Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Voordeelhoek

Bericht door Gorilla Gust »

Voor de Zoo van Landau, Heidelberg, en Karlruhe kan je goedkoper combinatieticket kopen. Voor volwassenen komt het neer op €14.

Afzonderlijk kosten de parken respectievelijk 20,5 (6 + 8 + 6,5).
Een voordeel van maar liefst 6,5 euro, ofwel één gratis dierentuinbezoekje...

Drie bezoeken, twee betalen! ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

spidermonkey

Re: Voordeelhoek

Bericht door spidermonkey »

Kans om kaartjes te winnen voor gratis naar Artis op 19 oktober:
http://www.kortingisleuk.nl/artisdeka?u ... t=discount

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Voordeelhoek

Bericht door Gerald »

En vergeet niet om deze maand de nieuwe seizoenskaart 2012 voor Apenheul te kopen: slechts 19 eurootjes!! (alleen deze maand)

Geert

Re: Voordeelhoek

Bericht door Geert »

Misschien leuk voor als je met de trein naar Dierenpark Emmen wilt voor 31 December..

De prijs is 20 Euro en dan heb je dit:

Inclusief:

NS e-ticket Dagretour 2e klas of Railrunner, entreebewijs voor Dierenpark Emmen.

Linkie:http://www.spoordeelwinkel.nl/product/o ... park-emmen

TWit894

Abonnementen

Bericht door TWit894 »

Ik wil wel eens weten welke abonnées hier op 't forum zitten :)

Ikzelf heb momenteel 3 abo's: Olmense zoo, Gaiapark en Apenheul.
Olmen is nog geldig tot eind juni, en ik ga het nog veel gebruiken. Daarna wacht ik even af omdat ik een drukke zomer ga hebben en omdat ik nog niet weet of ik door het schooljaar veel tijd zal hebben, ik zit dan namelijk al op de hogeschool of unief.
Gaiapark loopt in december af. Ik zal het hoogstwaarschijnlijk niet verlengen (behalve als er ook voor het komende seizoen weer wat spannende projecten gaan zijn maar dit betwijfel ik) omdat ik er nu ook al nooit geraak en het steeds drukker heb met andere zaken dan dierentuinen bezoeken :p
En Apenheul loopt volgend jaar af rond deze tijd. Ik heb het genomen omwille vd voordelen en de goedkope prijs. En omdat Apenheul gewoon prachtig is :p

Nu is het aan jullie ;)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Abonnementen

Bericht door Limburg vooruit »

Ik heb een abbo op Olmen en dit wordt niet verlengd door omstandigheden.

Of ik volgend jaar elders een abbo neem weet ik nog niet, de keuze is hier beperkt. Ik heb binnen een redelijk straal Planckendael, Gaiapark of Monde Sauvage. Voorlopig spreekt geen van de 3 parken mij zodanig aan dat ik er een abbo zou nemen. Maar ik moet de voordelen nog afwegen,misschien komt er dan toch één.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Hippo

Re: Abonnementen

Bericht door Hippo »

Ik houd het al 17 jaar bij een abo op de KMDA ;) . Andere zijn er nooit geweest en zullen er in de (nabije) toekomst ook niet komen. De Antwerpse Zoo is makkelijk te bereiken én dicht bij huis. En zeker sinds ik meer dan een jaar geleden dagelijks de trein moet nemen, kan het wel eens handig zijn om zo'n abo op zak te hebben om even binnen te springen net naast het Centraal-Station.
Verder heeft het mij al meer dan genoeg voordelen opgeleverd bij andere dierentuinen/parken.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Abonnementen

Bericht door Gerald »

Voor mij zullen dat zijn:

Artis
Emmen
Amersfoort
Apenheul
Ouwehand

Pachyderm

Re: Abonnementen

Bericht door Pachyderm »

Ik heb gewoon een KMDA-abo :)

Harm

Re: Abonnementen

Bericht door Harm »

Ik heb nu abo's voor de volgende tuinen:
Burgers' Zoo
Apenheul
Zodiac Zoos

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door zootrotter »

Mijn lijstje:
  • KMDA
  • GaiaPark
  • Bobbejaanland
KMDA (met alle plannen valt er ook in 2012 genoeg te beleven) en GaiaPark (raak ik maar niet op uitgekeken) worden zeker verlengd. Bobbejaanland (was voornamelijk voor de trip naar Madrid) wordt vervangen door het spotgoedkope Apenheul abo.
Mijn foto's op zootrotter.be.

