Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door Boots »

Morgen maak ik de terugreis van Hannover terug naar huis. Ik kom bij Enschede weer het land binnen. Weet iemand nog een klein parkje op de route? (voor een uurtje of 2)

Rheine heb ik al gehad. In Nordhorn is het luipaarden verblijf volgens mij nog altijd niet af

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 96
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door lintworm »

Boots schreef:
31 mar 2024, 20:16
Morgen maak ik de terugreis van Hannover terug naar huis. Ik kom bij Enschede weer het land binnen. Weet iemand nog een klein parkje op de route? (voor een uurtje of 2)

Rheine heb ik al gehad. In Nordhorn is het luipaarden verblijf volgens mij nog altijd niet af

Ondanks dat het nieuwe luipaardenverblijf nog niet af is, is Nordhorn (samen met Rheine) wel de meest logische stop, verder zit er niet zo veel, of je moet uitwijken naar Bielefeld waar een aardig park voor Europese fauna is. Nordhorn heeft genoeg interessante verblijven, misschien geen superboeiende collectie (eikelmuizen en lemmingen zijn dan wel weer leuk ;)), maar overall wel een hoog niveau met een duidelijk idee erachter.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door Boots »

lintworm schreef:
31 mar 2024, 20:46
Boots schreef:
31 mar 2024, 20:16
Morgen maak ik de terugreis van Hannover terug naar huis. Ik kom bij Enschede weer het land binnen. Weet iemand nog een klein parkje op de route? (voor een uurtje of 2)

Rheine heb ik al gehad. In Nordhorn is het luipaarden verblijf volgens mij nog altijd niet af

Ondanks dat het nieuwe luipaardenverblijf nog niet af is, is Nordhorn (samen met Rheine) wel de meest logische stop, verder zit er niet zo veel, of je moet uitwijken naar Bielefeld waar een aardig park voor Europese fauna is. Nordhorn heeft genoeg interessante verblijven, misschien geen superboeiende collectie (eikelmuizen en lemmingen zijn dan wel weer leuk ;)), maar overall wel een hoog niveau met een duidelijk idee erachter.
Dankjewel. Ik had gehoopt ergens nog een klein pareltje over het hoofd gezien te hebben. Dan maak ik dadelijk een stop bij Rheine of Nordhorn.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3550
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door MennoPebesma »

In ZOOM Erlebniswelt Gelsenkirchen is het 4-jarige nijlpaardvrouwtje Bulma onverwachts overleden. Er wordt verder onderzoek gedaan om de doodsoorzaak te achterhalen. Afgelopen zomer kwam ze vanuit Zoo d'Amneville naar Gelsenkirchen, waar het de bedoeling was dat ze jongen zou krijgen.

Bron: Facebook ZOOM Erlebniswelt Gelsenkirchen

In Zoo Karlsruhe zijn sinds kort viscacha's te zien.

Bron: Facebook Zoo Karlsruhe

In Zoo Rostock is sinds kort de Chinese parelhalstortel te zien.

Bron: Facebook Zoo Rostock

In NaturZoo Rheine zijn alle nieuwe terraria inmiddels bevolkt. Eerder kwamen er al langneusslangen, melkkikkers, steenkruipers en Lake Patzcuaro salamander aan. Nu zijn er ook stekelleguanen, agaatslakken, vampierkrabben, kakkerlakken en vogelspinnen.

Bron: Facebook NaturZoo Rheine

In Tierpark Chemnitz is sinds kort de tuinlijster te zien.

Bron: Facebook Tierpark Chemnitz

In Zoo Halle is sinds kort de Tasmaanse wombat te zien. Een jong mannetje kwam vanuit Hannover.

Bron: Facebook Zoo Halle

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3550
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door MennoPebesma »

De laatste Ecuadorparasolvogel (Cephalopterus penduliger) van Europa is ongeveer een week geleden overleden in Weltvogelpark Walsrode.

Bron: ZooChat & Zootierliste

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3550
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Verzameltopic(nieuws) Overige Duitse tuinen

Bericht door MennoPebesma »

De laatste wolaap in Zoo Dresden is verhuisd naar La Vallée des Singes in Frankrijk. Onderweg is een tussenstop gemaakt in de Apenheul om ook daar een mannetje op te halen. Samen met een al aanwezig mannetje zullen zij een mannengroep gaan vormen in de Franse dierentuin.

Bron: Facebook Zoo Dresden

In Zoo Halle zijn twee groene arassari's uit het ei gekropen.

Bron: Facebook Zoo Halle

In Zoo Karlsruhe zijn twee geoffroykatten geboren. Ook is er onlangs een Magelhaengans uit het ei gekropen.

Bronnen:
Facebook Zoo Karlsruhe
Facebook Zoo Karlsruhe

Plaats reactie