Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Abonnementen

Bericht door black-star »

zeeotter schreef: (je mag me voor gek verklaren want ik ga er bijna elke week heen :zotteke: )
Oei, dan ben ik zeker nog gekker :D
Toen ik nog in het Rotterdamse woonde ging ik elke week.
Waren ook wel weken bij waarbij ik meermaals ging.
Langste zit was ooit zo'n 5 uur bij Olifant Sammy.

Geert

Re: Abonnementen

Bericht door Geert »

zeeotter schreef:ik bezit een abbonement op diergaarde blijdorp,waar ik veel gebruik van maak.
(je mag me voor gek verklaren want ik ga er bijna elke week heen :zotteke: )
Hetzelfde doe ik bij Amersfoort :p

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door Gorilla Gust »

Heel lang geleden, in een tijd dat ik nog 'tijd' had deed ik hetzelfde met Planckendael. Af en toe liep ik er zelfs drie maal per week naar binnen. Mooie doch vervlogen tijden echter...

Maar goed, 2012 zal alvast wederom een jaar met een KMDA-abonnement en een Apenheul seizoenskaart worden. Die laatste is alreeds aangeschaft. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Voordeelhoek

Bericht door zootrotter »

Vanaf 1 december 2011 start de abonnementenactie van GaiaZOO. Je kunt tijdens de actie in december en januari extra voordelig een abonnement aanschaffen of verlengen.
Volwassenen € 42,50 i.p.v. € 49,50
Kinderen t/m 9 jaar € 32,50 i.p.v. € 42,50
Bron: http://gaiazoo.nl/bezoekersinfo/abonnementen

De voordelen voor 2012 zijn ook bekend: http://gaiazoo.nl/bezoekersinfo/abonnem ... delen-2012

Met de kortingen op andere tuinen zal ik met een Apenheul en KMDA abo niet veel kunnen aanvangen, maar er zitten wel 2 nieuwe voordelen bij die dat meer dan goed maken ;)
1 x toegang tot de exclusieve vroege vogels rondleiding op een vastgestelde datum
1 x toegang tot de exclusieve avondopenstelling op een vastgestelde datum
Mijn foto's op zootrotter.be.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Abonnementen in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

zootrotter schreef: En zoals in het Gaipark topic al vermeld: nog tem 31/01: € 10 korting op de abonnementsprijs :D
€ 39,50 ipv € 49,50 dus.
Wie nu nog intekent voor een jaar lang GaiaZoo zal echter toch meer moeten betalen. Namelijk €42,50 (geldig tot en met 31/01) in de plaats van 49,50.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Abonnementen in de dierentuinen

Bericht door zootrotter »

Aan de trouwe abonnees wordt blijkbaar ook gedacht: je kan je abo verlengen aan € 39.50 en krijgt er een dvd van de Lion King bij :D

Bron: http://gaiazoo.nl/abonnementenactie-verlengen
Mijn foto's op zootrotter.be.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Voordeelhoek

Bericht door Gorilla Gust »

Via de chips van Croky kan je (het vereist 8 punten) sparen voor een gratis ticket (bij één betalend ticket) voor onder andere Aquatopia, Best Zoo, Dierenrijk, Neeltje Jans... Doe er je voordeel mee!
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Boomkangoeroe
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2778
Lid geworden op: 23 okt 2011, 20:34
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza op de nr 1 en Burgerszoo op nr 2
Locatie: Vlaanderen

Re: Abonnementen

Bericht door Boomkangoeroe »

Ikzelf ben van kortrijk (west-vlaanderen) dus zijn best wel alle grotere dierenparken een eindje van mezelf verwijderd maar toch heb ik me voort eerst eens een kmda abbonnement aangeschaft wat ik mij nog niet beklaagd heb (net als het lidmaatschap hier bij laafse kikkers). Maar ik denk er mss ook es aan om nog een abbonement te kopen voor in nederland maar nu zou men vraag zijn met welkeen abb. ik het meeste voordeel doe als ik veel verschillende parken zou willen gaan bezoeken?

Harm

Re: Abonnementen

Bericht door Harm »

MikeVand schreef:Ikzelf ben van kortrijk (west-vlaanderen) dus zijn best wel alle grotere dierenparken een eindje van mezelf verwijderd maar toch heb ik me voort eerst eens een kmda abbonnement aangeschaft wat ik mij nog niet beklaagd heb (net als het lidmaatschap hier bij laafse kikkers). Maar ik denk er mss ook es aan om nog een abbonement te kopen voor in nederland maar nu zou men vraag zijn met welkeen abb. ik het meeste voordeel doe als ik veel verschillende parken zou willen gaan bezoeken?
Een aantal parken hebben erg voordelige abonnementen:

Apenheul
• Onbeperkt toegang tot Apenheul van 28 maart t/m 28 oktober 2012
• 50% korting op de entree van Dierenpark Emmen, Artis, Ouwehands Dierenpark, DierenPark Amersfoort, GaiaZOO en Movie Park Germany
• 25% korting op de entree van Burgers’ Zoo en Diergaarde Blijdorp
• Korting op de entree bij alle NVD dierenparken, zie site NVD
• 50% korting op 4 introducés (2 volwassenen en 2 kinderen)
Nu tijdelijk online te koop voor € 35,- , anders € 39,-.

