In de Facebookgroep "Fans Zoo van Antwerpen" laten foto's zien dat het eerste dwergnijlpaard is aangekomen én vanaf vandaag zichtbaar is in het nijlpaardengebouw. Voorlopig hebben ze één dier: een vrouwtje genaamd Nimba.
Ze komt uit Aalborg volgens zootierliste.
Is dit dan het jong van 2023 of de kweekvrouw om een nieuw koppel samen te stellen?
Het nijlpaardenverblijf in Antwerpen is alleszins zowel binnen als buiten volledig in tweeën gedeeld, dus waarschijnlijk zal er nog wel een extra dier bijkomen met de mogelijkheid om te kweken. Op de foto's is te zien dat binnenbassins van de nijlpaarden wat zijn verkleind en dat er in de plaats extra loopruimte met biobodem en tropische beplanting is gecreëerd.
Laatst gewijzigd door Zoozot op 30 jun 2025, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Facebookgroep "Fans Zoo van Antwerpen" laten foto's zien dat het eerste dwergnijlpaard is aangekomen én vanaf vandaag zichtbaar is in het nijlpaardengebouw. Voorlopig hebben ze één dier: een vrouwtje genaamd Nimba.
Ze komt uit Aalborg volgens zootierliste.
Is dit dan het jong van 2023 of de kweekvrouw om een nieuw koppel samen te stellen?
Het nijlpaardenverblijf in Antwerpen is alleszins zowel binnen als buiten volledig in tweeën gedeeld, dus waarschijnlijk zal er nog wel een extra dier bijkomen met de mogelijkheid om te kweken. Op de foto's is te zien dat binnenbassins van de nijlpaarden wat zijn verkleind en dat er in de plaats extra loopruimte met biobodem en wat tropische beplanting is gecreëerd.
Ok, bedankt.
Ik hoop op een koppel, de kennis is er uit het verleden.
Er gaan ook vogels binnen leven samen met vliegende honden. Ik heb gisteren namelijk een witkopbuffelwever binnen gezien.
In de bekende facebookgroepen zag ik inmiddels foto's voorbijkomen van de extra bewoners van het nijlpaardengebouw. Naast de witkopbuffelwevers zitten er ook witkuiftoerako's, en de vliegende honden blijken palmvleerhonden (Eidolon helvum) te zijn.
In de bekende facebookgroepen zag ik inmiddels foto's voorbijkomen van de extra bewoners van het nijlpaardengebouw. Naast de witkopbuffelwevers zitten er ook witkuiftoerako's, en de vliegende honden blijken palmvleerhonden (Eidolon helvum) te zijn.
Zou het dan gaan om het koppel toerako's dat in de afrika volière leeft/leefde? Best wel een mooie vleerhondensoort!
Dat is dat ze slecht onderhandelen. In principe is een bestek getekend bindend, maar als je altijd uitsteld en nog eens uitsteld.
Normaal ga je zo'n bouwwerken niet aan zonder dat het benodigde bedrag apart staat of geleend is.
Ze kunnen er ook gewoon een heel themagebied laten neerzetten door Libema in een half jaar tijd voor 2-3 miljoen euro. Hoeft allemaal niet zo moeilijk.
Ze kunnen er ook gewoon een heel themagebied laten neerzetten door Libema in een half jaar tijd voor 2-3 miljoen euro. Hoeft allemaal niet zo moeilijk.
Kan niet, het betonnen gebouw moet terug opgebouwd worden zoals het was.
Maar betonnen ruwbouw is de grote kost niet, al wat erbij komt wel.
Ik hoop nu wel dat ze omwille van kostenbesparingen het ontwerp niet al te veel gaan afzwakken. Dat moet toch qua kwaliteit een vergelijkbare zone worden als de mensapen-buffelvolière aan de andere kant.