Nieuwstopic Zoo Keulen

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
TWit894

Re: Nieuwstopic Zoo Keulen

Bericht door TWit894 » augustus 28, 2012, 12:32

De zoo van Keulen wordt op haar Facebook pagina echt aangevallen door mensen die het niet eens zijn met het doden van de tijger.
Door de vele beledigingen willen ze eventueel de politie erbij halen als het zo door gaat.

Aldus een bericht van de zoo op hun Facebook.

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode
Abonnement dierentuin: Ja

Bericht door Limburg vooruit » augustus 28, 2012, 13:02

Gelijk hebben ze, volgende keer tijger niet doden maar in een groot gedeelte zetten met al die nu zo roepen dat hij had moeten blijven leven!!
Als hij dan rond gevreten is kunnen ze hem zo weer naar zijn verblijf drijven. Is ook een oplossing die ik wel zie zitten.

Gerald
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: 1
Abonnement dierentuin: Meerdere

Bericht door Gerald » augustus 28, 2012, 14:28

Maarrrr... die zwaar gewonde en nog in leven zijnde verzorger lag in de buurt van de tijger. Een verdoving duurt te lang terwijl men de verzorger daar zo snel mogelijk weg wilde hebben. In mijn ogen een terecht genomen besluit, hoe jammerlijk ook voor die tijger. En zoals het bericht ook al aangeeft: men treurt ook om die tijger!

Jelle
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: DierenPark Amersfoort

Bericht door Jelle » augustus 28, 2012, 17:40

Het is ook een reflex, op zulke momenten moet je snel nadenken en als er dan één van je collega's in het verblijf ligt en je weet niet hoe ze eraan toe is moet je toch een keuze maken. Ik ben voor de keuze van het park, ik vind het ook zielig voor de tijger maar op zo'n moment moet je het doen. Al was er een kans geweest te tijger af te zonderen hadden ze dat ook zeker gedaan!

APPELtaart
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: Chester

Bericht door APPELtaart » augustus 28, 2012, 17:57

Jelle schreef:Het is ook een reflex, op zulke momenten moet je snel nadenken en als er dan één van je collega's in het verblijf ligt en je weet niet hoe ze eraan toe is moet je toch een keuze maken. Ik ben voor de keuze van het park, ik vind het ook zielig voor de tijger maar op zo'n moment moet je het doen. Al was er een kans geweest te tijger af te zonderen hadden ze dat ook zeker gedaan!

Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het is ook een feit, de tijger heeft er helemaal niet voor gekozen om in een dierentuin te leven, het is een instinct van doden en dat krijg je er niet in 1,2,3 weg. Ik ben niet tegen dierentuinen, maar accepteer wel dat als je gevaarlijke dieren gevangen houd en ze opsluit dat het het dier niet kwalijk genomen kan worden dat hij gewoon doet wat zijn instinct hem vertelt. Dus hoe gruwelijk het ook klinkt, als de verzorgster al dood was en de tijger al apart was gezet, hadden ze de tijger niet mogen doden vind ik. Maar misschien dachten ze de verzorgster nog te redden. Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk.

Gerald
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Gerald » augustus 28, 2012, 18:56

[...] denn er befand sich immer noch im Gehege mit unserer Kollegin und da wir zu dem Zeitpunkt noch hoffen konnten, dass die Kollegin vielleicht nur verletzt ist [...]
APPELtaart schreef:[...] als de verzorgster al dood was en de tijger al apart was gezet, hadden ze de tijger niet mogen doden vind ik. Maar misschien dachten ze de verzorgster nog te redden.

Johnny
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: Emmen

Bericht door Johnny » september 8, 2012, 11:00

APPELtaart schreef:
Jelle schreef:Het is ook een reflex, op zulke momenten moet je snel nadenken en als er dan één van je collega's in het verblijf ligt en je weet niet hoe ze eraan toe is moet je toch een keuze maken. Ik ben voor de keuze van het park, ik vind het ook zielig voor de tijger maar op zo'n moment moet je het doen. Al was er een kans geweest te tijger af te zonderen hadden ze dat ook zeker gedaan!

