(Masterplan) Masterplannen KMDA

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
sonicman

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door sonicman »

Maar sonicman, je moet naar een compromis toewerken, niet zomaar alles slecht vinden en blokkeren, stel ze werken aan de straatkant een restaurant à la Paon Royale in, zouden jullie dan nog vinden dat de zoo er een achterbuurt van maakt?
Dat willen wij ook maar tot nu toe zijn we met de 3 partijen nog niet rond de tafel gaan zitten.
Daar ijveren wij ook op.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

sonicman schreef: Dat willen wij ook maar tot nu toe zijn we met de 3 partijen nog niet rond de tafel gaan zitten.
Daar ijveren wij ook op.
Voor alle duidelijkheid, welke drie partijen bedoel je daarmee?
De dierentuin, de buurtbewoners, en de ...?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Apenarend »

De 30 jaar dat ik er passeer is het een achterbuurt; blijft blijkbaar moeilijk te geloven voor sommigen.
Een mooie muur die hier en daar zeker zal onderbroken worden met poorten, ramen en deuren, gezien de functies van de gebouwen die tegen de straat zullen worden opgetrokken, wat is in godsnaam het verschil met de vroegere huizen? Niemand van dat actiecomité die daar natuurlijk een antwoord op geeft. Tot dan, en/of een voorgesteld compromis, blijf ik zeer sterk de indruk hebben dat het sommigen in dat comité louter gaat om hun eigen privé wensen, overgoten met een maatschappelijk sausje.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Apenarend schreef:Een mooie muur die hier en daar zeker zal onderbroken worden met poorten, ramen en deuren, gezien de functies van de gebouwen die tegen de straat zullen worden opgetrokken...
We hebben al diverse foto's, 3D-modellen, schetsen en zelfs maquettes zien passeren. Behalve van het stukje waarover iedereen op voorhand reeds wist dat er controverse rond zou komen. In heel de discussie rondom deze muur vind ik dat een enorme misser van de Antwerpse Zoo. Het zet ook onnodig een negatieve stempel op het gehele project, een project waar verder maar weinig echte (met liefhebbers zoals ons is er altijd wel een kritische noot) kritiek op was... :(

Ze verklaren zelf dat het geen blinde muur wordt zoals we op tekeningen van de buurtbewoners konden zien, maar hoe wordt het dan wel? https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... comments=2

:google:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door zoofreak »

De Zoo wordt steeds meer 'ingepalmd' door zijn stedelijke omgeving.

In de GvA van vandaag laat Rob Van De Velde (schepen van Stadsontwikkeling, of wat daar nog moet voor doorgaan) een balloneke op over een soort wandelbrug die het Astridplein met het Kievitplein moet verbinden en die een inkijk moet bieden, zowel in het Centraal Station als in de Zoo. Benieuwd of hij dat eerst heeft afgestemd met Dries Herpoelaert, want het is niet echt bevorderlijk voor het besloten karakter van de tuin...
Als je daar nog aan toevoegt de omvorming van de entreeruimte inclusief kiosk tot openbare ruimte, dan denk ik dat de Zoo stilaan genoeg 'geeft' aan de maatschappij, en dan kan de bewonersvereniging 'de Ploeg' toch bezwaarlijk beweren dat de Zoo zich keert tegen het stedelijk weefsel?
Tenzij je er een openbaar park wil van maken natuurlijk...
Ik hoop dat de Stad dat soort feiten mee in overweging neemt als ze straks een oordeel velt over het bezwaarschrift.

girafon

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door girafon »

Apenarend schreef:De 30 jaar dat ik er passeer is het een achterbuurt; blijft blijkbaar moeilijk te geloven voor sommigen.
Een mooie muur die hier en daar zeker zal onderbroken worden met poorten, ramen en deuren, gezien de functies van de gebouwen die tegen de straat zullen worden opgetrokken, wat is in godsnaam het verschil met de vroegere huizen? Niemand van dat actiecomité die daar natuurlijk een antwoord op geeft. Tot dan, en/of een voorgesteld compromis, blijf ik zeer sterk de indruk hebben dat het sommigen in dat comité louter gaat om hun eigen privé wensen, overgoten met een maatschappelijk sausje.
Ik kan me geheel in uwen commentaar vinden. Aan @sonicman, begrijp ik goed dat ge wat aan de buurtkwaliteit wilt doen? Dan moet ge dat ook oppakken en niet richting Zoo wijzen. Het is het enige lichtpuntje in een anderszins niet geheel "schone" buurt. Ik ben zelf ook sociaal bewogen, maar ik geloof niet dat ge sociaal-stedelijke problemen oplost met discussie over de hoogte of doorzicht van een muur.