Geert

Re: Abonnementen

Bericht door Geert »

En ik heb een Amersfoort abbo.

Jelle

Re: Abonnementen

Bericht door Jelle »

Rolo schreef:En ik heb een Amersfoort abbo.
Alleen midweek toch? Ik ben nog abbo loos. :(

Geert

Re: Abonnementen

Bericht door Geert »

Jeps, op zaterdag en zondag kan ik toch niet. Dus ik zag de meerwaarde er niet van in.

Gebruikersavatar
loekje
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jul 2011, 10:58
Favoriete dierentuin: o.a. Dierenpark Emmen
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door loekje »

Ik heb:
Diergaarde Blijdorp
Ouwehands Dierenpark

Ben aan het nadenken over de Apenheul.

spidermonkey

Re: Abonnementen

Bericht door spidermonkey »

Ik heb een Artis abonnement :D

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Abonnementen

Bericht door seborga »

Ik heb enkel een KMDA-abbonnement. Met al die gratis tickets die daarbij zitten ben ik toch wel even zoet dus extra abbonnementen zijn (voorlopig) niet echt een noodzaak.

Indian rhino

Entreeprijzen van vroeger & nu vragen om een voordeelhoek...

Bericht door Indian rhino »

Dit topic is ontstaat uit een aparte discussie in het nieuwstopic over de verhuizing van het dierenpark Emmen.
Deze aparte discussie is volledig afgesplitst naar dit nieuwe topic.



Ik vrees dat binnen nu en vijf jaar alle grote dierentuinen hun entreeprijs rond de 30 euro hebben. Terwijl Oliemolen, Overloon en Aquazoo Leeuwarden rond de 25 euro gaan uitkomen over vijf jaar. Terwijl Epe, Best en dergelijk parken rond de vijftien euro an vragen als entree geld.

Vrees zelfs dat Artisklas en ZieZoo wanneer deze zijn dierentuin vergunning hebben rond de zeven en half euro komen.

De prijzen zullen stijgen door het weg vallen van sponsoring, subsidie en giften. De abbonementen zullen ook stijgen in prijs met minder extra's. Daarbij bekruip mijn het gevoel dat er een aantal dierentuinen over tien jaar zijn gesloten of sterk verkleind tegen over nu.

De dierentuinen waar ik geen problemen verwacht de komende vijf tot tien jaar zijn Artis, Dierenpark Amersfoort, Burgers Zoo en Ouwehands Dierenpark. Van de andere verwacht ik dat er kleine en grotere problemen komen op finaciel gebied.

Van veel kleine dierentuinen heb ik geen beeld van hoe het daar werkt. Terwijl ik van Artisklas en ZieZoo verwacht dat ze blijven bestaan. Zeker de bevlogen personen die nu het park aansturen er dan ook zijn of door dezelfde soort personen zijn vervangen of opgevolgd. Wat het laatste betreft mag dat van mijn langer duren, maar ze zullen dan wel langzaam hun opvolgers moeten gaan inwerken. Zeker om de zelfde kwaliteit van leidend gevende mensen te houden.

Het verschil tussen attractieparken en dierentuinen wat betreft entreegeld zal geheel verdwijnen.
Laatst gewijzigd door Gorilla Gust op 22 jun 2014, 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post gesplitst, apart topic aangemaakt

Gebruikersavatar
Harald
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:14

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Harald »

Indian rhino schreef:Vrees zelfs dat Artisklas en ZieZoo wanneer deze zijn dierentuin vergunning hebben rond de zeven en half euro komen.
even een kleine correctie: wij hebben reeds een dierentuinvergunning EN wij gaan niet naar de €7,50 ;)

Indian rhino

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Indian rhino »

Harald schreef:
Indian rhino schreef:Vrees zelfs dat Artisklas en ZieZoo wanneer deze zijn dierentuin vergunning hebben rond de zeven en half euro komen.
even een kleine correctie: wij hebben reeds een dierentuinvergunning EN wij gaan niet naar de €7,50 ;)
Sinds wanneer heeft ZieZoo een dierentuinvergunning. Heb het ook over een toegangsprijs over een jaar of vijf en niet nu of volgend jaar.

Plaats reactie