KMDA vs Pairi Daiza?

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2778
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Boomkangoeroe »

Ook andere parken beginnen nu al te reageren op heel deze discussie...

Om terwijl ook maar even aandacht te vragen voor andere dierenparken die miljoenen Euro's aan subsidies zouden kunnen gebruiken!
Dierenpark De Zonnegloed die al jaren bezig is met het opvangen van dieren die niet meer in de natuur kunnen terug geplaatst worden en al meer dan 400 dieren een warme nieuwe thuis heeft bezorgd, moet het stellen ZONDER subsidies!!
Er is zelfs nog niet voldoende geld (50.000 Euro) in kas om twee bruinen beren (die anders in Bulgarije zouden sterven) te gaan opvangen. Toch bouwt De Zonnegloed nu volop samen met vrijwilligers aan een nieuw verblijf voor deze beren en hopen op meer bezoekers en donaties in de komende maanden om die kosten te kunnen dekken! En ook De Zonnegloed is een vzw (geen winstoogmerk), niet beursgenoteerd en probeert vooral kinderen (en andere bezoekers) meer aandacht te doen geven aan fauna en flora!

Bron: Facebook de zonnegloed


Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

Dan moeten ze subsidie dossiers binnenbrengen denk ik dan...

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

Apenarend schreef:
ScaraMcDuck schreef:Wel wel ... dit sleept dus al aan sinds half 2012 ... dat verklaart al een beetje beter waarom de relaties al langer zo gespannen waren.

Zie ik het gegeven VZW nu compleet verkeerd of is er echt weinig dat een VZW weerhoudt om commerciële (winstgevende dus voor mijn part) activiteiten te organiseren om haar maatschappelijke / ideologische / omschreven doelstellingen te kunnen realiseren. Het verschil zit hem voor mijn part in hoe je de winst gebruikt, niet in het feit of je winst mag maken. (de details zijn ongetwijfeld complexer, maar de reactie van Pairi Daiza is dan ook niet zo complex)

Mocht dit fout aflopen voor de KMDA dan zou het, naar mijn gevoel, een zeer gevaarlijk precedent zijn voor heel wat andere Europese dierentuinen -en parken die niet als winstgevend bedrijf georganiseerd zijn en/of bestuurd worden. (en dat zijn er bij mijn weten nog steeds vrij veel)

In ieder geval zeer triest allemaal ...
Helemaal correct.

Nu we de ware toedracht kennen, lijkt het wel een jaloerse reactie van een steenrijk man. Iemand die vindt dat alleen privégeld zaligmakend is; zal ie toch niet te luidop moeten zeggen in zijn streek. Ik vraag me af waarom iemand zo gebrouileerd reageert, mss zijn er vroeger nog harde woorden gevallen achter te schermen of mss is Eric Domb zo'n superkapitalist die gewoon is overal zijn zin te krijgen en zijn concurrenten er desnoods wil uitmeppen. Ik dacht ook dat het de pandarel was, en daar vond ik dat vooral zoo Antwerpen verkeerd had gereageerd. Maar als ik nu dat interview in LeSoir lees en dat communiqué, kan ik nu precies weer wat meer begrip tonen voor de reactie van de KMDA.

In het interview in het vtm-nieuws leek het wel of hij zei dat Pairi daiza geen rooie duit meer ... Zouden ze dan echt hun broek al gescheurd hebben aan de Panda's?
http://nieuws.vtm.be/binnenland/85029-p ... e-overheid

Als je ziet dat een gewoon bedrijf(PD) 10 000 000 € subsidies krijgt
en een vzw vol monumenten en een gigantisch kunstpatrimonium moet in stand houden 97 000 000, moet heel de bedrijfswereld dan geen proces aanspannen tegen PD wegens teveel verkregen subsidies?

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Apenarend »

Dbelgian schreef: Als je ziet dat een gewoon bedrijf(PD) 10 000 000 € subsidies krijgt
en een vzw vol monumenten en een gigantisch kunstpatrimonium moet in stand houden 97 000 000, moet heel de bedrijfswereld dan geen proces aanspannen tegen PD wegens teveel verkregen subsidies?
Wij zijn het vandaag vrijwel helemaal eens ;)
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Limburg vooruit »

PD staat vol met monumenten, je hebt het kasteel, de burcht, de boerderij en het deel van het klooster. Allemaal veeeeeel ouder dan het oudste gebouw in de zoo.

