Nieuwstopic Pakawi Park (2020)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Dier
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Olmense Zoo

Re: Nieuwstopic Pakawi Park (2020)

Bericht door Dier »

Ik heb op facebook gelezen dat beide sneeuwluipaarden zijn ingeslapen vanwege hoge leeftijd en bijkomende kwalen daardoor.

Een paar dagen geleden ben ik nog eens naar de zoo geweest en er is weer wat veranderd.

Er zit nu een poema in het voormalig sneeuwluipaardenverblijf en geen van het koppel ernaast. Die zitten daar nog.

2 Madagaskar daggekko's gezien.

De blauwe rivierkreeft is weg.

De grootste slang van de zoo is niet meer. Dat was een net (denk ik) python. Ook ingeslapen door hoge leeftijd en kwaaltjes.

Bijna alle rijstvogels vliegen vrij rond in de tropenhal.

Ze zijn sommige verblijven aan het samenvoegen. In de tropenhal de verblijven van de toerakos zijn per 3 samengevoegd en de laatsten per 2. De hele tussenwand op een halve meter na is er van tussen gehaald. Kippengaas is nog zichtbaar. Nu tonen die verblijven veel lichter en ruimer. Er is meer plaats voor takken en om te vliegen dat is mooi. Maar ten koste van een aantal vogelsoorten. Ik denk niet dat ik de groene kardinaal nog gezien heb. De Von der decken tokken en de roodkuiftoerako's zitten samen.

Blauwvleugelkookaburras nu binnen in de centrale volière en de purperkoeten nu vrij in de hal waar ze aan het brugje een nest hebben gemaakt.

De grote kooks zitten nu waar de blauwvleugels eerder zaten.

Bij de kranen zijn de 4 verblijven rechtsachter 2 geworden. Ook hier een verarming in soorten. Ze hebben 2 paar witnekken en de Aus sarus hebben elk een apart verblijf in de linkse gang.

Er zit een zwarte gier bij de rode wouwen.

In de gierenvolière zitten nu de hamerkoppen en hadada ibissen maar de hoornraven heb ik niet gezien. Zullen toch niet weg zijn hopelijk.

De schildraven zitten in het verblijf van de valkparkieten. Al die parkieten zijn allemaal weg.

Op facebook nog de geboorte van 3 witbuikegels en de verhuis van vrouwtjes cheeta Nala. Lisa en een van haar zonen komen in de plaats.

Enkele bomen die 50 meter van de ingang staan aan de rechterkant van het pad aan de otters zijn nogal heel erg gesnoeid.

Dat is het hem zo een beetje. Ook al gaat het traag maar ze zitten toch precies niet stil me dunkt. ;)

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Er zijn twee Baers witoogeenden aangekomen in Pakawi Park. Deze soort is kritiek bedreigd.

https://www.facebook.com/pakawipark/pho ... =3&theater

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's

Bericht door Limburg vooruit »

Renegade schreef:
05 mar 2020, 19:10
Er zijn twee Baers witoogeenden aangekomen in Pakawi Park. Deze soort is kritiek bedreigd.

Prachtige soort en aanvulling!!
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!

Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Twee luipaarden geboren

Bericht door Rafiaan »

Volgens Les Zoos de Belgique zijn er eind maart twee luipaarden geboren in Pakawi Park. Het zouden twee vrouwtjes zijn en ze hebben de namen Vero en Vita meegekregen.

Foto's en een filmpje op de Facebookpagina van de dierentuin.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

Pakawi Park stelt deze jonge broer en zus voor! https://www.facebook.com/pakawipark/pos ... 3665989349

Zij werden in 2019 geboren en waren eigenlijk bestemd voor een Chinese dierentuin begin dit jaar. Maar dat transport kon uiteraard niet doorgaan door de corona-lockdown. Het Duitse park dat de dieren ging verzenden, riep initieel de hulp in voor tijdelijke opvang, maar de dieren passen treffend binnen de collectie van het park.

