Aquatopia Antwerpen

Dierentuinen bestaan al langer dan vandaag, en sommige dierentuinen zijn ook reeds verdwenen. Over hen kan u hier meer lezen.
TWit894

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door TWit894 »

Zeeschildpad "tijdelijk" bij de haaien: http://www.hbvl.be/nieuws/video/binnenl ... aaien.aspx

sharkmember

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door sharkmember »

Na de zoo kwam ik bij het aquatopia aan, wou eens zien wat er nog te bewonderen was daar, maar het valt zo hard tegen, voor zo weinig zien's betaal je wel veel voor.

Eenmaal binnen kom je de amazone vissen tegen. Mag er wel bij zeggen dat ik een rogge soort rijker ben, zit nu aan 27 soorten, wormstekige zoetwaterrog, schoon exemplaar.
Afbeelding
wormstekige zoetwatterrog

Maar voor de rest is het maar wat triestig, al de aquarium's zijn maar bevolkt met enkele vissen, het grootste aquarium zit nu nog maar 1 verpleegsterhaai.

Wat het vroeger was en nu, een HEEL groot verschil, maar volgende voor een bezoek, dan moet er iets speciaal zijn dan daar :).

Johnny

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Johnny »

Tsja, dat vond ik vorig jaar al van aquatopia;)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Dbelgian »

als het een hulp kan zijn, als je het nieuwslijnboekje te pakken krijgt (in het centraal station of op elk metroperron), daar staat een bonnetje in "volwassene aan kindertarief" en wil je nog meer korting, dan moet je natuurlijk bij de christelijke mutualiteiten aangesloten zijn, ff quoten van hun website
Kortingen
Normale prijs* CM-leden**
Volwassenen 14,50 euro* 9,00 euro**
Kinderen, 60-plus, andersvaliden 10,00 euro* 6,50 euro**

je moet enkel een geel klevertje laten zien
Bron

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Gorilla Gust »

Aquatopia bestaat 10 jaar!
Daarom vieren we in 2013 feest met allerhande nieuwigheden en voordelen voor onze bezoekers.

Eerst een beetje geschiedenis; Aquatopia, "de unieke (w)onderwaterwereld tegenover het Centraal Station in Antwerpen" opende de deuren in het najaar van 2003. Aanvankelijk was het decor vrij futuristisch en strak, maar in 2005 sloten we even en werden de biotopen levensecht gemaakt. Je ontdekt er duizenden exotische vissen en reptielen in hun natuurlijke leefomgeving. Bezoekers leren er spelenderwijs en op een luchtige manier meer over het leven onder water in de meren, rivieren, zeëen en oceanen op aarde. Kinderen kunnen zich na hun ontdekkingstocht uitleven in de kleine binnenspeeltuin met ballenbad met zicht op de haaien. En het educatieve entertainment of “edutainment” slaat aan...

Sinds de opening kan Aquatopia nog steeds rekenen op ongeveer 120.000 bezoekers per jaar. Hiermee is het aquariumcomplex een vaste waarde onder de toeristische attracties van Antwerpen en van heel België. In Aquatopia zie je trouwens het grootste haaienaquarium van België met meer dan 360.000 liter water!

Ook uniek zijn de 2 zeeschildpadden, Sansbecco en Mabouche, die hun onderkaak missen en daardoor niet meer in het wild kunnen overleven. Meteen ook de reden waarom je elders maar zelden een zeeschildpad van zo dichtbij kan zien.

En natuurlijk moeten we Mozart vermelden. Deze stoere leguaan haalde in 2007 het wereldnieuws toen één van zijn 2 penissen werd geamputeerd ten gevolge van een priapisme of blijvende erectie!

http://aquatopia.be/news/aquatopia-bestaat-10-jaar

Wie wil genieten van deze voordelen kan het park volgen via facebook, of via haar nieuwsbrief. Langs deze laatste weg kan je tickets aan een voordeeltarief (volwassenen aan het kindertarief van €10) bekomen trouwens.

Liefdesnestje voor leguanen
http://aquatopia.be/news/liefdesnestje-voor-leguanen

Steeds weer onderweg enzo(o)!

sharkmember

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door sharkmember »

Amai, is het al meer dan 10 jaar geleden dat ik er toen binnen en buiten liep, zelfs tijdens de werken :). Was toen nog heel plezant daar, het begin van Aquatopia, maar na jaren kwamen er te veel tegen slagen, veel sterftes enz....

Het kwam terug enkele jaren in het nieuws met hun Zebrastierkophaaien en een tijd geleden hun zeeschildpadden. Wat zal het volgende zijn, wachten we dus maar rustig af.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Limburg vooruit »

Ik ben er zo'n 8 à 9 jaar geleden 1 of 2 keer geweest in combinatie met de zoo, en ik vond er om het zacht uit te drukken niets aan. Ben er ook nooit meer heen geweest en zelf de zeeschildpadden doen het bij mij niet opnieuw kriebellen.
Het is te klein en er zitten niet genoeg soorten die mij aanspreken. Verder waren de bakken kaal,leeg en niet 100% zuiver. Het is veel te duur voor wat het is, moest er een combi-ticket met de zoo bestaan zou het veel meer bezoekers trekken en zou ik er misschien nog wel eens heen gaan.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Gorilla Gust »

Leuk: Pannenkoeken eten bij de haaien!
Waar is de lente? Waar is de zon? Om het natte Pinksterweekend op te vrolijken, trakteert Aquatopia op gratis pannenkoeken. Print de actiebon uit en kom genieten van de onderwaterpracht in Aquatopia!

Nieuwsbrief Aquatopia

Je dient hier wel een actiebon voor uit te printen, welke je oa via de nieuwsbrief kan bekomen.
Of langs deze weg, http://www.aquatopia.be/sites/default/f ... rankje.pdf
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Dbelgian »

Unieke gitaarroggen in Aquatopia
ANTWERPEN - Aquatopia viert dit jaar zijn tiende verjaardag. Daarom pakt het aquariumcomplex tegenover het Centraal Station uit met iets speciaals: twee reuzegrote gitaarroggen van respectievelijk 2 en 2,10 meter lang.

meer op de Bron


Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Limburg vooruit »

Dbelgian schreef:

Unieke gitaarroggen in Aquatopia
ANTWERPEN - Aquatopia viert dit jaar zijn tiende verjaardag. Daarom pakt het aquariumcomplex tegenover het Centraal Station uit met iets speciaals: twee reuzegrote gitaarroggen van respectievelijk 2 en 2,10 meter lang.

meer op de Bron

Mooie beesten op de meest verkeerde plaats in de Benelux. Kunnen ze niet naar Antwerpen, Pairi Daiza, Saelife of Burgers verhuisd worden. Daar wil ik eventueel wel heen om ze te bekijken maar in aquatopia zal ik ze niet zien!
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

zoofreak
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2136
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:13

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door zoofreak »

Maar mensen lokken die anders niet zouden gaan, is natuurlijk net de bedoeling, hé LV.
Ik ben ook geen grote Aquatopia fan, maar voor gitaarroggen wil ik wel eens gaan kijken...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Limburg vooruit »

zoofreak schreef:Maar mensen lokken die anders niet zouden gaan, is natuurlijk net de bedoeling, hé LV.
Ik ben ook geen grote Aquatopia fan, maar voor gitaarroggen wil ik wel eens gaan kijken...
Weet ik,maar voor 1 soort ga ik niet. Ben 2x in Aquatopia geweest en ik stond veel te snel terug op straat. Het is verschrikkelijk duur voor wat het is.

Kostprijs is €14,50 per persoon voor een bezoek van maximaal 1 uur. Saelife is €17,00 voor een uur of 3. Is nog duur, maar als je weet wat een aquarium kost in onderhoud begrijp ik het wel.
Aquatopia moet dringend gaan investeren in meer specialere soorten en in bakken die aanspreken, dan ga ik met plezier naar daar.

Is er trouwens een combiticket Zoo-Aquatopia te verkrijgen?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door zoofan »

Aquatopia moet dringend gaan investeren in meer specialere soorten en in bakken die aanspreken, dan ga ik met plezier naar daar.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar voor gitaarroggen wil ik in de winter misschien toch eens gaan kijken.

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2778
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Boomkangoeroe »

zoofreak schreef:
Is er trouwens een combiticket Zoo-Aquatopia te verkrijgen?
Ik dacht van wel:

http://www.zooantwerpen.be/nl/combitrip-zoo-aquatopia
http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd ... topia.aspx (voor wie gaat met de trein)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Limburg vooruit »

Boomkangoeroe Mike schreef:http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd ... topia.aspx (voor wie gaat met de trein)
Aan die prijs is het misschien wel eens de moeite om te gaan. Met de trein van hasselt naar antwerpen + de inkom van beide parken en terug voor 38 euro. Dan betaal ik 1 euro voor de trein, daar rij ik met de auto nog niet voor naar Hasselt.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Gorilla Gust »

Turnhoutsebaan dicht, Aquatopia bereikbaar
Van 29 juli t/m 30 augustus 2013 zal de Turnhoutsebaan richting Antwerpen centrum afgesloten worden voor het verkeer. Dit om de tram- en busbaan te vernieuwen. Je kan de stad wel uitrijden via de Turnhoutsebaan. Aquatopia blijft bereikbaar via een omweg langs de Plantin Moretuslei, de Quinten Matsijslei, Quellinstraat en Carnotstraat.

Aquatopia op VTM, 2Be en VTMkzoom
De komende 2 weken kan je de Aquatopia spot zien op VTM, 2Be of VTMkzoom. Al gezien? Laat ons weten wat je er van vindt op facebook of via receptie@aquatopia.be!

Roggen spotten met zomerkorting!
Onze nieuwe gitaarroggen al gezien? Ze zijn resp. 2,10 m en 2m groot en door hun speciale gitaarachtige vorm met langgerekte snuit, zien ze er nog gigantischer uit! Gitaarroggen zijn wat afgeplat en niet echt rond, zoals de meeste roggen. Ze lijken eigenlijk eerder op haaien, maar doen geen vlieg kwaad.

Kom ze snel ontdekken met de speciale Aquatopia zomerkorting: 1,50 euro korting per persoon op vertoon van de uitgeprinte bon. Duik dus eens onder water (figuurlijk) en kom eens "hi" zeggen!
http://www.aquatopia.be/sites/default/f ... n_2013.pdf

Nieuwsbrief Aquatopia

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door zoofan »

Er zijn jonge gitaarroggen geboren:

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... topia.aspx

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door zoofan »

Er zijn opnieuw gitaarroggen geboren. Elf deze keer van de andere moeder.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... topia.aspx

Gebruikersavatar
Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 793
Lid geworden op: 24 jul 2013, 14:35
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Rafiaan »

Negentien gitaarroggen is niet mis hé!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Aquatopia

Bericht door Gorilla Gust »

Afgelopen weekend kwam Evi met haar gezin naar Aquatopia om haar prijs op te halen. Evi won de Samsung Galaxy S4 telefoon nadat ze wel erg mooie namen had bedacht voor onze babygitaarroggetjes: Bai, Ning, Shen en Niu!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 438&type=1

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie