Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen
Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
In de Standaard staat nog een mooi achtergrond artikel over Vulcain.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250207_94317455
En ook Trends schreef over de aanwinst en maakte ook een videoitem waarin Coucke kort aan het woord komt.
https://trends.knack.be/nieuws/prehi-da ... iri-daiza/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250207_94317455
En ook Trends schreef over de aanwinst en maakte ook een videoitem waarin Coucke kort aan het woord komt.
https://trends.knack.be/nieuws/prehi-da ... iri-daiza/
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: pairi daiza
Kort vanuit het park. De dinosaurussen tentoonstelling is toch wel van een hogere kwaliteit dan in andere parken. Zeker het gebied oude kinderboerderij is prachtig aangelegd. Enige minpuntje het geluid is soms overheersend, anders mag dit zeker blijven.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Het is natuurlijk pas de 1ste dag. Dus wanneer ze veelvuldig terugkrijgen dat het geluid te overheersend is, passen ze dat vast nog wel aan. Ik ben benieuwd of je nog andere nieuwtjes kan delen.
Veel plezier vandaag.
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: PD
Ik ga volgende week ook nog eens.
In 2018 was er ook een expositie met bewegende dinos aan het meer, rechtover de picknic banken.
In 2018 was er ook een expositie met bewegende dinos aan het meer, rechtover de picknic banken.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Letterlijk en figuurlijk kwam er witte rook uit de schouw vd Sanctuary. Dit wil dus zeggen dat die nu volledig winddicht is en dat ze het gebouw aan het opwarmen zijn.
Nog een aantal feitjes : langs her vrij steile pad om naar Ganrscha te gaan staan nu grote houten "menhirs" om de meter in het beekje dat links en rechts loopt. Bij de beren boven aan is nu asfalt gegoten en zijn er langs het pad nieuwe afscheidingen geplaatst, deze zagen we ook bij de giraffen en bij de tapirs. Het eiland vd gibbons wordt serieus verbouwd. De grasvlakte is volledig opgehoogd met grond en stenen, ook worden er heel wat palen in de grond gestoken, het geheel ziet er heel goed uit. Wsd voor de stompneuzen.
De panters en makaken hebben we nergens gespot, dus die waren eventjes op verlof denk ik.
Er zijn nog zaken die zal ik later posten.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
-
- Laafsekikkertje (VU)
Rustig, heel rustig. Behalve bij dino expo was het iets drukker
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
In het toegangsgebouw The Gallery of The Worlds is er de dinosaurus Vulcain te bewonderen, een authentiek skelet van een Apatosaurus van 21m lang.

-----------------------------------------------------------
In the Last frontier werden er extra barages aangebracht zodat bezoekers beter de paden volgen en de beplanting niet meer vertrappelen.

Het uitzicht platform bovenaan naar de bruine beren toe werd ook geasfalteerd zodat de modder van welleer verdwenen is.

De bevereilanden werden opnieuw aangelegd en voorzien van stenen, vorig jaar was te zien dat het eiland aan het aftakelen was onder invloed van de holen die de bevers maakten zag je dat de losse aarde steeds meer wegspoelde als het hoog water was, ook op het eiland werden meer takken voorzien zodat de bevers ook nestmateriaal voor handen hebben.

Bij de poema's werden nieuwe uitzichtplateau's voorzien voor de dieren die nog niet zichtbaar waren.
Ook aan de huisjes werd nog meer hekwerk voorzien, veel van de charme gaat ermee verloren maar hopelijk blijven mensen zo op afstand van de dieren mochten bezoekers meer discipline hebben was dit niet nodig geweest.

De vrijwilligers van het park zitten terug in de duffe tent in The last Frontier vlakbij de wapitiherten, vorig jaar zaten ze in een nieuw verwarmd lokaal aan de ingang dat gezellig was ingericht maar nu is het terug naar af
een jammerlijke evolutie voor de vrijwilligers die dit belangeloos doen...
De Chinese tuin:
Hier zien we dat het gebouw voor de slanke otters geheel wordt verbouwd, er wordt ook boven een voor mij erg lelijke glazen wand geplaatst die veel van de charme van het gebouw weg haalt waarvoor die dient is mij nog een raadsel... De slanke otters verhuisden naar het voormalige verblijf waar de Japanse makaken zaten in het midden van de Chinese tuin. We kunnen ze niet meer onder water zien maar voor de dieren is het wel een flinke stap vooruit.

