Nieuwstopic Pairi Daiza (2020)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode
Abonnement dierentuin: Ja

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2020)

Bericht door Limburg vooruit » mei 16, 2020, 21:29

Ik dacht dat het maximale aantal bezoekers in Pairi daiza op 20'000 lag, en dat ze dit ook al enkele keren hebben gehaald.

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend » mei 16, 2020, 21:35

Limburg vooruit schreef:
mei 16, 2020, 21:29
Ik dacht dat het maximale aantal bezoekers in Pairi daiza op 20'000 lag, en dat ze dit ook al enkele keren hebben gehaald.
maximaal voor corona wellicht?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode

Bericht door Limburg vooruit » mei 16, 2020, 22:10

Apenarend schreef:
mei 16, 2020, 21:35
Limburg vooruit schreef:
maximaal voor corona wellicht?
Ja, nu weet ik het niet. In winkels is het 1 per 10m2. Pas dat buiten ook toe, 1 bezoeker per 10m2 wandelpad.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: PD

Bericht door Tec7 » mei 17, 2020, 02:07

Limburg vooruit schreef:
Sinds de opening van de nieuwe gebieden is het tegenwoordig zelf 30.000 bezoekers.
https://www.pairidaiza.eu/nl/evenementen-bedrijven

snoopy11
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: pairi daiza
Abonnement dierentuin: Meerdere

Bericht door snoopy11 » mei 17, 2020, 09:08

Wie zijn dag wil reserveren klik op de franstalige link in de mail. De Nederlandstalige link werkte nog niet om 9:05. Heb mijn reservatie binnen voor donderdag :bravo: :bravo: :bravo:

https://www.pairidaiza.eu/fr/enregistre ... des-mondes

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » mei 17, 2020, 09:26

Ik ben morgen al welkom, helaas wel alleen want van de rest van mijn huisgenoten heb ik deze nacht geen "abonnementsnummer" ontvangen. :(

(Blijkbaar was dat abonnementsnummer naar een ander emailadress verzonden.)
Laatst gewijzigd door Tec7 op mei 17, 2020, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

snoopy11
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door snoopy11 » mei 17, 2020, 09:37

Wij wilden morgen ook al gaan, maar mijn werk als zelfstandige laat het niet toe. Dus moeten we nog eventjes geduld hebben tot donderdag.

Op die paar dagen komt het ook niet meer aan, plus het park is dan normaal gezien langer open.

Ben toch benieuwd naar alle veranderingen die er gebeurt zijn en hoe alles gaat verlopen in deze corona toestanden.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » mei 17, 2020, 09:49

Klopt, zowel de Engelse als Franse knop werkte netjes op tijd. ;) Ook wij zijn weer van de partij volgende week... het ging bizar vlot qua boeking, zonder wachtrij. Een immens verschil tegenover de virtuele wachtrij van 20.000 mensen bij de Efteling gisterenavond volgens het Nederlandse nieuws. (zie https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -efteling/)

Maar slechts 2000 bezoekers in het park? Dat wordt genieten van de rust volgende week! :) :love:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

snoopy11
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door snoopy11 » mei 17, 2020, 16:50

Dat gaat inderdaad een zeer rustig dagje worden. Kunnen we in alle rust genieten van al het moois en nieuws het park te bieden heeft. Het meeste kijk ik uit naar Terre du froid en het hernieuwde Australië. Ik vindt het nog steeds zonde van de boomvarens, maar wie weet wat krijgen we ervoor terug.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » mei 17, 2020, 21:49

in de laatste versie van het plan hebben ze toch het volledige park 1-richting gemaakt.
https://www.facebook.com/JardinDesMonde ... =3&theater
imho in de praktijk niet haalbaar en ivg met de vorige versie van "enkel de kleinere wegen éénrichting" ook niet nodig. :s

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe » mei 17, 2020, 22:49

Afbeelding

Voor alle duidelijkheid :vriendjes:

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Bericht door Joost » mei 18, 2020, 10:08

Opvallend dat ze, als ik het goed lees (de lettertjes zijn nogal klein), de apeneilanden "gewoon" openstellen voor mensen met een mondkapje, terwijl men in andere landen juist zegt doorloopverblijven met apen voorlopig te sluiten en er genoeg discussies zijn over of mondkapjes nou wel effect hebben :s

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » mei 18, 2020, 12:30

De nieuwe wachtrijen (met de houten huisjes op de foto) hebben duidelijk hun nut als ik naar deze rijen kijk. Al bij al lijkt het me wel mee te vallen met aantal wachtende op die manier? :) https://www.nordeclair.be/562950/articl ... WTuzTBDyYs
Steeds weer onderweg enzo(o)!

kdockx
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door kdockx » mei 18, 2020, 16:09

Ze hebben zwaar overdreven met hun eenrichtingsverkeer. Dat je dat in sommige kleine weggetjes doet, oke, maar op brede paden is dit totaal niet nodig en irritant. Ik ben er nu aanwezig en soms zou je bijna een kilometer moeten omlopen in plaats van een kleine doorsteek te maken. Tegen het einde van de dag zie je ook steeds meer mensen tegen de richting inlopen. Wat ik trouwens begrijp, met uitgeputte kinderen ga je al die omwegen niet maken.
Ik hoop dat ze heel snel naar die eerste versie overschakelen.

