Nieuwstopic Pairi Daiza (2021)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2021)

Bericht door Gorilla Gust »

De geruchten rondom die dome gaan van een hal voor bedrijfsevenementen (zoals vermeld in de vergunningsaanvraag) tot een testfase van de tropische serre later. Wie weet kloppen beide geruchten wel. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Waterbok
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door Waterbok »

Wel zeer positief dat de sneeuwluipaarden een groter verblijf krijgen!

kdockx
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door kdockx »

Op de facebook pagina 'Pairi Daiza: Wiki daizen' denkt iemand dat de blauwe pinguïns die vorige jaar waren aangekondigd er dus wel degelijk komen. Alleen niet in de australische volière, maar in Algoa Bay, waar vroeger de Humboldts zaten. Op dit moment zijn hier werken aan de gang. Als je inzoomt op het bordje, zie je 'nieuwe dieren' staan... Ik hoop er in ieder geval op! :bravo:

In de reacties passeren er ook enkele foto's van de pinguïngrot. Ze is nog erg leeg, met nog maar een stuk of 5 pinguïns schijnbaar. Ze lijkt heel groot en er is een onderwaterzicht! Wat ik ook leuk vind, op de foto zijn er precies niet enkel glas barrières gebruikt, je bent in dezelfde ruimte als de pinguïns. Dit is toch anders dan in veel dierentuinen waar je een beetje aquarium effect hebt.

https://www.facebook.com/groups/pairida ... 255136381/

Dit is de link naar de post, foto's weet ik niet goed hoe ik die hier moet krijgen.

Jarne
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Bericht door Jarne »

Ik tel er 6 op de foto’s

Nickosaurus
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door Nickosaurus »

kdockx schreef:
14 feb 2021, 22:56
Op de facebook pagina 'Pairi Daiza: Wiki daizen' denkt iemand dat de blauwe pinguïns die vorige jaar waren aangekondigd er dus wel degelijk komen. Alleen niet in de australische volière, maar in Algoa Bay, waar vroeger de Humboldts zaten. Op dit moment zijn hier werken aan de gang. Als je inzoomt op het bordje, zie je 'nieuwe dieren' staan... Ik hoop er in ieder geval op! :bravo:

In de reacties passeren er ook enkele foto's van de pinguïngrot. Ze is nog erg leeg, met nog maar een stuk of 5 pinguïns schijnbaar. Ze lijkt heel groot en er is een onderwaterzicht! Wat ik ook leuk vind, op de foto zijn er precies niet enkel glas barrières gebruikt, je bent in dezelfde ruimte als de pinguïns. Dit is toch anders dan in veel dierentuinen waar je een beetje aquarium effect hebt.

https://www.facebook.com/groups/pairida ... 255136381/

Dit is de link naar de post, foto's weet ik niet goed hoe ik die hier moet krijgen.
Waar zijn die pelsrobben dan naartoe gegaan?

kdockx
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door kdockx »

De pelsrobben zitten er nog gewoon. Vroeger was dit gebied ook in twee opgedeeld en had je dan een deel voor pinguïns en een deel voor zeehonden denk ik. Nu was dit samengevoegd, maar de pelsrobben kwamen eigenlijk nooit in het oude pinguïngedeelte. Dus lijken ze hier terug opnieuw een tweede diersoort te willen huisvesten. Ik kan niet direct iets anders bedenken dat in dit deeltje kan komen, een pinguïnsoort lijkt me logisch en dan is de link naar de blauwe pinguïns snel gelegd natuurlijk.

Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp

Bericht door Dustin1999 »

kdockx schreef:
15 feb 2021, 10:21
De pelsrobben zitten er nog gewoon. Vroeger was dit gebied ook in twee opgedeeld en had je dan een deel voor pinguïns en een deel voor zeehonden denk ik. Nu was dit samengevoegd, maar de pelsrobben kwamen eigenlijk nooit in het oude pinguïngedeelte. Dus lijken ze hier terug opnieuw een tweede diersoort te willen huisvesten. Ik kan niet direct iets anders bedenken dat in dit deeltje kan komen, een pinguïnsoort lijkt me logisch en dan is de link naar de blauwe pinguïns snel gelegd natuurlijk.
Er gaan ook dwergpinguins komen daar dat is al bevestigd door Zoo Inside die in 2018 zeggen dat er een groep dwergpinguins komen naar Pairi Daiza. En dat ze een verblijf krijgen vlakbij het aquarium in Algoa Bay. En volgens mij bedoelen ze dit verblijf.

Bron: https://www.facebook.com/zooinsidepodca ... 207492920/

Nickosaurus
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door Nickosaurus »

kdockx schreef:
Ah oké ik dacht dat de hele Algoa Bay door de pelsrobben werd gebruikt. Bedankt voor de verduidelijking

Jarne
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Jarne »

Dustin1999 schreef:
15 feb 2021, 10:56
kdockx schreef:
Er gaan ook dwergpinguins komen daar dat is al bevestigd door Zoo Inside die in 2018 zeggen dat er een groep dwergpinguins komen naar Pairi Daiza. En dat ze een verblijf krijgen vlakbij het aquarium in Algoa Bay. En volgens mij bedoelen ze dit verblijf.

