Nieuwstopic Boudewijn Seapark

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Nieuwstopic Boudewijn Seapark

Bericht door Gorilla Gust »

Plaats vanaf 2022 hier in dit topic al het nieuws uit Boudewijn Seapark. Het oudere dierentuinnieuws van deze dierentuin vinden we terug in het Dierentuinnieuws Archief (enkel toegankelijk voor leden). Op naar een jaar vol beestige nieuwtjes en weetjes! :Nick:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Gorilla Gust »

Niet echt nieuws, eerder een verslag. Maar gezien dat er toch wel opvallend veel dieren uit de collectie staan, plaats ik onze indrukken van gisteren toch even in het nieuwstopic.

Afbeelding

Gisteren gingen we dus onder de noemer van een dagje (misplaatst) jeugdsentiment nogmaals naar het Boudewijn Seapark. De laatste jaren komen we er steeds met een killer gevoel van terug, waardoor we de laatste jaren vooral opteerde voor de Kerstshow zonder het park, ditmaal nogmaals mét het park. Een park op retour dat helaas haar beeld zodoende ook steeds weet te herbevestigen. :-\

Afbeelding
Parkaanleg, leeg maar wel groen!

Afbeelding
Bobo's waterpark, het gehele park is op de foto...

Afbeelding
Een half leeg pretpark, half leeg door het verdwijnen aan attracties...

Afbeelding
Een leeg hoekje zonder bijkomende uitleg met een aandenken aan opvangmomgelijkheden.


In de goede tijd kon je hier nog het dolfijnenbad apart bezoeken, toen er nog letterlijk een openbare weg tussen het bad en het park liep. Die tijd is weg, en beiden werden echt één verhaal. Het park aan de dolfijnenkoepel stelde nooit veel voor, maar is op de zeehonden en zeeleeuwen nu enkel een veredelde speeltuin. Weliswaar wel een speeltuin met een kleine achtbaan, maar verder niet veel noemenswaardig meer. Elk jaar weer lijken er attracties te verdwijnen... net als diersoorten. Op de dolfijnen, zeehonden en zeeleeuwen na zijn alle dieren (kinderboerderij weg, capibara's weg, eenden weg, ooievaars weg, kraanvogels weg, etc... ) verdwenen. Nee, dan overdrijven we, je hebt ook nog de pelikanen die ongelukkig afgeschermd werden door de vogelgriep-maatregelen. Al kunnen ze aan dat laatste weinig doen uiteraard. :zaag:

Afbeelding
Kinderboerderij

Afbeelding
Op de zeehonden kan je weinig aanmerken, dat is wel een net verhaal inclusief onderwaterzicht. De enige dieren op de pelikanen na die ook buiten shows om te zien zijn momenteel.

Afbeelding
Rondomrond de zeehonden

Afbeelding
Pelikanen onder vogelgriepmaatregelen

Afbeelding
Afbeelding
Weg vogels... weg capibara's.... weg geitjes en schapen...

De dolfijnenshow zelf is gelukkig wel mee weten te evolueren met haar tijd, de situatie van de dieren niet. Dankzij het wijzigende maatschappijbeeld, geïnspireerd door makkelijke en vooral eenzijdige plaatjes die uit het context worden gehaald, zal de situatie wellicht ook nooit wijzigen. Waar er voorheen budgetten en ruimte voor buitenbaden voorzien was, is het nu wellicht een financieel te gewaagde keuze. De politiek dweept mee met het populaire beeld als er snel gescoord moet worden, waardoor grote investeringen voor parken zoals deze qua dieren uitblijven.

Zei ik dat de show mee evolueerde? Dan was dat lang in goede zin. Maar de vorige show was stukken overtuigender dan de huidige EcoMaris-show, momenteel gaat de educatie grotendeels verloren door een knullig lichtplan en pover geluid. Jammer als op dat moment de videobeelden voor zich moeten spreken toch? Dan was Moana's Blue World show enkele jaren terug toch een veel evenwichtiger verhaal! Over de dolfijnen, namen of leeftijden wordt geen woord meer gerept helaas. Dit terwijl ze toch met Puck een indrukwekkende bewoner op leeftijd in het park hebben.

