Het grote 'entreeprijzen vergelijken & voordelen' topic

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
spidermonkey

Re: Voordeelhoek

Bericht door spidermonkey »

Bij het Kruidvat is nu weer een actie voor treinkaartjes in Nederland: 12,49 euro voor een dagkaart 2e klas op een zaterdag of een zondag, geldig van 22 oktober 2011 t/m 5 februari 2012
De Kruidvat-website doet het op dit moment niet, dus ik kan geen link geven :,

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Voordeelhoek

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Voor de Zoo van Landau, Heidelberg, en Karlruhe kan je goedkoper combinatieticket kopen. Voor volwassenen komt het neer op €14.

Afzonderlijk kosten de parken respectievelijk 20,5 (6 + 8 + 6,5).
Een voordeel van maar liefst 6,5 euro, ofwel één gratis dierentuinbezoekje...

Drie bezoeken, twee betalen! ;)
Kan je dat in elk van de zoos aan de kassa kopen? Hoewel die tuinen, zoals de meeste Duitse, niet duur zijn, is elk voordeel meegenomen natuurlijk :p
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

TIM

Re: Abonnementen in de dierentuinen

Bericht door TIM »

Ik ben Wilfried dan wel niet, maar kan en wil wel meer uitleg verschaffen. Het abonnement van 25 euro bij Zodiac Zoos is geldig tot 31 december 2012 en alleen verkrijgbaar in de dierenpark zelf. Dus geen internet verkoop of via derde. Je moet trouwens hier wel zelf een pasfoto meebrengen.

Je hebt in ieder geval toegang op alle parken van Zodiac Zoos. Wat de verdere voordelen zijn weet ik niet.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Voordeelhoek

Bericht door Gorilla Gust »

Zowel in Landau als in Heidelberg zagen we het vermeld aan de kassa. Dus ik neem aan dat het inderdaad gewoon aan de kassa's van de drie dierentuinen te koop is. Wijzelf hadden het in Landau aangeschaft. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Rutger

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Rutger »

Harald schreef:
Wilfried schreef:Harald een vraagje zou jij zonder entreegeld je jaar rond komen zoals nu gebeurd in ZieZoo?
Daar kan ik heel erg kort in zijn, Nee.
Dan zouden we enkel kosten hebben en nagenoeg geen inkomsten.
we zouden dan gelijk veel donateurs kwijt raken, die nu dus nog voor een jaar toegang betalen.
Als we sponsors krijgen voor het gas en electra, legen van de afvalcontainer en de huur, dan kunnen we hier over nadenken.
Ik zie dit echter niet snel gebeuren.
Dus wat ik al eerder schreef zonder het entreegeld moet je stoppen. Dus je bent daar van afhankelijk. Beter had ik misschien moeten zeggen wordt het lastig om Artisklas op deze wijze open te houden.

Terwijl ZieZoo nu geen entreegeld inkomsten heeft. Wat betekent dat ze nu puur draaien op giften, donaties en sponsors.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Abonnementen in de dierentuinen

Bericht door Gorilla Gust »

TIM schreef:Dus geen internet verkoop of via derde.
Vanaf nu kan dit ook online:
http://www.zodiaczoos.nl/files/abonneme ... estel.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Harald
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:14

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Harald »

Rutger schreef: Dus wat ik al eerder schreef zonder het entreegeld moet je stoppen. Dus je bent daar van afhankelijk. Beter had ik misschien moeten zeggen wordt het lastig om Artisklas op deze wijze open te houden.

Terwijl ZieZoo nu geen entreegeld inkomsten heeft. Wat betekent dat ze nu puur draaien op giften, donaties en sponsors.
Ik weet niet of het lastig word om zonder entree open te blijven. Het is altijd zo geweest, dus wij weten niet beter.
Zonder entree wordt het ook lastiger om donaties te krijgen.
Dit klinkt vreemd maar door de lage entree vragen mensen nu aan ons hoe wij rondkomen.
Ze gaan er al snel vanuit dat we dan vet gesubsidieerd worden maar als zij horen dat dit niet zo is zijn ze eerder bereid om bij te springen.
Als je geen entree vraagt zal je het wel niet nodig hebben ook.

Ziezoo heeft nooit entree kunnen heffen, dus die zijn van het begin af aan afhankelijk geweest van gaven en giften (en uiteraard het eigen kapitaal van de oprichter, want reken maar dat hij er heel wat eigen geld in heeft zitten)

Zie-Zoo

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Zie-Zoo »

Hallo luitjes :vriendjes:
Even een kleine corectie .
We zouden als we wilden reeds vanaf het begin entree kunnen heffen .
Maar we hebben gekozen om dat niet te doen.
het was een gedurfd besluit maar het heeft ons geen windeieren gelegd.
Geluk heeft er natuurlijk ook een grote rol in gehad.
Maar geluk is met de domme en daar hebben wij inc. ikzelf er heel veel van bij Zie-zoo. :sssst:
Zie-Zoo

Indian rhino

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Indian rhino »

Welkom op het forum Eeg.

Wist het niet zeker, maar dacht al dat je entree kon heffen. Terwijl je bewust had gekozen omdat niet te doen. Dit had ik wel begrepen uit de verschillende krantenartikels die ik gezien heb.

Gebruikersavatar
Harald
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:14

Re: Entreeprijzen in toekomst

Bericht door Harald »

Zie-Zoo schreef:Hallo luitjes :vriendjes:
Even een kleine corectie .
We zouden als we wilden reeds vanaf het begin entree kunnen heffen .
Maar we hebben gekozen om dat niet te doen.
het was een gedurfd besluit maar het heeft ons geen windeieren gelegd.
Geluk heeft er natuurlijk ook een grote rol in gehad.
Maar geluk is met de domme en daar hebben wij inc. ikzelf er heel veel van bij Zie-zoo. :sssst:
Zie-Zoo
Hee Eeg jij ook hier?
Je kan "niet kunnen" natuurlijk op 2 manieren opvatten.
Onmogelijk of niet verstandig.

In het geval van Zie-zoo leek het mij niet verstandig om direct entree te vragen.
Je hebt voor dat je open ging al aangetoond zonder de entreeinkomsten te kunnen.
Uiteraard zijn die extra inkomsten erg mooi meegenomen maar ik vraag me af wat de consequenties hiervan zouden zijn.
Je kweekt nu behoorlijk wat good wil en ik ben er zeker van dat sponsors hierdoor eerder geneigd zijn om te sponsoren.
Ik denk dat je dus verstandig gekozen hebt door geen entree te heffen.

karelm

Re: Abonnementen

Bericht door karelm »

Wanneer besluiten jullie eigenlijk of het de moeite waard is om een abonnement te nemen? Ik twijfel zo hard met het ruime aanbod.

Harm

Re: Abonnementen

Bericht door Harm »

karelm schreef:Wanneer besluiten jullie eigenlijk of het de moeite waard is om een abonnement te nemen? Ik twijfel zo hard met het ruime aanbod.
- of de dierentuin dicht bij is.
- er leuke voordelen of kortingen bij zitten.
- of het abonnement goedkoop is.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Abonnementen

Bericht door Gerald »

karelm schreef:Wanneer besluiten jullie eigenlijk of het de moeite waard is om een abonnement te nemen? Ik twijfel zo hard met het ruime aanbod.
Zodra ik een bepaalde tuin leuk vind om meerdere keren te bezoeken dan kan het zijn dat ik een abonnement neem. Immers; bij de meeste heb je die er na drie keer weer uit dus bij een vierde bezoek... ;)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Abonnementen

Bericht door Gorilla Gust »

karelm schreef:Wanneer besluiten jullie eigenlijk of het de moeite waard is om een abonnement te nemen? Ik twijfel zo hard met het ruime aanbod.
Het moet vooral een leuke dierentuin zijn. Vervolgens kijk ik of de kosten van zo een abonnement een voordeel opleveren. Als ik bijvoorbeeld maar 4 keer in een dierentuin kom waar ik 6 zou moeten komen om een voordeel te hebben, dan neem ik alvast geen abonnement. Of dit zou moeten gecompenseerd worden door de vele extra voordelen die men kan bieden bij andere parken.

Voor mij is de ligging iets minder belangrijk, ik heb immers als brave inwoner van Duffel een Apenheul seizoenskaart. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

TIM

Re: Abonnementen in de dierentuinen

Bericht door TIM »

Gorilla Gust schreef:
TIM schreef:Dus geen internet verkoop of via derde.
Vanaf nu kan dit ook online:
http://www.zodiaczoos.nl/files/abonneme ... estel.html
Op het moment dat ik er was werd er gemeld dat het alleen aan de kassa's van de dierenparken kon. Dat ze dat hebben gewijzigd heb ik niet meegekregen.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6505
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Abonnementen

Bericht door Apenarend »

Harm schreef:
karelm schreef:Wanneer besluiten jullie eigenlijk of het de moeite waard is om een abonnement te nemen? Ik twijfel zo hard met het ruime aanbod.
- of de dierentuin dicht bij is.
- er leuke voordelen of kortingen bij zitten.
- of het abonnement goedkoop is.
Ik neem een abo in functie van geplande trips: ik kijk dus altijd naar het extra aanbod die in een bepaald pakket zit. Momenteel heb ik geen abo en dat zal voor 2012 wellicht zo blijven
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

zoorro

Re: Abonnementen

Bericht door zoorro »

Beauval (frankrijk) - we verblijven er vaak op minder dan 5 km van , hij is heel laat open en het kost mij twee keer het entreegeld.
Kmda -de antwerpse zoo- ik woon er een km vandaan en ga dikwijls voor een uurtje ofzo. (je krijgt er ook extra voordelen op andere parkjes enzo oa planckendael , serpentarium maar ook toegang tot echte dierentuinen in het buitenland :D .)
Ouwehands dierenpark - ik vind het fel verbeterd , ze hebben diersoorten die me boeien en nu met het nieuwe gorilla verblijf , dat wou ik absoluut nog eens zien.

melissa

Re: Abonnementen

Bericht door melissa »

Ik heb een KMDA abonnement en voor een spotprijs heb ik ook het abo op Apenheul genomen.

groetjes,
Melissa

harimau

Re: Abonnementen

Bericht door harimau »

Zelf heb ik een KMDA-abonnement... :anders:
Ik woon op de rand, op 18 minuutjes trammen van het centrum, en kom er vrijwel elk weekend...en dan shoppen...en dan terrasje doen. :koffie:
In de zomer wel eens na het werk, zo door de week, werk in en aan stad Antwerpen...
En dan Planckendael, paar keer per jaar, en als 'k eens aan de zee ben Serpentarium Blankenberge... :cool

zeeotter

Re: Abonnementen

Bericht door zeeotter »

ik bezit een abbonement op diergaarde blijdorp,waar ik veel gebruik van maak.
(je mag me voor gek verklaren want ik ga er bijna elke week heen :zotteke: )

Plaats reactie