Nieuwstopic Circussen (dierenshows) en circusdieren

Algemeen subforum over dieren en dierentuinen. Van de natuur, tot in een kooi, van een huisdier tot een wild dier.
Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Circusdierennieuws

Bericht door Gerald »

Circus Belly Wien niet meer welkom in De Ronde Venen!

http://werkgroeputrecht.partijvoordedie ... ews/i/5839

spidermonkey

Re: Circusdierennieuws

Bericht door spidermonkey »

Gerald schreef:Circus Belly Wien niet meer welkom in De Ronde Venen!
:bravo: :party:

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Circusdierennieuws

Bericht door Gerald »

Staltent olifant Buba vernield door storm

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1043 ... binnenland

TWit894

Re: Circusdierennieuws

Bericht door TWit894 »

Is dat een afrikaans beest op die foto? Stuur dan maar naar Olmen :p

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Circusdierennieuws

Bericht door Gerald »

TWit894 schreef:Is dat een afrikaans beest op die foto? Stuur dan maar naar Olmen :p
Even goed kijken: heeft ze hele grote oren? Heeft ze één of twee bulten op haar kop? Heeft ze grote stoottanden welke typerend zijn voor vrouwelijke Afrikaanse olifanten?

En btw: een dier is een dier en een mens kan een beest zijn... ;)

TWit894

Re: Circusdierennieuws

Bericht door TWit894 »

Een wijs gezegde Gerald :p

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Circusdierennieuws

Bericht door Gerald »

Circusolifant doodt Vietnamees meisje

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1073 ... sje__.html

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Circusdierennieuws

Bericht door Gerald »

Circusdieren vallen voortuintjes aan in woonwijk Udenhout

http://www.omroepbrabant.nl/?news/16439 ... nhout.aspx

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: Circusdierennieuws

Bericht door Gerald »

Dierenarts Aa uit Deventer behandelt vandaag een vermagerde olifant.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=138344

Maar wij zorgen altijd goed voor onze dieren hoor! :@

Harm

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Harm »

Een filmpje, waarbij duidelijk te zien is dat de olifantenhaak vaak gebruikt wordt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=khtbDkiz8Mo[/youtube]

Jelle

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Jelle »

Nu we toch bezig zijn, dit is alleen maar onder de circusact. Die heb ik niet gezien en hoef ik ook niet in het echt te zien maar ik wil dus zeggen dat buiten de circusact ook met de haak werd geslagen ze moest geborsteld worden omdat ze op moest voor de show dus werd er een emmer met water gepakt en werd ze geborstelt met een SCHUURborstel daarna wilde ze wat drinken uit de bak met water maar werd de hele tijd weggeslagen met de haak... Zo'n dier stond de hele dag in de zon zonder drinken en schaduw.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Gerald »

Natuurlijk wordt ze buiten de shows om geslagen en mishandeld. Hoe denk je anders dat ze haar iets kunnen "leren"? Ze doet de kunstjes alleen maar uit angst voor de pijn. En die zogenaamde macho's die olifanten op deze wijze trainen vinden het alleen maar fijn om zo'n groot dier te laten lijden. Beesten zijn het die zogenaamde trainers.

Maar eigenlijk hoort dit in het circustopic plaats.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Gorilla Gust »

Gerald schreef: Maar eigenlijk hoort dit in het circustopic plaats.
Daarom zijn er enkele posts, inclusief degene in deze quote uit het olifantennieuwstopic hierheen gekomen. De discussie is naar mijn idee eerder specifiek op een circusolifant(en) gericht.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

TWit894

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door TWit894 »

Gerald schreef:En die zogenaamde macho's die olifanten op deze wijze trainen vinden het alleen maar fijn om zo'n groot dier te laten lijden. Beesten zijn het die zogenaamde trainers.
Sorry Gerald en andere gelijkgezinden, maar dit is volgens mij een erg fanatieke uitspraak.
Die "beesten" waar jij het over hebt Gerald zijn gewoon mensen die enorm veel van hun dieren houden en er het beste van willen maken. Die mensen doen (gewoon) hun job en hebben geen enkele bedoelingen om de dieren te pesten of het leven zuur te maken.

De trainers hebben elk hun passie voor de dieren en voor hun job. Anders bestond dit al lang niet meer hoor.

Gerald
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 4573
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:07
Favoriete dierentuin: 1

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Gerald »

TWit894 schreef:
Gerald schreef:En die zogenaamde macho's die olifanten op deze wijze trainen vinden het alleen maar fijn om zo'n groot dier te laten lijden. Beesten zijn het die zogenaamde trainers.
Sorry Gerald en andere gelijkgezinden, maar dit is volgens mij een erg fanatieke uitspraak.
Die "beesten" waar jij het over hebt Gerald zijn gewoon mensen die enorm veel van hun dieren houden en er het beste van willen maken. Die mensen doen (gewoon) hun job en hebben geen enkele bedoelingen om de dieren te pesten of het leven zuur te maken.