In dit gebouw zaten ook de gibbons die er in het gebouwtje ernaast vertoefden waren niet te zien.
Bij de gibbons waren er trouwens opvallende werken te zien, vroeger klommen de gibbons uit het gebouw via een tunnel naar het eiland en dan over touwen naar het eiland, de ingang naar het eiland is nu op het eiland zelf gekomen zodat de dieren het water nu veilig kunnen oversteken, ook het eiland werd opgehoogd en ook van de Gorals die er het verblijf deelden met de gibbons waren niet terug te vinden.

Het vernieuwde eiland kun je nu wel terug mooi zien vanuit de hoogte nu de oude touwenbrug terug volledig kan betreden worden na een grondige renovatie.
Ook het aanpalende grote speelplein werd van nieuw zand voorzien.
Afrika:
Bij de giraffen werd een nieuw hek voorzien om de mensen op afstand te houden hopelijk gebruiken de mensen nu hun verstand en blijven ze de dieren niet vanalles toestoppen wat hun dieet verstoort.

Bij de Mersus Emergo, de boot aan de giraffen stond een bord dat er weldra een nieuw horecapunt komt "le snack du mersus", zelf hoop ik dat het thais restaurant er verdwijnt en we terug op het dek kunnen van de Mersus om er te genieten van de siamangs.
De servals waren nog niet te zien in hun verblijf dat nog in de steigers staat nabij het Afrikadorp.
The Royaume of Ganesha.
Waar vroeger het prachtige Javaanse luipaard huisde, huizen nu drie zwarte panters, van twee van de drie dieren waren de eerste glimpen al op te vangen.
Het terras van de orang-oetans werd ook tijdens de sluiting opnieuw terug geplaveid, veel succes Berani met de uitbraak... sidenote de tegels zijn nu wel groter dan 1mx1m...
Aan het hellend vlak naar de olifantentempel toe werden in de watergoten houten palen geplaatst, ik denk dat dit is gebeurt omdat er wel eens valpartijen waren, de watergoten waren dan ook met algen begroeit en konden bij kinderen die de watergoten gebruikten als speelobject wel eens verkeerdelijk gevaarlijk uitkomen.

In de Crypte zijn ook nog een aantal terraria bijgekomen met reptielen en schorpioenen.
En dan hebben we nog de wel erg drukbevolkte wereld van de dinosaurussen verdeeld in 3 zones, mooi vormgegeven maar iets zegt me dat deze collectie tot na de zomer zal blijven staan. Dit jaar werd immers niet zomaar gekozen denk ik ... Jurassic World Rebirth komt uit deze zomer
Voor mij denk ik dat dit jaar pas echt als een Jubileumjaar zal aanvoelen
Gelieve de copyright van VIËNNA FOTOGRAFIE op alle foto's te respecteren en deze niet verder te verdelen dan op dit forum, bedankt aan Shannen voor het nemen van deze foto's!

In the Last frontier werden er extra barages aangebracht zodat bezoekers beter de paden volgen en de beplanting niet meer vertrappelen.

Het uitzicht platform bovenaan naar de bruine beren toe werd ook geasfalteerd zodat de modder van welleer verdwenen is.

De bevereilanden werden opnieuw aangelegd en voorzien van stenen, vorig jaar was te zien dat het eiland aan het aftakelen was onder invloed van de holen die de bevers maakten zag je dat de losse aarde steeds meer wegspoelde als het hoog water was, ook op het eiland werden meer takken voorzien zodat de bevers ook nestmateriaal voor handen hebben.

Bij de poema's werden nieuwe uitzichtplateau's voorzien voor de dieren die nog niet zichtbaar waren.
Ook aan de huisjes werd nog meer hekwerk voorzien, veel van de charme gaat ermee verloren maar hopelijk blijven mensen zo op afstand van de dieren mochten bezoekers meer discipline hebben was dit niet nodig geweest.

