Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Plaats reactie
RogierBa

Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door RogierBa »

Oproep: voor een project ben ik onderzoek aan het doen over de geschiedenis van de zoo. Ik ben erachter gekomen dat het merendeel van de gronden en onroerend patrimonium in handen is van een NV namelijk Koninklijke Maatschappij Voor Dierkunde Van Antwerpen Onroerend Patrimonium. Die geeft deze gronden op haar beurt in erfpacht aan de kmda vzw (de vzw boven de zoo en Plankendael). 19% van de aandelen is in privé handen. Kent er iemand toevallig personen die aandelen bezitten?

Binnenkort (2 april om 17u) is het algemene vergadering en wil hier graag bijzijn, maar dan is het uiteraard wel noodzakelijk om een aandeel te bezitten of ten minste toch een volmacht te verkrijgen van een bestaande aandeelhouder. Het orderboek op Euronext Expert market is leeg dus daarom dat ik het via deze weg probeer.
Alvast bedankt!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door Apenarend »

Zolang die aandelen niet openbaar te koop worden gesteld wordt dat wel moeilijk.

De aandeelhouders zijn niet openbaar, enkel van de de vroegere directeur Fred Damman is dit geweten: (http://www.standaard.be/cnt/dst14062000_062)
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

girafon

Re: Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door girafon »

Als je je focust op geschiedenis waarom is een aandeelhouderstreffen dan zo belangrijk?
Wat houd je project exact in?

RogierBa

Re: Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door RogierBa »

girafon schreef:Als je je focust op geschiedenis waarom is een aandeelhouderstreffen dan zo belangrijk?
Wat houd je project exact in?
De bedoeling is om meer inzicht te krijgen in de activa die vennootschap bezit, want nu is dit niet helemaal duidelijk (welke gronden en welke gebouwen bezit de vennootschap).
Daarnaast had ik graag wat informatie gehad over de waardering van die activa, de hoogte van de erfpachtvergoeding, ect...

De informatie die op het internet te vinden is zeer beperkt en kan me niet de nodige antwoorden bieden. Daarom dat ik graag op de algemene vergadering aanwezig kan zijn zodat ik deze vragen kan stellen aan het bestuur.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door Gorilla Gust »

Een aandeelhouder (destijds alleszins) heeft al eens een verslag van zo een vergadering neergetypt hier... misschien heb je daar al wat aan? viewtopic.php?p=39195#p39195
Steeds weer onderweg enzo(o)!

RogierBa

Re: Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door RogierBa »

Gorilla Gust schreef:Een aandeelhouder (destijds alleszins) heeft al eens een verslag van zo een vergadering neergetypt hier... misschien heb je daar al wat aan? viewtopic.php?p=39195#p39195
Bedankt! Dit helpt me al veel vooruit!

twinkleTown
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:31
Favoriete dierentuin: Artis

Re: Gezocht: aandeelhouders kmda onroerend patrimonium

Bericht door twinkleTown »

Geachte forumleden,
KMDA heeft 2 verschillende noteringen op de Expert Market (Euronext, Brussel). Weet iemand van jullie het verschil tussen deze 2 noteringen?

Plaats reactie