Nieuwstopic Bellewaerde

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3806
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Laafsekikker »

Bellewaerde Park stelt 6 nieuwigheden voor in 2023:
grootste investering ooit
Vanaf 1 april kunnen bezoekers maar liefst 6 nieuwigheden ontdekken tijdens hun uitstap naar Bellewaerde Park. Tijdens een werfbezoek werden de twee nieuwe familie-attracties, twee vernieuwde dierenverblijven, de nieuwe speelzone en het vernieuwd self-service restaurant voorgesteld. Voor de ontwikkeling en de bouw van deze nieuwigheden is een investeringsportefeuille van 17 miljoen euro voorzien.

Grootste investering ooit
Voor de ontwikkeling en de bouw van deze nieuwigheden is een investeringsportefeuille van 17 miljoen euro voorzien. Dit is meteen de grootste investering in één seizoen ooit. “We kiezen heel bewust voor deze investeringen in zowel attracties, dierenverblijven als restaurant. We zien deze als de perfecte aanvulling voor het bestaande aanbod. We zijn er dan ook van overtuigd dat onze bezoekers hun ogen zullen uitkijken. Overal waar je in het park gaat, zal er wel iets nieuws te ontdekken zijn,” aldus Stefaan Lemey, algemeen directeur van Bellewaerde. Dit vernieuwingstraject zal de positie van Bellewaerde Park als dé ideale gezinsuitstap versterken.

Nieuwe attracties

In de India zone wordt, tegenover het verblijf van de Amoerluipaarden, de nieuwe attractie Hampi gebouwd. Bezoekers gaan aan boord in een van de gondels van de attractie en tuimelen aan een sneltempo door de lucht.

Daarnaast zal de speelzone Hampi Playground te vinden zijn. Een heuse Indische tempel met een oppervlakte van 400m² aan klim- en klauterplezier voor de kinderen.
Verderop, in de Canada zone, wordt de nieuwe attractie Psssht Station toegevoegd. Deze rondtollende wagon bevindt zich naast de attractie Screaming Eagle.

Dichter bij de dieren
In de ogen kijken van een Amoertijger of op dezelfde hoogte als een giraf staan. Het spreekt tot de verbeelding van iedereen en zal ook in Bellewaerde Park mogelijk zijn. De bestaande verblijven van de leeuwen, Amoertijgers, Rothschildgiraffen en Grévyzebra’s worden volledig aangepast. Hekwerk wordt vervangen door natuurlijke barrières zoals water. Daarnaast worden over de verblijven wandelbruggen geïnstalleerd en kan men binnen gluren bij de dieren. Dankzij de aanpassingen aan de verblijven zal het steeds mogelijk zijn om deze exotische dieren te spotten.

Voor de verwarming van de stallen wordt gekozen voor geothermie. Deze duurzame verwarmingstechniek onttrekt warmte aan de ondergrond via 30 boringen van 100 meter diep. Deze geothermische installatie wordt ook gebruikt om het vernieuwde restaurant te verwarmen.

Eten als een koning

In het KidsPark kunnen bezoekers terecht in het vernieuwde self-service restaurant om hun honger te stillen. Het restaurant The King’s Table werd volledig in een middeleeuws jasje gestoken. In het restaurant worden de lekkerste klassiekers geserveerd en is er plaats voor zo’n 800 personen.

Praktische info

Bellewaerde Park opent de deuren vanaf 1 april 2023. Voor de meest recente openingskalender, tickets en abonnementen, ga naar bellewaerde.be/park.


Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Gorilla Gust »

Een indrukwekkende blik op de werf? https://www.facebook.com/laafsekikkers/ ... %2CO%2CP-R
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Gorilla Gust »

Vanaf 1 april kunnen bezoekers maar liefst 6 nieuwigheden ontdekken tijdens hun uitstap naar Bellewaerde Park. Tijdens een werfbezoek werden de twee nieuwe familie-attracties, twee vernieuwde dierenverblijven, de nieuwe speelzone en het vernieuwd self-service restaurant voorgesteld. Voor de ontwikkeling en de bouw van deze nieuwigheden is een investeringsportefeuille van 17 miljoen euro voorzien. We kijken mee met Le Lutécien.