Dat dit ooit ging gebeuren heb ik jaren geleden al aangekondigd, het kan niet zijn dat 1 park subsidie's krijgt en alle andere parken niet.

Wat hier aangehaald werd over de huisvesting raakt kant nog wal. Olmen had geen enkel verblijf dat voldeet aan de wet voldeed en is momenteel 100% in orde zonder 1 cent subsdie's. Ofwel doe je als regering voor iedereen hetzelfde ofwel doe je het voor niemand. Maar 1 park helpen omdat het het oudste is is gewoonweg belachelijk.

Ik hoop dat het nooit tot een proces komt en dat de banden met PD terug aangehaald worden, maar als er een proces komt hou ik mijn hart vast. Dit getuigd trouwens van de bekwaamheid van onze politici. En die moeten beslissingen nemen voor ons. Fijn om weten.

Als je niet oppast gaan alle Belgische parken samen naar de rechter tegen de KMDA, en wie is daar de oorzaak van. De politiek, en wie gaat daar de dupe van worden, de KMDA die door een wanbeleid zonder deze subsidie's gewoon failiet gaat. Als de Vlaamse geldkraan dicht gaat is het gedaan met de hele KMDA.

Waarom moeten zei trouwens congresszalen en een muziekhal hebben? Dit heeft niets meer met een dierentuin te maken. het kost dan nog eens stukken van mensen, verkoop die handel.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:PD staat vol met monumenten, je hebt het kasteel, de burcht, de boerderij en het deel van het klooster. Allemaal veeeeeel ouder dan het oudste gebouw in de zoo.

Dat dit ooit ging gebeuren heb ik jaren geleden al aangekondigd, het kan niet zijn dat 1 park subsidie's krijgt en alle andere parken niet.

Wat hier aangehaald werd over de huisvesting raakt kant nog wal. Olmen had geen enkel verblijf dat voldeet aan de wet voldeed en is momenteel 100% in orde zonder 1 cent subsdie's. Ofwel doe je als regering voor iedereen hetzelfde ofwel doe je het voor niemand. Maar 1 park helpen omdat het het oudste is is gewoonweg belachelijk.

Ik hoop dat het nooit tot een proces komt en dat de banden met PD terug aangehaald worden, maar als er een proces komt hou ik mijn hart vast. Dit getuigd trouwens van de bekwaamheid van onze politici. En die moeten beslissingen nemen voor ons. Fijn om weten.

Als je niet oppast gaan alle Belgische parken samen naar de rechter tegen de KMDA, en wie is daar de oorzaak van. De politiek, en wie gaat daar de dupe van worden, de KMDA die door een wanbeleid zonder deze subsidie's gewoon failiet gaat. Als de Vlaamse geldkraan dicht gaat is het gedaan met de hele KMDA.

Waarom moeten zei trouwens congresszalen en een muziekhal hebben? Dit heeft niets meer met een dierentuin te maken. het kost dan nog eens stukken van mensen, verkoop die handel.
Je opmerking over de politiek snap ik niet zo goed en vind ik nogal kortzichtig. Het staat iedereen vrij om subsidies aan te vragen: de criteria hiervoor zijn overduidelijk, liggen vast in wetgeving en zijn mss wel geind op de problematiek in Antwerpen maar daarom niet uitsluitend bedoeld voor Antwerpen.

Olmen heeft geen beschermde gebouwen of ander patrimonium, en doet maar weinig voor soortenbehoud, integendeel ik heb toch steeds begrepen dat ze effectief in dieren handelen bv. met hun katten.

PD kan gerust ook subsidies vragen voor zijn patrimonium, ik geloof dat er een gelijkaardige regeling geldt in Wallonië. Of en waarom ze dat niet zouden gedaan hebben, is toch niet iets wat ze Antwerpen kunnen verwijten.

Al die Belgische parken hebben zeker op het vlak van subsidies voor beschermde gebouwen, tuinen, wetenschappelijke programma's maar weinig argumenten om daar tegen in te gaan. De Zonnegloed schermt met de opvang van dieren, fijn, maar daarvoor krijgt Antwerpen ook geen subsidies.