Dit terzijde, de Terre de Froid is PRACHTIG. De ondergrondse gangen en onderwaterzichten zijn adembenemend.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » mei 18, 2020, 17:39

yep, bovenstaande klopt, ben net thuis...
smorgens ongeveer 20min moeten wachten aan de ingang, wellicht gewoon pech met de wachtrij...
het 1-richtingsverkeer is heel irritant, ik schat dat ik slechts de helft van het park gezien heb.
Ik had wat last van mijn rug ook en ben dus een uur vroeger naar huis vertrokken.
Terre du froid was een van de dingen die ik gemist heb, (maar last frontier was ook nieuw voor mij aangezien ik "vorig jaar" geskipped had. )

Verder 30 eetgelegenheden maar nergens tafels of banken om uw eten op te eten, alle "traditionele" eetbanken waren afgesloten en de geimproviseerde banken bleven open. Wie mij daarvan het nut kan uitleggen mag het altijd proberen. :)

owja en parkeren gebeurt reeds op de nieuwe parking, helaas op net het verste stuk van de ingang want het stuk rechtover de ingang is nog niet af.
Voor zover ik kon zien, was wel alles open, oasis, crypte,...
veel safetymanagers die rondlopen en u aanmanen om de handen te ontsmetten (ingang shops, ingang aapjes,...) Ik heb trouwens maar enkele lemuren en doodskopaapjes gezien, veeeel minder dan anders, dus ik vermoed dat ze deze ook grotendeels achter de schermen houden.
De mondkapjes-regels worden goed nageleefd, zowieso op de plaatsen waar het nodig is, wachtrijen en binnen.
Laatst gewijzigd door Tec7 op mei 18, 2020, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » mei 18, 2020, 18:41

Ik hoop overigens wel dat er nog iets gaat gebeuren dit jaar in het park want als abonnementshouder heb je zonder die speciale events (estivales, halloween, kerstmis enz) en de verschillende shows, het park na een keer of 3-4 wel gezien. :(

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend » mei 18, 2020, 19:09

Tec7 schreef:
mei 18, 2020, 18:41
Ik hoop overigens wel dat er nog iets gaat gebeuren dit jaar in het park want als abonnementshouder heb je zonder die speciale events (estivales, halloween, kerstmis enz) en de verschillende shows, het park na een keer of 3-4 wel gezien. :(
Met zo'n collectie? Dan moeten ze zich bij de KMDA zeker zorgen maken.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

snoopy11
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door snoopy11 » mei 18, 2020, 21:00

Tec7 schreef:
mei 18, 2020, 18:41
Wij gaan normaal gezien maandelijks, en we zien telkens toch iets nieuws. Soms maar kleine toevoegingen, maar toch.

Of planten staan in bloei en verwonderen ons. Dit is ook een park die je als plantenliefhebber toch ook kan bekoren, alle seizoenen zijn anders.

Dus na 3 of 4 keer het gezien hebben snap ik toch echt niet. En wij zijn er dan ook telkens van openingsuur tot sluitingsuur en er ons nog nooit verveeld, dit park mag gerust het ganse jaar open gaan.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » mei 18, 2020, 22:38

Ik overdrijf natuurlijk, maar een groot deel waarom ik dit park hoger inschat dan kmda is net om die "speciale dagen".
Ik zie mezelf overigens echt als jan modaal, ik ben niet "echt" een dierenliefhebber, ik ga ook vooral voor de mooie uitzichten, de decors, beelden, rariteiten en dan zijn de shows en speciale dagen toch een echte plus. Want dan voelt het park ook anders aan. (het park in het donker ed., verlichting, muziek van de shows op de achtergrond...)

dus ik hoop echt dat de tabel van de "openingsuren" dit jaar maar "voorlopig" is :bengeltje: .

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe » mei 18, 2020, 23:17

Ik sluit me meteen aan bij de mening van Snoopy, voor mij is dit park ook juist zijn grote meerwaarde dat het niet enkel een dierenpark is maar ook een echte botanische tuin en elke keer je er komt (ik bijna wekelijks) je er steeds nog zoveel verschillende dingen kunt ontdekken.

Maar ik begrijp ook je tweede uitleg Tec7 want ik had ook een beetje het gevoel dat erg veel van de sfeer van het park ook echt weg was dit omwille van alle regels en ook door het feit dat je vroeger allemaal kleine weggetjes kon nemen om het park zelf te ontdekken maar nu alles steeds lijdt tot 1 weg, dit neemt veel van de ongedwongen sfeer volledig weg, ik mis het nu al. Maar ik ben er zeker van dat dit maar tijdelijk is. Hoe lang hangt echter af van veel omstandigheden...

Plaats reactie