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door zoofan »

In Bellewaerde zijn nu grévy zebra's.

https://www.hln.be/ieper/voor-het-eerst ... ~a6412240/

Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3806
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Laafsekikker »

Bellewaerde Park opent de deuren op zaterdag 1 april

Bellewaerde Park opent vanaf zaterdag 1 april terug de deuren voor een nieuw seizoen vol plezier en avontuur voor het ganse gezin. Bezoekers kunnen maar liefst 6 nieuwigheden ontdekken, waaronder twee familie-attracties. Daarnaast wordt tijdens de maand april een heuse paaseierenzoektocht georganiseerd voor alle kinderen tot 12 jaar. Ook speelt er zich in de 4D-cinema een nieuw verhaal af.

6 nieuwigheden
Er staan de bezoekers heel wat nieuwe avonturen te wachten in Bellewaerde Park. Vanaf 1 april zijn er maar liefst 6 nieuwigheden te ontdekken. Zo worden er twee familie-attracties, Hampi en Psssht Station, toegevoegd in het park. De bestaande verblijven van de leeuwen, Amoertijgers, Rothschildgiraffen en Grévyzebra’s (een nieuwe diersoort in het park) werden volledig aangepast. In het KidsPark kunnen bezoekers terecht in het vernieuwde selfservice restaurant om hun honger te stillen. Het restaurant The King’s Table werd volledig in een middeleeuws jasje gestoken. De nieuwe speelzone Hampi Playground zal dan weer zorgen voor heel wat klim- en klauterplezier bij de kinderen.

Kinder Paaseierenzoektocht
Kinderen tot en met 12 jaar kunnen tijdens de maand april elke openingsdag deelnemen aan de Kinder Paaseierenzoektocht. Vanaf 14 uur kunnen ze terecht in de speciaal voorziene “paaszone”, aan de overkant van de vijver. Na hun zoektocht worden ze beloond met iets lekkers. Deelname aan de paaseierenzoektocht is inbegrepen in het toegangsticket of abonnement.

Nieuwe 4D-film
In de 4D-cinema speelt zich een nieuw verhaal af: Bigfoot Family. Wanneer Bigfoot zijn nieuwe supersterstatus wil gebruiken om op te komen voor natuurbehoud, verdwijnt hij op mysterieuze wijze. De kijker wordt meegenomen met Adam en zijn vrienden in dit spannend 4D-avontuur.

Bellewaerde Aquapark
Wie ook zoekt naar een leuke indoor activiteit, kan terecht in Bellewaerde Aquapark. Het indoor waterpark is in april elke dag geopend en het is er altijd 34°C warm. Racen in de glijbanen, ontspannen in de jacuzzi’s of elkaar natspuiten in de speelzones … Plezier gegarandeerd voor het hele gezin.

Praktisch
Bellewaerde Park is open vanaf 1 april 2023. Voor de meest recente openingskalender, tickets en abonnementen, ga naar bellewaerde.be/park.


Joost
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2837
Lid geworden op: 03 dec 2013, 17:15
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Joost »

Treintje ontspoord in tijgerverbijf Bellewaerde Park: bezoekers geëvacueerd
Bron en meer: https://www.looopings.nl/weblog/22314/T ... ueerd.html


Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3806
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Laafsekikker »

Jobswitch Day in Bellewaerde Park

Op vrijdag 9 juni worden de rollen omgekeerd in Bellewaerde Park. Een 15-tal vaste medewerkers van het park krijgen voor één dag een nieuwe taak toegewezen. Zo zal onder andere parkdirecteur Stefaan Lemey de nieuwe attracties Hampi en Psssht Station bedienen, webmaster Sam Clauw het team dierenverzorgers versterken en operations directrice Charlotte Looten de handen uit de mouwen steken bij de mecaniciens.

Jobswitch Dag
Op regelmatige basis wordt een jobswitch dag georganiseerd in Bellewaerde. Nieuwe werknemers krijgen hierdoor de kans om in contact te komen met de bezoekers en meer voeling te krijgen met de dagelijkse werking van het park. “Een boeiende en leerrijke ervaring voor alle deelnemende collega’s,” aldus Sharon Vanacker (HR Manager) die voor het eerst als attractiebediener aan de slag ging bij Wakala. “Het is een verrijkende ervaring om de functie uit te oefenen waarvoor ik dagelijks mensen aanneem. Ik krijg zo een beter beeld van de job op zich.”