De vrijwilligers van het park zitten terug in de duffe tent in The last Frontier vlakbij de wapitiherten, vorig jaar zaten ze in een nieuw verwarmd lokaal aan de ingang dat gezellig was ingericht maar nu is het terug naar af

De Chinese tuin:
Hier zien we dat het gebouw voor de slanke otters geheel wordt verbouwd, er wordt ook boven een voor mij erg lelijke glazen wand geplaatst die veel van de charme van het gebouw weg haalt waarvoor die dient is mij nog een raadsel... De slanke otters verhuisden naar het voormalige verblijf waar de Japanse makaken zaten in het midden van de Chinese tuin. We kunnen ze niet meer onder water zien maar voor de dieren is het wel een flinke stap vooruit.

In dit gebouw zaten ook de gibbons die er in het gebouwtje ernaast vertoefden waren niet te zien.
Bij de gibbons waren er trouwens opvallende werken te zien, vroeger klommen de gibbons uit het gebouw via een tunnel naar het eiland en dan over touwen naar het eiland, de ingang naar het eiland is nu op het eiland zelf gekomen zodat de dieren het water nu veilig kunnen oversteken, ook het eiland werd opgehoogd en ook van de Gorals die er het verblijf deelden met de gibbons waren niet terug te vinden.

Het vernieuwde eiland kun je nu wel terug mooi zien vanuit de hoogte nu de oude touwenbrug terug volledig kan betreden worden na een grondige renovatie.
Afrika:
Bij de giraffen werd een nieuw hek voorzien om de mensen op afstand te houden hopelijk gebruiken de mensen nu hun verstand en blijven ze de dieren niet vanalles toestoppen wat hun dieet verstoort.

Bij de Mersus Emergo, de boot aan de giraffen stond een bord dat er weldra een nieuw horecapunt komt "le snack du mersus", zelf hoop ik dat het thais restaurant er verdwijnt en we terug op het dek kunnen van de Mersus om er te genieten van de siamangs.
De servals waren nog niet te zien in hun verblijf dat nog in de steigers staat nabij het Afrikadorp.
The Royaume of Ganesha.
Waar vroeger het prachtige Javaanse luipaard huisde, huizen nu drie zwarte panters, van twee van de drie dieren waren de eerste glimpen al op te vangen.
Het terras van de orang-oetans werd ook tijdens de sluiting opnieuw terug geplaveid, veel succes Berani met de uitbraak... sidenote de tegels zijn nu wel groter dan 1mx1m...

Aan het hellend vlak naar de olifantentempel toe werden in de watergoten houten palen geplaatst, ik denk dat dit is gebeurt omdat er wel eens valpartijen waren, de watergoten waren dan ook met algen begroeit en konden bij kinderen die de watergoten gebruikten als speelobject wel eens verkeerdelijk gevaarlijk uitkomen.

In de Crypte zijn ook nog een aantal terraria bijgekomen met reptielen en schorpioenen.
En dan hebben we nog de wel erg drukbevolkte wereld van de dinosaurussen verdeeld in 3 zones, mooi vormgegeven maar iets zegt me dat deze collectie tot na de zomer zal blijven staan. Dit jaar werd immers niet zomaar gekozen denk ik ... Jurassic World Rebirth komt uit deze zomer

