Verdwenen aquarium "Aquadome" in Scharendijke

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
Plaats reactie
Gie
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2011, 14:23

Verdwenen aquarium "Aquadome" in Scharendijke

Bericht door Gie »

In Scharendijke opende in 1983 op de plaats waar tot 1980 het dolfinarium “Dolfirodam” lag een drijvend aquarium. Dit aquarium ‘Aquadome’ is inmiddels verdwenen.

Ik ben op zoek naar informatie over dit aquarium:
- datum dat het gesloten werd voor het publiek (het is pas enkele jaren nadien afgebroken)
- gegevens over de periode dat het bezocht kon worden (informatie over de werking, speciale gebeurtenissen, bezoekersaantallen, …)
- soortenlijst
- gegevens ivm toegangsprijzen, openingsuren, periode in het jaar dat het aquarium toegankelijk was voor bezoekers, …
- foto’s (vooral binnenzichten), krantenknipsels (of fotokopie/scan hiervan)
- folders of ander promotiemateriaal (of fotokopie/scan hiervan)
- andere informatie die mij verder informeren over dit verdwenen aquarium

Alvast bedankt aan iedereen die mij kan helpen!

Gie

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Verdwenen aquarium "Aquadome" in Scharendijke

Bericht door Gerald »

Zo, dat is nog eens een vraag. Ik heb nog nooit van Aquadome gehoord, heb zelfs Scharendijke even moeten opzoeken want van dat dorp had ik ook nog nooit gehoord. :s

Indian rhino

Re: Verdwenen aquarium "Aquadome" in Scharendijke

Bericht door Indian rhino »

Ben juist bezig met de geschiedenis van Nederlandse dierentuinen. Je zult even geduld moeten hebben tot ik alles op een rij heb. Zal dan nog niet echt uitgebreid zijn, maar zal dan mogelijk meer hebben.

Komt een mooi stukje leesstof aan met nog veel meer vragen.

Indian rhino

Re: Verdwenen aquarium "Aquadome" in Scharendijke

Bericht door Indian rhino »

Sorry Gie heb wel al twee foto's gevonden in mijn archief. Heb deze ooit eens op internet gevonden. Is van de tijd dat het gesloopt werd. Heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken van wanneer ze zijn.
Afbeelding
Afbeelding


Gie
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2011, 14:23

Re: Verdwenen aquarium "Aquadome" in Scharendijke

Bericht door Gie »

Alvast enkele interessante reacties. Ben ook benieuwd naar de tekst ivm de geschiedenis van de Nederlandse dierentuinen.
Foto's dateren van september 2009 toen Aquadome effectief werd afgebroken. Begin september brandde ook het restaurant 't Dolfijntje helemaal uit dat op het ponton naast het aquarium gevestigd was. Mogelijk brandstichting.

Gie

Plaats reactie