Zootierliste

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Na Israël en de V.A.E. hebben ze nu ook de Franse gebieden zoals Gyana bij op de lijst gezet.

Deze kunnen toch nooit up-to-date gehouden worden. Het is al moeilijk voor de niet West-Europese tuinen.
Wie van jullie doet nog de moeite om iets te veranderen op deze site?
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:Na Israël en de V.A.E. hebben ze nu ook de Franse gebieden zoals Gyana bij op de lijst gezet.

Deze kunnen toch nooit up-to-date gehouden worden. Het is al moeilijk voor de niet West-Europese tuinen.
Wie van jullie doet nog de moeite om iets te veranderen op deze site?
Ik, en waarom ook niet?
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Zootierliste

Bericht door seborga »

Limburg vooruit schreef:Na Israël en de V.A.E. hebben ze nu ook de Franse gebieden zoals Gyana bij op de lijst gezet.

Deze kunnen toch nooit up-to-date gehouden worden. Het is al moeilijk voor de niet West-Europese tuinen.
Wie van jullie doet nog de moeite om iets te veranderen op deze site?
Ik stel me vaak dezelfde vraag ... Zeker omdat niet alleen de grote, West-Europese dierentuinen zijn opgenomen maar ook al het 'kleine grut' in alle uithoeken van Europa. De Duitse dierentuinen zullen ze zelf vrij goed kunnen opvolgen en je hebt altijd wel buitenlandse liefhebbers die hun 'thuistuin' up-to-date houden, maar ik vraag me af wie pakweg die Moldavische kinderboerderijen langsloopt ...

Online vind je natuurlijk wel wat en via studbooks zullen ze van heel wat soorten een correct beeld hebben, maar dan zitten ze toch nog met heel wat gaten ...

Desondanks is het toch wel een titatenwerk, momenteel staan er maar liefst 2162 parken op ...

Persoonlijk vul ik de informatie over mijn thuistuin al eens aan alhoewel ik me er vaak over verbaas hoe up-to-date deze al is ...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Apenarend schreef:
Limburg vooruit schreef:Na Israël en de V.A.E. hebben ze nu ook de Franse gebieden zoals Gyana bij op de lijst gezet.

Deze kunnen toch nooit up-to-date gehouden worden. Het is al moeilijk voor de niet West-Europese tuinen.
Wie van jullie doet nog de moeite om iets te veranderen op deze site?
Ik, en waarom ook niet?
Die vraag wa niet negatief bedoeld. Ikzelf heb het opgegeven, zelfs bij mijn thuistuin. Gewoon omdat je er steeds tussen hebt zitten die het achter uw rug opnieuw aanpassen en zo krijg je een foute lijst.
Zoals seborga ook aangeeft, het zijn er momenteel meer dan 2'000 die er op staan, parken waar ik nog nooit van gehoord had en veredelde kinderboerderijen. Die kan je nooit correct houden. Zeker omdat iedereen er gewoon zich kan aanmelden.
Vele kennen het verschil nog niet tussen een breedlip- en puntlipneushoorn. Laat staan dat ze vogels gaan onderscheiden.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Ik had nog eens een poging gedaan om Olmen up-to-date te krijgen en iemand heeft er weer vanalles aan gewijzigd. Ik kap er echt mee.
Zag dat iemand de tasmaanse duivels in Planckendael had geplaatst, dit is intussen ook weer verwijderd! Ze zouden beter per tuin of land 1 lid verantwoordelijk maken en deze enkel de toestemming geven om zaken te veranderen, want zoals het nu gaat trekt het op niets meer.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:Ik had nog eens een poging gedaan om Olmen up-to-date te krijgen en iemand heeft er weer vanalles aan gewijzigd. Ik kap er echt mee.
Zag dat iemand de tasmaanse duivels in Planckendael had geplaatst, dit is intussen ook weer verwijderd! Ze zouden beter per tuin of land 1 lid verantwoordelijk maken en deze enkel de toestemming geven om zaken te veranderen, want zoals het nu gaat trekt het op niets meer.
Ge moet u aanmelden vooraleer je daadwerkelijk wijzigingen kunt plaatsen, het is geen wikipedia (en terecht). Contacteer eens de beheerder naar het waarom van het verwijderen van je aanpassingen.

Verder kunnen de duivels niet gemeld worden aangezien ze nog niet gezien zijn.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Ik ben aangemeld, doe al jaren de Olmense zoo. Maar het probleem is dat iedereen dit kan en dat er op deze manier veel fouten zijn. Ik pas het aan, die andere past het weer aan. Heb de richardson grondeekhoorns al 3x verplaatst en telkens zet iemand ze terug bij current holding. En ze zijn echt niet meer in Olmen te vinden.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:Ik ben aangemeld, doe al jaren de Olmense zoo. Maar het probleem is dat iedereen dit kan en dat er op deze manier veel fouten zijn. Ik pas het aan, die andere past het weer aan. Heb de richardson grondeekhoorns al 3x verplaatst en telkens zet iemand ze terug bij current holding. En ze zijn echt niet meer in Olmen te vinden.
contacteer de beheerder en vraag naar het waarom.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Vision
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 dec 2015, 19:45
Favoriete dierentuin: Singapore Zoo
Locatie: Antwerpen, België

Re: Zootierliste

Bericht door Vision »

Het probleem met die 1 vertegenwoordiger per land is dat deze gekozen persoon ook niet de tijd heeft om naar alle parken in zijn/haar land te gaan, zeker niet omdat het dus ook vol staat met veredelde kinderboerderijen. Als je maar 1 vertegenwoordiger hebt verlies je meteen ook alle hulp van verzorgers in de dierentuinen zelf, die nog steeds wel het best weten wat ze in hun eigen collectie hebben.