Afbeelding
Educatiepanelen die hun laatste update kregen in 2007 (met de aankondiging van het nieuwe zeeleeuwenverblijf in 2008)

Afbeelding
Een karig decor de laatste jaren, met dank aan de videowall

Afbeelding
Helaas niet donker genoeg om optimaal gebruik te maken van de videowall, veel educatie gaat dan ook onterecht verloren.

Afbeelding


Het park draait veelal op fotomomenten met de dieren zonder meer. Trouwens, je kan na de dolfijnenshow ook de dolfijnen niet meer zien. Voorheen was dat toch nog een kwartiertje. Ze gaan nu op eentje na direct achter de schermen. De laatste dolfijn wordt voor het fotomoment gebruikt aan 20 euro per foto. Let wel: de foto is nu door de ruit getrokken, dichterbij mag je desondanks het bedrag niet meer komen. 🐬💰📸 Een Harderwijkse situatie waarbij je de dieren ook buitende show kan zien, dat zit er hier wellicht ook niet zo snel meer in vrees ik. Wil je echt dolfijnen zien, dan moet je nog in Duisburg (daar kan het wel buiten de shows om in de koepel), de Harderwijkse dolfijnendelta in Nürnberg zijn, niet meer in Brugge helaas.

Afbeelding
De zeeleeuwen, enkel te zien tijdens twee showmomenten van een kwartier


Op het pretpark, de speeltuin buiten en binnen en zelfs het waterpark wordt ook maar pover ingezet. Dus hoelang alles nog blijft bestaan? Zonde... gelukkig was het een een fors verlaagde promo-prijs, en konden we achteraf wel volop genieten van Sealife in Blankenberge. Die laatste stelt op zich ook niet veel voor, maar is als opvolger op het Boudewijnpark gewoon een aanrader! ;)

Gelukkig was het meisje dat steeds de poorten van elke show moest openen in Brugge wel heel vriendelijk. Om toch positief te eindigen. :D
Steeds weer onderweg enzo(o)!

meubilaie2
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 16 jun 2020, 22:30
Favoriete dierentuin: CNME

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door meubilaie2 »

Bedankt voor dit verslag.
26,50 lijkt mij inderdaad een hoge entreesom voor dit stukje vervallen dierentuin.
Zonde dat de collectie dermate uitdunt dat het simpelweg enkel nog de shows te bieden heeft.

Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2839
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Joost »

Dank voor het verslag GG! Het ligt er allemaal treurig bij en voor die prijs zou ik het persoonlijk links laten liggen. Ik krijg ook het idee dat men op een doodspoor zit waar ze maar niet vanaf gaan komen.
Eigenlijk vind ik het sowieso een bijzondere ontwikkeling dat de dolfinaria in België en Nederland allebei kiezen om de pretpark kant op te gaan, dat lijkt mij ook niet echt te helpen voor de beeldvorming in de maatschappij. Dat terwijl er ook genoeg kansen liggen met dieren rondom het thema water, volop inspelen op natuurbehoud en er ontstaat al een heel ander beeld.

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door zoofreak »

Ze zitten echt in een catch 22:
. niet investeren en de boel laten verkommeren en daardoor steeds meer kritiek oogsten of
. wél investeren en daardoor de antizeezoogdierlobby op je nek krijgen en dus OOK kritiek oogsten
De boel sluiten is ook rapper gezegd dan gedaan.
Je moet die dieren ook nog netjes geplaatst krijgen.

De beelden worden stilaan een beetje pijnlijk...

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Gorilla Gust »

Joost schreef:
24 apr 2022, 13:32
Eigenlijk vind ik het sowieso een bijzondere ontwikkeling dat de dolfinaria in België en Nederland allebei kiezen om de pretpark kant op te gaan, dat lijkt mij ook niet echt te helpen voor de beeldvorming in de maatschappij. Dat terwijl er ook genoeg kansen liggen met dieren rondom het thema water, volop inspelen op natuurbehoud en er ontstaat al een heel ander beeld.
Ook het pretpark zelf is verre van het park dat tien jaar terug was. De Missippieboot op de vijver is weg, het spookslot is weg, nog enkele kleinere attracties weg... reuzenrad weg. Wat er staat ziet er nog wel goed uit, maar de lege locaties zijn ondertussen ook pijnlijk zichtbaar geworden.

Het waterpark is vrij beperkt om echt te vernoemen, dat is enkel leuk voor buurtbewoners vermoed ik.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Limburg vooruit »

Lijkt mij een park dat op uitdoven staat. Ik wist niet dat het er zo slecht ging, al moet ik eerlijk zeggen dat het park mij nooit echt heeft aan gesproken.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Gorilla Gust »

zoofreak schreef:
24 apr 2022, 13:36
Ze zitten echt in een catch 22:
. niet investeren en de boel laten verkommeren en daardoor steeds meer kritiek oogsten of
. wél investeren en daardoor de antizeezoogdierlobby op je nek krijgen en dus OOK kritiek oogsten
De boel sluiten is ook rapper gezegd dan gedaan.
Je moet die dieren ook nog netjes geplaatst krijgen.

De beelden worden stilaan een beetje pijnlijk...
Ik heb min of meer afscheid genomen ditmaal... dit kan je immers niet blijven rekken. Ooit zullen ze moeten kiezen, maar de huidige vorm lijkt me niet al veel jaren nog gerekt te kunnen worden zonder een stevig renovatiebudget.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Niels Grootegans
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 jun 2020, 16:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Niels Grootegans »

Dat ziet er inderdaad triest uit. Ik dacht overigens ergens gelezen te hebben dat de dolfijnen sowieso weggingen. Dat klopt dus niet?

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Zoozot »

Niels Grootegans schreef:
29 apr 2022, 14:00
Dat ziet er inderdaad triest uit. Ik dacht overigens ergens gelezen te hebben dat de dolfijnen sowieso weggingen. Dat klopt dus niet?
Er is een kweekverbod, dus op termijn zullen de dolfijnen sowieso worden uitgefaseerd. Maar verhuizen lijkt tot dusver niet aan de orde.

Gebruikersavatar
ZooMan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jul 2021, 19:19
Favoriete dierentuin: Zoo Antwerpen
Locatie: België

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door ZooMan »

Wou Boudewijn Seapark geen buitenverblijf voor de dolfijnen bouwen achter het huidige gebouw? Dat zou in ieder geval goed zijn voor de bezoekersaantallen en het zou het nu eerder verloederde park een serieuze boost geven, en misschien kan het thema van deze nieuwe verblijven doorgetrokken worden in het gehele park, wat het gehele park serieus zou verbeteren.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Gorilla Gust »

ZooMan schreef:
29 apr 2022, 19:23
Wou Boudewijn Seapark geen buitenverblijf voor de dolfijnen bouwen achter het huidige gebouw? Dat zou in ieder geval goed zijn voor de bezoekersaantallen en het zou het nu eerder verloederde park een serieuze boost geven, en misschien kan het thema van deze nieuwe verblijven doorgetrokken worden in het gehele park, wat het gehele park serieus zou verbeteren.
Dat staat al heel lang op het programma, maar de bevoegde ministers hebben sindsdien enkel maar minder perspectief voor het park geboden. Zelfs mét een buitenbad gaf minister Weyts aan dat hij eigenlijk liever niet het park in België ziet. Maar of zijn mening in krantenartikels echt bodem had en meer is als een buikgevoel? Dat moet nog altijd blijken. Als parkbeheerder/ groepsbeheerder zou ik een investering dan ook bewust zo lang mogelijk naar voren blijven schuiven.

Vandaag investeren in een klimaat waarin elke morgen een minister die stemmen nodig heeft kan verklaren dat je dieren wegmoeten? Ik ken betere opties voor in te investeren helaas. Deze situatie is eigenlijk bijzonder cru, en nadelig voor deze dieren. Dierenrechtenorganisaties en hun lobby zorgen er op deze manier voor dat de huidige generatie dolfijnen nooit betere omstandigheden zal kennen. De gekende zwart-witte houding in een grijze discussie... :-\ :s

Voor wie nog een impressie wilt hebben van wat het park wél nog te bieden heeft...

