Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Theo

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Theo »

zoofan schreef:Waarom kan dat niet zoals in Duitsland? Daar kost een ticket voor een dierentuin veel minder, vaak maar 8 euro of zo. Iets te maken met subsidies of zo?
Omdat Duitsers een stuk meer gezond verstand lijken te hebben....

Zeker inzake vergroening, cultuur en subsidies aan dierentuinen en andere instanties....

Het zal zeker meespelen dat Duitsland het economisch gewoon vrij goed doet en daardoor ook makkelijker subsidies kan verantwoorden aan instanties als dierentuinen. Iets wat in NL zeldzaam is (alleen artis en blijdorp krijgen voglensmij structurele subsidie en beide zijn daarin recent gekort). In Duitsland realiseren veel steden zich blijkbaar wat een dierentuin voor de stad kan betekenen en geven ze vaak structurele subsidie. Terwijl het in NL zo lijkt te zijn dat men blij is met een dierenpark als gemeente, maar dat men er liever geen geld in stopt, terwijl het er wel van profiteerd.... Terwijl een dierenpark niets een bedrijf met winstoogmerk moet zijn, maar eerder een instantie met idealistische doeleinden als natuurbescherming en vooral educatie.

Een extreem voorbeeld is de dierentuin van Karlsruhe die eigendom is van de stad en ingebouwd ligt in een stadpark en daardoor extreem goedkoop is. Wat de drempel om het park te bezoeken erg laag maakt, iets wat in NL anders is met de absurde prijzen tegenwoordig. Voor gezinnen is het gewoon echt duur en ik ben blij dat ik regelmatig korting kan slurpen, zelfs al betaal ik altijd alleen voor mezelf ;).

Quetzal

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Quetzal »

TWit894 schreef:Ik kan goed begrijpen dat gewone mensen zo'n hoge bedragen niet zo'n ramp vinden. Maar voor mensen gelijk ons zouden er kortingen moeten gegeven worden
Als je met 'gewone mensen' dagtoeristen bedoeld bestaat die korting al. Regelmatige bezoekers hebben meestal een abbonement, wat voordeliger is en waarvan de prijzen best wel meevallen.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Ergens denk ik dat hij ook als regelmatige bezoeker van pakweg 2 of 3 tuinen, graag korting krijgt bij andere dierentuinen. Iets wat dankzij de abonnementen vaak kan, maar niet altijd... We leven dan ook niet in utopia. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

harimau

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door harimau »

zoofan schreef:Waarom kan dat niet zoals in Duitsland? Daar kost een ticket voor een dierentuin veel minder, vaak maar 8 euro of zo. Iets te maken met subsidies of zo?
In Duitsland zijn veel dierentuinen eigendom van de stad en geen privé zoals hier... :D
En alle werkingskosten vallen gewoon onder cultuur...alles is dus eigendom van de stad en de werknemers zijn gewoon gemeentepersoneel... :-\

Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

Tip!

Op Marktplaats Aanbieding kun je nu voor € 19,- een abonnement kopen voor alle Zodiac Zoos! Deze is geldig t/m 31 december 2012. Met het abonnement kun je Dierenpark Wissel, Zoo Parc Overloon en Aqua Zoo Friesland onbeperkt bezoeken. De actie loopt t/m vrijdag: http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/o ... inen-e-19/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Voordeelhoek

Bericht door Gorilla Gust »

In Nederland kan je via de sauzen van Remia ook sparen voor een tweede (gratis) kaartje voor Ouwehands dierenpark, Gaiapark of dierenpark Emmen. Toch ook een leuke tip! ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

ik had gedacht hier een lijstje met zoo's en hun prijzen te vinden, dan stel ik het maar eens samen :-)

ok klaar, de bedragen zijn normaal in euro's google heeft blijkbaar alleen interesse in dollars :-)

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... TVxdHoyZlE

de opmaak is ook gedeeltelijk verloren gegaan, je kan dan altijd een vakje aanklikken en alles lezen in de formulebalk (witte balk boven het document)

als die link niet werkt, hier kan je'n XLS bestand downloaden
http://www.4shared.com/office/RWXwBSOU/ ... furl=d1url

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Ik kan het document zelf niet bekijken omdat je het niet openbaar hebt gedeeld. Doch ben ik wel eens geïnteresseerd in het document, dus als je die privacy-instellingen even kan bekijken van je google-document?

