Tv/dvd/film tips

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Tv/dvd/film tips

Bericht door zootrotter »

Misschien een leuke aanvulling op het 'Dierenboekenhoekje'-topic?

Heb je een leuke dvd/blu-ray gekocht? Komt er een nieuwe documentairereeks aan?
Natuurlijk met de thema's natuur/dieren(tuinen) ;)

Ik bijt alvast de spits af:
The great rift

Vanaf donderdag 2 december 2010 - 20:40 op Canvas

Driedelige BBC-documentaire over de geologie, de landschappen en de natuur in de zogenaamde ‘Gote Slenk’, de 6000 kilometer lange vallei die van noord naar zuid door Oost-Afrika loopt. De Grote Slenk is zo uitgestrekt dat ze makkelijk te zien is vanuit de ruimte. Ze bevat niet alleen een aantal van de meest spectaculaire landschappen en het meest gevarieerde dierenbestand ter wereld, maar ze is ook een laboratorium van de evolutie én de wieg van de mensheid. In drie thematische afleveringen reizen we van de sneeuwkappen van de Kilimanjaro via de savanne van de Serengeti en de regenwouden van de Ruwenzori tot aan de koraalriffen van de Rode Zee.
Bron: http://programmas.canvas.be/the-great-rift/ (met trailer)
Mijn foto's op zootrotter.be.

Gebruikersavatar
Samberto
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 381
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: tv/dvd tips

Bericht door Samberto »

Dat programma ontdekte ik ook deze week.
Elke maandag overloop ik de "tv-gids" van mijn digicorder om alle boeiende programma's op te nemen.
Op de zender Acht heb je ook regelmatig interessante documentaires, zoals Last Chance To See. Helaas zit die reeks er juist op...

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: tv/dvd tips

Bericht door zootrotter »

'Acht' dus ook in de gaten houden, bedankt voor de tip!

Heb er nog eentje voor nu dinsdag:
Natural World Special: Panda Makers

Reuzenpanda's waren tot voor kort met uitsterven bedreigd, maar dankzij een bijzonder instandhoudingsproject is het tij bijna gekeerd. Het Chengdu Research Base, ook bekend als de Giant Panda Breeding, in Centraal-China heeft als doel meer dan 300 panda's te kweken om ze nadien, als de tijd daarvoor rijp is, weer in het wild uit te zetten. Het is een van de meest ambiteuze en controversiële projecten ooit aangegaan. Twee jaar lang volgden de makers van deze documentaire de panda's en hun verzorgers.

dinsdag 07/12 om 21:00 op BBC 2
Mijn foto's op zootrotter.be.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Gorilla Gust »

De geregelde herhalingen van "Het leven zoals het is in Planckendael/ Antwerpse Zoo" op EEN, of "dieren in nesten" op dezelfde zender. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

meubilair

Re: Dierenprogamma's

Bericht door meubilair »

untamed and uncut

TWit894

Re: Dierenprogamma's

Bericht door TWit894 »

Vinger aan de poot op VTM ;)

Harm

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Harm »

Drukte in de dierentuin, programma van Burgers' Zoo. Alle afleveringen staan op internet: http://www.sbs6.nl/web/show/id=885882/l ... page=73941

cat-hater

Re: Dierenprogamma's

Bericht door cat-hater »

http://www.omroepbrabant.nl/?dossier/64 ... okter.aspx

In de serie 'Komt een Aap bij de Dokter' volgen we de belevenissen van het dierenartsenechtpaar Sjaak en Christine Kaandorp. Sjaak is verantwoordelijk voor het welzijn van maar liefst 150 verschillende soorten dieren in de Beekse Bergen. En Christine is de arts van Dierenrijk in Nuenen. Maar de échte sterren in deze serie zijn natuurlijk de dieren zelf!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Gorilla Gust »

Je kan sommige van de serie's die zich afspelen in de dierentuinen van de lage landen ook op DVD verkrijgen. "Het leven zoals het is in Planckendael", de serie "Van aap tot zoenvis" uit Artis, of die van 'Komt een Aap bij de Dokter" zijn daar mooie voorbeelden van! :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Julesblabla

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Julesblabla »

Ik hou van Dublin zoo, chester zoo, planckendael en ANtwerpen, dieren in nesten en Meerkat manor op één.

Gebruikersavatar
Samberto
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 381
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Samberto »

De reeksen van Chester Zoo, Zoo Australia, Dublin Zoo en anderen volg ik ook graag.
Verder heb ik de eerste 2 afleveringen van Expedition Tiger, op Canvas, gezien en de derde opgenomen. Heel interessente documentaire, me dunkt!
Ultimate Africa op Animal Planet is ook de moeite waard.
's middags heb je op één ook altijd wel een dierenprogramma, maar nu is dat Meerkat Manor en dat boeit me minder...

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Gerald »

Kortom: er is genoeg te beleven op tv aan dierentuinprogramma's. Zelf kijk ik amper tv dus "mis" ik deze series meestal. Maar er is blijkbaar meer te zien dan ik wist. :)

Julesblabla

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Julesblabla »

Samberto toch zou ik het eens proberen te kijken het is echt heel leuk

Quetzal

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Quetzal »

cat-hater schreef:In de serie 'Komt een Aap bij de Dokter' volgen we de belevenissen van het dierenartsenechtpaar Sjaak en Christine Kaandorp.
De voorloper van Zoovenirs?

Afleveringen van Dierenmanieren (al dan niet op reis) zijn ook online te vinden, onder andere hier: http://www.allesgemist.nl/serie/Dierenm ... eis/2549/1.

TWit894

Re: Dierenprogamma's

Bericht door TWit894 »

Ik ga nu op BBC2 kijken naar een programma over een familie Chimp's ;)

Gebruikersavatar
zootrotter
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 462
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:26
Favoriete dierentuin: GaiaZOO, Apenheul
Contacteer:

Re: Dierenprogamma's

Bericht door zootrotter »

Chimps of the Lost Gorge uit de Natural World Serie? Is hier aan't opnemen op BBC HD :D

Morgen begint er nog een leuke: Madagascar. Een 3-delige serie op BBC 2 en BBC HD.

Een smaakmakertje ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=67HcsAC1oik[/youtube]
Mijn foto's op zootrotter.be.

TWit894

Re: Dierenprogamma's

Bericht door TWit894 »

Haha, ja Gert ;)

Julesblabla

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Julesblabla »

Onlangs een hele mooie documentaire en kinderfilm achtige film gezien over een bever familie, witlokje heette die.

jurgen

Re: Dierenprogamma's

Bericht door jurgen »

Als je wat Duits kunt, kun je best even afstemmen op een Duitse zender. Er zijn daar programma's als "Panda, Gorilla und co", "Seehund, Puma und Co" etc. Op o.a. WDR worden ze zogoed als dagelijks uitgezonden.

Er zijn er zo'n 16-tal:

http://de.wikipedia.org/wiki/Seehund,_Puma_%26_Co.

Gebruikersavatar
Samberto
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 381
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Dierenprogamma's

Bericht door Samberto »

Volgende week in Vinger aan de Poot (op VTM) is te zien hoe olifant Lucky arriveert in de Olmense Zoo.
De voorbije weken was Pairi Daiza te zien (o.a. over de giraffen, tapirs,...).
Toch een zoo die ik eens moet ontdekken in de nabije toekomst!

Plaats reactie