Nieuwstopic Pairi Daiza (2020)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Abonnement dierentuin: Meerdere
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2020)

Bericht door Gorilla Gust » april 22, 2020, 18:10

Deze webshop kende ik nog niet, misschien een tip voor wie het park 'echt mist'? ;)
https://shop.pairidaiza.eu/nl
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Waterbok
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Abonnement dierentuin: Ja

Bericht door Waterbok » april 24, 2020, 17:18

Er zijn 2 nieuwe mannelijke sabelantilopen toegekomen in het park, in totaal zijn er nu 3 mannetjes.

rick04
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Zoo Mulhouse

Bericht door rick04 » april 24, 2020, 19:44

Hoeveel vrouwtjes?
Altijd aan het genieten van hoe mooi de natuur geschapen is.

Waterbok
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door Waterbok » april 24, 2020, 19:47

rick04 schreef:
april 24, 2020, 19:44
Hoeveel vrouwtjes?
Nul. PD houdt een mannetjesgroep.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: PD

Bericht door Tec7 » april 24, 2020, 22:50

We gaan wellicht pas open op 8juni ! (in het beste geval)
Heel bizar dat ze een dierenpark gelijkstellen met cafes en restaurants... :zotteke:

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe » april 24, 2020, 22:55

Eigenlijk vind ik dat niet zo vreemd, geef toe op elke hoek van elk park vind je wel een drank of eetstandje. Maar mss kunnen ze het park wel nog openen zonder dat de boetieks, voederingen of eetgelegenheden open zijn maar dan vrees ik ook voor de hogere personeelskosten ten aanzien van minder bezoekers. Alle plaatsen waar mensen drummen moet je zien te vermijdenen dat is erg moeilijk in dergelijke parken, Pairi Daiza is nog een van de grootste spelers waar je wel voldoende afstand kan nemen maar op sommige plaatsen wordt dit ook moeilijk (aquarium, de nautilis (terrarium) of gewoon al in gangen bij kijkvensters op observatiepunten,.... Het blijft een moeilijke materie maar ik hoop dat ze snel weer mogen openen, voor veel parken wordt dit toch een serieuze stap terug :(
Zo hoop ik bvb dat de tropische kas in Pairi Daiza er toch nog zal komen ondanks deze tegenvaller maar ik denk wel dat alle plannen uitgesteld zullen zijn al hoop ik dat alles nog door kan gaan.

Joost
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Bericht door Joost » april 24, 2020, 23:30

Het is balen, maar ik kan het ook wel begrijpen. Ik ben het eens met wat Boomkangoeroe Mike zegt, en dat het mogelijk is om afstand te houden binnen parken betekend niet dat dit ook gebeurd en het is voor parken vrijwel onmogelijk om overal mensen te hebben staan die hier op toe zien. Wat in Nederland in elk geval ook een belangrijk argument is (maar ik neem aan dat dit voor België en andere landen ook geldt) is dat ze niet willen dat mensen weer veel door het land gaan reizen, dit bemoeilijkt het bestrijden van het virus alleen maar meer. Dierenparken, attractie parken etc. zijn nou eenmaal plekken die mensen vanuit alle windstreken trekken, zeker een park als Pairi Daiza met miljoenen bezoekers trekt echt niet alleen volk uit de eigen regio.

De Nederlandse premier zei het laatst wel goed: we kunnen met zijn allen nu beter even extra voorzichtig zijn, in plaats van dat we straks spijt hebben dat we niet voorzichtig genoeg zijn geweest.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Abonnement dierentuin: Meerdere
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » april 25, 2020, 10:12

Tec7 schreef:
april 24, 2020, 22:50
We gaan wellicht pas open op 8juni ! (in het beste geval)
Heel bizar dat ze een dierenpark gelijkstellen met cafes en restaurants... :zotteke:
Zoals het nu is voorgesteld wordt de horeca eerst geopend, en daarna wordt de rest besproken. Dat is niet gelijkstellen, maar achteruit plaatsen. :sssst:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » april 25, 2020, 11:08

Hier nog eens de powerpoint:
https://www.vrt.be/content/dam/vrtnieuw ... AL%20.pptx
Bij het bekijken had ik gedacht dat de dierentuinen al op 18mei zouden openen (zoals de musea) (pagina 28)

Maar dan kwam er opeens nog een 3de fase waarbij dierentuinen expliciet vermeld werden. (pagina 41)
Bummer :bah

Misschien moet men zoals in duitsland ook eens een bericht de wereld insturen dat ze van miserie hun eigen dieren moeten afslachten als voedsel voor de andere. (zoiets werkt altijd :D )

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode

Bericht door Limburg vooruit » april 25, 2020, 15:28

Op beelden van facebook is te zien hoe de kweekgroep olifanten hun dagelijkse wandeling gaat maken.
10 olifanten tegen 2 verzorgers die dan nog geen olifantenhaak bij hebben, bijna niet te geloven.

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend » april 25, 2020, 16:59

Limburg vooruit schreef:
april 25, 2020, 15:28
Op beelden van facebook is te zien hoe de kweekgroep olifanten hun dagelijkse wandeling gaat maken.
10 olifanten tegen 2 verzorgers die dan nog geen olifantenhaak bij hebben, bijna niet te geloven.
Mja, gaat 99x goed zeker en 1x niet. Daarna stopt het dan. Op dit moment zijn er geen bezoekers in het park, dat lijkt me nog te verantwoorden. Maar mij zal je nooit in de buurt zien wanneer ik daar ben.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Limburg vooruit » april 25, 2020, 17:12

Apenarend schreef:
april 25, 2020, 16:59
Limburg vooruit schreef:
Mja, gaat 99x goed zeker en 1x niet. Daarna stopt het dan. Op dit moment zijn er geen bezoekers in het park, dat lijkt me nog te verantwoorden. Maar mij zal je nooit in de buurt zien wanneer ik daar ben.
Voor zover ik weet zijn er nog geen incidenten geweest met de olifanten in PD, en ze hebben er toch een pak.
Opzich heb ik niet echt iets hiertegen, de dieren krijgen veel meer beweging dan in andere parken.
Maar of ik op de route ga kijken moest ik in het park zijn weet ik heel eerlijk gezegd niet.

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend » april 25, 2020, 20:14

Limburg vooruit schreef:
april 25, 2020, 17:12
Apenarend schreef:
april 25, 2020, 16:59
Limburg vooruit schreef:
Voor zover ik weet zijn er nog geen incidenten geweest met de olifanten in PD, en ze hebben er toch een pak.
Opzich heb ik niet echt iets hiertegen, de dieren krijgen veel meer beweging dan in andere parken.
Maar of ik op de route ga kijken moest ik in het park zijn weet ik heel eerlijk gezegd niet.
Ik heb uiteraard niets tegen het feit dat de dieren beweging krijgen, en ik kan mij zo voorstellen dat het ook voor de dieren mentaal goed is om beweging te krijgen buiten hun vaste omgeving. Ik vind het gewoon niet verantwoord in het bijzijn van publiek. Je weet dat het vroeg of laat eens fout afloopt, om welke reden dan ook. Ik wil daar dan niet bij zijn.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » april 26, 2020, 12:40

Hebt u uw abonnement voor het seizoen 2020 reeds gekocht?
Bedankt! In deze moeilijke tijden waarderen we meer dan ooit de enorme eer die het voor ons is om u tot onze trouwe abonnees te mogen rekenen.

Uw abonnement, Classic of Gold, kan elke dag van het seizoen 2020 worden gebruikt van zodra Pairi Daiza opnieuw haar deuren kan openen. Classic abonnementen blijven geldig tot 11 november 2020; Gold abonnementen geven ook toegang tot Pairi Daiza tijdens de winterperiode, van 12 december 2020 tot 3 januari 2021.

De start van het seizoen 2020 hangt af van de ontwikkeling van de Covid-19-pandemie in België en de buurlanden. Hoewel het onze wens is, is het momenteel nog te voorbarig om met zekerheid te zeggen dat wij onze deuren op 20 april kunnen openen.

Omdat wij deze datum nog niet kennen kunnen wij nu onmogelijk een of ander commercieel gebaar gaan beloven.

Zodra de openingsdatum van Pairi Daiza met zekerheid bekend is, nemen we contact met u op met alle precieze antwoorden met betrekking tot de gebruiksvoorwaarden van uw abonnement.

Nu, kwa commerciaal gebaar zal het wel geen geldterugave zijn maar ik kan wel iets bedenken. :)
Een rondleiding achter de schermen? een ticket voor het treintje?

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Boomkangoeroe » april 27, 2020, 20:56

Pairi daiza kondigde jullie vorige maand al de komst aan van een vrouwelijke kuifmangabey, Mandarine. Zij heeft nu het gezelschap gekregen van... een mannetje! De heer in kwestie heet Motte en is vijf jaar oud. Voorlopig kunnen ze het al bijzonder goed met elkaar vinden! Ze leven tesamen met drie gorilla's op het tweede gorilla eiland.

Tec7
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril

Bericht door Tec7 » april 29, 2020, 20:22

Daarstraks met de fiets eens gepasseerd, op de parkings zijn nog steeds een 10tal personen aan het werk. De betonblokken op de oude parkings worden verwijderd, (om op de nieuwe parking te plaatsen? of om reeds plaats te maken voor de werken aan de nieuwe gebouwen?)

Ik moet zeggen, ze hebben daar wel HEEL veel parking nu, en die zonnepaneeldaken zijn wel imposant maar het wordt wel een heel stuk lopen nu eer je aan de ingang bent.

zoofreak
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door zoofreak » mei 6, 2020, 16:40

Pairi Daiza zet 23 mensen op straat
Het dierenpark Pairi Daiza kondigt aan dat het de contracten van 23 werknemers moet beëindigen, omdat de financiële omstandigheden door de sluiting van het park door het coronavirus "extreem moeilijk" zijn.
Het gaat om 17 personen met contracten van zowel bepaalde als onbepaalde duur, en 6 seizoensmedewerkers. De betrokken medewerkers komen van alle geledingen, ook van de directie.

De financiële situatie laat ons geen keuze
"Het is de eerste keer in haar 26-jarig bestaan dat Pairi Daiza om financiële redenen afscheid neemt van medewerkers, dit volledig los van onze eigen wil. De beslissing valt menselijk zeer zwaar, aangezien alle medewerkers hechte leden waren van de Pairi Daiza-familie. De financiële situatie laat ons echter geen keuze", klinkt het in een persbericht.
Op 21 maart moesten de deuren van het park en van een splinternieuw Resort normaal opgengaan. Door de coronacrisis kon dat niet, en sindsdien kostte het onderhoud van het park en de dieren om en bij de 4 miljoen euro. Het omzetverlies wordt geschat op zo'n 20 miljoen euro.
Bron: VRT nieuws, 6/5/2020

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Limburg vooruit » mei 6, 2020, 16:54

Er gaan er nog veel volgen vrees ik

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Boomkangoeroe » mei 6, 2020, 21:43

Ja ergens vind ik dit echt normaal, Pairi Daiza zat juist in een fase om haar volledig vernieuwde restaurants en hotels te openen en dan valt nu zulken domper, als je gewoon al eens uitrekent hoeveel het verlies in die paar maanden niet is van dierenvoeding (denk maar aan de +20 olifanten) en dan nog eens de sluiting vanaf januari en dan nog eens alle kosten van het verlies van de boekingen van de arrangementen en hotelbezetting dan geloof ik dat ze echt met de handen in het haar zitten. Ook de zoo praatte meteen van die grote omzet verliezen en dan hebben zij nog niet die hotel en grote horeca faciliteiten in het park die nog in hun peuterschoenen staan. Volgens mij ligt hier dan ook het grootste verlies wat anders een van de grootste opbrengsten betekend van het park maar doordat alles nog zo in zijn kinderschoenen staat is het normaal dat hier nog geen echte reserve is ingebouwd want ook deze winter is er terug veel gebouwd kijk maar naar de zonnepanelen parking en al de rest die nog niet gekend is.... hopelijk voor alle parken mogen ze snel hun activiteiten hervatten.

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Boomkangoeroe » mei 6, 2020, 22:12

Hopelijk volgt ook België snel in de voetsporen van Nederland want ik las net dat Safari Resort en Vakantiepark Beekse Bergen alweer geopend zijn zij het niet voor al gereserveerde vakantieverblijven en nog niet voor dagjestoeristen, wel onder strikte voorwaarden. Wanneer hier in België tweede verblijvers toegelaten worden zou dit toch ook mogelijk moeten zijn in al gereserveerde kamers in hotels als de hotels zelf ook aan de veiligheidsnormen kunnen voldoen, maar ik vrees dat we dan ook nog een lange weg te gaan hebben...

Plaats reactie