Voor mij denk ik dat dit jaar pas echt als een Jubileumjaar zal aanvoelen

Gelieve de copyright van VIËNNA FOTOGRAFIE op alle foto's te respecteren en deze niet verder te verdelen dan op dit forum, bedankt aan Shannen voor het nemen van deze foto's!
-
- Laafsekikkertje (VU)
Boomkangoeroe schreef: ↑08 feb 2025, 22:41In het toegangsgebouw The Gallery of The Worlds is er de dinosaurus Vulcain te bewonderen, een authentiek skelet van een Apatosaurus van 21m lang.
Mooi verslag, geeft goed weer wat er zoal veranderd is.
Ik denk ook wel dat de dinosaurussen een tijdje zullen blijven, zeker als je ziet hoeveel werk er in de aanleg is gestoken. Zeker bij de oude kinderboerderij. Mochten de dinosaurussen verder reizen, dan mag dit stukje gerust zo blijven bestaan. Landschappelijk mooi aangelegd.
De vrijwilligers van het park zitten terug in de duffe tent in The last Frontier vlakbij de wapitiherten, vorig jaar zaten ze in een nieuw verwarmd lokaal aan de ingang dat gezellig was ingericht maar nu is het terug naar afeen jammerlijke evolutie voor de vrijwilligers die dit belangeloos doen...
![]()
De Chinese tuin:
Afrika:
The Royaume of Ganesha.
Voor mij denk ik dat dit jaar pas echt als een Jubileumjaar zal aanvoelen![]()
-
- Laafsekikkertje (VU)
Onlangs was er een item op tv over hoe Trump de ene na de andere beslissing maakt en de wereld overspoelt met nieuws. De media zou daardoor niet goed weten waar over te schrijven, omdat het nieuws elkaar te snel opvolgt.
Hoewel de parallel ver gezocht is kreeg ik de afgelopen twee dagen hetzelfde gevoel bij Pairi Daiza. De hoeveelheid nieuwtjes is abnormaal groot. Bij andere tuinen hebben we het soms een heel jaar lang over hetzelfde project en volgen we iedere kleine verandering. Nu hebben we in 2 dagen meer nieuws dan in menig tuin voor een heel jaar.
Eerst even melden dat;
- de albino wallaby op de kinderboerderij een Joey heeft.
- naar horen zeggen het thai gourmet restaurant gesloten en de hierboven genoemde opvolger krijgt. Ik vond het vorige restaurant zelf wel van toegevoegde waarde. Ik vind het ook zonde dat ze nu weer geld stoppen in het ombouwen van een restaurant dat volgens mij prima liep.
- bij het Chinese buffetrestaurant zou een all inclusive formule gelden dus met drinken er bij in. Daarnaast zou een deel van het aanbod van het thaise buffet hier toegevoegd zijn.
- er dino wafels bij de Izba te krijgen zijn
- de souvenirwinkels hebben weer een hoop nieuw aanbod
- een ritje met de stoomtrein is €0,50 duurder geworden
Dan vind ik het leuk om nog even te reageren op een aantal dingen die hierboven genoemd zijn. Dank voor het delen van de leuke updates!
- Geweldig nieuws dat the Sanctuary verwarmd wordt. Dan lijkt de vertraging nog mee te vallen, omdat ik dacht dat dit moment tot voor kort eigenlijk voor december gepland was. Ik blijf het fascinerend vinden dat dit project maar doordendert als je ziet wat het park daarnaast ook nog allemaal doet.
- Ik krijg nu uit meer hoeken te horen dat het voormalig gibbon eiland voor de gouden stompneusapen bedoeld is. Ik vraag mij af of het dan om tijdelijke huisvesting gaat. Wellicht doet PD er alles aan om de dieren eerder te ontvangen dan Beauval.
- Na wat navraag lijken de gibbons niet richting de orangs te gaan, maar waar dan wel wordt niet gemeld. Uiteraard zijn dit geruchten.
- Het Chinese thema gedeelte lijkt sowieso een facelift te krijgen nu er op veel plekken gewerkt wordt. Ik ben heel benieuwd wanneer te horen krijgen voor wanneer het Chinese dorp op de planning staat.
- Echt zonde dat er op veel plekken extra hekwerk wordt geplaatst, maar volkomen te begrijpen. We weten helaas hoeveel bezoekers er ook naar dierentuinen gaan die er weinig te zoeken hebben. Online zorgt die ook voor een hoop ophef en frustratie.
Hoewel de parallel ver gezocht is kreeg ik de afgelopen twee dagen hetzelfde gevoel bij Pairi Daiza. De hoeveelheid nieuwtjes is abnormaal groot. Bij andere tuinen hebben we het soms een heel jaar lang over hetzelfde project en volgen we iedere kleine verandering. Nu hebben we in 2 dagen meer nieuws dan in menig tuin voor een heel jaar.
Eerst even melden dat;
- de albino wallaby op de kinderboerderij een Joey heeft.
- naar horen zeggen het thai gourmet restaurant gesloten en de hierboven genoemde opvolger krijgt. Ik vond het vorige restaurant zelf wel van toegevoegde waarde. Ik vind het ook zonde dat ze nu weer geld stoppen in het ombouwen van een restaurant dat volgens mij prima liep.
- bij het Chinese buffetrestaurant zou een all inclusive formule gelden dus met drinken er bij in. Daarnaast zou een deel van het aanbod van het thaise buffet hier toegevoegd zijn.
- er dino wafels bij de Izba te krijgen zijn
- de souvenirwinkels hebben weer een hoop nieuw aanbod
- een ritje met de stoomtrein is €0,50 duurder geworden
Dan vind ik het leuk om nog even te reageren op een aantal dingen die hierboven genoemd zijn. Dank voor het delen van de leuke updates!