Ook parkdirecteur Stefaan Lemey is attractiebediener voor één dag en start bij de nieuwe attracties Hampi en Psssht Station. “We hebben dit jaar 16 miljoen euro geïnvesteerd in het park om onze bezoekers 6 nieuwigheden te laten beleven. Voor mij is het dan ook zeer belangrijk en interessant om rechtstreeks feedback van de bezoekers over de nieuwe attracties te ontvangen. En nog een iets: respect voor de attractiebedieners!” aldus Stefaan. Verder versterkt webmaster Sam Clauw ook de dierenverzorgers. Ook operations directrice Charlotte Looten steekt de handen uit de mouwen bij het team van mecaniciens: “als operations directrice is het fijn om ook eens de technische kant van de attracties te leren kennen en zo bewuster te zijn van de veiligheidsrisico’s.” Daarnaast werd er ook versterking voorzien bij de kassa’s, de onderhoudsploeg, de groendienst en de parking.

Collega’s gezocht
De jobswitch dag is slechts één van de vele activiteiten die worden georganiseerd voor de medewerkers van Bellewaerde. Wie interesse heeft in een van de openstaande vacatures kan online solliciteren via www.jobsbellewaerde.be. Je komt terecht in een hecht team waar teamspirit, service en vooral fun centraal staan.


Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Gorilla Gust »

We kijken mee met Vitamino naar de nieuwe giraffen-demonstratie/ training van Bellewaerde, aan de zijkant van de nieuwe savanne.



De demo zelf was er gisteren niet, maar ik was wel danig onder de indruk van de nieuwe inkijkjes en platformen bij de savanne en leeuwen/ tijgers!

https://www.instagram.com/p/CvSmccuKf1j ... BiNWFlZA==
https://www.instagram.com/p/CvSmccuKf1j ... M1YmI2Ng==
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Gorilla Gust »

Gorilla Gust schreef:
30 jul 2023, 11:56

De demo zelf was er gisteren niet, maar ik was wel danig onder de indruk van de nieuwe inkijkjes en platformen bij de savanne en leeuwen/ tijgers!

https://www.instagram.com/p/CvSmccuKf1j ... BiNWFlZA==
https://www.instagram.com/p/CvSmccuKf1j ... M1YmI2Ng==
Mochten jullie nog een video-impressie van de update bij de leeuwen en tijgers waarderen, of de vernieuwde giraffen en zebra savanne? Dan kan je hieronder even piepen. ;)

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3455
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door MennoPebesma »

Vandaag zat de derde Harpij van dit jaar weer in de brievenbus. Hierbij een aantal nieuwtjes uit deze Harpij voor Bellewaerde. Let op: de nieuwtjes in de Harpij zijn altijd van een tijdje geleden, dus deze zijn mogelijk al bekend.

- De geelvleugelara’s en blauwgele ara’s zullen plaats maken voor soorten met een hogere bedreigingsstatus: blauwkeelara’s en ecuador-amazones. De eerste twee 2,0 blauwkeelara’s kwamen al aan vanuit twee Franse dierenparken. Binnenkort komen daar nog 2,0 uit Artis bij. 0,2 ecuador-amazones uit Engeland zitten momenteel hun quarantaineperiode uit voordat ze naar Bellewaerde komen.
- Een 0,1 Afrikaanse leeuw is op 15-jarige leeftijd geëuthanaseerd. Ze had agressieve baarmoedertumoren en verdere uitzaaiingen in de buikholte.

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Zoozot »

Bellewaerde moest afscheid nemen van mannetjesleeuw Aru. Het park zit nu tijdelijk zonder leeuwen, maar men is al op zoek naar nieuwe exemplaren.

Laatste leeuw overleden in Bellewaerde Park in Ieper

In Bellewaerde Park in Ieper is de mannelijke leeuw Aru gestorven. Het dier had al een tijdje medische problemen en het pretpark heeft hem moeten laten inslapen. Aru was de laatste leeuw in Bellewaerde Park, maar het park is al op zoek naar nieuwe leeuwen.

