Nieuwstopic Pakawi Park (2022)

Al het nieuws over de Belgische dierentuinen.
Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Pakawi Park (2022)

Bericht door Jarne »

Zoozot schreef:
06 jun 2022, 17:25
Ik vind het er nochtans niet heel slecht uitzien; met de juiste inrichting valt er een prima verblijf van te maken. Maar ik ben het wel eens met wat Jarne zegt: het oude eiland had net zo goed de potentie om met beperktere middelen omgebouwd te worden tot een degelijk beermarterverblijf. Het komt me een beetje over dat men nodeloos veel geld investeert in iets dat daar eigenlijk niet direct om vroeg, terwijl er zaken zijn die veel dringender een beurt nodig hebben (die container is daar eigenlijk al een goed voorbeeld van...)
Met wat mooie klimstructuren en de juiste beplanting (dat laatste vrees ik wat voor als ik dat strak gazonnetje zie) kunnen ze er inderdaad wel iets moois van maken. Maar die betonnen rand gaat toch nooit zo mooi zijn als de goedkope natuurlijke oever die er vroeger was.

ZooMan
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Favoriete dierentuin: Zoo Antwerpen

Bericht door ZooMan »

Hopelijk dat er op de locatie van het prairiehondjesverblijf niet weer een attractie komt, aangezien ze in die omgeving nogal wat veel slopen om een attractie, podium of zitplaats te plaatsten.
Ik vind het zeer raar dat men heel het eiland heeft gesloopt, dat een heel mooi eiland was, zeker als er hoge begroeiing stond. Nu lijkt het meer op een verblijf voor een andere soort die ooit op die locatie heeft gezeten: thargeiten. Al ben ik er zeker van ben dat het eiland er veel beter en geschikter gaat uitzien met de nodige vegetatie en klimstructuren.
Hoewel ik het huidige tijgerverblijf niet slecht vindt, was het vorige mits wat aanpassingen beter. Hoewel de chimpansees dan nog steeds dichtbij de ingang zouden zitten zou ik de chimpansees juist geplaatst hebben waar nu de tijgers zitten, met misschien zelfs een tunnel die het oude en nieuwe verblijf verbindt, of toch minstens met het binnenverblijf (nogmaals mits grote aanpassingen).

Zoozot
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: Berlijn, Antwerpen

Bericht door Zoozot »

Olifant Jenny is 40 jaar geworden.

Niet alleen Pakawi viert vandaag zijn derde verjaardag maar ook olifant Jenny is deze week 40 jaar geworden! 🥳🤩 Daar hoort natuurlijk een leuk cadeautje bij! 🎁
Kom jij deze speciale dag ook met ons vieren? Na 17:00 heb je toegang tot het park voor maar €10! Let wel op, de kassa sluit om 20:00. 😊
Kijk ook even op onze instagram pagina als je een filmpje wilt zien over hoe Jenny geniet van haar verrassing. 😁
https://www.facebook.com/pakawipark/pos ... s1w4aPU6Ml

Leen
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Favoriete dierentuin: pairi daiza

Bericht door Leen »

Gorilla Gust schreef:
06 jun 2022, 14:30
Voor het eerst sinds jaren nog eens in het hoogseizoen naar Pakawi Park gegaan, de prijs hield me veelal lang tegen. Maar dankzij een partnerabonnement, viel dat eindelijk weg. Het verschil tussen laag- en hoogseizoen is qua park wel opmerkelijk, ik ben blij het park nog eens op zijn 'paasbest' te kunnen ervaren. Bij andere parken kan je er makkelijk doorkijken, en is het verschil beperkt... hier is dat toch soms dag en nacht. Maar of het de volle prijs alsnog waard zou zijn? Dat weet ik nu ook weer niet. In de namiddag ook eindelijk Pakawi-Pret in actie gezien, de kermiszone. Op zich een mooi speeltuintje met toch wel enkele bijzondere attracties voor een dierentuin. Niet storend, en vooral in één hoekje rondom het horecagebouw gesitueerd.

Afbeelding

De oude berenkuil staat lees sinds er geen goudwanggibbon meer opzit, al zouden er volgens het bordje weldra wel kleinklauwotters in de gracht daar moeten komen zitten. Verder zit Pakawi Park niet stil, en bouwt men lustig verder. Naast het entreegebouw/ souvenirshop (richting savanne) zien we de eerste aanzet voor het binturong of beermarter verblijf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verderop in het park zien we dan weer dat ook het tijdelijke verblijf voor de ringstaartmaki's netjes werd aangekleed. De oude kooi waar ooit wasberen in zaten leek ook gesloopt te zijn, net zoals het verblijf van de prairiehondjes.

Afbeelding

Afbeelding

In het verblijf van de goudwanggibbon zat al een ottertje toen deze nog leefde. En het waren de beste vriendjes. Dit ottertje is nu in gezelschap van een ander ottertje.

Beermarters zitten in hun verblijf sinds zaterdag.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Dat is idd een leuke katta-aankleding.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)