Tv/dvd/film tips

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Gorilla Gust »

Een interessante discussie, doch niet op zijn plaats hier, is verplaatst naar het "opmerkingen aangaande regels" topic: viewtopic.php?p=33906#p33906

Dan kunnen we hier weer naar de orde van de dag, de tv-dvd-film tips... :cool
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Maandag 21/01/2013 20.40 , op Canvas:
Louis Theroux: America's Most Dangerous Pets
Volgens bepaalde bronnen zouden er meer tijgers, leeuwen, beren en chimpansees in gevangschap leven in de Verenigde Staten dan er in het wild leven verspreid over heel Azië. Louis Theroux reist naar het hart van Amerika. Hij ontmoet er een man uit Oklahoma die al meer dan 150 tijgers gekweekt en verzameld heeft, maakt kennis met een vrouw die eigenaar is van een grote groep chimpansees en komt oog in oog te staan met enkele grote katten.

TWit894

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door TWit894 »

Heb ik al eens gezien, is best interessant en je ziet ook hoe hypocriet het er soms aan toe gaat bij opvangcentra.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Dbelgian schreef:Maandag 21/01/2013 20.40 , op Canvas:
Louis Theroux: America's Most Dangerous Pets
Volgens bepaalde bronnen zouden er meer tijgers, leeuwen, beren en chimpansees in gevangschap leven in de Verenigde Staten dan er in het wild leven verspreid over heel Azië. Louis Theroux reist naar het hart van Amerika. Hij ontmoet er een man uit Oklahoma die al meer dan 150 tijgers gekweekt en verzameld heeft, maakt kennis met een vrouw die eigenaar is van een grote groep chimpansees en komt oog in oog te staan met enkele grote katten.

Nog even de aandacht op vestigen, ik heb er een deel net van gezien, soms is het wel beklijvend.

Gebruikersavatar
ScaraMcDuck
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1065
Lid geworden op: 08 sep 2012, 23:19
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen
Locatie: The Wild

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door ScaraMcDuck »

Voor wie een beetje Duits kan, begint nu dinsdag 29 januari 2013 een nieuw seizoen van Seehund, Puma & Co. op Das Erste. Net als alle andere spinoffs van het originele Elefant, Tiger & Co (dat intussen al meer dan 500 afleveringen telt), loopt de reeks nog steeds. Tot voor kort liep op het zelfde moment het 5e seizoen van Nashorn, Zebra & Co, dat het wel en wee achter de schermen van Tierpark Hellabrunn in Munchen toont.

Seehund, Puma & Co. verzamelt verhalen uit 3 parken: Tierpark Jaderpark, Seehundstation Friedrichskoog en de Bremerhavener Zoo am Meer. 40 nieuwe episodes vanaf dinsdag 29 januari om 16h10 elke weekdag op Das Erste (ook in HD)

Afbeelding

Voor uitzenddata van alle Duitse dierentuin-reeksen, kan je altijd terecht op de "Zoogeschichten"-pagina van Das Erste.

Gebruikersavatar
iceskate
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 220
Lid geworden op: 13 jan 2013, 21:53
Favoriete dierentuin: PD & PLD & Zoo Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door iceskate »

Op Tros (nederland 3 denk ik) tonen ze soms André van Duin's met Animal Crackers
En in deze aflevering tonen ze de olifanten van in planckendael. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1323102
Als je de op de naam klikt kom je bij de vorige uitzendingen uit.

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Voor de Belgen, vanaf 2 maart gaat VTW Wild van dieren uitzenden

In Wild Van Dieren gaat Staf Coppens op zoek naar de wildste dierenverhalen op het land, in de zee en in de lucht. Hij wordt daarin bijgestaan door een team van vijf jonge dierenexperten. Het is een programma met passie, kennis en respect voor dier en natuur, het eerste echte over wildlife in België. Verwacht je dus aan bijzondere dieren, orginiele expedities en unieke beelden. Wild van Dieren is elke zaterdag te zien om 19u45 bij VTM.

Bron


Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Vanavond 20.40-21.40 Canvas "Indian Ocean with Simon Reeve"

Simon reeve vaart van Zuid-afrika tot Zanzibar, probeert alle problemen weer tegeven, van piraterij tot het stropen van haaien voor de vinnen en zij die daar iets aan proberen te doen.

Blijdorpenaar
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 403
Lid geworden op: 10 feb 2013, 20:04
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Blijdorpenaar »

Zijn hier al mensen de de dvd Africa hebben gekocht? Echt het geld waard. Je wordt helemaal meegesleurd in het verhaal, en zoooo mooi gefilmd.
Blijdorper Bende - Als 't over Blijdorp gaat!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Vanavond om 20u38 op canvas, "Indian ocean with Simon Reeve, part 2" getiteld ' van Madagascar tot de seychellen'

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Nog even onder de aandacht brengen, nu zondag 31/03 De Zoo - Achter de schermen op één 20u tot 20.25.
voor zij die het willen opnemen en een showview code willen: 442509 :)

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Gorilla Gust »

Ik bekeek net de dvd AbenteuerZOO, Antwerpen. http://www.amazon.de/Abenteuer-Zoo-Antw ... B001ABYXJ2

Best een leuke dvd, met interessante beelden uit een vorige eeuw vanuit de Antwerpse Zoo en Planckendael. Eindelijk zag ik de Europese otters van Planckendael eens vanuit een goede hoek... Jammer dat ze niet meer zijn.

Verder veel beelden over ooievaars, bonobo's, okapi's, pinguïns, uilenkopmeerkatten en heel veel hoefdiertjes op het voormalige grote perk van de Zoo. Een aanrader om aan te schaffen als je deze eens tegenkomt. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6542
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Ik bekeek net de dvd AbenteuerZOO, Antwerpen. http://www.amazon.de/Abenteuer-Zoo-Antw ... B001ABYXJ2

Best een leuke dvd, met interessante beelden uit een vorige eeuw vanuit de Antwerpse Zoo en Planckendael. Eindelijk zag ik de Europese otters van Planckendael eens vanuit een goede hoek... Jammer dat ze niet meer zijn.

Verder veel beelden over ooievaars, bonobo's, okapi's, pinguïns, uilenkopmeerkatten en heel veel hoefdiertjes op het voormalige grote perk van de Zoo. Een aanrader om aan te schaffen als je deze eens tegenkomt. :)
Wist niet eens dat die bestond, ga ik eens op zoek naar, thx.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

MiVo
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:20
Favoriete dierentuin: Safaripark Beekse Bergen
Locatie: Leidschendam, Nederland
Contacteer:

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door MiVo »

Zijn er mensen hier die bekend zijn met de serie "Wild at heart" ? Dat is een Engelse serie van ITV over een Engelse dierenarts familie die naar Zuid-Afrika verhuizen, serie liep van 2006 tot eind vorig jaar. Is momenteel te zien op Één van dinsdag t/m vrijdag om 14:50 uur, mits er geen wielrennen is dan.

Jelle

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Jelle »

MiVo schreef:Zijn er mensen hier die bekend zijn met de serie "Wild at heart" ? Dat is een Engelse serie van ITV over een Engelse dierenarts familie die naar Zuid-Afrika verhuizen, serie liep van 2006 tot eind vorig jaar. Is momenteel te zien op Één van dinsdag t/m vrijdag om 14:50 uur, mits er geen wielrennen is dan.
Ja daar ben ik bekend mee en kijk ik iedere dag, als ik niet op school zit dan. ;)

Ja, zelfs Nederlanders kijken naar Belgische Tv zenders... :p

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

Voor de belgen, op zender VIER elke dag om 19.10 begint er "Dierendokter Australië".

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

vanavond 20.38 op Canvas aflevering 5 van Indian Ocean with Simon Reeve. met als ondertitel "Van Sri Lanka naar Bangladesh"

Moet je vooral zien als je wilt weten waar je scampis vandaan komen :)

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

vanavond 20.39 op Canvas aflevering 6 van Indian Ocean with Simon Reeve. met als ondertitel "Van Indonesië naar Australië"

Van Bedreigde diersoorten die van op de stoep van de Indonesische regering verkocht wordt tot (voor zover ik het nu gezien heb) het kweken van zeekraal voor consumptie..

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14924
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Gorilla Gust »

Toch even vermelden dat sinds kort (als het goed is) 'Drukte in de dierentuin' ook weer vanuit België te bekijken valt... :)

http://www.sbs6.nl/programmas/drukte-in ... evering-60
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Dbelgian
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4220
Lid geworden op: 27 jul 2012, 15:55
Favoriete dierentuin: Antwerpen

Re: Tv/dvd/film tips

Bericht door Dbelgian »

vandaag in de shop van de zoo gekocht: het beste van "het leven zoals het is : Planckendael" en "Zoologie", een boekje waar ook een dvd bij zit met allerlei oud beeldmateriaal, ondermeer ook het oudste bekende filmpje waar de zoo in voorkomt , al vraag ik me strek af wat ze bedoelen met "de roode reiger " er stonden in beeld toen een kraanvogelsoort en een hoopje flamingo's :)
beiden stonden in de solden aan net geen 10€/stuk

Plaats reactie