Daar ben ik het volledig mee eens. Maar het is ook een feit, de tijger heeft er helemaal niet voor gekozen om in een dierentuin te leven, het is een instinct van doden en dat krijg je er niet in 1,2,3 weg. Ik ben niet tegen dierentuinen, maar accepteer wel dat als je gevaarlijke dieren gevangen houd en ze opsluit dat het het dier niet kwalijk genomen kan worden dat hij gewoon doet wat zijn instinct hem vertelt. Dus hoe gruwelijk het ook klinkt, als de verzorgster al dood was en de tijger al apart was gezet, hadden ze de tijger niet mogen doden vind ik. Maar misschien dachten ze de verzorgster nog te redden. Ik vind het in ieder geval verschrikkelijk.
Ze haddne geen keuze, ze konden niet bij haar omdat die tijger erbij was. En dan rest je een ding, die tijger afknallen. Jammer, maar het is niet anders. Ik vind het trouwens schandalig dat die mensen zich kwaad maken om een dode tijger, terwijl er ook een mens om het leven is gekomen!
En dat vind ik toch altijd nog erger dan een dier dat gedood is.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » september 8, 2012, 12:08

Johnny schreef:Ik vind het trouwens schandalig dat die mensen zich kwaad maken om een dode tijger, terwijl er ook een mens om het leven is gekomen!
En dat vind ik toch altijd nog erger dan een dier dat gedood is.
Even schandalig dan wat de sommige mensen vinden van de afgemaakte tijger. Iedereen is anders, en heeft zijn eigen mening. Het internet helpt daar ook in, want in anonimiteit is het vaak net wat gemakkelijker om een mening (aangedikt) sterk te verkondigen zonder direct weerwoord. Zolang mensen dat met respect doen, moet dat ook kunnen. Al is het soms moeilijk om het goede evenwicht te vinden, interpretaties van teksten kunnen soms anders liggen immers. Vandaar dat fora vaak smiley's gebruiken. ;)

Maar elke door argumenten onderbouwde mening die respectvol wordt gebracht is het lezen waard. Respectloos om zich heen roepen echter niet, en dat is wat er in deze zaak (online) wel is gebeurd op onder andere de facebookpagina van de dierentuin.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Johnny
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: Emmen

Bericht door Johnny » september 8, 2012, 18:51

Ik kan er soms maar moeilijk tegen, je ziet zoveel van die domme reacties, zoals destijds met die cheetah in beekse bergen die een jochie had aangevallen. Mensen zonder enig verstand van zaken, die maar wat roepen.

Dat was ook een discussie die ik destijds met mijn oom in australie had. Destijds had een van de rijkste mannen van australie opgeroepen om meer in australische winkels te kopen ( hij heeft zelf een winkelketen), en minder online in het buitenland. Mijn oom vond dat een rijke man als hij niet moest zeuren, en vond het terecht dat hij daarop doodsbedreigingen ontving. Dat ik dat veel te ver vond gaan vond hij maar weer raar. Want die rijke kerel moest niet zeuren. Zover is het al gekomen....... En ik vraag me af waar dit gaat eindigen, ik denk wel eens dat de grote vrijheid die internet ons biedt voor voor velen te moeilijk is om verantwoord mee om te gaan.

Gerald
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Gerald » oktober 30, 2012, 18:32

Problemen bij de olifanten in Keulen: Aye Chan May en haar kalf zullen de dierentuin verlaten.

http://www.ksta.de/koeln/streit-mit-lei ... 43870.html

http://www.express.de/koeln/kuh-wird-ve ... 40078.html

Pachyderm

Bericht door Pachyderm » oktober 31, 2012, 13:41

Gerald schreef:Problemen bij de olifanten in Keulen: Aye Chan May en haar kalf zullen de dierentuin verlaten.

http://www.ksta.de/koeln/streit-mit-lei ... 43870.html

http://www.express.de/koeln/kuh-wird-ve ... 40078.html
Jeps, en Dan Koehl kan het niet nalaten om dit dan maar dadelijk weer op PC te steken :zotteke:

Geert
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Favoriete dierentuin: Burgers'

Bericht door Geert » oktober 31, 2012, 14:05

Wie is Dan Koehl. En ik gok dat je het over Protected Contact hebt toch?

TWit894

Bericht door TWit894 » oktober 31, 2012, 15:19

Dan Koehl is de "eigenaar" van de website elephant.se .
Meer weet ik niet over hem, heb maar enkele dagen online contact met hem gehad.

