Mr. Gharial schreef: ↑01 mei 2025, 20:37
Apenarend schreef: ↑01 mei 2025, 20:28
De meeste (Amerikaanse) zoos die dit geprobeerd hebben, zijn er op teruggekomen.
Dat kan misschien kloppen, maar Amerikanen zijn daar extreem voorzichtig mee. Ik zie vaak op ZC dat Amerikanen heel verbaasd zijn als ze er achter komen dat je zelfs al dieren zoals Gieren of Kleinklauwaapjes kan combineren met andere beesten, twee dieren die toch best een bewezen combi zijn met anderen
Ik gaf het voorbeeld van de Amerikanen omdat ik via ZTL momenteel geen enkele combi met mangoesten kon vinden in Europa, op BB na. In de US zijn combi's met penseelvarkens heel gewoon, maar niet met mangoesten. In het verleden wel geprobeerd, o.m. door Peoria zoo en er moet ergens ook een vb met klipdassen zijn (geweest) maar ik vind het niet terug.
Chester had het origineel voorzien, maar heeft het vooralsnog niet gedaan, misschien nu met het in aanbouw zijnde Heart of Africa project.
Overigens heb ik heel wat combi's gezien in de (weinige) Amerikaanse zoos die ik al bezocht heb. Bronx's Congo Forest met penseelvarkens, mandrill en Debrazza meerkat is zowat het schoonste dat ik ooit heb gezien.
Ook San Diego heeft een geweldige combi met penseelvarkens, meerkatten, woudbuffels en gevlekte otters.
Amerikanen zijn vooral verwonderd dat je hier als bezoeker in doorwandelverblijven naast grote gieren, bijtgrage primaten, vervaarlijke emoes, etc. kunt wandelen.