Verzorgers topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Plaats reactie
Buidelwolf
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 248
Lid geworden op: 04 jul 2016, 20:37
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Verzorgers topic

Bericht door Buidelwolf »

We gaan naar onze favoriete dierenparken voor allerlei redenen. Niet alleen de dieren (natuurlijk, wat anders in een dierentuin), maar ook gaan sommigen van ons voor de plantenpracht, themathiseringen, iets bijleren, Kortom een heel totaalpakket dat het maakt tot een leuk dagje uit. Voor mij persoonlijk horen ook de verzorgers/ dierenartsen daar bij. De ene wel al iets meer mediageil als de ander. De ene meer bezeten door zijn passie als een ander. Vaak zijn die echt gepassioneerde mensen niet altijd heel bezoekers gericht, maar als je ze persoonlijk bij je hebt zijn het vaak heel vriendelijke, gepassioneerde en bekwame mensen in hun vak.

Enkele van mijn favorieten:
Tim bout, dierenarts in PAiri Daiza, heel aangename mens voor een persoonlijke Babbel.

Olivier Defert uit PAiri Daiza, ook echt iemand die heel gepassioneerd is in zijn vakgebied, de vogels van PD.

En de excentrieke ooievaarsman van PLD, Jean, heel amusant om bezig te zien.

Wie zijn jullie favoriete verzorgers? Vaak hardwerkende mensen die zich in de schaduw van de dieren bevinden en zeker niet altijd even sociaal zijn voor het grote publiek, maar des te leuker in een persoonlijk gesprek.

Gebruikersavatar
Rafiaan
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 795
Lid geworden op: 24 jul 2013, 14:35
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Zoologischer Garten Köln

Re: Verzorgers topic

Bericht door Rafiaan »

De verzorger die vroeger de voedertijden van de das en wasberen 'presenteerde' in Planckendael … maar ook de verzorger in het Antwerpse Vogelpaleis bij wie je wel met je vragen terechtkunt.

schoenenreus

Re: Verzorgers topic

Bericht door schoenenreus »

ik heb hem nog nooit ontmoet of in real life gezien maar de dierenarts van beekse bergen lijkt me wel een toffe vent. tevens ook de enigste die ik überhaupt bij naam ken.

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Verzorgers topic

Bericht door Limburg vooruit »

Mij maakt het niet uit hoe tof een verzorger of dierenarts is. Dat mag de meest hatelijke moeilijke mens zijn, zolang hij goed voor zijn beesten is maakt het mij niet uit.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Plaats reactie