Idd die bedoel ik. We zitten op diezelfde lijn. Ik dacht dat hij deze weg wat wou opschuiven om zo dit deel bij het park te kunnen trekken.Boots schreef: ↑25 jan 2025, 11:58Ik denk zeker niet dat je er naast zit. Toevallig was ik laatst nog even aan het speuren op het internet. Als het goed is ga je via deze link rechtstreeks naar streetview naar de door jou bedoelde weg. Je ziet langs het hekje bordjes met daarop aangegeven dat het privé terein is van Pairi Daiza. Volgens mij is dat echt nog een heel stuk grond.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 11:24Is toch nog een mooie oppervlakte dat ze dan ter beschikking hebben. Als dit extra is bovenop het oude parking gedeelte dan hebben ze inderdaad nog wel wat speelruimte. Ik vermoed dat daar waar nu grondopslag en de zeefmachine staat, dat dat ook nog bij het park hoort. Ik bedoel de bergen grond rechtover de Dome. Ik heb ooit eens in een ver verleden ergens gelezen dat het Domb zijn droom was om die straat te laten herleggen om dan die grond ook nog bij het park te trekken. Of dit speculoos was of niet laat ik in het midden, maar je weet nooit,.....Limburg vooruit schreef: ↑24 jan 2025, 14:59Ik weet dat het park nog een kleine 10 hectare niet benutte grond hebben.daniel1109 schreef: ↑24 jan 2025, 14:04Nou, Ik had het er met mijn vriend over waar die verloren wereld mogelijk zou komen, en hij herinnerde mij er wel aan dat toen we er eind december waren, we vanuit de trein een heel stuk braakliggend terrein met graafmachines zagen staan net nadat je de bisons bent gepasseerd. Hij denkt dat het misschien daar zal komen (ik weet niet of het de grond achter de native village ook van het park is of niet?
Waar deze ligt kan ik u spijtig genoeg niet zeggen.
https://maps.app.goo.gl/rNJe55N5MbUhhuRC7?g_st=ac
Ik snap alleen niet zo goed waarom de intentie is/was om daar het steppe gebied aan te leggen, omdat het juist een mooi beplant gebied is. Of het moet alleen over het stukje gaan waar de grondopslag inderdaad is.
Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: pairi daiza
Re: Nieuwstopic Pairi Daiza (2025)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Favoriete dierentuin: Pairi Daiza
Dat geloof ik ook. Wellicht dat een tunnel of een brug ook nog tot de opties behoren, stel dat het niet lukt om de weg te verschuiven.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 13:01Idd die bedoel ik. We zitten op diezelfde lijn. Ik dacht dat hij deze weg wat wou opschuiven om zo dit deel bij het park te kunnen trekken.Boots schreef: ↑25 jan 2025, 11:58Ik denk zeker niet dat je er naast zit. Toevallig was ik laatst nog even aan het speuren op het internet. Als het goed is ga je via deze link rechtstreeks naar streetview naar de door jou bedoelde weg. Je ziet langs het hekje bordjes met daarop aangegeven dat het privé terein is van Pairi Daiza. Volgens mij is dat echt nog een heel stuk grond.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 11:24Is toch nog een mooie oppervlakte dat ze dan ter beschikking hebben. Als dit extra is bovenop het oude parking gedeelte dan hebben ze inderdaad nog wel wat speelruimte. Ik vermoed dat daar waar nu grondopslag en de zeefmachine staat, dat dat ook nog bij het park hoort. Ik bedoel de bergen grond rechtover de Dome. Ik heb ooit eens in een ver verleden ergens gelezen dat het Domb zijn droom was om die straat te laten herleggen om dan die grond ook nog bij het park te trekken. Of dit speculoos was of niet laat ik in het midden, maar je weet nooit,.....Limburg vooruit schreef: ↑24 jan 2025, 14:59Ik weet dat het park nog een kleine 10 hectare niet benutte grond hebben.daniel1109 schreef: ↑24 jan 2025, 14:04Nou, Ik had het er met mijn vriend over waar die verloren wereld mogelijk zou komen, en hij herinnerde mij er wel aan dat toen we er eind december waren, we vanuit de trein een heel stuk braakliggend terrein met graafmachines zagen staan net nadat je de bisons bent gepasseerd. Hij denkt dat het misschien daar zal komen (ik weet niet of het de grond achter de native village ook van het park is of niet?
