.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

Het park heeft op Facebook bekend gemaakt datde 3 mannelijke tonkinlangoeren vertrokken zijn naar Frankrijk.
Er komt een nieuw mannetje uit Rotterdam en die zal gezelschap krijgen van vrouwtjes. Hoeveel vrouwen staat er niet bij, en gezien hun vertaalkunsten zou dat er dus best maar 1 kunnen zijn.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2796
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boomkangoeroe »

Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 13:16
Deze zijn ook van voor corona hé, ik heb het over de kinderboerderij bv, dat gedrocht van een inkom, de plannen van de serre die ze nu aan het bouwen zijn. En dan vergeet ik er nog wel wat kleinere vernieuwingen, en de wildgroei aan hotelkamers stoort mij mateloos.
Tja tis alvast 10 keer beter dan Olmen dat park zouden ze beter eens evalueren, een park moet evolueren en hieraan werken ze mee. Liever dat dan blijven stilzitten in de tijd of al je geld in monumenten steken. Bekijk het op welken manier dan ook maar een dierentuin uitbaten blijft ook als een fabriek of bedrijf, als je niet zorgt dat er geld in het ladetje komt dan blijf je stilstaan mocht de KMDA ook niet de Elisabethzaal hebben zouden ze ook al veel geld zijn misgelopen.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Boomkangoeroe schreef:
18 apr 2024, 22:45
Limburg vooruit schreef:
06 apr 2024, 13:16
Deze zijn ook van voor corona hé, ik heb het over de kinderboerderij bv, dat gedrocht van een inkom, de plannen van de serre die ze nu aan het bouwen zijn. En dan vergeet ik er nog wel wat kleinere vernieuwingen, en de wildgroei aan hotelkamers stoort mij mateloos.
Tja tis alvast 10 keer beter dan Olmen dat park zouden ze beter eens evalueren, een park moet evolueren en hieraan werken ze mee. Liever dat dan blijven stilzitten in de tijd of al je geld in monumenten steken. Bekijk het op welken manier dan ook maar een dierentuin uitbaten blijft ook als een fabriek of bedrijf, als je niet zorgt dat er geld in het ladetje komt dan blijf je stilstaan mocht de KMDA ook niet de Elisabethzaal hebben zouden ze ook al veel geld zijn misgelopen.
Ik vind Pairi Daiza steeds meer het Disneyland van de dierentuinen worden. Waarbij het meer om de totale beleving gaat dan om de "attractie" (wat bij Pairi Daiza dan de dieren zijn). Dat hoeft in mijn ogen niet slecht te zijn, alleen is het maar net wat je verwachting is.

Disney is met €109 per persoon voor 1 park (of €130 voor de 2 parken), en €30 euro parkeren of €300 p.p.n. voor een hotel ook belachelijk duur. Waarbij je je af kan vragen of dat het waard is. Toch komen er jaarlijks zo'n 15 miljoen bezoekers naar de 2 parken samen.

En zoals je zegt een dierentuin is en blijft een bedrijf, en als bedrijf moet je een gat in de markt hebben. En welke andere dierentuin heeft dat je er 24 uur per dag zou kunnen rondlopen (in bepaalde delen), of dat je kamer direct aan een dierverblijf grenst. Vind er van wat men wilt, maar het is een uniek selling point wat een bak geld in het laatje brengt.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2796
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boomkangoeroe »

Zeker weten en daarom staan ze er ook zo goed voor andere parken zouden beter ook op die kar springen zeker ook omdat er ook volop gewerkt wordt om het park groener te maken denk maar aan de enorme zonnepanelenparking, mocht iedere grote parking en bedrijf zo zijn uitgerust zouden er heel wat minder windturbines zijn die ook in onze regio heel wat slachtoffers maken in onze inheemse fauna, als je ook verder kijkt investeren ze ook echt in duurzame technieken wat alleen maar bemoedigd kan worden. Ze hebben inderdaad een grote collectie dieren maar hebben ook de oppervlakte om deze te huisvesten aan de huidige regels. Waar ik dan ook naar kijk maar waar te weinig aandacht wordt aan besteed is ook het mooie aantal inheemse planten die in het park voorkomen en die zo ook een boost vormen voor onze eigen fauna, ook planckendael scoort hier erg goed in. Vele bezoekers vinden dit maar vuil maar het opent veel perspectieven voor de lokale fauna en flora om levensvatbare populaties op te richten.