- Geweldig nieuws dat the Sanctuary verwarmd wordt. Dan lijkt de vertraging nog mee te vallen, omdat ik dacht dat dit moment tot voor kort eigenlijk voor december gepland was. Ik blijf het fascinerend vinden dat dit project maar doordendert als je ziet wat het park daarnaast ook nog allemaal doet.
- Ik krijg nu uit meer hoeken te horen dat het voormalig gibbon eiland voor de gouden stompneusapen bedoeld is. Ik vraag mij af of het dan om tijdelijke huisvesting gaat. Wellicht doet PD er alles aan om de dieren eerder te ontvangen dan Beauval.
- Na wat navraag lijken de gibbons niet richting de orangs te gaan, maar waar dan wel wordt niet gemeld. Uiteraard zijn dit geruchten.
- Het Chinese thema gedeelte lijkt sowieso een facelift te krijgen nu er op veel plekken gewerkt wordt. Ik ben heel benieuwd wanneer te horen krijgen voor wanneer het Chinese dorp op de planning staat.
- Echt zonde dat er op veel plekken extra hekwerk wordt geplaatst, maar volkomen te begrijpen. We weten helaas hoeveel bezoekers er ook naar dierentuinen gaan die er weinig te zoeken hebben. Online zorgt die ook voor een hoop ophef en frustratie.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Het oude wombat gebouw is ook volledig verdwenen, benieuwd wat hier in de plaats komt.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Het zal mij niks verbazen dat ze daar voor nu nog niets mee zullen gaan doen. Als de komodovaranen inderdaad naar de Sanctuary gaan dan zullen ze dit gedeelte denk ik in 1 keer willen aanpakken.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Was ook mijn gevoel. De grottengang in Ganesha was ook nog steeds afgesloten.daniel1109 schreef: ↑09 feb 2025, 14:50Het zal mij niks verbazen dat ze daar voor nu nog niets mee zullen gaan doen. Als de komodovaranen inderdaad naar de Sanctuary gaan dan zullen ze dit gedeelte denk ik in 1 keer willen aanpakken.
De kraagberen kunnen terug over het volledige verblijf beschikken. Er is een wand weggenomen tss de binnenverblijven vd tweeling en de wandelgang vd bezoekers. Gisteren ochtend hebben we wel gn beren kunnen spotten.
Mocht er me nog iets te binnen schieten en nog nt gepost, horen jullie het wel...., maar er is zoveel veranderd, soms kleinigheidjes die je vlug vergeet....
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
- Dat het voormalig gibbon eiland voor de gouden stompneusapen is zal heus wel correct zijn zoals Boots vertelt, de glazen gang boven waar voorheen de slanke otters zaten lijkt mij bedoeld te zijn als een soort van quarantaine gang naar het voormalige gibbonverblijf.
- zelf weet ik ook niet of de gibbons naar de orang-oetans verhuizen, dit was maar een gedachtengang. Zeker omdat er hier in de winter zo weinig te zien is zou dit wel het gebied wat verlevendigen en een combisoort voor de orang-oetans zou ook een mooie verrijking kunnen geven aan de dieren.
- Dat het Chinese thema gedeelte een facelift krijgt is een feit mochten de stompneusapen er komen moet dit er dan ook perfect bijliggen zodat de gezanten ook een waauw effect krijgen als ze het park komen bezoeken met de komst van deze bijzondere diersoort op het Chinese dorp wordt het wellicht nog wat wachten daar ik denk dat ze eerst wel de ruimte rond de sanctuary zullen willen afwerken.
- zelf weet ik ook niet of de gibbons naar de orang-oetans verhuizen, dit was maar een gedachtengang. Zeker omdat er hier in de winter zo weinig te zien is zou dit wel het gebied wat verlevendigen en een combisoort voor de orang-oetans zou ook een mooie verrijking kunnen geven aan de dieren.
- Dat het Chinese thema gedeelte een facelift krijgt is een feit mochten de stompneusapen er komen moet dit er dan ook perfect bijliggen zodat de gezanten ook een waauw effect krijgen als ze het park komen bezoeken met de komst van deze bijzondere diersoort op het Chinese dorp wordt het wellicht nog wat wachten daar ik denk dat ze eerst wel de ruimte rond de sanctuary zullen willen afwerken.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Ik ben het met je eens dat een extra soort daar veel toegevoegde waarde heeft. Ze zouden daar sowieso een langoerensoort kunnen toevoegen.Boomkangoeroe schreef: ↑09 feb 2025, 20:38- zelf weet ik ook niet of de gibbons naar de orang-oetans verhuizen, dit was maar een gedachtengang. Zeker omdat er hier in de winter zo weinig te zien is zou dit wel het gebied wat verlevendigen en een combisoort voor de orang-oetans zou ook een mooie verrijking kunnen geven aan de dieren.
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
Naast het beroemde watervliegtuig die voor de loods op het water drijft zou er nu ook een tweede vliegtuig naar het park komen, namelijk het legendarische "Eagle Eye" die nu nog in Namur staat dit werd aangekocht door Eric Domb. Maandagavond zag hij zijn laatste zonsondergang in Temploux om dan dinsdag te vertrekken richting Pairi Daiza.