Ik snap alleen niet zo goed waarom de intentie is/was om daar het steppe gebied aan te leggen, omdat het juist een mooi beplant gebied is. Of het moet alleen over het stukje gaan waar de grondopslag inderdaad is.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Ik denk dat de weg verleggen de goedkoopste oplossing zou zijn als de gemeente wat wil meewerken natuurlijk. Ze kunnen de grond ruilen en als pd deelt in de kosten voor de heraanleg, is er soms veel mogelijk. Maar ik denk dat dat nog voor de verdere toekomst is.Boots schreef: ↑25 jan 2025, 13:39Dat geloof ik ook. Wellicht dat een tunnel of een brug ook nog tot de opties behoren, stel dat het niet lukt om de weg te verschuiven.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 13:01Idd die bedoel ik. We zitten op diezelfde lijn. Ik dacht dat hij deze weg wat wou opschuiven om zo dit deel bij het park te kunnen trekken.Boots schreef: ↑25 jan 2025, 11:58Ik denk zeker niet dat je er naast zit. Toevallig was ik laatst nog even aan het speuren op het internet. Als het goed is ga je via deze link rechtstreeks naar streetview naar de door jou bedoelde weg. Je ziet langs het hekje bordjes met daarop aangegeven dat het privé terein is van Pairi Daiza. Volgens mij is dat echt nog een heel stuk grond.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 11:24Is toch nog een mooie oppervlakte dat ze dan ter beschikking hebben. Als dit extra is bovenop het oude parking gedeelte dan hebben ze inderdaad nog wel wat speelruimte. Ik vermoed dat daar waar nu grondopslag en de zeefmachine staat, dat dat ook nog bij het park hoort. Ik bedoel de bergen grond rechtover de Dome. Ik heb ooit eens in een ver verleden ergens gelezen dat het Domb zijn droom was om die straat te laten herleggen om dan die grond ook nog bij het park te trekken. Of dit speculoos was of niet laat ik in het midden, maar je weet nooit,.....Limburg vooruit schreef: ↑24 jan 2025, 14:59
Ik weet dat het park nog een kleine 10 hectare niet benutte grond hebben.
Ik denk dat er direct aan het park nog wel genoeg grond ligt om te ontplooien. Rond de serre is er nog wel wat grond, en niet te vergeten de parking aan de oude ingang (ik hoop dat deze ooit weer mooi geïntegreerd wordt in het park) en de plaats waar de tipi's stonden.
Verderop is er ook nog een gebouw verschenen, al dacht ik dat dat iets te maken had met pompen voor de waterhuishouding. Hoe dit juist in elkaar zit weet ik niet meer, mss zijn er hier mensen die daar dan weer wel iets meer van weten.
-
- Laafsekikkertje (VU)
De weg verleggen is zonder meer de goedkoopste oplossing, maar zoals je al aangeeft iets voor de wat langere termijn.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 11:24
Ik denk dat de weg verleggen de goedkoopste oplossing zou zijn als de gemeente wat wil meewerken natuurlijk. Ze kunnen de grond ruilen en als pd deelt in de kosten voor de heraanleg, is er soms veel mogelijk. Maar ik denk dat dat nog voor de verdere toekomst is.
Ik denk dat er direct aan het park nog wel genoeg grond ligt om te ontplooien. Rond de serre is er nog wel wat grond, en niet te vergeten de parking aan de oude ingang (ik hoop dat deze ooit weer mooi geïntegreerd wordt in het park) en de plaats waar de tipi's stonden.
Verderop is er ook nog een gebouw verschenen, al dacht ik dat dat iets te maken had met pompen voor de waterhuishouding. Hoe dit juist in elkaar zit weet ik niet meer, mss zijn er hier mensen die daar dan weer wel iets meer van weten.
Het is sowieso bizar hoeveel projecten PD nu al (in voorbereiding) heeft lopen. Ik verwacht dat 2025 meer als het echte jubileumjaar gaat voelen.
- the sanctuary (+ buitenverblijven)
- het zwembad (voor 2026)
- renovatie touwbruggen (speculatie)
- het chinese dorp (met gouden stompneusapen? 2025 of 2026?)
- aanpassing Japanse makakenverblijf (toch daar de gouden stompneusapen?)
- de dinowereld
- verblijf voor de servals
- verblijf voor de zwarte panters
- invulling oude Afrikaanse olifanten verblijf
- L'Izba stond in de kerstvakantie tussendoor ook gewoon even in de steigers
En dan heb ik echt nog niet alles gehad.
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Daar heb je gelijk in. Hopelijk nog een invulling voor de panda verblijvenBoots schreef: ↑25 jan 2025, 19:05De weg verleggen is zonder meer de goedkoopste oplossing, maar zoals je al aangeeft iets voor de wat langere termijn.snoopy11 schreef: ↑25 jan 2025, 11:24
Ik denk dat de weg verleggen de goedkoopste oplossing zou zijn als de gemeente wat wil meewerken natuurlijk. Ze kunnen de grond ruilen en als pd deelt in de kosten voor de heraanleg, is er soms veel mogelijk. Maar ik denk dat dat nog voor de verdere toekomst is.
Het is sowieso bizar hoeveel projecten PD nu al (in voorbereiding) heeft lopen. Ik verwacht dat 2025 meer als het echt jubileumjaar gaat voelen.
- the sanctuary (+ buitenverblijven)
- het zwembad (voor 2026)
- renovatie touwbruggen (speculatie)
- het chinese dorp (met gouden stompneusapen? 2025 of 2026?)
- aanpassing Japanse makakenverblijf (toch daar de gouden stompneusapen?)
- de dinowereld
- verblijf voor de servals
- verblijf voor de zwarte panters
- invulling oude Afrikaanse olifanten verblijf
- L'Izba stond in de kerstvakantie tussendoor ook gewoon even in de steigers
En dan heb ik echt nog niet alles gehad.
-
- Laafsekikkerdril (NE)
Die verlegde weg is volgens mij gewoon een kwestie van tijd, die zie ik de komende jaren wel aangelegd worden
Hieronder heb ik nog een foto van dat masterplan gevonden, maar het is wel al wat jaren oud...

- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
- de werkzaamheden aan de Izba zouden iets met het dak zijn. De Izba zal geduren de werkzaamheden wel open blijven.
- Bij de giraffen is er een nieuw hek geplaatst. En er is een betonnen plaat gestort die volgens mij met trainingen moet gaan helpen?
- Het verblijf waar de panda tweeling zat zou weer bij die van de Aziatische zwarte beren getrokken moeten zijn.
Mocht iemand beter Frans kunnen en zien dat ik iets verkeerds heb, laat het gerust weten.
Bron: Facebook Pairi Daiza
-
- Laafsekikkertje (VU)
Mijn Frans is 10x niks, maar ik lijk dezelfde dingen te begrijpen. Goed nieuws dat de zwarte beren het hele verblijf terugkrijgen.daniel1109 schreef: ↑28 jan 2025, 13:43Pairi Daiza heeft op Facebook een filmpje geplaatst met enkele nieuwigheden. Nou is mijn Frans niet heel best, dus ik weet niet wat er allemaal precies gezegd is, maar hierbij toch een poging:
- de werkzaamheden aan de Izba zouden iets met het dak zijn. De Izba zal geduren de werkzaamheden wel open blijven.
- Bij de giraffen is er een nieuw hek geplaatst. En er is een betonnen plaat gestort die volgens mij met trainingen moet gaan helpen?
- Het verblijf waar de panda tweeling zat zou weer bij die van de Aziatische zwarte beren getrokken moeten zijn.
Mocht iemand beter Frans kunnen en zien dat ik iets verkeerds heb, laat het gerust weten.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Van wat ik begrepen heb is dat het uitkijkpunt bij de giraffen hersteld en verbeterd wordt, de beren krijgen inderdaad terug de beschikking over de panda verblijven. En dat er nog gebouwd wordt aan vernieuwingen. Of die al klaar zullen zijn bij de opening of voor in de loop van het jaar, was voor mij ook niet zo duidelijk. Mijn Frans is nl ook niet zo denderend......daniel1109 schreef: ↑28 jan 2025, 13:43Pairi Daiza heeft op Facebook een filmpje geplaatst met enkele nieuwigheden. Nou is mijn Frans niet heel best, dus ik weet niet wat er allemaal precies gezegd is, maar hierbij toch een poging:
- Gorilla Gust
- Laafsekikkers Admin
- Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
- Contacteer:

Nieuwe projecten en renovatiewerkzaamheden zijn in volle gang bij Pairi Daiza!
![]()
Bij de Izba wordt maar liefst 1500m² aan dakoppervlak volledig vernieuwd. Dit is een grote klus, waardoor de werkzaamheden zullen blijven doorgaan tijdens het seizoen 2025.
Het Belvédère van de giraffen wordt grondig gerenoveerd, en zal zo een prachtig uitzicht bieden op hun territorium. Het zal ook dienen als trainingsruimte.
Daarnaast krijgen de kraagberen een nieuw thuis in het voormalige gebied van Bao Di en Bao Mei, dat volledig wordt aangepast aan hun specifieke behoeften.
We zien jullie heel snel terug bij de heropening op 8 februari!
-
- Laafsekikkertje (VU)
-
- Laafsekikkertje (VU)
- daniel1109
- Laafsekikkertje (VU)
Of ik heb het verkeerd begrepen en zijn ze verplaatst naar het verblijf van de panda tweeling. En niet dat het samengevoegd is
-
- Laafsekikkertje (VU)
Zo staat het wel in de Nederlandse vertaling, maar in het filmpje haal ik er ook uit dat ze het verblijf van Bao Di en Bao Mei erbij hebben gekregen. Mag het toch hopen; de reacties op het filmpje zijn ook vooral mensen die blij zijn dat de beren weer meer ruimte krijgendaniel1109 schreef: ↑28 jan 2025, 18:32Of ik heb het verkeerd begrepen en zijn ze verplaatst naar het verblijf van de panda tweeling. En niet dat het samengevoegd is
-
- Laafsekikkertje (VU)
Ik hoop dat de beren het er toch gewoon bij krijgen. We gaan het zien.
-
- Laafsekikkertje (VU)
- Dennistopaz
- Laafsekikkerdril (NE)
Artikel AD
-
- Laafsekikker dikkopje (LC)
Die tunnel is er sinds het begin van het verblijf

Waar Tian Bao zat, was voor zien als afzonderingsverblijf in geval van geboortes.
Toen de moeder van de 2 broers vertrok, zou er een vrouwtje komen om een kweekprogramma op te starten.
Maar door de geboorte en verplaatsing van Tian Bao werd dit uitgesteld.
Wie weet, zal het misschien nu gebeuren.
-
- Laafsekikkertje (VU)
Dit zou top zijn, aangezien kraagberen wel een mooie soort zijn en dus een nieuw vrouwtje voor kleine kraagbeertjes zou kunnen zorgen in de toekomst. Ook een kwetsbare soort dus dit zou wel een logische stap zijn moest er een vrouwtje komen.GANESHA schreef: ↑29 jan 2025, 12:15Die tunnel is er sinds het begin van het verblijf![]()
Waar Tian Bao zat, was voor zien als afzonderingsverblijf in geval van geboortes.
Toen de moeder van de 2 broers vertrok, zou er een vrouwtje komen om een kweekprogramma op te starten.
Maar door de geboorte en verplaatsing van Tian Bao werd dit uitgesteld.
Wie weet, zal het misschien nu gebeuren.