Pakawi verloor de laatste jaren enkele oude katachtigen. Waaronder zwarte panter Malik en gevlekte panter Zaki, waardoor er ruimte is in het park. Deze nieuwe dieren zijn ook volledig onverwant aan zwarte panter Lola en gevlekte panter Kobe. Ideaal om eventueel de bloedlijnen verder te vernieuwen!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Dier
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Dier »

Ik ben nog eens terug gaan kijken. Alleen aan de kassa en het souvenirgebouw in het lastig maar eenmaal binnen valt het mee. Geen eenrichtingverkeer behalve aan de Casa Panthera, doorloopvolières en de savanne is alleen langs het berenbos te bereiken. Balen dat de tropenhal, kinderboerderij, reptielenhuis en de musea met opgezette dieren niet open zijn maar de tropenhal zou terug open gaan zijn ze aan het bekijken.

Er zijn nog geboortes zoals de elandantilope de luipaardjes, vosje, withandgibbon, mara, 2 witoorpenseelaapjes, doodshoofdaapje, kapucijnaapje, bonte vari, steppearend, Amerikaanse zeearend.

De stokstaartjes aan de kinderboerderij zijn weg er zitten nu 2 Vlaamse reuzen.

In het linker cheetaverblijf zitten nu geitjes. Geitjes weg aan de speeltuin.

In het linker tijgerverblijf zitten nu 2 poema's zaten eerst in Casa Panthera naast poema Priya.

Dat nieuwe tijgerverblijf is mooi met dat gras en helder water en achterin wat riet om zich in te verstoppen. Echt knap gedaan.

De Bengaalse oehoe's zijn weg. Hebben nu een dubbelverblijf de Siberische oehoe's, de Amerikaanse oehoe's de sneeuwuilen, de arendbuizerds en de kookaburra's.

De agouti's en de kuifseriema's blijven samen in verblijf aan de tropenhal binnen en buitenverblijf naast de vasa papegaaien.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Ik heb vandaag Pakawi Park bezocht en het is een erg negatieve en teleurstellende ervaring geworden.

Het was gevaarlijk druk in Pakawi Park. De regels rond social distancing en het eenrichtingsverkeer worden massaal genegeerd en overtreden. Bij wijze van spreke werden die regels met de voeten getreden om er dan nog eens goed op te rochelen ook. De aanduidingen van het eenrichtingsverkeer vond ik ook uitermate beperkt, onduidelijk en heel eenvoudig te negeren, wat dan ook massaal gebeurde. Er waren ook niet toegelaten groepen van meer dan tien personen. Deze situatie is buitengewoon onveilig en onverantwoord in deze tijden waarin het uitermate gevaarlijke coronavirus nog steeds actief circuleert, zelfs als je ervan uit gaat dat het virus zich buiten minder gemakkelijk verspreid (en ik durf daar niet vanuit te gaan met een dergelijk gevaarlijk virus). Als er niet héél snel iets verandert in Pakawi Park kan het park en misschien wel alle dierentuinen in België in hele ernstige problemen komen. Er is echt actie en verandering nodig in Pakawi Park, en wel snel ook. Ik ga in ieder geval minstens Pakawi Park hierover contacteren, want zo kan het echt niet verder. De situatie die ik vandaag gezien heb ik buitengewoon zorgwekkend.

In vergelijking met de Zoo en Planckendael vond ik de aanpak van de coronamaatregelen eerder amateuristisch - er waren er bijzonder weinig en eerder kleine borden en er waren ook nergens plekken om de handen te ontsmetten, op één handwasstation na dat dan ook nog eens half defect was. Mondmaskers waren nergens verplicht en werden nauwelijks gedragen. De opvolging van de maatregelen was ook nog vele male slechter dan wat ik in Antwerpen en Planckendael gezien heb. De enige plaats waar volgens mij de coronamaatregelen min of meer goed waren aangepakt en opgevolgd werden waren bij het restaurant.