Het is een moeilijke periode", doet dierenarts Melissa Nollet haar verhaal. "We hadden met leeuw Aru een hechte band, zoals met al onze dieren. We trainden ook met hem, dus we kenden hem heel persoonlijk. Hij was een zachtaardige leeuw. Het was dan ook geen gemakkelijke beslissing om hem te laten inslapen."


Volledig artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/27 ... -in-ieper/


Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Gorilla Gust »

Zoozot schreef:
27 sep 2023, 16:27
Bellewaerde moest afscheid nemen van mannetjesleeuw Aru. Het park zit nu tijdelijk zonder leeuwen, maar men is al op zoek naar nieuwe exemplaren.

Laatste leeuw overleden in Bellewaerde Park in Ieper

In Bellewaerde Park in Ieper is de mannelijke leeuw Aru gestorven. Het dier had al een tijdje medische problemen en het pretpark heeft hem moeten laten inslapen. Aru was de laatste leeuw in Bellewaerde Park, maar het park is al op zoek naar nieuwe leeuwen.

Het is een moeilijke periode", doet dierenarts Melissa Nollet haar verhaal. "We hadden met leeuw Aru een hechte band, zoals met al onze dieren. We trainden ook met hem, dus we kenden hem heel persoonlijk. Hij was een zachtaardige leeuw. Het was dan ook geen gemakkelijke beslissing om hem te laten inslapen."


Volledig artikel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/27 ... -in-ieper/

Afgelopen zomer zat er ook minimaal één vrouwtje... dat is snel gegaan :( :s
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3806
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Laafsekikker »

Bellewaerde Park in diepe rouw
Het Bellewaerde-team heeft afgelopen week afscheid moeten nemen van de mannelijke leeuw Aru.

De dierenverzorgers merkten op dat hij de laatste weken minder actief was en dat hij moeite had om zich voort te bewegen. Aangezien Aru al even met medische problemen kampte, werd de moeilijke beslissing genomen om het dier te euthanaseren. “Een dergelijke beslissing nemen is niet makkelijk, maar het was voor Aru de beste oplossing”, aldus Melissa Nollet, dierenarts en animal care manager.

Zijn lichaam werd gedoneerd aan de afdeling morfologie van de faculteit dierengeneeskunde Gent voor wetenschappelijk onderzoek. Hij was de laatste overlevende leeuw, nadat we eerder afscheid moesten nemen van Kefira en Assagi. Momenteel zijn er geen leeuwen meer aanwezig in het park. Dit is echter tijdelijk aangezien Bellewaerde, reeds jarenlang lid van EAZA*, de zoektocht naar nieuwe leeuwen en leeuwinnen is gestart. “We hopen die zo snel mogelijk te ontvangen en het kweekprogramma terug op te starten”, aldus Melissa Nollet.

Het overlijden komt hard aan bij het Bellewaerde-team. Leeuw Aru zou 4 oktober 16 jaar oud worden. Alle medewerkers, en de dierenverzorgers in het bijzonder, die doorheen de jaren een sterke band hadden opgebouwd met het dier, zullen leeuw Aru heel erg missen.


Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Limburg vooruit »

Als ze echt willen hebben ze volgende week (bij wijze van spreken) 3 mannen. Er is een groot overschot aan mannen, en tenzij ze het perk groter hebben gemaakt vind ik het enkel geschikt voor een mannengroep.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Zoozot »

Limburg vooruit schreef:
27 sep 2023, 19:23
Als ze echt willen hebben ze volgende week (bij wijze van spreken) 3 mannen. Er is een groot overschot aan mannen, en tenzij ze het perk groter hebben gemaakt vind ik het enkel geschikt voor een mannengroep.
Het verblijf in Bellewaerde is toch juist relatief ruim? Ik meen zelfs het grootste in België.

Niettegenstaande denk ik ook wel dat een mannengroep voor Bellewaerde een interessante optie kan zijn, gezien de trein die door het verblijf rijdt.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Limburg vooruit »

Zoozot schreef:
27 sep 2023, 20:02
Limburg vooruit schreef:
27 sep 2023, 19:23
Als ze echt willen hebben ze volgende week (bij wijze van spreken) 3 mannen. Er is een groot overschot aan mannen, en tenzij ze het perk groter hebben gemaakt vind ik het enkel geschikt voor een mannengroep.
Het verblijf in Bellewaerde is toch juist relatief ruim? Ik meen zelfs het grootste in België.

Niettegenstaande denk ik ook wel dat een mannengroep voor Bellewaerde een interessante optie kan zijn, gezien de trein die door het verblijf rijdt.
Dan heb ik een verkeerd verblijf voor mijn ogen. Maar die trein is voor de kweek niet interessant vind ik.
Ik zou in pretparken zo en zo geen kweekgroepen plaatsen, tenzij van soorten die reeds voldoende in omloop zijn zoals hybrideleeuwen natuurlijk.
Met de Amoerluipaarden hen ik gemengdere gevoelens. In een pretpark heb je altijd veel meer lawaai.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1556
Lid geworden op: 12 okt 2011, 20:52
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Zoozot »

Limburg vooruit schreef:
27 sep 2023, 20:10
Zoozot schreef:
27 sep 2023, 20:02
Limburg vooruit schreef:
27 sep 2023, 19:23
Als ze echt willen hebben ze volgende week (bij wijze van spreken) 3 mannen. Er is een groot overschot aan mannen, en tenzij ze het perk groter hebben gemaakt vind ik het enkel geschikt voor een mannengroep.
Het verblijf in Bellewaerde is toch juist relatief ruim? Ik meen zelfs het grootste in België.

Niettegenstaande denk ik ook wel dat een mannengroep voor Bellewaerde een interessante optie kan zijn, gezien de trein die door het verblijf rijdt.
Dan heb ik een verkeerd verblijf voor mijn ogen. Maar die trein is voor de kweek niet interessant vind ik.
Ik zou in pretparken zo en zo geen kweekgroepen plaatsen, tenzij van soorten die reeds voldoende in omloop zijn zoals hybrideleeuwen natuurlijk.
Met de Amoerluipaarden hen ik gemengdere gevoelens. In een pretpark heb je altijd veel meer lawaai.
Daar valt iets voor te zeggen, maar ik denk persoonlijk dat de geluidshinder best meevalt. Bellewaerde in mijn ervaring een veel rustiger pretpark dan pakweg Walibi of Plopsaland, met wat minder grote lawaaiierige attracties en betrekkelijk veel natuur. Bovendien heb je in dierentuinen in drukke stadscentra als Antwerpen (dat er ook nog een station naast heeft), of ZieZoo, dat vlak naast een militaire vliegbasis ligt, ook behoorlijk wat lawaai, terwijl de dieren er daar niet aantoonbaar onder lijken te lijden.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Gorilla Gust »

Een druk station met een veel geluiden die je niet ziet in Antwerpen, en een klein treintje dat ze wel zien. Voor de dieren maakt dat weinig uit... dat merk je duidelijk als je ze ziet.

Maar het leeuwenperk is op zich niet echt groter dan vroeger, doch zeker ook niet klein. Het grootste van België? Dat zal misschien nipt, maar het is sowieso ruim voldoende. Qua totaaloppervlakte is het wel maar een fractie van het tijgerverblijf. Die zitten er echt netjes, langgerekt en ruim.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door Apenarend »

PL is ook niet stil, met die drukke steenweg. Ik ga er vanuit dat daar toch vroeg of laat een geluidsmuur zal komen.

Ik was vorige week in Genève, daar vliegen de airbussen 100m boven de fossa's.

Ideaal is het natuurlijk niet.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Bellewaerde

Bericht door lintworm »

Mijn ervaring als ecoloog is dat dit soort "voorspelbare" verstoring geen probleem is, als zulke geluiden maar regelmatig genoeg te horen zijn, dan trekken deze dieren zich daar niets van aan en went het. De dieren leren dan snel genoeg dat er geen gevaar is. Dom gedrag van bezoekers is daarentegen onvoorspelbaarder....

Plaats reactie