Elisabethzaal: ok, vind ik ook. Lijkt me het grootste pijnpunt in dit verhaal te zijn want dat gaan om een louter commerciële uitbating. Dat een zoo geen concert- of congreszalen moet uitbaten is een valabel standpunt, maar je kan het ook moeilijk verbieden. Er zijn nog tuinen die dit hebben (Leipzig bv.), en het genereert inkomsten. Alleen hadden ze beter de juridische structuur voor de uitbating ervan apart van de zoo genomen. En de winst daarvan uitgekeerd aan de zoo.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

apenarend, de KMDA heeft zich destijds geexcuseerd voor het kinderachtige "maar wij moeten de panda's hebben", terwijl de antwerpse burgemeester nunog steeds blijft grijpen naar het voorval om Di Rupo en onrechtstreeks ook PD verwijten te maken.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef:apenarend, de KMDA heeft zich destijds geexcuseerd voor het kinderachtige "maar wij moeten de panda's hebben", terwijl de antwerpse burgemeester nunog steeds blijft grijpen naar het voorval om Di Rupo en onrechtstreeks ook PD verwijten te maken.
Steeds? Ik weet maar één echt groot voorval, en dan nog één dat door een TV-productiehuis werd bedacht...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

nee, na de excuses vlogen de verwijten nog steeds uit de ramen van het stadhuis rechtstreeks naar Bergen en dat hij in heel die acte de presence meeging duidt op niet al te goeie smaak lijkt me.

-edit-
Dan stel ik mezelf nog de vraag die 97 miljoen over hoeveel jaar gaat dat dan? de laatste subsidie die ze kregen was die 6.5 miljoen (over een periode van 5 jaar) voor de uitbreiding voor onderzoek naar de bonobos.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

Dbelgian schreef:Monumentenwacht van de provincie was vandaag in ZOO Antwerpen.
Daarbij komt nog dat op de site van rtbf te lezen is dat het panda-optreden van De Wever de druppel was die de emmer deed overlopen.
http://www.rtbf.be/info/regions/detail_ ... id=8230651
Op het linkje staat nu ook een filmpje, en daarin zou Herpoelaert in zijn communiqué zelfs gesproken hebben over hoop op een vruchtbare samenwerking.
En de 97 miljoen zou gaan van 2002 tot 2013.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef:nee, na de excuses vlogen de verwijten nog steeds uit de ramen van het stadhuis rechtstreeks naar Bergen en dat hij in heel die acte de presence meeging duidt op niet al te goeie smaak lijkt me.
Buiten die TV-act kan ik weinig terugvinden op het eerste zicht, kan je dat misschien duiden met enkele artikels? In dit politiek sterk-Antwerpse gerichte klimaat lijkt het me dat daar toch wel wat van moet terug te vinden zijn dan...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »


Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Apenarend »

Ik heb er twee aangeklikt. In geen van die twee komt BDW aan het woord of gaat het over hem.
Wat probeer je nu eigenlijk weer te bewijzen?

Ik vond wel het rekenwerk uit de 7e dag interessant en leer daaruit dat de kostprijs voor PD over 15 jaar 20 miljoen euro bedraagt (12.8 miljoen maar het verblijf in PD kost geen 340.000 maar wel 8 miljoen). Dure beesten, misschien breekt Eric Domb het angstzweet wel daarom uit.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

Iedereen die voor N-VA aan het woord komt heeft zijn uitspraken eerst laten checken en goedkeuren bij de Partijleiding. Kan je ook zien aan het feit dat niemand van de partijleiding laten weten heeft dat ze iets verkeerds gezegd heeft.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef:Iedereen die voor N-VA aan het woord komt heeft zijn uitspraken eerst laten checken en goedkeuren bij de Partijleiding. Kan je ook zien aan het feit dat niemand van de partijleiding laten weten heeft dat ze iets verkeerds gezegd heeft.
Sorry hoor, het gaat allemaal inderdaad wel over de panda's. Maar die werden volgens mij niet aan ons, of continu aan de media opgedrongen vanuit de politiek. Om hier dus een doelbewuste campagne van de NVA in te gaan zien? Dan vrees ik dat je onze politiek teveel vergelijkt met die vanuit diverse tv-series. Dat krediet wil ik de NVA aan de hand hiervan toch nog niet afnemen. ;)