Dat over die richardson's grondeekhoorns... Waar zitten/zaten deze in Olmen, dat iedereen ze blijft toevoegen? En een tip als je iets verzet naar former holdings, zet er iets als "seit 201? nicht mehr im bestand (oder hinter den kulissen?)" bij. Als mensen dan een bordje zien met een leeg verblijf en ze willen het toevoegen op ztl zullen ze dat lezen en doorhebben dat die beesten daadwerkelijk weg zijn.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Het enige wat ik in het geval van Limburg Vooruit kan bedenken is dat iemand van Olmen zelf dit steeds opnieuw corrigeert.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Vision
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 dec 2015, 19:45
Favoriete dierentuin: Singapore Zoo
Locatie: Antwerpen, België

Re: Zootierliste

Bericht door Vision »

Ja dat leek mij ook zo, niet iedereen is zo bedreven dat je tot 4x toe die toch wel best onbekende dieren blijft toevoegen. Wellicht zitten ze achter de schermen?

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Het zou me verbazen dat ze achter de schermen zitten. Het probleem is dat waar ze zaten (bij de stekelvarkens) er nu prairiehonden zitten. Een leek ziet het verschil niet, ik heb ook 2x moeten kijken. Thans het bordje aan het verblijf (als je het vind) zegt duidelijk zwartstaartprairiehond.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Black Rhino

Re: Zootierliste

Bericht door Black Rhino »

Ze moeten met een aantal admins per land gaan werken. Op Waarneming.nl werkt dit net zo; per soortgroep (kevers, vliegen en muggen, vogels etc.) zijn er een aantal aangewezen personen die dingen kunnen aanpassen. Op deze manier is er altijd wel één iemand die iets kan veranderen. Deze methode is beslist achterhaald.

Gebruikersavatar
Vision
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 108
Lid geworden op: 07 dec 2015, 19:45
Favoriete dierentuin: Singapore Zoo
Locatie: Antwerpen, België

Re: Zootierliste

Bericht door Vision »

Alsnog zou dat nooit werken. Voor de grote dierentuinen zou het geen probleem zijn, maar kleinere parkjes en boerderijen zouden nooit geupdate raken. Het is ook zeker niet gegarandeerd dat deze admins contacten hebben met mensen die in de dierentuinen werken, terwijl andere mensen dat misschien wel doen.
Ik vind het goed dat iedereen het kan aanpassen, zo blijft de database up to date en als er fouten gemaakt worden kunnen ze ook weer snel verbeterd worden. Het is naar mijn mening veilig om er van uit te gaan dat de meeste mensen die al van het bestaan van ztl afweten, geen mensen zijn die totaal niets weten over dieren of dierentuinen.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Vision schreef:Alsnog zou dat nooit werken. Voor de grote dierentuinen zou het geen probleem zijn, maar kleinere parkjes en boerderijen zouden nooit geupdate raken. Het is ook zeker niet gegarandeerd dat deze admins contacten hebben met mensen die in de dierentuinen werken, terwijl andere mensen dat misschien wel doen.
Ik vind het goed dat iedereen het kan aanpassen, zo blijft de database up to date en als er fouten gemaakt worden kunnen ze ook weer snel verbeterd worden. Het is naar mijn mening veilig om er van uit te gaan dat de meeste mensen die al van het bestaan van ztl afweten, geen mensen zijn die totaal niets weten over dieren of dierentuinen.
²
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

aaronwwf

Re: Zootierliste

Bericht door aaronwwf »

Ik zag de vorige keer dat er over de 100 blauwkeelara's in Loro Parque zitten, ik ben er misschien nog niet geweest maar dat is toch echt wel onmogelijk denk ik?

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Nee, dat denk ik niet. Hun papegaaiencollectie zou enorm zijn. Ook de aantallen per soort.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Zootierliste

Bericht door Jarne »

Zijn er hier nog veel mensen die updates doen op Zootierliste. Het viel mij namelijk op dat de Nederlandse tuinen qua bronnen steeds meer achter beginnen te lopen.

Zelf probeer ik de bronnen wel te updaten als ik ergens kom (o.a. recent Blijdorp ge-update voor een groot deel), en natuurlijk houdt ik mijn 2 thuistuinen zo goed mogelijk up-to-date (Antwerpen en Planckendael), hoewel dit zeker voor het aquarium en het reptielengebouw bijna niet te doen is.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Jarne schreef:Zijn er hier nog veel mensen die updates doen op Zootierliste. Het viel mij namelijk op dat de Nederlandse tuinen qua bronnen steeds meer achter beginnen te lopen.

Zelf probeer ik de bronnen wel te updaten als ik ergens kom (o.a. recent Blijdorp ge-update voor een groot deel), en natuurlijk houdt ik mijn 2 thuistuinen zo goed mogelijk up-to-date (Antwerpen en Planckendael), hoewel dit zeker voor het aquarium en het reptielengebouw bijna niet te doen is.
Ik heb vanaf de zomer opnieuw wat meer tijd om zoos te bezoeken en plan me ook op Zootierliste actief te maken. Zal wel opnieuw even moeten de procedure bekijken.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

aaronwwf

Re: Zootierliste

Bericht door aaronwwf »

Ik doe het soms nog maar ik kom er kwaad van als ik zie dat binnen de week iemand weer die info verwijdert heeft dus vind ik het soms nutteloos.

Plaats reactie