Zodiac Zoos
- Een jaar lang vrij entree tot Dierenpark Wissel in Epe, Zoo Parc Overloon en Aqua Zoo Friesland te Leeuwarden
- Korting op de entree bij alle NVD dierenparken, zie site NVD
- Gratis entree voor Vogelpark Avifauna en Museum Archeon
- 50% korting op de entreeprijs van Dolfinarium, DierenPark Amersfoort, Avonturenpark Hellendoorn en Attractiepark Slagharen
€ 40,-

Bij Diergaarde Blijdorp, Artis, Dierenpark Emmen en Burgers' Zoo krijg je onbeperkt 50% korting per abonnement op de bovenstaande 4 parken, ook erg voordelig dus.

TWit894

Re: Abonnementen

Bericht door TWit894 »

Vanuit Kortrijk lijkt me de zoo van Lille ook niet veraf. Die is gratis dus daar heb je geen abo voor nodig ;)

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door zootrotter »

Beide parken doen in het najaar ook een abonnementsactie. In oktober 2011 kon je een Apenenheul abo aanschaffen voor € 19 en voor ZooParc Overloon (Zodiac Zoos) was dit € 25.

Als je nog even geduld hebt, kan je dus nog meer profijt doen ;)
Mijn foto's op zootrotter.be.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door Gorilla Gust »

Een abonnement op Diergaarde Blijdorp lijkt me alvast niet direct nodig. Want je hebt al een KMDA abonnement. Daar kan je sowieso twee maal gratis mee naar binnen. Als je een ander NVD-abonnement neemt heb je daarnaast ook nog eens korting als je er toch vaker naar toe zou gaan.

Of je kan nog denken aan de Vrienden-van-Blijdorp. Met hun lidmaatschap heb je twee vrijkaartjes per jaar voor de dierentuin, en je kan het park gratis betreden tijdens de dagen dat ze een winterlezing houden.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Abonnementen

Bericht door Gerald »

Gorilla Gust schreef:Of je kan nog denken aan de Vrienden-van-Blijdorp. Met hun lidmaatschap heb je twee vrijkaartjes per jaar voor de dierentuin, en je kan het park gratis betreden tijdens de dagen dat ze een winterlezing houden.
En bij de jaarvergadering (dit jaar op 12 mei) en er zijn af en toe speciale avonden voor de opening van een verblijf en soms zijn er previews bij nieuwe verblijven. Kortom nog meer dagen om gratis naar binnen te kunnen als "vriend"

Indian rhino

Re: Abonnementen

Bericht door Indian rhino »

Jaarabonnement Avifauna kost 39,50 euro

Korting op de NVD parken plus 1 x gratis entree bij Avonturenpark Hellendoorn, Safaripark Beekse Bergen, Dierenrijk Europa, Park Tivoli, Koningin Julianatoren en één van de parken van Zodiac Zoos.

In het najaar hebben ze een periode dat je het abbonement goedkoper kan kopen.

zoorro

Re: Abonnementen

Bericht door zoorro »

http://www.groupon.be/deals/nationale-d ... _82&a=1688

Aanbieding , waarschijnlijk alleen vandaag voor monde sauvage.

melissa

Re: Abonnementen

Bericht door melissa »

Ik heb dit jaar uitzonderlijk 3 abonnementen.
abonnement KMDA
abonnement apenheul
abonnement bobbejaanland (niet omwille van pretpark, maar omwille van de voordelen in dierenparken)

Vele groetjes,
Melissa

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

Na een rondvraag bij de Olmense Zoo en de KMDA-dierentuinen blijkt dat de entreeprijzen van de Belgische dierentuinen gemiddeld 82% zijn gestegen tijdens de laatste tien jaar. Die conclusie kunnen we nemen uit het volgende nieuwsitem:

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012043 ... r-geworden
http://nieuwsblad.be/article/detail.asp ... 0_00155450

Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door zoofan »

Waarom kan dat niet zoals in Duitsland? Daar kost een ticket voor een dierentuin veel minder, vaak maar 8 euro of zo. Iets te maken met subsidies of zo?

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door Limburg vooruit »

Duitsland is veel goedkoper (op enkele uitzonderingen na), maar Frankrijk is nog duurder i.v.m. België. België en Nederland zijn aan elkaar gewaagd en dus zeer duur;

Zal wel met subsidie's te maken hebben maar ook ongetwijfeld met de torenhoge loonkosten in belgië. Verder is de Btw op voeding enzo in België ook veel hoger dan in Duitsland.

Duitse dierenparken kunnen met 1 euro veel meer dan de belgische.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

TWit894

Re: Entreeprijzen Belgische dierentuinen

Bericht door TWit894 »

Ik kan goed begrijpen dat gewone mensen zo'n hoge bedragen niet zo'n ramp vinden. Maar voor mensen gelijk ons zouden er kortingen moeten gegeven worden :p

Plaats reactie