De Tropenhal en de Reptielengang waren opnieuw geopend, de andere binnenfaciliteiten zoals het oude reptielenhuis, de kinderboerderij en de museumruimtes waren nog gesloten.

Andere updates in verband met de dieren ga ik nu niet geven, daar ben ik nog te gespannen voor. Misschien kom ik daar later nog toe.

In ieder geval heb ik vandaag echt niet kunnen genieten van mijn bezoek en is het een hele negatieve en angstige ervaring geworden, in die mate zelfs dat ik er sterk aan denk om tot na de coronacrisis uit dierentuinen weg te blijven. Het is niet veilig en niet verantwoord op deze manier. Normaal gezien ging ik volgende week naar Antwerpen, maar dat ga ik in ieder geval al afzeggen. Op deze manier hoeft het voor mij voorlopig niet meer.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Het park contacteren en exact hetzelfde zeggen als wat je hier hebt geplaatst.
Ze zijn de eerste om over de gevolgen te zagen maar vegen hun voeten aan de regels.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Limburg vooruit schreef:
20 jun 2020, 17:24
Ze zijn de eerste om over de gevolgen te zagen maar vegen hun voeten aan de regels.
Dat heb ik inmiddels ook al gedaan.

Zou het te ver gaan om ook het gemeentebestuur van Balen en de politiezone van Balen hierover te contacteren? Want dit is echt wel een onwenselijke situatie.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Renegade schreef:
20 jun 2020, 17:29
Limburg vooruit schreef:

Zou het te ver gaan om ook het gemeentebestuur van Balen en de politiezone van Balen hierover te contacteren? Want dit is echt wel een onwenselijke situatie.
Dat moet jij zelf weten, jij hebt het gezien.

Ik moet wel bekennen dat het in Pairi Daiza ook niet ideaal was.
Maar daar werd toch wel beter gevolgd en daar werden tientallen vrijwilligers ingezet om toe te kijken.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Limburg vooruit schreef:
20 jun 2020, 17:37
Renegade schreef:
20 jun 2020, 17:29
Limburg vooruit schreef:

Dat moet jij zelf weten, jij hebt het gezien.

Ik moet wel bekennen dat het in Pairi Daiza ook niet ideaal was.
Maar daar werd toch wel beter gevolgd en daar werden tientallen vrijwilligers ingezet om toe te kijken.
Ik vind de situatie die ik gezien heb echt wel ernstig en zorgwekkend, maar ik vind ook niet dat Pakawi Park gesloten moet worden of iets dergelijks - alleen dat deze situatie aangepakt moet worden.

In Antwerpen en Planckendael was de opvolging ook een stuk beter dan in Olmen, maar ook niet perfect. Er waren daar wel een aantal vrijwilligers en toezichthouders maar vrij weinig, dat hadden er nog wel meer mogen zijn op sommige plaatsen en ze hadden nog wel meer mensen mogen aanspreken.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

Het opvolgen van de regels gebeurd hier (België) wat zwakker dan in Frankrijk, waar ik afgelopen week was. Daar waren ze best wel streng, mede door het verplichten van mondmaskers zowel binnen als buiten. Maar zo namen de mensen het mogelijk ook wel serieuzer. Je zag in Frankrijk goed dat het merendeel (je hebt er altijd anderen, dat is onvermijdelijk) echt wel elkaar uit de weg ging.

