Zootierliste

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 862
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Zootierliste

Bericht door JvG »

lintworm schreef:
01 dec 2023, 10:11
Apenarend schreef:
30 nov 2023, 17:37
Limburg vooruit schreef:
30 nov 2023, 12:10
Zootierliste heeft nog maar eens een nieuwe indeling, ditmaal moet je het ook nog telkens uitklappen ook. Ben er echt niet wild van, ze blijven maar extra opsplitsen. Handiger misschien, maar verre van praktisch.
Zal een stuk wennen worden, maar voorlopig vind ik ook het geen handige verbetering voor de gebruiker.
De enige plek waarop het werkt is voor op de telefoon, maar op de pc is het er niet overzichtelijker op geworden.
Persoonlijk vind ik het op de telefoon ook niet echt fijn. De kleine knopjes indrukken (tenminste op mijn telefoon zijn ze enorm klein zonder in te zoomen) vind ik niet praktisch en het oogt minder overzichtelijk. De 2 lange lijsten naast elkaar was prettiger...

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Ik vind het echt niks, en het klopt inderdaad van geen kanten.
Je moet alles openklappen, je bent met 1 soort ineens 3x langer bezig.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Jarne
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 nov 2016, 21:00
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo
Locatie: Antwerpen

Re: Zootierliste

Bericht door Jarne »

Hoewel ik ook wel vind dat de knoppen om uit te klappen aan de kleine kant zijn, lijkt het mij wel geen slechte stap als voorbereiding op toekomstige uitbreidingen. Zeker voor veel gehouden soorten vond ik het door alles heen scrollen niet zo overzichtelijk. Maar het is idd wel meer klikken om ergens te geraken, een knopje “alles in/uitklappen” bovenaan zou dat deels kunnen oplossen.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Zootierliste

Bericht door MennoPebesma »

Om het 15-jarig jubileum te vieren heeft Zootierliste een grote update uitgevoerd. Waar het voorheen alleen de EU- en EAZA-landen waren, zijn nu alle landen ter wereld vertegenwoordigd in de database!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Ik heb dit net ook gezien. Enthousiast ben ik alleszins, gaat een grote hulp zijn indien Amerikanen de weg vinden naar ZTL. En er zijn altijd wel forumleden die internationaal een dierentuin bezoeken.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Zootierliste

Bericht door Mr. Gharial »

Lijkt me wel dat het een tijdje gaat duren voordat alles up-to-date zal zijn qua Wereldwijde dierentuinen, ik zie een paar toevoegingen (zoals het Vogelbekdier in San Diego), maar verder nog weinig. Ik zal kijken of het al op ZooChat gedeelt is, en anders zal ik het doorgeven.

Edit: ik heb nu onder de algemene forums van de continenten nieuwe threads aangemaakt om mensen aan te sporen mails te sturen naar ZTL. Hopelijk slaat het een beetje aan en hebben we binnenkort meer informatie over de Wereldwijde dierentuinen.

Zelf ga ik later dit jaar naar Suriname en zal ik vanaf daar een soortenlijst van Parimaribo zoo doorsturen
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Zootierliste

Bericht door Mr. Gharial »

Mr. Gharial schreef:
04 jan 2024, 13:56
Edit: ik heb nu onder de algemene forums van de continenten nieuwe threads aangemaakt om mensen aan te sporen mails te sturen naar ZTL. Hopelijk slaat het een beetje aan en hebben we binnenkort meer informatie over de Wereldwijde dierentuinen.
Ik zie al veel nieuwe toevoegingen. Van een paar grote dieren zoals Gorillas en Olifanten zijn ze aan het opzoeken op Dierentuinwebsites, maar ik zie er ook veel waarvan ik denk dat ze vanaf mijn berichtjes komen. Het lijkt erop dat iemand alle Japanse reuzensalamanders van hun Japanse dierentuintour heeft toegevoegd, en mensen hebben ook volledige soortenlijsten doorgestuurd voor de dierentuinen van Seoul, Miami en Johannesburg
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7656
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Zootierliste

Bericht door Limburg vooruit »

Ik blijf geen voorstander.

Als je nu een tuin moet opzoeken in de lijst met dierenparken ben je 14 dagen bezig.

Willen ze het nieuwe ISIS worden ofzo. De lijsten voor Europa zijn nog niet volledig, zetten ze daar nog elke kinderboerderij en opvangcentra bij, en dan neem je daar de rest van de wereld nog bij.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Zootierliste

Bericht door Apenarend »

Limburg vooruit schreef:
04 feb 2024, 09:43
Ik blijf geen voorstander.

Als je nu een tuin moet opzoeken in de lijst met dierenparken ben je 14 dagen bezig.

Willen ze het nieuwe ISIS worden ofzo. De lijsten voor Europa zijn nog niet volledig, zetten ze daar nog elke kinderboerderij en opvangcentra bij, en dan neem je daar de rest van de wereld nog bij.
Het zal zijn tijd moeten krijgen om ingevuld te geraken maar ik ben er wel blij mee.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Plaats reactie