Serpentarium, Blankenberge

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Serpentarium, Blankenberge

Bericht door Gorilla Gust »

Plaats hier al het nieuws rondom het Serpentarium
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Gorilla Gust »

Onderaan de site van http://tuinvanhetleven.be/ zien we het vernieuwde logo van het serpentarium volgens mij?
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Jelle

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Jelle »

Gorilla Gust schreef:Onderaan de site van http://tuinvanhetleven.be/ zien we het vernieuwde logo van het serpentarium volgens mij?
Dat is het volgens mij wel degelijk het lijkt een beetje op het logo van ZOO Antwerpen maar dan in Serpentarium stijl..

vermillio

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door vermillio »

Ligt het aan mij of spendeert de KMDA niet zoveel aandacht aan het serpentarium. Oké er is een nieuw logo, maarvb. de site is helemaal niet in overeenstemming met die van de andere twee parken. Ook wat nieuws betreft horen we weinig tot niets van dit park(je). Spijtig.

Hippo

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Hippo »

Ik vraag mij af of er wel zoveel nieuws te melden valt daar. Na de opkoop van pand en het opknappen van de verblijven zal het daar wel even zo blijven. En veel reptielenwissels zullen er ook wel niet te melden zijn.

vermillio

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door vermillio »

Nee, maar vb. de vormgeving van de website, mag toch wat uniformer aan de andere twee parken, niet?

Hippo

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Hippo »

Dat is zeker waar, die valt in het niets bij de rest.

vermillio

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door vermillio »

Ik vind dat de KMDA best trots mag zijn op het serpentarium. Wat daar is verwezenlijkt is echt mooi.
Nu lijkt het alsof de KMDA zich er een beetje voor schaamt, dat ze een houding aannemen van 'Ja, het behoort tot de groep van de KMDA, maar niemand hoeft dat te weten'.
Er is zelfs geen enkele verwijzingen naar de KMDA op de site van het serpentarium!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Gorilla Gust »

Het is ook nog hun oude site...

Misschien moeten we nog even wachten op de nieuwe site? Hun huidige logo wordt op de website ook nog niet weergeven immers. Aan het Serpentarium zelf zag ik vorige zondag trouwens ook nog borden met het oude logo (inclusief bij de souvenirs aan de uitgang). Bij de prijsinformatie zie je echter wel het nieuwe logo.

Het is een kleinschalige dierentuin, je zal net wat meer geduld moeten uitoefenen hier. Al is het wel een mooi aangeklede dierentuin, als je van reptielen en/of slangen houdt... Een zeer mooie tip!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Gorilla Gust »

Visser pakt giftige ratelslang met blote hand
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G313D0UMO
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Jelle

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Jelle »

Gorilla Gust schreef:Het is ook nog hun oude site...

Misschien moeten we nog even wachten op de nieuwe site?
Tada!!: http://www.serpentarium.be/?lang=NL

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door seborga »

Het serpentarium zit toch ook in het abbonnementenpakket van de KMDA? Ik zou er namelijk eens heen willen, ik ben er nog nooit geweest.

bont boerke

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door bont boerke »

dat klop gratis onbeperkt toegang, je kan dus meer dan 1 keer gaan kijken

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2778
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Boomkangoeroe »

Serpentarium in nieuw kleedje

Het Serpentarium in Blankenberge, het zusje aan zee van ZOO Antwerpen en Planckendael, kreeg een make-over. De inkom werd aangepakt, de shop kreeg een facelift en heel de educatie werd vernieuwd. Ook de collectieplanning loopt nu volledig conform de dierentuinwetgeving.

Zusje aan zeeDrie jaar geleden werd het Serpentarium het kleine zusje aan zee van ZOO Antwerpen en Planckendael. Sindsdien werd er hard gewerkt aan de integratie, en vandaag is die een feit. De nieuwe huisstijl, alle infoborden en het gloednieuwe inkompaviljoen stralen de link uit met de ZOO en Planckendael.

Het Serpentarium kan ook rekenen op de wetenschappelijke expertise van de ZOO en Planckendael. Het redden van de top 500 amfibieën is een absolute prioriteit voor dierentuinen wereldwijd. Sinds enkele jaren verrichten onze wetenschappers hierbij baanbrekend wetenschappelijk werk.

Giftige bewoners op ooghoogteIn het Serpentarium vind je, naast griezelige spinnen en insecten, een unieke verzameling reptielen en amfibieën. In totaal leven er nu een 250 dieren van om en bij de 100 verschillende soorten. Specialiteit van het huis zijn de gifslangen. Maak kennis met een paar sterbewoners >>

In het Serpentarium kunnen de bezoekers de specimens uit woestijn en jungle bewonderen. Ook kinderen worden niet over het hoofd gezien: door vele ramen ook op kinderhoogte te plaatsen, kunnen ook zij een onderonsje hebben met onze bewoners.

zie ook http://www.serpentarium.be/?page=news&nid=1136&lang=NL

sharkmember

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door sharkmember »

Wie kan hierbij mij eens helpen, op hun vorige site hadden ze een pagina met de soorten kroks die ze daar hadden of hebben :)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Limburg vooruit »

Volgens zootierliste hebben ze volgende soorten:

Caiman crocodilus
Alligator mississippiensis
Osteolaemus tetraspis
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Dbelgian »

Ze hebben een paar Paleosuchus palpebrosus (dwergkaaiman) en dat is dan in een klap de enige krokodilachtige.

Er wordt gewerkt aan nieuwe verblijven voor ongewervelden.

voor wie niet weet hoe het er in het serpentarium uitziet, daar zijn 2 youtubefilmpjes voor.

Over de heropening:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TFvTHFqFCYM[/youtube]
(Philippe Jouk is de curator van de KMDA vroeger curator voor vissen, reptielen, amfibieën en ik dacht vogels.)
en een promofilmpje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1bSUHiIBzPI[/youtube]

De inkleding doet mij een beetje denken aan dat van Aquatopia.

Mike R

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Mike R »

Ik ken het Serpentarium zoals het filmpje laat zien, mensen uitnodigen reptielen te aaien en vast te houden, rondlopen met dieren als Baardagamen etc. dit is voor mij en veel andere ervaren reptielen houders een voorbeeld van hoe het niet moet.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Dbelgian »

in de winter doen ze dit niet hoor, al zouden ze het wel kunnen doen al was het maar om de warmtelamp(en) een tijdje uit te kunnen zetten, maar idd, ik ben ook niet zo'n voorstander van het touch and learn-concept. Een Rattenslangetje tot daar maar zoals het filmpje laat zien, een Baardagaam is en beetje te ver gaan, dat zijn ook iets fragielere dieren dan de rattenslangen.

Al een geluk dat ze de cobra's niet in de mensen hun handen duwen, of de dwergkaaimannetjes! :p

Mike R

Re: Nieuwstopic Serpentarium

Bericht door Mike R »

Ik weet helaas beter, met de gifslangen word ook niet zorgvuldig gewerkt, gevaarlijk zelfs, maar dat gaat met een omweg en samenwerking. Dat feit weet ik, en meer niet, dus ik zal geen partijen noemen.

Plaats reactie