De trainers hebben elk hun passie voor de dieren en voor hun job. Anders bestond dit al lang niet meer hoor.

Ha, ha, ha, laat mij niet lachen. Zij houden van hun dieren? Geloof je het zelf? Als zij echt van hun dieren houden dan stoppen ze met die idioterie. En ja, ik ben heel fanatiek hierin. Mensen die menen dat dieren alleen dienen om andere mensen te vermaken door hun onnatuurlijke kunstjes te laten doen die wantrouw ik. Die zogenaamde passie is louter uit gewoonte en om geld te verdienen - circussen roepen toch steeds dat het traditie is? Dus een gewoonte.

Ja, lekker zwart wit maar ik geloof maar in één ding: ALLE DIEREN DE TENT UIT!

Gebruikersavatar
Samberto
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 381
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Samberto »

TWit894 schreef:Die "beesten" waar jij het over hebt Gerald zijn gewoon mensen die enorm veel van hun dieren houden en er het beste van willen maken. Die mensen doen (gewoon) hun job en hebben geen enkele bedoelingen om de dieren te pesten of het leven zuur te maken.
Wat een naïeve reactie, Twit! Vind je nu echt dat trainers die hun olifanten slaan met de olifantenhaak en dat soort dingen van hun dieren houden en op een leuke, verantwoorde manier met hun dieren omgaan? Je leert een hond toch ook niet van te gaan zitten door iedere keer met een stok op z'n achterwerk te slaan bijvoorbeeld... Vanaf dat je dieren begint te kwetsen omdat ze iets zouden doen wat jíj graag hebt dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.

Jelle

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Jelle »

Zo'n dier denkt alleen maar ik doe het anders krijg ik pijn. Niet meer niet minder, wat een fijn leven voor zo'n dier om dingen te doen die die niet wilt en alleen doet om geen pijn te krijgen. Wat een liefde toch? :s Dierenmishandeling...

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14914
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Gorilla Gust »

De ene reactie is fanatiek pro, de andere reactie is fanatiek contra.

We moeten altijd in gedachten houden dat de mens de slechte dingen het vaakst in de kranten/ media kan terugvinden. Slecht nieuws is voor de media schijnbaar interessanter nieuws geworden dan goed nieuws. Ik denk dat de meeste het daar wel mee eens zijn. Daardoor focussen we ons nu op het aandeel "rotte appels" binnen de circussen. Ik ben er van overtuigd dat er ook goede circussen zijn, die tevens dieren hebben, er daar behoorlijk mee omgaan. Mensen die echt houden van hun dieren, losstaand van de vele kunstjes die men samen opvoert. Al ben ik realistisch genoeg om te beseffen dat dat verre van ideaal is. En dat er wellicht een grote spreekwoordelijke appelmand is, die dringend eens moet uitgesorteerd worden...

Men kan wellicht al veel oplossen door te kijken welke diersoorten er in de circussen zitten, dieren die ze niet goed kunnen houden horen ze ook gewoon niet te hebben. Er is een verschil (naar mijn visie) tussen een gedomesticeerde kameel en een olifant in het circusleven...
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Pachyderm

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door Pachyderm »

Ik kan niet geloven dat je enerzijds van het dier houdt, en ze anderzijds zo laat afzien door ze te klein te huisvesten, ze trucjes te laten opvoeren, en ze herhaaldelijk bij te sturen met een haak.

Je ziet toch gewoon dat Betty ongelukkig is? Olifanten zijn sociale dieren die nood hebben aan gezelschap en communicatie en niet gemaakt zijn om alleen vastgeketend in een container te staan.

Betty is voor mij een perfect voorbeeld van de bestaansreden van elephant sanctuaries!!!

TWit894

Re: [Discussie] Circus-discussie topic, pro & contra

Bericht door TWit894 »

Ik vind het gewoon niet kunnen dat de dierentrainers hier allemaal als dezelfde "beulen" worden afgeschilderd die niets om hun dieren geven.

Ik weet nog goed dat enkele jaren geleden de tijgerdompteur van het circus waar de tijgers van het NHC Opglabeek vandaan komen, stond te wenen bij het vertrek van zijn dieren, hij heeft daarna ook nog inspanningen geleverd om zijn dieren terug te kunnen krijgen.

Een te stereotype beeld hebben sommigen hier van dierentrainers.

Plaats reactie