@ Pachyderm: is hij voorstander van FC? Want dat kon ik wel afleiden uit zijn albums op facebook.

Theo
Laafsekikker(tje)
Laafsekikker(tje)
Favoriete dierentuin: meerdere
Contacteer:

Bericht door Theo » oktober 31, 2012, 17:43

Dan Koehl is een mastodont die nog extreem in het FC-tijdperk is blijven hangen, lees oa zijn stukje over PC op zijn website, die man heeft ongelofelijk veel kennis, maar zeker op dit vlak is zijn standpunt niet meer dan ouderwets en achterhaald te noemen.

Gerald
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door Gerald » oktober 31, 2012, 19:18

Werkt hij niet als olifantenverzorger in Kolmarden?

TWit894

Bericht door TWit894 » maart 30, 2013, 15:33

De zoo gaat het oude Zuid-Amerika huis ombouwen tot een binnenverblijf voor jaguars, er komt ook een buitenverblijf: https://picasaweb.google.com/ellitierli ... 7550473106

zoo-tfan
Laafsekikker(dik)kopje
Laafsekikker(dik)kopje
Favoriete dierentuin: Burgers' zoo

Bericht door zoo-tfan » juni 23, 2013, 22:52

Ben vorige week in Keulen geweest en heb heel wat jonge dieren gezien:

- 2 Japanse kraanvogels (Grus japonensis)
- heel wat capybara's (niet meer heel jong)
- minimaal 2 rode brulapen waarvan 1 recentelijk geboren
- 1 bison
- 1 netgiraffe. Binnenverblijf was afgesloten vanwegen het jonge dier maar konden hem zien door het raam in de deur.
Enz. Veel jonge dieren... Heb ze niet eens allemaal onthouden

Verder meermaals dekkingen bij de prezwalski paarden gezien.

En 1 van de bullen (met redelijk grote slachtanden) stond met 2 (?) vrouwtjes in het rechter verblijf, ik denk de dieren die naar PD gaan? In het midden stond volgensmij bindu, en links de rest van de kudde.

En wat hebben ze veel brulapen zeg... Helaas de douc langoeren niet gezien :(

Voor mij was het een nieuwe tuin en heb me zeeeeer geamuseerd!! Wat een top-tuin, echt een nieuwe nummer 1 in mij rijtje! Wist niet goed wat ik moest verwachten. Dacht aan een stads-zoo met kleine verblijfjes enzo. Dus was blij verrast toen ik er achter kwam hoe groot de tuin eigenlijk was met ruime verblijven en een zeer interessante collectie! Veel nieuwe (voor mij) nieuwe soorten gezien

zoofan
Laafsekikker
Laafsekikker

Bericht door zoofan » augustus 27, 2013, 09:43

In Keulen zijn drie Siberische tijgers geboren. Wel een probleempje want het is de zoon die erg vroeg geslachtsrijp werd en nog voor zijn vertrek naar een andere dierentuin zijn moeder gedekt heeft.

http://www.welt.de/regionales/koeln/art ... utter.html

Limburg vooruit
Laafsekikker
Laafsekikker
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode

Bericht door Limburg vooruit » augustus 27, 2013, 09:49

zoofan schreef:In Keulen zijn drie Siberische tijgers geboren. Wel een probleempje want het is de zoon die erg vroeg geslachtsrijp werd en nog voor zijn vertrek naar een andere dierentuin zijn moeder gedekt heeft.

http://www.welt.de/regionales/koeln/art ... utter.html
Pff, vind dat zulke ongelukjes net iets te vaak voorkomen de laatste jaren, nijlpaardje in Antwerpen, Olifantje op meerdere plaatsen, tijgertje in Keulen, ...
En het is voornamelijk in de grote tuinen met faam dat het gebeurt, in kleinere parken h gebeurt het ook,maar naar mijn indruk veeeeel minder.

Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Contacteer:

Bericht door Gorilla Gust » augustus 27, 2013, 12:39

Limburg vooruit schreef:het is voornamelijk in de grote tuinen met faam dat het gebeurt, in kleinere parken h gebeurt het ook,maar naar mijn indruk veeeeel minder.
Of zou daar gewoon minder aandacht voor zijn? :google:
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie