De boot is thematisch zeker sterk, maar past gewoon niet meer in het thema van de tuin. Het is geen wereld en de dieren horen thuis in verschillende delen van de tuin. Daarnaast is de capaciteit en de beleving ondermaats aan de standaard die Pairi Daiza nu uitstraalt. De doorgang voor de giraffen is inderdaad ook echt niet positief. Dus er zijn, buiten de sterke thematische waarde (ook al past ze niet in het grotere geheel van de tuin), weinig positieve punten voor het behoud denk ik. En met zo'n mangrove gebied kunnen ze opnieuw een mooi gebied maken dat origineel is en toch in het thema van de tuin past.Zoozot schreef: ↑10 mar 2023, 12:08Daar geef ik je zeker gelijk in. Het is maar omdat het gebouw nog uit de Paradisio-tijd stamt dat het wat krapper en muffiger is dan we tegenwoordig van Pairi Daiza gewend zijn, maar puur op zich bekeken is het concept van een gestrand schip volgeladen met reptielen thematisch eigenlijk vrij goed uitgewerkt. Ik zou wel enige verbouwing verwelkomen om een en ander aan te passen aan de huidige standaarden (een paar terraria zou ik niet ideaal noemen en over de claustrofobische sfeer bij drukte is al vaak gemopperd), maar liever dat dan dat de boot verdwijnt.Limburg vooruit schreef: ↑10 mar 2023, 11:17Ben ik dan de enige die die boot geweldig vind. Origineel (het origineelste in de Benelux), zeer nuttig met de opvang van Reptielen. Deze laatste gaat met de huidige crisis nog een pak meer werk te verduren krijgen.
Ik ben er nog nooit 2x na elkaar geweest met dezelfde samenstelling, en de overkill aan reptielen, ze zouden hier beter een reeks op VTM over maken, dat de mensen zien wat ze in huis halen.
En de opvangfaciliteit is uiteraard te belangrijk om te laten varen.![]()
Ik vind het prachtig dat een stichting ter opvang hier de plaats krijgt, maar die plaats kan je ook ergens anders in het park krijgen. Daarvoor ook dat ik hoop/vermoed dat ze het aquarium daarvoor gaan gebruiken, dat zou thematisch beter passen dan een boot. Ze kunnen er eventueel een verhaal rond een bioloog uit de 18de eeuw rond verzinnen (hommage aan George Boulenger bv), dan past het nog met het gebouw ook.
Nuja, dat is dus bluesky-imagineering zoals ze dat zo mooi noemen. Ze zullen daar in Brugelette wel plannen hebben om het park overal op dezelfde standaard te brengen. De tijd zal het ons wel leren zeker?