Zelfs vandaag in het Zwin te Knokke-Heist vond ik het op bepaalde stukken frappant hoe zorgeloos mensen waren. Ook daar waren we in de binnengedeelten vrijwel de enige met een mondmasker. Zelfs de vrijwilligers droegen er op een enkeling na geen (nu heb je daar wel een sterke en gezonde buitenlucht... maar toch). In Nederland zou men er nog soepeler mee omgaan zover ik hoor. Het is maar even een perspectief dat ik wil meegeven. Naar mijn gevoel is het sterk regio-gebonden.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe »

oh je ziet het overal de boeten zijn weggevallen en plots permiteren mensen zich alles ik werk in 2 cruciale sectoren en overal bots je meer en meer op de bevolking die dit niet meer ernstig neemt en ook toen ik de radio opzette worden nu al reclameboodschappen ingesproken nu alles "voorbij is" kunnen we weer allen tesamen bbq'en zulken spots zouden moeten verboden worden het maakt het probleem alleen maar erger, voor veel mensen is het de ver van hun bed show, maar voor collega's die ook dicht in aanraking zijn gekomen met de noodhospitalen die weten wel beter. De impakt van het virus is aan het afzwakken dat klopt maar het is nog zeker niet weg en kan plots terug keihard toeslaan als er te laks met alles wordt omgesprongen.
Nu is Pakawipark, om op de discussie terug te komen, echt wel het zwakste park in gans Belgie als het aankomt op netheid en onderhoud, in mijn eigen opinie, dus verwonderd dit mij ook zeker niet.

Wat ik zou aanraden:
Neem contact op met de Federale Overheid Volksgezondheid (FOD) op het nummer 0800 14 689 en leg hier de situatie uit die u aantrof

of u kunt ook contact met hen opnemen via facebook https://www.facebook.com/volksgezondheid/
of contact opnemen met het nationaal crisiscentrum https://www.facebook.com/CrisiscenterBE of op twitter: https://twitter.com/crisiscenterBE

Hierbij legt u uit hoe de situatie zich juist voordeed ook best eventueel aangevuld met enkele foto's die de situatie toen verduidelijken.

Zij zullen dan zelf de nodige stappen ondernemen en ook het park waarschijnlijk bezoeken om hen nieuwe maatregelen op te leggen die ze dan zullen moeten nemen om de veiligheid van elke bezoeker te garanderen, veel mensen doen dit echter niet maar het is wel een cruciaal punt als we willen dat er geen volgende lockdown komt omdat de situatie dan waarschijnlijk al weer veel te erg is geworden door probleempunten zoals uzelf aanhaalt let wel hierbij blijft uw privacy gewaarborgd...

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Ik heb inmiddels al via e-mail contact opgenomen met Pakawi Park én met het gemeentebestuur van Balen en de politiezone Balen - Dessel - Mol. Iemand van de politiezone heeft me al terug gemaild met de boodschap dat ze dit zullen opnemen en in ieder geval de directie van Pakawi Park zullen aanspreken.

Ik ga nog even bekijken of ik dit ook nog eenvoudig kan doorgeven aan de federale diensten, dan doe ik dat ook nog eventueel.

Ik ben er in ieder geval niet op uit om Pakawi Park in de problemen te brengen of te laten sluiten (of laat staan dierentuinen in het algemeen) en dat heb ik in mijn bericht ook expliciet zo gesteld. Ik wil gewoon dat deze onveilige situatie aangepakt en verbeterd wordt. Ik vind het mijn burgerplicht om deze situatie te melden in de hoop dat er verbetering komt, maar ik wil daarmee wel geen zware problemen voor Pakawi Park of andere parken veroorzaken.

Ik denk niet dat ik specifieke foto's heb om de onveilige situaties aan te kaarten, aangezien ik altijd probeer te vermijden mensen al te duidelijk op foto te zetten en al helemaal als ze herkenbaar zijn (omwille van privacyregels). Ik fotografeer dus normaal geen "menselijke" situaties zoals drukte en ik heb dat vandaag ook niet gedaan. Ik heb trouwens ook al beslist dat ik de foto's van vandaag waarschijnlijk niet eens ga bekijken, laat staan dat ik er iets verder mee ga doen of ze ga publiceren. Dat vind ik gewoon niet gepast.