Een papieren leestip nog... Wie de papieren versie van de Gazet van Antwerpen erop naleest kan trouwens in de afsluiter merken dat Eric Domb er geen problemen mee zou hebben om de KMDA over te nemen. Hij geeft immers aan dat hij beide parken zou kunnen uitbaten zonder de 'illegale' subsidies. Hij kan hun parken zonder het geld van de belastingsbetaler laten renderen.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Dbelgian »

Dat zei ik ook niet, ik zeg alleen dat de steken van de Vlaamse (en vooral Vlaamsgezinde) politici wel eens de schuldigen van dit alles kunnen zijn.

Wat dat renderen betreft, het gaat financiëel al een pak beter dankzij de goede zorgen van de vorige directeur. Pairi Daiza heeft dankzij de beursgang trouwens een (gigantische) kapitaal injectie gehad. en ik denk dat je in Brugelette wel goedkopere vakmannen (loodgieters,...) kan vinden dan in Antwerpen.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef:... ik denk dat je in Brugelette wel goedkopere vakmannen (loodgieters,...) kan vinden dan in Antwerpen.
In Antwerpen heb je dat ook ten opzichte van bijvoorbeeld Mechelen. Maar hoever wil je gaan in je vergelijking binnen ons eigen land(je)? De politieke ondertoon in dit dossier niet ver weg is klopt zeker. We moeten zeker niet gaan overdrijven.

Ik weet dat de media en andere politici graag focussen op Antwerpen en zeker op burgemeester en NVA-kopstuk Bart de Wever. Maar die man is ook maar een mens, en niet de duivel die alles wat misloopt in België heeft veroorzaakt. De evenaar van onze leefwereld loopt echt niet doorheen deze man hoor. Dit allemaal losstaand van het feit of je nu voor of tegen zijn standpunten bent. We zijn hier allemaal volwassen en slim genoeg om te weten dat de politiek een dominio-effect is van meerdere factoren... :zaag:

De politiek heeft er (in mijn ogen) wel voor gezorgd dat er vreemde zaken zijn ontstaan tussen de diverse dierentuinen (ook binnen Vlaanderen, zie bijvoorbeeld Ricky zijn reacties hierboven), maar ook dat de grens tussen de gewesten soms een grens is die voor twee totaal verschillende werelden heeft gezorgd. Doordat we zo aan het hevelen geslagen zijn met bevoegdheden, zullen zulke zaken (ook buiten de dierentuinen om) alleen maar groeien. Dat dat tot wrevel leid... valt dan wat mij betreft binnen het verwachtingspatroon.

Hoe kan je dat eenvoudig oplossen? Uiteraard door de structuren binnen de KMDA duidelijker af te scheiden, als je binnen deze groep duidelijk aparte componenten voor de cultuur (Elisabethzaal), de wetenschap (CRC) en de dierentuinen zelf kan laten zien aan het publiek, dan spreek je ook niet meer over bedragen waarvan een gezond mens eventjes zichzelf van verslikt. Waar ligt de grens van een vzw, en wanneer begeeft die zich op het terrein van een nv... Door bepaalde componenten apart te bekijken kan je daarin ook duidelijkheid verschaffen denk ik.Transparantie en openheid is daar een goede sleutel, en op zich moet dat binnen de KMDA mogelijk zijn. Veel cijfers zijn immers al (zonder makkelijke duiding weliswaar) al terug te vinden.

Zeer kort door de bocht gesteld zou zoiets gewoon federaal moeten geregeld worden vanuit één en hetzelfde orgaan. De Belgische politiek is door een stigmatiserende taalpolitiek gewoon te verdeeld en onduidelijk om dat per regio te gaan beslissen. Iedereen dient een dossier in, en iedereen is gelijk voor dezelfde wetten.

Maar ook het opstarten van een overkoepelende organisatie waarin alle (of toch de grotere 5-6) Belgische dierentuinen in zitten kan helpen. In Nederland heb je zo mogelijk nog meer dierentuinen, en de grotere zitten allemaal in de NVD (Nederlandse vereniging voor Dierentuinen). Nochtans concurreren ze daar elkaar niet dood, en lijken ze toch nog min of meer door één deur te kunnen gaan...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: KMDA vs Pairi Daiza?