Bovendien gesteld ge bent Groen of zoiets … dan zou men alleen al uit het aspect van dierenwelzijn niet moeten willen dat overal in de muur doorkijken in de dierenverblijven komen. Dat zien die dieren binnen al aankomen … (bekeken worden van voor, achter en opzij … is niet goed voor hunne geestelijk welzijn).

Dat men met de buurt laat inkijken in de plannen akkoord .. dat hoort bij het bestel van bouwvergunningen en dergelijke. Maar zeggenschap over wat er met en achter de omheining / afbakening van de Zoo gaat me dan toch wel lichtelijk te ver.

Ten laatste de plannen van de Zoo waren al jaren bekend en ineens kent de Scheepen van Anvers een wel heel erg dorps en ondoordacht karakter. Suggesties van een wandelbrug en zo …. Wie moet dat balloneke dan betalen? Niet de Zoo mag ik hopen!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Dbelgian »

Ik vrees dat ze heel het gedoe met de zoo on hold gaan proberen krijgen zogezegd om een goed gesprek tussen de partijen te kunnen laten ontstaan, een beetje om de bevolking te sussen het zijn immers binnenkort alweer verkiezingen en mensen mogen stemmen, bedrijven niet.......

Mystique

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Mystique »

Waarom zorgen ze niet voor één groot plan in die buurt?

1) Door van de ommeganckstraat een éénrichtingsstraat te maken, met één tramspoor (nu liggen er twee) kan het voetpad langs de kant van de zoo verbreedt worden en kunnen er boompjes geplant worden die het zicht op de muur breken (de tweede tramlijn kan dan via de provinciestraat teruglopen, ook in deze straat kan men dan aan een eventuele herinrichting denken).

2) De muur zelf geven ze op verschillende plaatsen en verschillende hoogtes kleine ingluur-kijkgaten van 20cm hoog en 50cm lang, zo heb je langs binnen niet het gevoel dat er contact is met de buitenwereld en krijg je het gesloten dierentuingevoel.

3) Ter hoogte van het restaurant maak je een tweede ingang voor enkel abonnees (de buurt vraagt al jaren voor een tweede ingang).

4) De muur zelf wordt een verticale tuin, een creatieve muur zoals in burgers' zoo (http://artecotuinen.nl/wp-content/uploa ... Arnhem.png) of een muur met schilderingen waar de buurt aan kan meewerken.

5) De muur behoudt zijn geplande afmetingen zodat de zoo de plannen die ze in de dierentuin wilde uitvoeren kan behouden.

Dit lijkt me een plan dat volgens mij een win-winsituatie is voor zowel de buurt als de zoo. ;)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Limburg vooruit »

Nog meer éénrichtingsstraten zie ik niet zitten hoor, ik vloek me nu al dood als ik Antwerpen stad inrijd. Mijn gps gaat één van dezer dagen eens zeggen 'trek uw plan'!

Over de rest van uw plannen valt wel te praten hoor.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door zoofreak »

Dat van die eenrichting is juist wel een heel goed idee dat veel zou oplossen (het gaat om een plan dat al een hele tijd ter tafel ligt), maar je mag twee keer raden: daarover is in de buurt geen eensgezindheid. Provinciestraat en Ommeganckstraat staan daar niet op één lijn. De solidariteit strekt vaak maar zover als de eigen straat...

Mystique

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Mystique »

Limburg vooruit schreef:Nog meer éénrichtingsstraten zie ik niet zitten hoor, ik vloek me nu al dood als ik Antwerpen stad inrijd. Mijn gps gaat één van dezer dagen eens zeggen 'trek uw plan'!