Ik geef Boomkangoeroe namelijk gelijk dat we nu echt nog voorzichtig moeten zijn om een tweede golf en een nieuwe lockdown te vermijden. Al ben ik uitermate pessimistisch over de kans dat dat gaat lukken hier in Vlaanderen/België. Het is tijdens deze crisis nog maar eens gebleken dat de Belgen/Vlamingen een eerder ongedisciplineerd en eigenzinnig volkje zijn. Dat hebben we al redelijk duur betaald en dat zullen we wellicht nog veel duurder betalen over enkele maanden. Die tweede golf komt er sowieso, dat kunnen we gewoon niet vermijden. We zullen alleen moeten afwachten hoe erg het gaat worden en of het nog erger gaat worden dan wat we nu al hebben gezien. Maar ik acht die kans bijzonder groot.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe »

Nee maar ze moeten gewoon alle richtlijnen volgen meer niet en de diensten zullen hen daar dan ook bij begeleiden indien nodig maar ook zij hebben nu verplichtingen die ze moeten naleven anders zou dit erg nadelig kunnen aflopen voor andere parken zoals je zelf oook aanhaalt en mss ook voor de opening van andere sectoren als dierenparken bvb terug dicht zouden moeten omwille van een uitbraak vrees ik ook voor recreatieparken en sport en cultuurdiensten, alles hangt een beetje samen en elkeen moet zijn verantwoordelijkheden opnemen en blijven opnemen.

Voor die tweede golf hangt het nu vooral af van de mensen hun gedrag hoe groot of hoe klein de gevolgen zullen zijn dit is eenieders verantwoordelijkheid maar tis jammer dat niet iedereen aan hetzelfde touw trekt. Voor mijn part mogen ze gerust de boetes een pak verhogen dit zou mss kunnen helpen bij het naleven van de wetten, of laat die mensen een verplichte werkstraf uitvoeren in één van onze sectoren dan zullen ze er wel wakker van worden al is deze tijd totaal niet meer te vergelijken met dit vroege voorjaar.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Boomkangoeroe schreef:
20 jun 2020, 23:18
Nee maar ze moeten gewoon alle richtlijnen volgen meer niet en de diensten zullen hen daar dan ook bij begeleiden indien nodig maar ook zij hebben nu verplichtingen die ze moeten naleven anders zou dit erg nadelig kunnen aflopen voor andere parken zoals je zelf oook aanhaalt en mss ook voor de opening van andere sectoren als dierenparken bvb terug dicht zouden moeten omwille van een uitbraak vrees ik ook voor recreatieparken en sport en cultuurdiensten, alles hangt een beetje samen en elkeen moet zijn verantwoordelijkheden opnemen en blijven opnemen.

Voor die tweede golf hangt het nu vooral af van de mensen hun gedrag hoe groot of hoe klein de gevolgen zullen zijn dit is eenieders verantwoordelijkheid maar tis jammer dat niet iedereen aan hetzelfde touw trekt. Voor mijn part mogen ze gerust de boetes een pak verhogen dit zou mss kunnen helpen bij het naleven van de wetten, of laat die mensen een verplichte werkstraf uitvoeren in één van onze sectoren dan zullen ze er wel wakker van worden al is deze tijd totaal niet meer te vergelijken met dit vroege voorjaar.
Ik vond het mijn burgerplicht om de onveilige situatie te melden aan de autoriteiten, ik hoop gewoon dat hun reactie niet te hard gaat zijn en dat er bijvoorbeeld geen sluiting van Pakawi Park of andere dierenparken komt, of dat dierenparken in een volgende fase niet als gevaarlijker zullen worden behandeld. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Alles wat ik wil is dat deze situatie snel aangepakt en verbeterd wordt. De politiezone lijkt op basis van hun bericht al op die lijn te zitten. Als de autoriteiten Pakawi Park willen begeleiden om beter te doen vind ik dat zeker een goede zaak, maar daar moet dan wel een maximale garantie tegenover staan dat zulke situaties zich niet meer zullen voordoen.