Bron: SUDINFO

Bron: SUDINFO
- Boomkangoeroe
- Laafsekikker (CR)
Ergens versta ik ook hoe dit komt Pairi daiza zou dan ook bijna break even draaien, alles wat erin komt zou er ook meteen terug uit gaan. Dhr Domb heeft strategisch erg goed gekozen om naast Pairi Daiza ook nog andere bedrijven in bezit te hebben. Zo kan hijzelf verdienen uit de andere bedrijven en de miljoenen winst die hij maakt met Pairi Daiza ook meteen terug in het park te steken om dit te laten groeien, hij stampte dit park letterlijk uit niks gaandeweg de jaren uit tot iets fenomenaal, zijn droom die werkelijkheid werkt zoals hij steeds ook zegt, geen dierenpark maar een mix tussen dierenpark, een botanische tuin en een cultureel sterk gegeven. Dat maakt het ook sterk en laat het aanspreken voor diverse interesses.Boots schreef: ↑09 feb 2025, 14:17Onlangs was er een item op tv over hoe Trump de ene na de andere beslissing maakt en de wereld overspoelt met nieuws. De media zou daardoor niet goed weten waar over te schrijven, omdat het nieuws elkaar te snel opvolgt.
Als je dat bekijkt in bvb vgl met bvb Monde sauvage of de zoo en pld heb je een directeur die er ook echt van afhangt om er zijn boterham mee te verdienen.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
- Favoriete dierentuin: Tierpark Berlijn
Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
Is in ieder geval weer een flink verblijf wat daardoor is vrijgekomen.
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
- Favoriete dierentuin: Zoo Praag
Het was ook één van mijn favoriete dieren van het park. Het zou mij niet verbazen als we in dit verblijf de fossa gaan zien.Boots schreef: ↑12 feb 2025, 18:53Dat is balen daar ging ik ieder bezoek zeker langs. Maar als het ze in Tierpark wellicht lukt om met meerdere dieren te fokken dan juich ik deze verhuizing alleen maar toe.Pater-damiaanshert schreef: ↑12 feb 2025, 17:10Volgens zootierliste is de laatste beerkoeskoes naar Tierpark Berlijn verhuisd op de 3e februari.
Is in ieder geval weer een flink verblijf wat daardoor is vrijgekomen.