Over de rest van uw plannen valt wel te preten hoor.
Dat is iets dat in Antwerpen wel vaker gebeurt en echt wel een oplossing is. En het heeft hier niet te maken met wat jij wil Limburg Vooruit (ik kan ook veel willen in Gent of Hasselt maar zeg dat ook niet ;) ), maar het gaat over wat de buurt en de zoo vooruit zou helpen! ;)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Mystique schreef:
Limburg vooruit schreef:Nog meer éénrichtingsstraten zie ik niet zitten hoor, ik vloek me nu al dood als ik Antwerpen stad inrijd. Mijn gps gaat één van dezer dagen eens zeggen 'trek uw plan'!

Over de rest van uw plannen valt wel te praten hoor.
Dat is iets dat in Antwerpen wel vaker gebeurt en echt wel een oplossing is. En het heeft hier niet te maken met wat jij wil Limburg Vooruit (ik kan ook veel willen in Gent of Hasselt maar zeg dat ook niet ;) ), maar het gaat over wat de buurt en de zoo vooruit zou helpen! ;)
Als de Zoo iets wil doen, dan willen buurtbewoners ook hun zeg doen (en ze krijgen er dan kritiek op).

Als mensen uit de andere straten van de stad Antwerpen hun zeg hierin willen doen, omdat de directe buurtbewoners het ook mochten, dan lijkt er niet direct een probleem te zijn. Zover ik het goed vaststel natuurlijk.

Maar als iemand vanuit een andere provincie of streek dat wil doen, dan telt zijn mening niet? We wonen allemaal in hetzelfde Vlaamse gewest, en we betalen allemaal (teveel?) belastingen. Zodra je een extra partij in zaken zoals deze betrekt, betrek je automatisch nog meer mensen in het debat. De buur van de buur van de buur... en ook zijn buur (en zo verder) ...Als die mensen vervolgens ook een mening hebben, dan moeten we op zijn minst die mening respecteren en niet als onbelangrijk bestempelen (losstaand van het feit of je er daadwerkelijk rekening mee moet of kan houden), wat hier naar mijn mening wel lijkt te gebeuren.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Limburg vooruit »

Mystique schreef:
Limburg vooruit schreef:Nog meer éénrichtingsstraten zie ik niet zitten hoor, ik vloek me nu al dood als ik Antwerpen stad inrijd. Mijn gps gaat één van dezer dagen eens zeggen 'trek uw plan'!

Over de rest van uw plannen valt wel te preten hoor.
Dat is iets dat in Antwerpen wel vaker gebeurt en echt wel een oplossing is. En het heeft hier niet te maken met wat jij wil Limburg Vooruit (ik kan ook veel willen in Gent of Hasselt maar zeg dat ook niet ;) ), maar het gaat over wat de buurt en de zoo vooruit zou helpen! ;)
Deze reactie vind ik absoluut niet kunnen!! Maar om nog meer discussie te vermijden heb ik mijn eerste reactie verwijderd.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Dbelgian »

Ik vind het een beetje straf dat we de rekening aan het maken zijn van de buurtbewoners en van de zoo (en al wat ons niet aanstaat schieten we meteen af, met degenen die de uitspraak deden erbij?).
helaas ligt de bal nu in het politieke kamp dus iedereen moet afwachten.

Indian rhino

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Indian rhino »

Zover ik begrepen heb komen er gewoon ramen en deuren in de muur. Op verschillende locaties moeten er ramen inkomen. Dit wegens verschillende arbeidsomstandigheidsregels. De kantoren die langs ommeganckstraat komen krijgen ook ramen. Een hele blinde muur met enkele deuren denk niet dat de zoo het daarbij laat.