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Gorilla Gust »

Boudewijn Seapark haalt schouders op na klacht tegen ‘aaien van dolfijnen’: “Het mag alleen als de dieren het ook willen”

Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft klacht neergelegd tegen Boudewijn Seapark. De activisten pikken het niet dat bezoekers dolfijnen tegen betaling mogen aanraken. “Dit alleen in kader van een educatief programma, waarvoor we ook de toelating hebben”, reageert commercieel manager Geertrui Quaghebeur.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220519_95726545

Of https://www.hln.be/brugge/klacht-tegen- ... ~a056e79e/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Gorilla Gust »

In het Boudewijn Seapark in Brugge hebben twee activisten zaterdagnamiddag de dolfijnenshow verstoord. Ze sprongen plots het water en brachten hiermee de dieren in gevaar... en toonde daarbij bordjes met de slogan “Stop shows met dieren”. Het publiek moest de zaal tijdelijk verlaten. Na een kort oponthoud kon de dolfijnenshow even na 17 uur hervat worden. Van welke organisatie de activisten deel uitmaakten, is nog niet duidelijk. Vier jaar geleden werd de zeeleeuwenshow in de Antwerpse Zoo al op een gelijkaardige manier verstoord.

De politie kwam ter plaatse om de activisten te verwijderen. “De twee werden bestuurlijk aangehouden tot de sluiting van het park”, zegt woordvoerster Lien Depoorter. https://www.hln.be/brugge/activisten-ve ... ~a4e0990a/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3456
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door MennoPebesma »

Boekhouder van Boudewijn Seapark opgepakt op verdenking van fraude

Het Belgische attractie- en dierenpark Boudewijn Seapark is opgeschrikt door een fraudezaak. De hoofdboekhouder van het park, een 43-jarige man uit Oostende, zit in de cel op verdenking van verduistering. Hij zou de afgelopen maanden tienduizenden euro's hebben doorgesluisd naar zijn eigen rekening.

Bron & meer: https://www.looopings.nl/weblog/20793/B ... raude.html


Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3812
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022)

Bericht door Laafsekikker »

De overdekte schaatsbaan van Boudewijn Seapark gaat open
Boudewijn IJspiste Brugge opent op 29 oktober de deuren voor een nieuw schaatsseizoen. Ondanks alle verhoogde kosten heeft de directie beslist om toch de sprong te wagen.

Door de torenhoge energiekosten was het even onzeker als openen wel haalbaar was. Verschillende opties werden onderzocht. Zo koos het park voor een investering van € 7.000 in energiezuinigere verlichting. Ook het optimaliseren van het vriessysteem wordt verder onderzocht. Dit samen met een onvermijdelijke prijsstijging op het entreeticket, kan de piste wel open. Een schaatsbeurt zal nu € 11 kosten, i.p.v. € 9. Daar tegenover staat wel dat je met je schaatsticket een volledige namiddag kan schaatsen en op gelijk welk moment kan toekomen. Tijdens de coronaperiode werd de Boudewijn IJspiste beperkt tot maximaal 200 personen per beurt, waardoor er toen tijdslots van 2 uur schaatsen werden ingelast en vaste starttijden. Gelukkig zijn deze maatregelen opgeheven.

Het park hoopt ook dat de Belgische regering een stuk kan tegemoetkomen in alle prijsstijgingen.

De ijspiste wordt ook in een nieuw kleedje gestoken. Deze investering was al voor de coronaperiode goedgekeurd en kan nu uitgevoerd worden. Er komt een reusachtig winterlandschapsdecor van maar liefst 114 meter lang op 10 meter hoog. Samen met prachtige, gigantische kroonluchters zal dit voor een magische sfeer op het ijs zorgen. Ook de leuke zeehond-schaatshulpjes zijn er weer, om jonge of onervaren schaatsers extra houvast te geven.

Boudewijn IJspiste hoopt op een massale opkomst vanaf zaterdag 29 oktober met de start van de Vlaamse herfstvakantie. Het seizoen loopt tot en met 26 februari 2023, het einde van de krokusvakantie.

