Nieuwstopic Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Al het nieuws van de overige dierentuinen (buiten Europa).
Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gerald »

Geiten in dierentuin levend voor de leeuwen geworpen

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-Watc ... rpen.dhtml

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gorilla Gust »

Men deed het al eerder met kippen en ander gevogelte. De stap om hier naar over te stappen lijkt me dan niet zo groot. Ergens verbaas ik er me niet over.

Ik betwijfel ook of er veel tegen dergelijke praktijken gedaan wordt in die landen...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

harimau

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door harimau »

In de natuur worden "voedseldieren" ook eerst verdoofd natuurlijk... :eten:

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gorilla Gust »

harimau schreef:In de natuur worden "voedseldieren" ook eerst verdoofd natuurlijk... :eten:
In de natuur vallen dergelijke prooien niet uit de lucht. Het lijkt me toch dat er een beter evenwicht tussen levend voedsel of onherkenbaar gehakt uit de winkel te vinden is dan dit. Uiteraard gooien we ook levende insecten bij bijvoorbeeld kikkers. Maar bij zoogdieren ligt het vaak (en in mijn ogen begrijpelijk) moeilijker. Als wij voor dergelijke praktijken als in het filmpje zouden zijn, moeten we ons ook niet laten horen bij het onverdoofd castreren van biggen, of het ritueel slachten van offerdieren.

Daarnaast is een dierentuin slechts een lauwe afspiegeling van de leefwereld in de natuur. In mijn ogen verschilt de wereld binnen of buiten de dierentuin toch genoeg, zeker genoeg om dat verschil ook in het voedsel te laten zien. Mensen moeten weten waar hun voedsel vandaan komt, en hoe de natuur werkt. Maar op deze manier lijkt het me toch ook niet nodig. Er is ook ergens een tussenstap...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gerald »

Ik zie dit eerder als sensatiebelustheid dan als enige vorm van verrijking voor de dieren of educatie voor de bezoekers. Bepaalde mensen vinden het gewoon leuk om anderen te zien lijden en in dit geval is het de geit die er aan moet geloven om dit soort volk te bevredigen.

Zoals GG al zei is de situatie in een dierentuin al wezelijk anders dan in de vrije natuur. Daar waar een leeuw in het wild op jacht moet gaan naar een levende prooi is zoiets in een dierentuin niet nodig. Als een dier in het wild iedere dag een brok dood vlees voorgeschoteld zou krijgen zou het stoppen met jagen. Het moet immers eten en hoe dat eten er komt maakt feitelijk niets uit.

Dus een levend dier tussen een troep leeuwen gooien is onnodig leed veroorzaken voor het slachtoffer en is voor de leeuwen ook niet nodig want ze eten het pas op als het dood is. Daarnaast is de educatieve waarde nul komma nul want een leeuw jaagt op een dier en dat jagen heeft helemaal niets te maken met het als een troep op een willoos slachtoffer storten.

Conclusie: wat laat je nu als dierentuin zien bij dit soort praktijken? Alleen maar dat je weinig om educatie geeft, dat je ook weinig om dieren geeft en dat je eigenlijk alleen maar bezig bent met het proberen op een volslagen idiote manier extra geld te verdienen.

TWit894

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door TWit894 »

Ik keur dit soort zaken ook niet goed, maar ik denk dat het niets met geld te maken heeft hoor Gerald. Het is gewoon zo ingeburgerd in de Chinese cultuur, de mensen doen en denken daar heel anders als bij ons in het westen. Met kicken zal het ook niets te maken hebben, het is daar nu eenmaal de normale gang van zaken.

TWit894

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door TWit894 »

Maar er zijn ook een hoop zaken die er nog veel verder over gaan dan het voederen van levende dieren, het volgende filmpje gaat niet om een dierentuin, maar wel om zware dierenmishandeling in China. Niet geschikt voor gevoelige kijkers, maar ik wil het hier toch laten zien:
http://www.youtube.com/watch?v=sLcgxIGT ... verified=1

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic overige dierentuinen

Bericht door zoofan »

Hilarisch filmpje over het rampenplan in de dierentuin van Tokyo. En het ergste is dat die mensen dat daar serieus nemen!!

http://www.youtube.com/watch?v=aD_oA4wqNXM

Indian rhino

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Indian rhino »

Er is weer een teeuw geboren in China. Dit meld rtl's editienl op hun internet medium. Kan helaas niet echt een geboorte datum ontdekken. Weet iemand hier meer van.
http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... eboren.xml

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gerald »

Reuzenpanda in gevangenschap geboren

TOKIO - In de Ueno dierentuin in Tokio is een reuzenpanda geboren. Dit was de eerste keer dat er een reuzenpanda in een Japanse dierentuin werd geboren na natuurlijke voortplanting.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1249 ... ren__.html

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gerald »

Reuzenpanda sterft zonder naam

TOKIO - De reuzenpanda die vorige week in de Ueno dierentuin in Tokio was geboren, is overleden. Het dier bezweek aan een longontsteking, zo liet de dierentuin woensdag weten. Het dier, dat nog geen naam had, was de eerste reuzenpanda die na een natuurlijke voortplanting in een Japanse dierentuin ter wereld kwam.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1253 ... aam__.html

TWit894

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door TWit894 »

Jammer, volgende keer meer geluk!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Dbelgian »

Over meer geluk gesproken, foto's uit het Chengdu Panda - reservaat.

De pandabasis in het Chinese Chengdu heeft zaterdag de eerste foto vrijgegeven van zeven mini-reuzepanda's die geboren zijn tussen juli en september dit jaar. Het gaat om vier mannelijke en drie vrouwelijke pandabeertjes.
Leuke Foto

Bron


Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Dbelgian »

Enorm aquarium in winkelcentrum barst uit elkaar

Opschudding vorige woensdag in een winkelcentrum in de Chinese stad Shanghai. Een enorm aquarium gevuld met 33.000 liter water barstte daar plots uit elkaar. Vijftien toeschouwers raakten gewond door de rondvliegende glasscherven. De haaien, vissen en schildpaden die in het aquarium zaten overleefden het niet.

Meer/ bron met filmpje.

Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 27 dec 2012, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post aangepast

Johnny

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Johnny »

Dbelgian schreef:

Enorm aquarium in winkelcentrum barst uit elkaar

Opschudding vorige woensdag in een winkelcentrum in de Chinese stad Shanghai. Een enorm aquarium gevuld met 33.000 liter water barstte daar plots uit elkaar. Vijftien toeschouwers raakten gewond door de rondvliegende glasscherven. De haaien, vissen en schildpaden die in het aquarium zaten overleefden het niet.

Meer/ bron met filmpje.

Das de eerste keer dat ik een maat hoor, maar 33.000 liter is nu niet bepaald enorm te noemen, zeker niet als je het formaat van de bewoners ziet. Maar onvoorstelbaar, dat ze een ruit van glas hadden schijnbaar.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Gerald »

Grappig: "De haaien, vissen en schildpaden die in het aquarium zaten overleefden het niet." Haaien zijn blijkbaar geen vissen maar een ander soort van dieren. Welke weet ik niet, het zijn in ieder geval geen zoogdieren, vogels of reptielen... :D

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Dbelgian »

FOTOSPECIAL. Zeeleeuw schrijft het nieuwe jaar in
In de Japanse hoofdstad Tokio schrijft de zeeleeuw Jay het Chinese teken voor slang om het nieuwe jaar in te luiden, tot grote verrassing van de bezoekers die naar de attractie zijn komen kijken.

Bron (en fotospecial)

Al denk ik wel dat het een zeebeer (of een manenrob) is...

TWit894

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door TWit894 »

Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 04 feb 2013, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic uit algemeen dierennieuws verplaatst naar Oosterse dierentuinen

APPELtaart

Re: Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door APPELtaart »

Vreemd is het zeker, maar hilarisch ook.

Pachyderm

Re: Nieuwstopic Oosterse dierentuinen (China, Japan, ...)

Bericht door Pachyderm »

Ik weet niet of ik het hier moet plaatsen of in het humor-topic :D :

Tokyo Zoo Trains for Zebra Escape

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... dtvvmzFWrA

http://www.lifeslittlemysteries.com/317 ... scape.html


Plaats reactie