De buurt vergeet dat ze kijken naar plannen die met de media is gedeeld. Dit om extra bezoekers te trekken en gratis reclame te scoren. Heb nog nergens gedetailleerde plannen voorbij zien komen. Alleen maar plannen van de voorkant om reclame te maken. Van de achterkant ben ik niks tegen gekomen. Daarbij zij de plannen van het restaurant al net zo oud als de koop van de woning gestart is. Bij mijn komt dan de vraag woonde je al in die buurt voor dat de zoo er geopend is. Zo niet dan moet en kan je er van uitgaan dat er wijzigingen optreden in de zoo. Zeker als ze de plannen al jaren geleden als idee naar buiten hebben gebracht.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Dbelgian schreef:Ik vind het een beetje straf dat we de rekening aan het maken zijn van de buurtbewoners en van de zoo (en al wat ons niet aanstaat schieten we meteen af, met degenen die de uitspraak deden erbij?)
Klopt, ik wil daarom ook een lijn trekken daarin in dit topic. Ik heb dan ook enkele vervolgende posts verwijderd, deze post is dus vooral naar de auteurs van die verwijderde berichten gericht (maar ik wil het toch ook even algemeen zien staan).

Momenteel dreigen we hier in dit topic inderdaad in een scenario te vervallen waarin zowel de inhoud als de boodschapper 'scheef' worden aangekeken. Iets wat we hier op het forum liever niet zien, en waarvan we weten dat het ook anders kan. Er zijn genoeg 'moeilijke' thema's waarin we duidelijk respectvol met elkaar kunnen omgaan, dat kan dus ook zeker hier, in dit topic. En op een goede manier moet iedereen (toch bijna) alles kunnen zeggen tegen elkaar. En zeker dulden dat we ook een mening hebben over een onderwerp (je moet het er uiteraard niet mee eens zijn).

Het forum is geen platform van één actiegroep, of van een tegenbeweging. Hier hebben we het over het 'gehele verhaal', en bekijken we de discussie vanuit de inzichten van al onze leden. Het forum is een discussieplatform waar het draait om de inhoud, en zeker niet om de boodschapper van die inhoud. Indien er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, kunnen ze altijd een eigen actiegroep oprichten waarin ze uitsluitend hun zijde van het verhaal toelichten, maar dat zal dan buiten het forum om moeten gebeuren.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Zoo Antwerpen, Zone Z (Antwerpse Savanne)

Bericht door zoofreak »

Op de Zoo Niet FBpagina worden volgende afmetingen gegeven voor de 'muur':

De 'Ommeganckmuur' van c.300 meter zal (in de huidige plannen van de KMDA) een gemiddelde hoogte van 7 meter hebben. De hoogte zal variëren tussen 6 meter en iets meer dan 10 meter op verscheidene plaatse

In het kader van de objectivering van de discussie geef ik hier even de post die ik plaatste als antwoord:

Die opgegeven cijfers laten toe om een eenvoudig rekensommetje te maken. Als we de muur vereenvoudigen tot stukken van 6 meter, afgewisseld met stukken van 10 meter, we nemen een lengte van 300 meter en een gemiddelde hoogte van 7 meter, dan volgt daaruit dat 75 meter van de muur een hoogte van 10 meter zal hebben (al dan niet onderbroken) en 225 meter een hoogte van 6 meter zal hebben. Dat ontkracht alvast de mythe van 300 meter doorlopende hoogte van 10 meter.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6504
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:
Dbelgian schreef:Ik vind het een beetje straf dat we de rekening aan het maken zijn van de buurtbewoners en van de zoo (en al wat ons niet aanstaat schieten we meteen af, met degenen die de uitspraak deden erbij?)
Klopt, ik wil daarom ook een lijn trekken daarin in dit topic. Ik heb dan ook enkele vervolgende posts verwijderd, deze post is dus vooral naar de auteurs van die verwijderde berichten gericht (maar ik wil het toch ook even algemeen zien staan).

Momenteel dreigen we hier in dit topic inderdaad in een scenario te vervallen waarin zowel de inhoud als de boodschapper 'scheef' worden aangekeken. Iets wat we hier op het forum liever niet zien, en waarvan we weten dat het ook anders kan. Er zijn genoeg 'moeilijke' thema's waarin we duidelijk respectvol met elkaar kunnen omgaan, dat kan dus ook zeker hier, in dit topic. En op een goede manier moet iedereen (toch bijna) alles kunnen zeggen tegen elkaar. En zeker dulden dat we ook een mening hebben over een onderwerp (je moet het er uiteraard niet mee eens zijn).