Ikzelf heb namelijk geen 4shared account, en ik voel er nu niet al te veel voor om er één te gaan aanmaken. Ik denk dat dat nog opgaat voor aan aantal mensen hier. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

doeme :-) ik dacht dat het dan gewoon te downloaden was :-)

misschien is dit een betere poging http://www.filedropper.com/zooprijzenbenl2012 gewoon even de lettertjes overtypen en downloaden :-)

motteke

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door motteke »

Dbelgian schreef:doeme :-) ik dacht dat het dan gewoon te downloaden was :-)

misschien is dit een betere poging http://www.filedropper.com/zooprijzenbenl2012 gewoon even de lettertjes overtypen en downloaden :-)
honden zijn toegelaten in olmen en dit is gratis (niet tegen betaling)
dit ter info

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

toen ik daar was, even spieken, 18 mei, stond er nog op het bord dat honden iets van 8€ moesten betalen.

ik ben helemaal geen voorstander van honden in een zoo, zeker niet na wat ik daar gezien heb...

motteke

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door motteke »

Dbelgian schreef:toen ik daar was, even spieken, 18 mei, stond er nog op het bord dat honden iets van 8€ moesten betalen.

ik ben helemaal geen voorstander van honden in een zoo, zeker niet na wat ik daar gezien heb...
dan wil ik wel eens weten waar dat bordje staat :s anders heb ik al veel €'s uitgespaard :D

ik snap eigenlijk niet wat het probleem is met de honden maar swat , zal wel aan mij liggen :)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

het grote bord in de buurt van de kassa (je loopt er zowat tegen, of het moest mijn verbeelding zijn, maar honden kunnen ziekte meedragen die zij bv verdragen maar voor exotische dieren doedlijk kunnen zijn.

maar wat ik daar in olmen gezien heb, een koppel met een mopshond, telken moijnheer (met enorm veel gel in zijn haar) een mooie foto van een grote katachtige wou, boden hij en zijn vrouw/vriendin het hondje bijna op een gouden schoteltje aan aan de katten, voor zover ik gezien heb, hadden ze de mopshond bij de luipaarden op 15 cm van de draad gehouden zodat ze naar hen zou zien, dit hebben ze ook gedaan met de lynxen, dat was dan voor een raam natuurlijk

motteke

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door motteke »

Dbelgian schreef:het grote bord in de buurt van de kassa (je loopt er zowat tegen, of het moest mijn verbeelding zijn, maar honden kunnen ziekte meedragen die zij bv verdragen maar voor exotische dieren doedlijk kunnen zijn.

maar wat ik daar in olmen gezien heb, een koppel met een mopshond, telken moijnheer (met enorm veel gel in zijn haar) een mooie foto van een grote katachtige wou, boden hij en zijn vrouw/vriendin het hondje bijna op een gouden schoteltje aan aan de katten, voor zover ik gezien heb, hadden ze de mopshond bij de luipaarden op 15 cm van de draad gehouden zodat ze naar hen zou zien, dit hebben ze ook gedaan met de lynxen, dat was dan voor een raam natuurlijk
en hoe reageerde de dieren dan ?
volgens mij helemaal niet , dit is een doodgewone dagelijkse dag voor deze dieren

over ziekte's snap ik het ook niet helemaal, aangezien elk dier moet ingeënt zijn stel ik me soms wel de vraag :)

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

even off topic,maar dat is zo wat het enige waar ik mij dood aan erger, honden in een dierentuin. Die horen bij de mensen in de tuin maar zeker niet in een dierentuin.
Mogen ze van mijn per direct verbieden, de meeste jagen er de dieren enkel maar mee op voor de leut. Al meermaals voor van mijn oren gemaakt in Olmen.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4216
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Dbelgian »

motteke, misschien laat jij je dieren, elke keer dat nodig is, je dieren inenten maar besef wel dat er veel mensen wel een huisdier willen maar de verplichte dierenarts bezoeken niet
en alleen als ze schurft zouden hebben zou het personeel het kunnen opmerken, bij dierentuinen is dan qua ziektes echt wel beter voorkomen dan genezen

de luipaard waar de mops voor gehouden werd keek wel geïnteresseerd BTW, een beetje zoals een leeuw naar een prooikonijn kijkt zeg maar :-)

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door seborga »

Niet alleen in Olmen, ook in sommige buitenlandse tuinen zoals Amersfoort mogen honden binnen.

Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

Op de website van NS kun je nu voor € 20,- een treinkaart + entree-kaart voor Burgers' Zoo kopen: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/s ... burgerszoo

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Voordeelhoek

Bericht door seborga »

Waarschijnlijk niet vanuit België?

Harm

Re: Voordeelhoek

Bericht door Harm »

seborga schreef:Waarschijnlijk niet vanuit België?
Je kunt een kaartje kopen voor Roosendaal (eerste station NL) en dan met dit kaartje reizen. Dat scheelt nog € 16,- + entreekaart Burgers'.

Plaats reactie