De discussie met betrekking tot de tweede golf en de naleving en handhaving van de coronamaatregelen is wellicht voer voor een ander topic, die ga ik hier niet verder voeren. Maar ik deel in ieder geval uw mening dat er véél harder opgetreden had moeten worden.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Volgens een recent Facebook-bericht is er een nieuwe mannelijke goudwanggibbon genaamd Joey Junior aangekomen en is hij nu samen met vrouwtje Phoebe te zien.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Er zijn vier fossa's geboren in Pakawi Park. De geboorte vond plaats op 20 juni maar werd nu pas bekend gemaakt. De jongen doen het voorlopig goed in de geboortebox in het verblijf van het vrouwtje. Dit is de eerste geboorte van fossa's in de Benelux (al was er eerder al een geboorte van een jong in Olmen, maar dat jong werd helaas door de moeder opgegeten).

https://www.gva.be/cnt/dmf20200701_9563 ... akawi-park
https://www.gva.be/cnt/dmf20200701_9558 ... akawi-park
https://www.rtv.be/artikels/pakawi-park ... oor-a84669
https://www.facebook.com/Zoovaria/photo ... =3&theater

Dier
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door Dier »

Er zijn vele kuikentjes bij de parelhoenders op de savanne. 15 misschien wel.

Bij de grijze kroonkranen in de doorloopvolière 3 kuikens gezien.

De Europese kraan heeft 1 ouder kuiken.

Je mag de jonge fossa's gaan bekijken onder begeleiding en bubbel.

Het hele terras lijkt meer op een kermis met die botsauto's, bootjes, grijpkramen, viskraam. Niet mijn ding. :--

Er zijn 3 sets met 3 lange vlaggen geplaatst in het park in zwart, rood en geel met de nieuwe slagzin erop en pootjes. Inkom, hoek kinderboerderij en bij de leeuwen en daar staat nu al een tijdje een mobiel horecapunt en nu ook nog een springkasteel.

Voor kinderen springen de speeltoestellen als paddenstoelen uit de grond. Op het terras nieuwe speeltuigen en bij de gibbons aan Casa Panthera hebben ze de bomen daar zo ver gesnoeid en de grond vlak gemaakt en er een glijbaan en bankjes neergezet en nu zijn ze tussen de bizons en savanne bezig om daar de bomen zo ver terug te snoeien tot op minstens 2 meter hoog alle takken eraf. Daar staan ook bankjes. Binnenkort nog een speeltoestel?

De grijze tokken hadden 5 jongen en die zijn nu al weg. Ik heb ze laatst niet meer gezien.

De capybara's hebben ook jongen.

De Amerikaanse torenvalk is ingeruild voor een koppel Europese.

Het enige wat nog steeds dicht is is de oude reptielengang en het zoogdiermuseum bovenop Casa Panthera.

Het nieuwe tijgerverblijf is eigenlijk wel mooi en je kunt de tijgers heel dichtbij zien alleen ja dat hek hé. :-\

De Amerikaanse oehoe's zijn weg.

De steppearenden en Bengaalse oehoe's hebben kuikens.

Vero en Vita zijn prachtige luipaardwelpen.

De nieuwste zwarte panters zitten waar de sneeuwpanters zaten.

Jammer dat de Bears witoogeenden en de zwarte hagedissen met hun gele lengtestrepen (soort van schildhagedis misschien weet de naam al niet meer) nog steeds geen bordje hebben gekregen.

Renegade
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Contacteer:

Bericht door Renegade »

Dier schreef:
19 aug 2020, 20:52
Jammer dat de Bears witoogeenden en de zwarte hagedissen met hun gele lengtestrepen (soort van schildhagedis misschien weet de naam al niet meer) nog steeds geen bordje hebben gekregen.
Ik heb eind juni een foto gemaakt van de tijdelijke sticker met de naam. Het is de reuzenschildhagedis, Gerrhosaurus validus.

Plaats reactie