Praktische informatie

Schaatsseizoen 29/10/22 – 26/02/23
Ticket: € 11 pp. (€ 2 korting indien je je eigen schaatsen meebrengt)
Openingstijden
Herfstvakantie: dagelijks doorlopend van 11.00 uur tot 17.30 uur. Avondbeurt op vrijdag 4/11 van 19.00 uur tot 22.00 uur
Buiten de schoolvakanties:
- Woensdag: 14.00 uur - 17.30 uur
- Vrijdagavond: 19.00 uur – 17.30 uur
- Zaterdag: 14.00 uur – 17.30 uur
- Zondag: 10.00 uur – 12.00 uur en 14.00 uur – 17.30 uur


Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark (2022 -)

Bericht door Gorilla Gust »

Dr. Jane Goodall, oprichter van het Jane Goodall Instituut en VN-boodschapper van de Vrede, roept Ben Weyts (N-VA), minister van Dierenwelzijn, op “om te stoppen met het houden en kweken van dolfijnen in gevangenschap.” Dat doet ze in een video van dierenrechtenorganisatie GAIA. “We kunnen onmogelijk voldoen aan hun welzijnsvereisten als we ze gevangenhouden in aquaria”, aldus Goodall.

Daarom richt Goodall zich tot Ben Weyts en de regering. “Dit is een oproep om hulp. Een oproep aan minister Ben Weyts en de regering om samen te werken met Boudewijn Seapark Brugge en dierenrechtenorganisatie GAIA.”

https://www.hln.be/dieren/jane-goodall- ... ~ae90a54b/
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Papegaai
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2018, 14:04

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark

Bericht door Papegaai »

Onlangs bezocht ik het park nog een keer, daar hoorde ik het volgende opvallende nieuws:

Naar het schijnt liggen er al jaren plannen op tafel om een buitenfaciliteit voor de tuimelaars te bouwen. Dit is geen nieuwe informatie. Wel is nieuw voor mij dat onze beste minister mr. Weyts, deze plannen weigert te tekenen zonder reden te geven waarom hij dit steeds weigert. Het was voor mij toch een eyeopener dat het park al jaren positief wilt uitbereiden, maar dit door minister van dierenwelzijn wordt geweigerd. Een opvallende en trieste beweging lijkt me.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark

Bericht door Zoozot »

Papegaai schreef:
06 jan 2023, 14:59
Onlangs bezocht ik het park nog een keer, daar hoorde ik het volgende opvallende nieuws:

Naar het schijnt liggen er al jaren plannen op tafel om een buitenfaciliteit voor de tuimelaars te bouwen. Dit is geen nieuwe informatie. Wel is nieuw voor mij dat onze beste minister mr. Weyts, deze plannen weigert te tekenen zonder reden te geven waarom hij dit steeds weigert. Het was voor mij toch een eyeopener dat het park al jaren positief wilt uitbereiden, maar dit door minister van dierenwelzijn wordt geweigerd. Een opvallende en trieste beweging lijkt me.
De reden is dat Weyts al een aantal jaar zinspeelt op een uitdoofscenario voor de dolfijnen in Brugge. Zie dit nieuwsartikel uit 2019: https://www.standaard.be/cnt/dmf20190324_04277515

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Boudewijn Seapark

Bericht door Gorilla Gust »

Het is inderdaad een trieste vaststelling... een park dat wil investeren in dierenwelzijn, maar niet mag. En hierdoor een park wordt dat min of meer ten onder gaat door een gebrek aan investeringen (en zo aandacht van het publiek). Maar ik begrijp dat de overkoepelende parkgroep weinig wilt investeren in het park als de verantwoordelijke Minister eigenlijk een gebrek aan professionaliteit en werkethiek laat zien.

Kort door de bocht genomen is de Minister van dierenwelzijn/ het ministerie hierin ook degene die eigenlijk het dierenwelzijn al langer tegenhoudt, en eigenlijk een beter mikpunt van activisten en tegenstanders zou zijn. Het ontnemen van de optie tot het voortplanten is naar welzijn toe immers ook niet onbesproken, laat staan het ontnemen van een ruimere verblijven. :s :sssst:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie