Vreemde praat in de dierentuin...

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Gorilla Gust »

Je kent het vast wel. Je loopt in de dierentuin, en plots hoor je een opmerking. Van een man aan zijn vrouw, een moeder aan haar kind. Je luistert hen niet af, maar je kan er niet aandoen dat je de opmerking hoort. Een opmerking waarvan je haren overeind kunnen staan, of een opmerking waarvan je denkt 'help', of eentje waarvan je net niet van het lachen over de grond moet gaan rollen. Wel, voor zulke opmerkingen en praatjes, is er nu dit topic.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Gorilla Gust »

Vandaag in de Antwerpse Zoo, kon ik uit de mond van een zeer zelfzekere moeder horen dat men volop bezig is het perk voor de olifanten te bouwen. Want Kai Mook gaat verhuizen, de giraffen gingen immers als naar Planckendael. Weet dat dit verteld werd, terwijl men stond te kijken naar een groot heraswerk, waar een groot doek op hing met het portret van een leeuw... En een stokstaartje...

Een tijdje terug vertelde iemand echter in Planckendael dat de leeuwen van Planckendael naar het perk in aanbouw van de Antwerpse Zoo gaan. Dit omdat de twee perken van de KMDA nooit en te nimmer eenzelfde diersoort in de twee parken wensen te houden.

Beide niet geheel dom of stom, maar beide toverde toch een hele vreemde grijns op mijn gelaat. ;) :p
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Limburg vooruit »

Is wel niet in een zoo,maar onze cavia's waren 14 dagen geleden plots volwassen goudhamsters! Terwijl hij op het schabetiket de naam net naast de prijs staat.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Julesblabla

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Julesblabla »

Ik hoorde ook 1 jaar geleden bij de geboorte van Kai-Mook ook zo'n zelfzekere moeder, Dumbo is de vader en Yu Yu Yin is de oma. En iemand anders beweerde het dan weer anders om, en ze hadden een kleine discussie. Zei ik er tussen: er is geen reden om te discusiëren want jullie hebben beide niet gelijk. En toen zei die vrouw zo van: wa moete gij hier nu betweterige snotaap? :lala En toen wees ik naar het bordje met daarop de olifanten. :lala Ik weet dat het nogal betweterig is maar ik vond eht gewoon een beetje grappig, ik was toen ook nog zo iemand die altijd alles beter wou weten

Jelle

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Jelle »

@julesblabla, ben ik nog steeds.. Maar ik doe het vooral tegen klasgenoten. Aangezien ik nog aardig verlegen ben :blush: .

Julesblabla

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Julesblabla »

Ik ook hoor, maar dat kon ik gewoon niet laten, ik had het niet zo fel maar als iets echt niet klopte dan moest ik het gewoon zeggen

MiVo
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:20
Favoriete dierentuin: Safaripark Beekse Bergen
Locatie: Leidschendam, Nederland
Contacteer:

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door MiVo »

Vind het een beetje een overbodige topic dit, is het nou echt een wereld ramp als iemand iets verkeerds zegt ? Ik let daar nooit op hoor, vergeet het allemaal wat ik hoor, als ik dat allemaal moet onthouden, heb wel wat beters te doen hoor.

waar mensen zich al niet druk over lopen te maken. :-

Trebaruna

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Trebaruna »

tis ook helemaal niet erg, iedereen maakt fouten. Maar die fouten kunnen best grappig zijn!

In blijdorp zag ik eens een man bij de vogels tegen zn kleine zoontje zeggen "kijk eens wat een grote paarse kip". En dat jongetje "t lijkt wel een duif", waarop zn vader zei "nee joh, tis een rare kip!". Toen liep hij 2 meter verder naar het bordje... "ehm.. oh... kroonduif".
Dat zijn gewoon grappige dingen om te zien gebeuren.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Gerald »

@Mivo, gewoon een beetje lol om wat andere mensen zeggen en doen is toch niet verkeerd? We noemen nooit namen (weten we meestal ook niet) dus we zetten hier niemand voor schut. Maar het is af en toe best hilarisch als je hoort wat mensen tegen elkaar zeggen wanneer je ergens staat te kijken.

Mijn leukste ervaring dateert alweer van een paar jaren geleden toen ik een vrouw heel stellig tegen haar kind hoorde zeggen dat Zimon in Amersfoort een nijlpaard is. Dat herhaalde zelfs een paar keer. Tja, toen heb ik maar even "ingegrepen" omdat het kind hopeloos verkeerd werd voorgelicht en tegen die vrouw gezegd dat ze naar een pantserneushoorn stond te kijken. :p

zoorro

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door zoorro »

Afbeelding

Meestal erger ik me dood als mensen echte 'lompiteiten' vertellen zonder de minste schroom.
Maar van de ongebreidelde nieuwsgierigheid van kindjes moet ik glimlachen.

Bij bovenstaand tafereeltje vroeg een kindje - is die olifant ziek.
(de mama was blijkbaar goed op de hoogte , ....)
Volgende vraag van datzelfde kindje : is dat een schildpad in het water?
(neen , het was een 'drolleke') :lala

zoorro

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door zoorro »

Ik stond bij de witrugfluitvogels en dat is een kot verder dan de helmhokko's.
Ik hoorde een nederlands koppeltje "oooh , helmhokko's , ik dacht dat het een zendertje was"


Afbeelding

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Gerald »

zoorro schreef:Ik stond bij de witrugfluitvogels en dat is een kot verder dan de helmhokko's.
Ik hoorde een nederlands koppeltje "oooh , helmhokko's , ik dacht dat het een zendertje was"
Die kijken teveel natuurseries :D

zoorro

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door zoorro »

Ik vroeg me vooral af waarvoor dat zendertje dan moest dienen....
Ik verdacht hen er niet van natuurseries te bekijken. :cool

zoorro

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door zoorro »

Afbeelding
mag deze ook in dit topic?

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door black-star »

Vreemd is het wel :lala

Leuke foto zo.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Gorilla Gust »

Het is wel inderdaad een "vreemde" foto op die manier, leuk moment! :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Indian rhino

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Indian rhino »

Sterk staaltje dierenkennis gehoord gisteren. Man tegen zijn kinderen: "Kijk hier zitten de steller zeearenden een katten soort." Één van de kinderen terug tegen die man "En wat is dat voor een vogelsoort." terwijl hij naar de steller zeearend wees. De man "O dat is een torenvalk."

Van het lachen niet gereageerd.

Wel de reactie van een ouder stel gehoord "Als dat een torenvalk is hoe groot is dan de Anders condor."

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door Gerald »

Daar valt nog een hoop bij te leren dus... :zotteke:

Inderdaad sterk staaltje.

TWit894

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door TWit894 »

De pinguïns dragen in de zoo van Antwerpen blijkbaar zwembandjes :p

TWit894

Re: Vreemde praat in de dierentuin...

Bericht door TWit894 »

Vreemde reactie op het overlijden van Hussein op de facebook pagina van Planckendael:
Dit prachtige dier heeft nergens om gevraagd; commercieele belangen hebben hem de dood ingejaagd; door zgn dierenliefhebbers; fijne avond verder en ga zo vooral zo door met het omgaan van deze majestueuze dieren; trek ze lekker uit hun vertrouwde omgeving op oudere leeftijd; weet je zeker dat je een moord op je geweten hebt.

Plaats reactie