Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Al het nieuws van de overige dierentuinen (buiten Europa).
Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's

Re: Nieuwstopic Amerikaanse & Canadese dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

rick04 schreef:
29 okt 2020, 13:36
Limburg vooruit schreef:
29 okt 2020, 12:48
Ik heb nooit begrepen waarom een dierentuin zo naar de Chinese pijpen danst om een paar panda's te mogen huren tegen belachelijk hoge prijzen. Als ik directeur was en ze vroegen het me (wat natuurlijk nooit gebeurt) zou ik vriendelijk bedanken voor de eer, zelf zou ik nooit de onderhandelingen opstarten.
Ben ik helemaal mee eens! Maar Panda's geven wel een hoge 'bezoekersboost' omdat ze zo populair zijn... Marcel Boekhoorn (van Ouwehands) is wel 16 jaar bezig geweest om ze te krijgen...
Daar heb ik toch geen spectaculaire stijging gezien sinds de beertjes er zijn.
Je weet pas wat je mist als het er niet meer is!

Joost
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Bericht door Joost »

Limburg vooruit schreef:
29 okt 2020, 13:42
rick04 schreef:
Limburg vooruit schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom een dierentuin zo naar de Chinese pijpen danst om een paar panda's te mogen huren tegen belachelijk hoge prijzen. Als ik directeur was en ze vroegen het me (wat natuurlijk nooit gebeurt) zou ik vriendelijk bedanken voor de eer, zelf zou ik nooit de onderhandelingen opstarten.
Ben ik helemaal mee eens! Maar Panda's geven wel een hoge 'bezoekersboost' omdat ze zo populair zijn... Marcel Boekhoorn (van Ouwehands) is wel 16 jaar bezig geweest om ze te krijgen...
Klopt ik heb het idee dat de echte panda gekte ook wel een beetje klaar is nu ze op vrij veel plekken te zien zijn. Ouwehands heeft weliswaar geen grote hordes aan groepen meer binnengehaald dan voorheen, maar daar is het wel zo dat voorheen veel mensen met korting naar binnen kwamen en daar is men na de pandas vrijwel volledig mee gestopt. De mensen die binnen kwamen betaalden dus ook allemaal de volle mep, dat is ook een behoorlijke vooruitgang.

Jarne
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Bericht door Jarne »

Er was ook een onderzoek dat tot de conclusie kwam dat panda's financieel bijna altijd een last zijn, geen bron van inkomsten.

rick04
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: The Living Coast

Bericht door rick04 »

Limburg vooruit schreef:
29 okt 2020, 13:42
rick04 schreef:
Limburg vooruit schreef:
Nee dat is ook zo ja, ze hadden allerlei maatregelen genomen als een extra parkeerterrein enzo. Het is nu ook wel balen dat ze geen 'hordes' bezoekers kunnen lokken vanwege de corona nu het pandajong zichtbaar wordt voor het publiek...
Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.

Matthëus 11:28

JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: -

Bericht door JvG »

Waarom dierentuinen panda's willen hebben als het uiteindelijk toch niet lonend is? Mijn idee? Puur ego-strelen van de eigenaar. Ik heb het geld en kan het dus prima hebben. Plus het idee hebben dat je dan tot de kleine groep topdierentuinen behoord die ze hebben (is een reden van Praag om ze te willeb hebben, anders deden ze niet mee in de Europese top). Puur onzin in mijn ogen maar kan iemand anders mij een echte reden geven met in het achterhoofd dat de meeste parken die ze hebben een extreem rijke eigenaar heeft zoals Pairi Daiza en Ouwehands?

Joost
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Favoriete dierentuin: The Bronx Zoo, Wildlands

Bericht door Joost »

JvG schreef:
29 okt 2020, 18:59
Waarom dierentuinen panda's willen hebben als het uiteindelijk toch niet lonend is? Mijn idee? Puur ego-strelen van de eigenaar. Ik heb het geld en kan het dus prima hebben. Plus het idee hebben dat je dan tot de kleine groep topdierentuinen behoord die ze hebben (is een reden van Praag om ze te willeb hebben, anders deden ze niet mee in de Europese top). Puur onzin in mijn ogen maar kan iemand anders mij een echte reden geven met in het achterhoofd dat de meeste parken die ze hebben een extreem rijke eigenaar heeft zoals Pairi Daiza en Ouwehands?
Ik kan ook geen andere reden bedenken hoor, het is echt vooral om puur hun eigen ego te strelen, gewoon een gevalletje "wie heeft de grootste". Ik heb dus wel eens gehoord dat als Marcel Boekhoorn hoort dat een soort net wat bijzonderder is dan de andere dat ie dan die soort perse wil hebben. Naar mijn weten is dat ook een van de redenen dat men in Ouwehands Afrikaanse olifanten heeft in plaats van Aziatische..

Apenarend
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Favoriete dierentuin: de BBB's

Bericht door Apenarend »

Mja, ik vind het ook duffe beesten maar ben wel blij met parken die nog een speciale collectie willen uitbouwen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

rick04
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door rick04 »

Geboortes uit Amerika en Canada:

Verenigde Staten:
Syracuse Zoo: Huzaaraap, wordt door verzorgers grootgebracht.

Fresno Chaffee Zoo: Zuidelijke witte neushoorn, het is een vrouwtje.

Blank Park Zoo: Japanse makaak.

Los Angeles Zoo: Mannelijke François langoer

New England Zoo: Dwergnijlpaard, Brazza's meerkat, Zuid-Amerikaanse laaglandtapir, Westelijke laaglandgorilla.

Zoo Tampa: Borneose Orang-Oetan

Canada:
Toronto Zoo: Grevy's zebra

Bron: Instagram

MennoPebesma
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Favoriete dierentuin: AquaZoo Leeuwarden, Wildlands, Artis

Bericht door MennoPebesma »

In Denver zoo is iets bijzonders gebeurd. Na het plotselinge overlijden van orang oetan Nias, heeft mannetjes orang oetan Berani de zorg opgenomen voor hun 2-jarige dochter.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... -died.html

rick04
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)

Bericht door rick04 »

Mooi filmpje van Zoo Philadelphia waar een François langoer is geboren:
https://www.youtube.com/watch?v=k7Wt5_yZotM

Plaats reactie