Bericht door zoofreak »

Wie de papieren versie van de Gazet van Antwerpen erop naleest kan trouwens in de afsluiter merken dat Eric Domb er geen problemen mee zou hebben om de KMDA over te nemen. Hij geeft immers aan dat hij beide parken zou kunnen uitbaten zonder de 'illegale' subsidies. Hij kan hun parken zonder het geld van de belastingsbetaler laten renderen.
Ik lees die krant elke dag GG, en ik verslikte me bij die passage deze ochtend bijna in mijn koffie.
Natuurlijk kan Domb de kmda leiden zonder één frank subsidie. Maar dan wel op zijn manier.
Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat hij als eerste beleidsdaad een grote sloophamer laat komen om de Egyptische tempel neer te halen ,om daar vervolgens vanaf de grond een modern olifantenverblijf op te trekken voor één tiende van de prijs van een restauratie. (de kans is groot dat hij wat Egyptenaren laat overvliegen om er 'authentieke' hierogliefen op te schilderen). Is dat de Zoo die je wil?

Ik geef je op een briefje: als je de Zoo in privéhanden geeft dan schiet er na tien jaar niet één historisch pand over. Want die zijn duur, en moeilijk de onderhouden en kostelijk om te verwarmen, en...Is dat de Zoo die je wil?

Maar de kans is nog groter dat Domb achter zijn bureau zou gaan zitten en daar samen met zijn boekhouder tot de conclusie zou komen dat hij deze beperkte ruimte midden in de stad beter kan platgooien, verkopen aan een projectontwikkelaar en met dat geld op Linkeroever een nieuw terrein ontwikkelen met een nieuwe Antwerpse Zoo.
Zonder één euro belastinggeld. Is dat de Zoo die je wil?

Misschien zijn er onder jullie die denken: bwa ja, waarom niet.
Wel, ik gruw van dit scenario. Dit is NIET mijn toekomstvisie voor de Antwerpse Zoo.

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: KMDA vs Pairi Daiza?

Bericht door zoofreak »

Maar die man is ook maar een mens, en niet de duivel die alles wat misloopt in België heeft veroorzaakt. De evenaar van onze leefwereld loopt echt niet doorheen deze man hoor.
Ik wou dat hij daar zelf ook zo over dacht...

Geloof je nu echt GG dat de verantwoordelijkheid voor het panda-optreden van Bart de Wever bij de televisiemaatschappij ligt? We hebben het hier over BDW, de grote strateeg, de uitgekiende politicus, de feilloze bespeler van de media, welja, de slimste mens ter wereld volgens sommigen. Die doet NIKS zonder zeer goed nagedacht te hebben over de consequenties van zijn daden.
Hij is niet de oorzaak van deze hetze, maar zijn optreden heeft een serieuze klets olie op het vuur gegooid.
Benieuwd of dit het effect is dat hij beoogd had.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: KMDA vs Pairi Daiza?

Bericht door Gorilla Gust »

zoofreak schreef: Geloof je nu echt GG dat de verantwoordelijkheid voor het panda-optreden van Bart de Wever bij de televisiemaatschappij ligt?
De verantwoordelijk van dat optreden draagt hij hoe dan ook zelf deels, of voor een groot deel. Daar kan je niet om heen, dat klopt. Of het idee nu van hem komt of niet, dat veranderd daar niets aan. Ik wil hem wel het voordeel van het twijfel geven in het feit dat het productiehuis met dit idee opkwam draven, en dat hij hierin (al te graag) meeging. Uiteindelijk was het maar één iemand die het effectief moest doen, en dat was hij zelf. Die verantwoordelijkheid blijft bij de man zelf liggen.

Ik wilde vooral benadrukken dat hij de laatste tijd met meerdere zaken bezig was, en heus niet met een tunnelvisie gefocust liep op enkele reuzenpanda's in Pairi Daiza. Anders was daar in mijn ogen toch niet heel veel van te merken... Het was dan wel aanwezig in de pers, maar zeker binnen proporties (alles rondom de panda's was gewoon 'hot' op een gegeven moment), tot op het tv-optreden.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie