Nieuwstopic Pairi Daiza (2020)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2020)

Bericht door Boomkangoeroe »

Kiwi's zouden inderdaad een unieke toevoeging zijn maar nu voor mij niet persoonlijk een hoogvlieger bij het ruimere publiek.
Stiekem hoop ikzelf op vogelbekdieren :bengeltje: :bravo: :zoorro:

Maar de wombats zouden hier inderdaad ook beter zitten en ook een op maat gemaakt verblijf voor de dwergpinguïns zou hier wel mooi tot zijn recht kunnen komen. Maar er zijn nog zoveel mogelijkheden al zal ik persoonlijk ook wel dit stukje missen. Het lijkt me ook wel een verstandige keuze om de boomvarens onder te brengen in de oasis serre, wellicht tijdelijk tot het Sanctuary af is, maar zo hoeft er hier in de winter geen vorstbescherming meer te worden geplaatst en ben ik zeker dat meer planten het zullen overleven.

Ik hoop dat Pairi Daiza ook een beetje begint te denken in etages en de wombats bvb onder de grond komen en bovengronds een andere diersoort komt te leven terwijl er hier dan ook echt aan gedacht wordt.

kdockx
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Bericht door kdockx »

Het is net die combo van hoogvliegers voor het publiek en echt unieke soorten die Pairi daiza voor mij zo geweldig maakt! ;)
Vogelbekdieren had ik zelfs nog niet aan gedacht! Dat zou pas een stunt zijn. Of gewoon vogelbekdieren EN kiwi's? Dan heb je een Australische collectie waar weinig parken aan kunnen tippen me dunkt.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's

Bericht door Limburg vooruit »

Als je als park kiwi's wil moet je het gewoon vragen.
Zowel Frankfurt als Berlijn kweken op bestelling want ze raken moeilijk van hun jongen af.
Een kiwi is spijtig genoeg zelden te zien en weinig bekend.
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!

Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp

Bericht door Dustin1999 »

Ja Vogelbekdieren dan worden denk veel dierentuinliefhebbers heel erg enthousiast en verbaasd. Maar zou het niet eens heel vreemd vinden als er Vogelbekdieren komen nu ze in Australië vanwege de bosbranden met uitsterven bedreigd zijn geworden helaas, en misschien wilt Pairi Daiza een paar dieren hebben om daar mee te gaan kweken als dat lukt?

Want Pairi Daiza heeft denk wel goede connecties met Australische dierentuinen. Als ik één tuin in Europa moest kiezen die vogelbekdieren kan krijgen en houden is dat Pairi Daiza.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Als er vogelbekdieren naar Europa komen zal het in Kopenhagen zijn, maakt u daar (voorlopig) maar geen plannen over.

PriMAAT
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Zoo Antwerpen

Bericht door PriMAAT »

Inderdaad, vogelbekdieren zie ik ook niet meteen gebeuren, voornamelijk ook omdat de kweek in gevangenschap enorm moeilijk gaat blijkbaar. Momenteel is de enige zoo buiten Australië met vogelbekdieren San Diego Zoo.

JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG »

Pairi Daiza heeft een 4 jarig vrouwelijke Tasmaanse duivel gekregen uit Kopenhagen

https://www.facebook.com/34944535584720 ... 213012147/

Pairidaizafan7
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Pairidaiza

Bericht door Pairidaizafan7 »

Pairi daiza facebooks 0agina heeft net fotos gepost van het australisch gedeelte.
Op achtergrond is toch nog steeds een deel van het boomvaren bos intact.
Hoewel ik ook graag de wombats zie verhuizen of een nieuwe soort, zou ik diet niet willen tenkoste van heel het boop varen bos.

Mss het gedeelte dat naar de oasis is verplaatst is uitgedaan voor uitbreiding/tweede verblijf tasmaanse duivel?

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Pairidaizafan7 schreef:
30 jan 2020, 18:48
Pairi daiza facebooks 0agina heeft net fotos gepost van het australisch gedeelte.
Als je de foto's van deze middag bedoelt :D dan moet je eens goed kijken ,
Zo zie je er ondermeer overal blaadjes aan de bomen en grote panoramafoto's van hoe de toestand er vroeger uitzag met toen nog de olifantenperken ipv de apeneilanden of de tempels... :doh: :)

Pairidaizafan7
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: Pairidaiza

Bericht door Pairidaizafan7 »

Ow ja zie het nu ook
Jammer de kangaroos konden wel nieuwe gras matten gebruiken

kenai
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Bericht door kenai »

ik zou er niet van verschieten als de varens weggaan, gewoon om meer plaats te maken voor da wallaby's en de emoes. (wat ook wel mag)
en waarom de wombats niet verplaatsen naar het buitenverblijf van de koala's? dat wordt toch zelden gebruikt.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Omdat de wombats echte buldozers zijn en alles dan omgewoeld zal worden :)
Maar zelf had ik ook al zitten denken dat dit vaak leeg staat en het niet mis zou zijn om hier de wallaby's in te vestigen of een ander dier.

Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Reuzenmiereneter geboren

Bericht door Rafiaan »

Zonet te weten gekomen op Facebook via Les Zoos de Belgique: er is een reuzenmiereneter geboren.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust »

Het park berichte daarover op de Facebook een poosje terug inderdaad. Een jong van eind vorig jaar. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG »

https://www.facebook.com/22794633061630 ... 321269350/

Tierpark Hamburg laat weten dat de 3 "Spaanse" dames hun eerste ontmoeting met fokman Odin hebben gehad. Tevens melden ze dat hun eerst geboren walrusjong Thor samen met de 3 dames naar Pairi Daiza zal gaan.

Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Contacteer:

Bericht door Laafsekikker »

Panda-mijlpaal

Het voorbije weekend kon het hele panda-team van Pairi Daiza een belangrijke mijlpaal vieren, want voor de allereerste keer sinds ze op 8 augustus geboren werden, ruilden onze babypanda’s Bao Di en Bao Mei hun binnenverblijf voor de buitenwereld. Met een leeftijd van meer dan 6 maanden en een gewicht van meer dan 11 kilogram zijn ze nu volledig bestand tegen de koude temperaturen en konden ze dus hun pandagrot verlaten.

Als positieve aanmoediging kregen Bao Di en Bao Mei beiden een schotel melk voorgezet. Onze pandaverzorgers waren de hele tijd aanwezig om beide jongen in de gaten te houden. Nu de spits afgebeten is zullen Bao Di en Bao Mei steeds vaker de buitenlucht kunnen opzoeken, zodat ze ook in hun buitenverblijf zichtbaar zullen kunnen zijn voor het publiek wanneer Pairi Daiza op 21 maart de deuren opent voor het seizoen 2020.

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Ik weet niet meer zeker of het al gezegd is geweest maar in Pairi Daiza hebben ze nu ook een nieuwe Tasmaanse duivel Camira!

💡Dit vierjarige vrouwtje is de derde Tasmaanse duivel in Pairi Daiza. Ze vervoegt in de Australische wereld 'Southern Cape' de mannetjes Cradle en Colin, waarmee ze nu al een vriendschapsband gesloten heeft. Camira kwam tijdens de sluitingsperiode vanuit de Zoo van Kopenhagen naar Pairi Daiza over.

https://www.facebook.com/pairidaizanl/p ... =3&theater

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)

Mag er gekweekt worden?

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

Ik hoop het wel maar hoorde hier nog niks over...

Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)

In dit bericht van op facebook kondigt men aan het olifantenreservaat te vergroten ook andere bronnen spraken hier al over het olifantenreservaat zou namelijk zo'n 70% in grote toenemen, voorheen was het 19000m2 groot en zou nu ongeveer 33OOO m2 groot worden. In het hele reservaat zullen zo'n 11 stupa's hun intrede maken, dit zijn traditionele, bakstenen tempeltjes zoals die ook gevonden kunnen worden in Myanmar. Buiten hun sierwaarde zullen de huisjes ook gebruikt worden voor enrichment voor de olifanten dit met ondermeer gaten waar ze voedsel kunnen vinden met een spel of ook door bvb waterstralen te activeren.

https://www.facebook.com/pairidaizanl/p ... =3&theater

Wat mij opvalt op deze foto's is dat dan ook het spoor verlegt zal worden en ondermeer de bizonweide ook deel wordt van het olifantendomein, dus zullen de bizons ook moeten verhuizen.... kortom er zal weer heel wat veranderd worden in het park. Hopelijk wordt er ook een bezoekerspad aangelegd zodat we her en der ook enkele observatiepunten krijgen.

Voorheen werd ook bij de eerste plannen van La terre du froid een voliere gemaakt, ik hoop dan ook dat dit nog in de toekomst verwezenlijkt zal worden en er ook vogels worden geintroduceert in La terre du froid.

Plaats reactie