(Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor Pairi daiza

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Abonnement dierentuin: Ja

Re: (Dromentopic) 'onze' toekomstdromen voor Pairi daiza

Bericht door Boomkangoeroe » februari 23, 2018, 11:04

teunvdvlugt schreef:De mijne:
Honigdas
Serval
Grootoorvos
Bruine hyena
Steppe slurfhondje
Okapi
Lelkraanvogel
Fossa
Aardvarken
Jaguar
Tayra
Veelvraat
ijsbeer
Aziatische rode hond
Lumholtzboomkangoeroe

De rode soorten zie ik nog mogelijks komen van de groene soorten zou ik zeggen dat ze er wss nog aankomen in de komende jaren...

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Boomkangoeroe » februari 23, 2018, 11:08

Met de wijzigingen die nu plaats hebben denk ik dat ze in de oasis een soort van "woestijn/ land van de droogte) willen creëren, de verplaatsingen van de mangoesten, stokstaatjes en ws ook wel de Aldabra reuzenschildpadden lijken hierop te wijzen.

Ook zie je dat hun zuidamerikaanse collectie steeds groter wordt.

Ik sta vooral open voor het idee om een Zuid Amerikaanse jungle te creëren in een nieuw deel bij het park een soort land van de droogte annex woestijn op de plaats van de oasis serre, dichtbij de Andalusische tuin. En een klein tropen gedeelte bij de Tropicalia serre. Mocht het park dan open gaan in de winterperiode heb je zeker ook voldoende aan te bieden in dit seizoen met La terre du froid kan je dag dan ook zeker niet meer stuk en met regen zit je ook binnen. Wie weet wat er nog gebeurt voor 2020.... En ook dit zou nieuwe mogelijkheden openen voor nieuwe verblijfslokaties...hutjes middenin een regenwoud met al die vrijvliegende vogels en kleine zoogdieren zoals in Burgers Bush... of mss wel beter ;)

De aanleg hebben ze nu zeker wel wat ook leuk zou zijn zijn ondergrondse tunnels die hieraan verbinding geven zo kunnen ze ook nog wat terraria/ aquaria of nachtverblijven voor nachtdieren erin verwerken. Zo wordt de collectie toch wel echt werelds....
Ook nu heb je al een enorme variatie aan dieren denk maar ondermeer aan de talloze reptielen... de zoetwatervissen vallen wel nog mee maar mochten ze enkele soorten uit het aquarium halen valt zeker ook een mooie collectie uit te bouwen en dan komt ook in het aquarium weer plaats vrij voor mss op termijn enkel zeevissen en ongewervelden.

En ook de collectie van echte tropische oerwoud dieren groeit nog steeds aan:
Tapirs
Capybara's
Reuzen miereneters
slingerapen
Agoutis
Kolibries
Chinchilla's
Luiaard (mss ooit wel nog jaguars, er was ook al sprake van poema's voor la terre du froid maar die plannen zouden niet doorgaan in het nieuwe concept)
Sakis
Keizer tamarins
Gouden leeuwaapjes
# vleermuissoorten
# reptielensoorten
En al die mooie vogelsoorten (mooie ara collectie)
Maar ook met enkele mooie Zuid Amerikaanse roofvogelsoorten zoals de prachtige Koningsgier (toch wel mijn favoriet)

Ik zou ze eens uitdagen wie zou bvb eens niet graag een amazonedolfijn terugzien zoals in duisburg...

En ook voor la terre du froid staat ons nog heel wat te wachten, 1 project werd ons al voorgesteld maar er volgen nog grote projecten ze willen immers het Noorden van de Rocky mountains, Lapland, Siberië, Canada, Alaska en de Poolcirkel aan u voorstellen en op de plannen die we nu zien is enkel nog maar een deeltje van dit totaal concept te zien dit beloofd dus nog heel wat uitgebreider te worden... :bravo:

Zoozot
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Bericht door Zoozot » februari 23, 2018, 13:20

Moest PD in de toekomst zo'n grote Zuid-Amerikaanse kas zetten zoals Burgers' Bush, lijkt het me wel tof en niet eens zo ondenkbaar moesten ze daar zeekoeien in verwerken. Dat in combinatie met de apen en vogels die ze nu al hebben kan een prachtig project opleveren.

Dinodaan
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Pairi daiza

Bericht door Dinodaan » februari 23, 2018, 16:13

Je hebt het over een uitdaging.
Wat dacht je van de Tibetaanse blauwe beer? :--

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Boomkangoeroe » februari 24, 2018, 00:43

Erg zeldzaam das zeker maar of ik er nu een inspanning voor zou doen das te betwijfelen voor mij beetje kleurvariant als ik de afbeeldingen zie, ik had zelfs nog nooit van de soort gehoord...

Gerben
Laafsekikkerdril
Laafsekikkerdril
Favoriete dierentuin: Zoo Plzen

Bericht door Gerben » februari 25, 2018, 16:54

Boomkangoeroe Mike schreef:Erg zeldzaam das zeker maar of ik er nu een inspanning voor zou doen das te betwijfelen voor mij beetje kleurvariant als ik de afbeeldingen zie, ik had zelfs nog nooit van de soort gehoord...
Tja, Pairi Daiza heeft wel vaker verrassende dingen gedaan. Maar dit zie ik inderdaad ook niet heel snel gebeuren.

Plaats reactie