Nieuwstopic Parc Animalier de Bouillon

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
vermillio

Re: Nieuwstopic Parc Animalier de Bouillon

Bericht door vermillio » mei 10, 2013, 18:10

Ze halen vele soorten binnen, volgen de verblijven dan ook, of zijn het gewoon vier palen in de grond en gaas er rond? Is er iemand die hier een beter zicht op heeft?

TWit894

Bericht door TWit894 » mei 10, 2013, 18:19

vermillio schreef:Ze halen vele soorten binnen, volgen de verblijven dan ook, of zijn het gewoon vier palen in de grond en gaas er rond? Is er iemand die hier een beter zicht op heeft?
Als ze binnen die palen ook wat verrijking krijgen en het groot genoeg is maakt het toch niet uit? Zolang de dieren het goed hebben :)

In België is er een wetgeving he, dus als ze mandrils gaan houden moet dat verblijf toch in orde zijn, anders komt het er niet :D

TWit894

Bericht door TWit894 » mei 11, 2013, 19:40

Ik zag ondertussen al een foto voorbijkomen op een ander foto van een mandril in het park, en ook las ik dat er gevlekte hyena's zijn aangekomen.

TWit894

Bericht door TWit894 » juni 1, 2013, 15:16

Deze zomer ga ik toch eens tijd maken voor een bezoekje, hier heb ik een fotoverslagje gevonden in het frans: http://leszoosdeurope.kazeo.com/parc-an ... 06400.html

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode
Abonnement dierentuin: Ja

Bericht door Limburg vooruit » juni 1, 2013, 18:57

Sinds wanneer heeft het park wite leeuwen en vanwaar komen die?

TWit894

Bericht door TWit894 » juni 1, 2013, 19:18

Het zijn twee broers uit Pont-Scorff, ze zitten er al een jaar of langer denk ik ;)

zoofreak
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door zoofreak » juni 1, 2013, 20:26

Deze foto's geven mij vooral veel zin om daar weg te blijven.

TWit894

Bericht door TWit894 » juni 1, 2013, 21:04

Ik vind persoonlijk dat het er toch niet zo slecht uit ziet. De kooien kunnen duidelijk wel ruimer, maar ze moeten toch volgens de wet in orde zijn. Ik vind dat het er wel mooi uitziet met het bos en de heuvels, op foto toch. En de collectie wordt ook beter en beter.
Ik ga dus mijn eigen oordeel eens vellen nadat ik er (hopelijk niet ver meer van nu) eens langs ben geweest.

seborga
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Planckendael
Abonnement dierentuin: Meerdere

Bericht door seborga » juni 1, 2013, 22:42

Foto's zeggen inderdaad niet alles. Ik oordeel ook niet voor ik er zelf ben geweest. Ik denk dat er trouwens weinig forumleden echt veel ervaring hebben met het park.

zoorro
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: 'zooparc de Beauval'
Contacteer:

Bericht door zoorro » juni 1, 2013, 23:49

Je kan een erg klein verblijf maken dat toch nog ok is voor de dieren met erg veel verrijking , en je kan een heel groot saai en kaal verblijf maken dat perfect in orde is voor de dierentuinwetgeving. Ik heb het een aantal jaar geleden bezocht...en het valt wel mee. Maar het heeft wel erg veel amateuristische verblijven. Met een beetje fantasie en dezelfde middelen zou men er wel iets leuk van kunnen maken. Maar als je in de buurt bent.... schitterende omgeving hé.
Maak eens wilde plannen : http://www.lamenagerie-bb.fr/ , op 7km van Beauval.

Samberto
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)

Bericht door Samberto » juni 6, 2013, 18:06

Ze hebben daar blijkbaar wel een mooie collectie, maar wat een verschrikkelijk lelijke verblijven zien dat eruit!!! Het lijkt me een mooie omgeving, maar die betonnen verblijfjes met rechthoekige baden zien er allesbehalve natuurlijk uit.

TWit894

Bericht door TWit894 » juni 22, 2013, 20:44

De mandrils komen uit een Frans park: parc du Reynou.
Staat zo op zootierliste ;)

TWit894

Bericht door TWit894 » juni 27, 2013, 18:30

Er zijn colobusapen aangekomen, welke ondersoort weet ik niet.
http://leszoosdebelgique.eklablog.com/d ... -a93177303

Apenarend
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend » augustus 8, 2013, 14:47

Ziehier een verslag van dit park:http://www.leszoosdanslemonde.com/forum ... f=4&t=8444

Heel weinig zin om daar ook maar 1 euro te gaan spenderen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe » augustus 8, 2013, 18:59

Waauw :aaaah: daar schrik ik echt van dat dit nog allemaal wetelijk te noemen is is Belgie, een echte SCHANDE !!! :bah :grr

TWit894

Bericht door TWit894 » augustus 8, 2013, 19:05

Deze beelden zijn toch niet zo verschillend met de vorige die al verschenen. Ik vind de reacties nogal overdreven, je kan toch pas zelf een oordeel vellen als je er zelf geweest bent.
En daarbij, een bezoek aan een dierentuin draagt normaal gezien bij tot verbeteringen, op lange termijn. De dierentuin ziet er niet veel slechter uit als de meeste kleinere Duitse dierentuinen waarvan ik al verslagen las.

Gerald
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: 1

Bericht door Gerald » augustus 8, 2013, 21:19

Afgaande op deze beelden constateer ik dat hier nog het nodige valt te verbeteren. Vergelijkingen maken met andere dierentuinen vind ik niet ter zake doende. Al zijn er een miljoen parken slechter dan deze, daar gaat het hier niet over.

Boomkangoeroe
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2

Bericht door Boomkangoeroe » augustus 8, 2013, 22:22

tja mijn gedacht is dat elk dier recht heeft op een goed bestaan en of zo'n betonnen bunker een goed bestaan geeft daar stel ik me dan toch de vraag bij, leuk van hen dat ze zoveel soorten hebben maar geef de dieren die je eerst hebt eerst een diervriendelijk verblijf en koop dan iets nieuws en bouw niet gewoon nog meer bunkers om gewoon nog meer beesten in op te sluiten. Het is al jammer dat de dieren niet in de vrije natuurleven maar geef ze dan toch wel een vriendelijkere bestaanswijze dan die paar m2 beton. Wij zouden ook niet graag opgesloten worden in een bunker met alleen 4 muren en wat betonblokken. Als wij daar in een appartement zouden gaan wonen zouden we het ook aankleden heb respect das alles wat ik vraag!

TWit894

Bericht door TWit894 » augustus 9, 2013, 08:47

Hier geldt volgens mij hetzelfde als in Olmen, ze moeten eerst zorgen voor een boeiende collectie met een aantal publiekstrekkers, zodat de kassa gevuld raakt. Pas daarna kan je investeren in meer dierenwelzijn. Daarom, ik trek mijn conclusies niet uit een verslag van iemand anders, en dan nog, ik wil dit parkje wel steunen met een bezoekje. Binnen 10 jaar zal het wellicht heel anders uitzien.

Plaats reactie