Bron: https://www.facebook.com/zooinsidepodca ... 207492920/
In die tijd werd nog gesproken door EAZA over Living coasts als 2de park met dwergpinguïns zodra er een groep vrijkwam, dus zou die specifieke podcast met een korreltje zout nemen.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe »

en ik hoop ooit nog eens op de komst van enkele papegaaiduikers :D deze waren aangekondigd door het park zelf
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boomkangoeroe op 15 feb 2021, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

kdockx
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)

Bericht door kdockx »

Boomkangoeroe schreef:
15 feb 2021, 21:14
en ik hoop ooit nog eens op de komst van enkele papegaaiduikers :D deze waren aangekondigd door het park zelf
Wanneer dat? Heb ik totaal gemist

Zoozot
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Bericht door Zoozot »

kdockx schreef:
15 feb 2021, 21:38
Boomkangoeroe schreef:
Wanneer dat? Heb ik totaal gemist
Ik meen me te herinneren dat die ooit bedacht waren voor The Last Frontier, maar er uiteindelijk om budgetredenen niet gekomen zijn.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Ze zijn er niet gekomen omdat één van de projecten niet is doorgegaan namelijk de grote vogel volière die werd afgekeurd door de omwonenden.
Op de tekening hierboven van een van de eerste schetsen van La terre du froid, zie je bv mooi een papegaaiduiker in de vlucht.

Nu zitten de roofvogels wel dicht op één van de nieuwe verblijven in La terre du froid dus zie ik hier eigenlijk wel nog een volière komen, i.p.v. de roofvogelvolières die eens aan vernieuwing toe zijn, dit zou dit gebied zeker een mooie update geven door ook zo enkele vogelsoorten te laten zien.

Zoozot
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Bericht door Zoozot »

Boomkangoeroe schreef:
15 feb 2021, 21:52
Nu zitten de roofvogels wel dicht op één van de nieuwe verblijven in La terre du froid dus zie ik hier eigenlijk wel nog een volière komen, i.p.v. de roofvogelvolières die eens aan vernieuwing toe zijn, dit zou dit gebied zeker een mooie update geven door ook zo enkele vogelsoorten te laten zien.
Het zou alleszins leuk zijn, maar ik betwijfel of het zo snel zal gebeuren. Een volière voor voor zeevogels zoals in het Eismeer van Hamburg of Bass Rock in Blijdorp lijkt me toch wat complexer, duurder en groter dan een gemiddelde roofvogelvolière, met een behoorlijke landschappelijke impact. Niet dat het onmogelijk is, maar het vergt toch een ingreep die zelfs voor Pairi Daiza vrij groot is.

Jarne
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Jarne »

Boomkangoeroe schreef:
Afbeelding
We zien daar ook nog sneeuwgeiten op en die zijn er ook niet van gekomen tot nu toe.

rick04
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Bericht door rick04 »

Zou erg gaaf zijn, ben dan ook benieuwd welke meeuwen erin komen..
Let the beauty of the nature remind you of the goodness of God

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

rick04 schreef:
16 feb 2021, 08:45
:D Meeuwen zijn er al genoeg maar de plannen met de sneeuwgeiten zijn idd ook niet doorgegaan daar zitten nu de poema's.

Als ik aan een leuke doorloopvolière zit te denken zou ik zeggen waarom niet gebruik maken van de Dender die door het park stroomt zo kun je ook visetende vogels hun natuurlijk gedrag stimuleren door ze het mogelijk te maken om te jagen op vis die in deze rivier zwemt.

rick04
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Bericht door rick04 »

Boomkangoeroe schreef:
16 feb 2021, 10:42
rick04 schreef:
:D Meeuwen zijn er al genoeg maar de plannen met de sneeuwgeiten zijn idd ook niet doorgegaan daar zitten nu de poema's.

Als ik aan een leuke doorloopvolière zit te denken zou ik zeggen waarom niet gebruik maken van de Dender die door het park stroomt zo kun je ook visetende vogels hun natuurlijk gedrag stimuleren door ze het mogelijk te maken om te jagen op vis die in deze rivier zwemt.
Meeuwen zijn toch gewoon fantastisch?? Ik weet dat ik daarin een van de weinige ben, maar ik vind echt dat er te weinig meeuwen zijn in dierentuinen.
Let the beauty of the nature remind you of the goodness of God

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Boomkangoeroe schreef:
16 feb 2021, 10:42
rick04 schreef:

Aangezien er om de zoveel tijd vanover de taalgrens een flinke vervuiling opduikt, lijkt mij dat enkel aangewezen indien het ganse opwaartse stroombekken voldoende is aangesloten op de waterzuivering en voldoende gecontroleerd wordt. Dan nog blijft het risico op een accidentele vervuiling groot, de vraag is of je een dierentuinpopulatie daaraan wil blootstellen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's

Bericht door Limburg vooruit »

Ik dacht dat PD een filter had staan waar de dender het park binnen komt, of dit was toch de bedoeling
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!

Plaats reactie