Ook dierentuinen in het buitenland zoals bvb de grote parken in Singapore hebben ruimere openingsuren zo zijn er ginds ook dierentuinen speciaal erop gericht om nachtactive dieren te laten zien #Nocturama 2.0 maar dan in openlucht, ook hier zit een bepaalde toekomst in denk ik.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2796
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boomkangoeroe »

Gisteren ook nog een bezoek gebracht nabij de kathedraal is men bij de voormalige behind the scene waar vroeger de roofvogels zaten voor de roofvogelshow nieuwe volieres aan het bijzetten.

Ook naast de oasis is men bezig met een nieuw verblijf te maken wat dit wordt is nog niet bekend, de tijd zal uitsluitsel brengen.

Bij de gorilla's en de franjeapen is men opnieuw bezig met nieuwe klimstructuren aan te brengen, goed dat dit om de twee jaar eens veranderd zo worden de dieren verder geprikkeld. Ook een klein vijvertje werd er uitgegraven...

De savanne waar voorheen de Afrikaanse olifanten gehuisvest waren werd afgesloten ben benieuwd wat hier zal gebeuren...

De ontsnapte Afrikaanse zeearend is terug verenigd bij zijn vrouwtje.

De kea's beschikken nu over een dubbel verblijf nadat de kookaburra's zijn verhuist (ik mis ze nu al) :(

De muren van het zwembad rijzen nu ook in sneltempo op die zal aansluiten aan the Sanctuary, de nieuwe tropische kas van Pairi daiza.

Afbeelding

Afbeelding

Een leuk inventief idee is om de vuilbakken te pimpen, over al zie je in parken insectenhotels opduiken wel in PD gingen ze hiermee op een inventieve manier mee om ... Wat insecten hotels betreft moet je dit alles wel even nuanceren want ook al denkt iedereen de bijen enorm te helpen bij de bouw van een insectenhotel kan je eigenlijk beter een grondhotel bouwen, ongeveer een zevental bijen soorten maken gebruik van de insectenhotels met riet en bamboestengels, maar er leven in België vooral soorten die ondergronds hun nest maken in bestaande holen of in gangen die ze zelf graven. Maar alle beetjes helpen, ben wel eens benieuwd welk park eens een echte bijenburcht komt te maken...

Afbeelding



En tot slot krijgt de Japanse tuin ook meer en meer vorm het hoogtepunt van deze tuin is zo stilaan over omdat Japanse tuinen vooral bekend staan om hun vroege voorjaarsbloeiers, maar er wordt volop verder gewerkt aan de afwerking van de paden en dergerlijke, ook in de hoogte lijkt heel wat te gebeuren wellicht voor de siamangs die zouden terugkomen in het park, hiervoor is men de bomen aan het "inroosteren" ook in Burgers zoo wordt deze techniek toegepast, zo worden de Siamangs in de bomen gehouden en beschikken ze over een ruim verblijf in de boomtoppen zoals ze ook in de natuur leven. De bomen zelf worden verbonden met klimtouwen voor de dieren.

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Boomkangoeroe schreef:
19 apr 2024, 09:45
Ook naast de oasis is men bezig met een nieuw verblijf te maken wat dit wordt is nog niet bekend, de tijd zal uitsluitsel brengen.
Is dit naast de in/uitgang tegenover de kathedraal? Ik zag toen ik 1,5 maand geleden er was dat er daar bamboe was verwijderd en er piketpaaltjes in de grond stonden.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7660
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Limburg vooruit »

Boomkangoeroe schreef:
19 apr 2024, 09:03
Zeker weten en daarom staan ze er ook zo goed voor andere parken zouden beter ook op die kar springen zeker ook omdat er ook volop gewerkt wordt om het park groener te maken denk maar aan de enorme zonnepanelenparking
Zonder op uw onterechte uitval op Olmen te willen reageren, want jij vergelijkt goud met stenen. En moest het u iets uit maken, Olmen doet mij niets meer sinds de overname.

Maar Olmen is het eerste park in de Benelux dat zonnepanelen heeft gelegd op alle gebouwen die dit konden dragen :sssst: voor zover ik weet.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boots »

Ik blijf het zeggen: laten we het niet normaal gaan vinden wat daar allemaal gebeurt en er enorm van genieten.
Een goede zaak dat de kea's meer ruimte hebben gekregen, maar jammer dat de kookaburra's weg zijn. In of rond het Australië gebied is toch wel de ruimte een leuke volière neer te zetten. Ergens kan ik wel begrijpen dat er op dit moment niet de mankracht is om daar ook nog mee aan de slag te gaan.

Hoewel de meeste mensen waarschijnlijk wel op de hoogte zijn, toch leuk om even een opsomming te geven van waar er inmiddels allemaal aan gewerkt wordt:
- De Japanse wereld
- The Sanctuary
- Het naast gelegen zwembad
- Nieuwe volières (is de verwachting) in Cambron-Abbey
- Rond de recent geopende kinderboerderij wordt nog gewerkt. O.a. de oude souvenirshop
- In het Afrikaanse dorp wordt gewerkt (aan mogelijk een nieuw verblijf voor de aangekondigde servals)
- Zoals hierboven gemeld: ook aan het oude Afrikaanse olifanten perk gaan ze starten en de gorilla's krijgen nieuwe klimstructuren
- Dan staat er voor dit jaar nog iets te wachten aan het aquarium
- En dan moet er ook nog een keer een verblijf voor zwarte panters worden neergezet

En hier is het niet eens gemeld dat afgelopen week officieel bevestigd is door Eric Domb dat hij de Middle Kingdom wilt gaan uitbreiden. Naast die andere twee grote projecten die nog op de planning staan.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2796
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door Boomkangoeroe »

daniel1109 schreef:
19 apr 2024, 10:56
Boomkangoeroe schreef:
19 apr 2024, 09:45
Ook naast de oasis is men bezig met een nieuw verblijf te maken wat dit wordt is nog niet bekend, de tijd zal uitsluitsel brengen.
Is dit naast de in/uitgang tegenover de kathedraal? Ik zag toen ik 1,5 maand geleden er was dat er daar bamboe was verwijderd en er piketpaaltjes in de grond stonden.
Ja dat klopt hier is men bezig iets op te bouwen.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2024)

Bericht door daniel1109 »

Boots schreef:
19 apr 2024, 17:35
Ik blijf het zeggen: laten we het niet normaal gaan vinden wat daar allemaal gebeurt en er enorm van genieten.
Een goede zaak dat de kea's meer ruimte hebben gekregen, maar jammer dat de kookaburra's weg zijn. In of rond het Australië gebied is toch wel de ruimte een leuke volière neer te zetten. Ergens kan ik wel begrijpen dat er op dit moment niet de mankracht is om daar ook nog mee aan de slag te gaan.

Hoewel de meeste mensen waarschijnlijk wel op de hoogte zijn, toch leuk om even een opsomming te geven van waar er inmiddels allemaal aan gewerkt wordt:
- De Japanse wereld
- The Sanctuary
- Het naast gelegen zwembad
- Nieuwe volières (is de verwachting) in Cambron-Abbey
- Rond de recent geopende kinderboerderij wordt nog gewerkt. O.a. de oude souvenirshop
- In het Afrikaanse dorp wordt gewerkt (aan mogelijk een nieuw verblijf voor de aangekondigde servals)
- Zoals hierboven gemeld: ook aan het oude Afrikaanse olifanten perk gaan ze starten en de gorilla's krijgen nieuwe klimstructuren
- Dan staat er voor dit jaar nog iets te wachten aan het aquarium
- En dan moet er ook nog een keer een verblijf voor zwarte panters worden neergezet

En hier is het niet eens gemeld dat afgelopen week officieel bevestigd is door Eric Domb dat hij de Middle Kingdom wilt gaan uitbreiden. Naast die andere twee grote projecten die nog op de planning staan.
Het is ook niet normaal wat er allemaal gebeurd. Van de begin dit seizoen aangekodigde 30 vernieuwingen moeten er nog heel wat komen dit jaar.

En ik ben benieuwd welke kant hij dan wil uitbreiden met de Middle Kingdom. Lijkt mij dat het dan aan de kant van de koepel moet zijn. Vanuit daar overgang naar het steppe gebied wat moet komen en een ingang van Sanctuary.

Plaats reactie