Het forum is geen platform van één actiegroep, of van een tegenbeweging. Hier hebben we het over het 'gehele verhaal', en bekijken we de discussie vanuit de inzichten van al onze leden. Het forum is een discussieplatform waar het draait om de inhoud, en zeker niet om de boodschapper van die inhoud. Indien er mensen zijn die het daar niet mee eens zijn, kunnen ze altijd een eigen actiegroep oprichten waarin ze uitsluitend hun zijde van het verhaal toelichten, maar dat zal dan buiten het forum om moeten gebeuren.
Van bovenstaande snap ik, ook na 3x lezen, geen bal GG. Wat wil je nu eigenlijk zeggen en over welke posts heb je het precies die niet zouden kunnen. Ik zie hier alleen maar discussies, sommige pro het standpunt van de groep Zoo Niet, de meeste contra.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Bouwtopic Antwerpse Zoo (2014)

Bericht door Gorilla Gust »

Apenarend schreef:Van bovenstaande snap ik, ook na 3x lezen, geen bal GG. Wat wil je nu eigenlijk zeggen en over welke posts heb je het precies die niet zouden kunnen.
Dat klopt, momenteel staat er niets buitensporig 'meer' in dit topic. De posts die niet door de beugel konden zijn namelijk verwijderd. In principe is het zelfs goed dat je er weinig van begrijpt, doch is dat ook deels mijn fout. Mensen van wie er niets werd verwijderd dienen zich niet aangesproken te voelen. Maar de oplossing was hier deze keer zeker niet ideaal. Ik probeer het toe te lichten zonder al te veel in detail te treden.

Desondanks dat dit bericht eigenlijk maar naar een enkeling had moeten overgemaakt worden, wilde we de onregelmatigheden binnen enkele posts ook even algemeen melden binnen dit topic. Meestal blijven zulke (gelukkig vallen ze maar zelden meer voor) mededelingen achter de schermen, maar ik wilde deze keer vooral anticiperen op eventuele reacties welke verder zouden gaan op de (en in de trant van de) ondertussen verwijderde posts. De (3) posts werden verwijderd omdat ze geen respect toonde voor de tegenpartij, en waarin ook duidelijk te lezen viel dat tegen reacties op het verhaal niet gewenst waren. Als men enkel en alleen zijn of haar verhaal wil brengen, zonder feedback te dulden, dan is een forum (dit forum toch) helaas een verkeerd medium.

Dat we het hier niet eens raken over een thema (zoals de muur) kan ik perfect begrijpen, en dat moet ook zeker en vast niet. Maar we moeten op zijn minst wel luisteren naar elkaars gedachten/ ideeën en meningen daarover. Iedereen heeft immers een andere beleving/ kijk op dit verhaal.

Apenarend schreef:Ik zie hier alleen maar discussies, sommige pro het standpunt van de groep Zoo Niet, de meeste contra.
En zo hoort het ook op een forum... :anders:
zoofreak schreef: Die opgegeven cijfers laten toe om een eenvoudig rekensommetje te maken. Als we de muur vereenvoudigen tot stukken van 6 meter, afgewisseld met stukken van 10 meter, we nemen een lengte van 300 meter en een gemiddelde hoogte van 7 meter, dan volgt daaruit dat 75 meter van de muur een hoogte van 10 meter zal hebben (al dan niet onderbroken) en 225 meter een hoogte van 6 meter zal hebben. Dat ontkracht alvast de mythe van 300 meter doorlopende hoogte van 10 meter.
Alvast interessant rekenwerk welke de muur toch ook weer in een ander daglicht plaatst.

Sowieso vraag ik me bij de gehele muur af of er veel echt waardevol zichten blijven bestaan na de voltooiing van de Savanne (her en der zal er zeker nog wel een mooie inkijk zijn, maar overal?). Nu kijkt men vanaf de straat uit op een mooi stukje dierentuin. Maar als je vanaf de straat dient uit te kijken op de achterkant van een rots... Dan heeft dat uitzicht ook niet meer veel nut. Toch?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Zoo Antwerpen, Zone Z (Antwerpse Savanne)

Bericht door zoofreak »

Het verzet is zich meer en meer aan het organiseren:

http://www.dendreihoek.be/2014/02/zoo-niet/

Het bezwaarschrift wordt een 'sloopkogel' genoemd...

Plaats reactie