Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Al het nieuws van de overige dierentuinen binnen Europa (buiten België & Nederland).
Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2479
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door zoofan »

Natuurlijk heeft dat zin. Verplaatsingen binnen de Europese populatie hebben toch ook zin.

seborga
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2048
Lid geworden op: 30 jun 2011, 15:42
Favoriete dierentuin: Planckendael
Locatie: België

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door seborga »

zoofan schreef:Natuurlijk heeft dat zin. Verplaatsingen binnen de Europese populatie hebben toch ook zin.
Sorry, ik druk me verkeerd uit ... :doh:

Ik bedoel maar: als er daar dieren zijn die genetisch volledig onverwant zijn aan de onze is het interessanter om trans-Atlantisch uit te wisselen dan zuiver continentaal en uit een kleinere genetische poel te moeten vissen. Planckendael heeft bijvoorbeeld enkele dieren uit de San Diegobloedlijn.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Ik zag aan de hand van foto's in een besloten facebookgroep over gorilla's dat gorillaman Vimoto terug in zijn groep zat. Toch mooi nieuws gezien de vele negatieve berichten over zijn gezondheid, al zullen we best maar duimen dat het goed blijft gaan. :)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Eergisteren is eindelijk het nieuwe bonobo buitenverblijf geopend in Zoo Wuppertal.
Het verblijf van +/-300m² en 11m hoogte wordt ook afwisselend gebruikt voor de twee chimpansees van het park.

http://www.zoo-wuppertal.de/aktuelles/d ... ffnet.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Johnny

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Johnny »

Gorilla Gust schreef:Eergisteren is eindelijk het nieuwe bonobo buitenverblijf geopend in Zoo Wuppertal.
Het verblijf van +/-300m² en 11m hoogte wordt ook afwisselend gebruikt voor de twee chimpansees van het park.

http://www.zoo-wuppertal.de/aktuelles/d ... ffnet.html
Misschien tijd om er maar 1 mensapensoort te houden, zodat die een groot en fatsoenlijk buitenverblijf kan krijgen, ipv die kleine perkjes die ze nu hebben?

JasperH

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door JasperH »

Johnny schreef:
Gorilla Gust schreef:Eergisteren is eindelijk het nieuwe bonobo buitenverblijf geopend in Zoo Wuppertal.
Het verblijf van +/-300m² en 11m hoogte wordt ook afwisselend gebruikt voor de twee chimpansees van het park.

http://www.zoo-wuppertal.de/aktuelles/d ... ffnet.html
Misschien tijd om er maar 1 mensapensoort te houden, zodat die een groot en fatsoenlijk buitenverblijf kan krijgen, ipv die kleine perkjes die ze nu hebben?
1? 2 lijkt me toch prima haalbaar! Maar in Duitsland willen ze nu eenmaal graag alle mensapen in een dierentuin hebben, dus dit kan nog wel even duren :cathater:

Limburg vooruit
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 7615
Lid geworden op: 11 nov 2010, 17:12
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza, Walsrode, Burger's
Locatie: Limburg (België)

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Limburg vooruit »

JasperH schreef:Maar in Duitsland willen ze nu eenmaal graag alle mensapen in een dierentuin hebben, dus dit kan nog wel even duren :cathater:
Niet alleen in Duitsland, ik zou dat hier ook graag terug zien. Dat Planckendael of Pairi Daiza maar eens wakker schieten.
Waarom zijn er zoveel vragen
Waarom is er zoveel pijn
Waarom zijn er zoveel dingen
Die niet te begrijpen zijn

Johnny

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Johnny »

Limburg vooruit schreef:
JasperH schreef:Maar in Duitsland willen ze nu eenmaal graag alle mensapen in een dierentuin hebben, dus dit kan nog wel even duren :cathater:
Niet alleen in Duitsland, ik zou dat hier ook graag terug zien. Dat Planckendael of Pairi Daiza maar eens wakker schieten.
Is ook niks mis mee. Maar de buitenverblijven in Wuppertal zijn niet echt ruim te noemen..... Dus dan moet je toch keuzes maken lijkt me, zoals Nederlandse tuinen ook gedaan hebben.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Welkom Jogi! In het Duitse Zoo Wuppertal kwam er recent een nieuwe babyolifant bij. Zonder menselijke hulp wist olifantenkoe Sweni haar jong op de wereld te zetten. Een mannetje welke nu reeds bijna een meter groot is, en de bekende voetbalnaam Jogi meekreeg!

https://www.facebook.com/radiowuppertal ... =1&fref=nf
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
black-star
Laafsekikker Moderator
Laafsekikker Moderator
Berichten: 1842
Lid geworden op: 11 nov 2010, 15:12
Favoriete dierentuin: te veel
Locatie: Thuis

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door black-star »

Uit Wuppertal namen we vandaag enkele nieuwtjes mee. :)

Afbeelding
De olifanten krijgen nieuwe buren. Schildpadden!

Afbeelding
Een volière tegenover het nieuwe wolven-beren (deze zijn nu aan elkaar aan gesloten en vernieuwd aan de wolvenzijde) maakt weldra plaats ten voordele van Pater-Davidsherten.
Gorilla Gust schreef:Dineren met de olifanten? Het ziet er naar uit dat tegen het einde van de zomer er terug een nieuw restaurant in Zoo Wuppertal komt, eentje vlakbij de olifanten.
Helaas was daar nog niet veel van te merken, en ook het restaurant aan de ingang (en de speeltuin) was gesloten. Aan de ingang en de speeltuin had men wel enkele mobiele eetstandjes/ frituren geplaatst.

Afbeelding Afbeelding
Entreegebied


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Nieuwbouw restaurant tegenover de mensapen met uitzichtpunt op het Afrikaanse olifantenperk

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

black-star schreef:Helaas was daar nog niet veel van te merken, en ook het restaurant aan de ingang (en de speeltuin) was gesloten. Aan de ingang en de speeltuin had men wel enkele mobiele eetstandjes/ frituren geplaatst.
In Duitsland heb je zelfs in diverse dagattractie-restaurants weinig keuze buiten friet of braadworst... Dus dat viel eigenlijk nog wel goed mee. Bij de speeltuin was de bijhorende (overdekte) zitgelegenheid nog steeds open en toegankelijk trouwens.

Nog nooit zo een drukke dag als vandaag meegemaakt in het park.
Maar het park is groot genoeg om een massa mensen te verwerken. :cool


Bij de leeuwen hing trouwens ook een bordje om te wijzen op de 'rust' van meneer leeuw...
Afbeelding

Bij de chimpansees (het bonobo buitenverblijf dat deze groepen om-en-om gebruiken) had beter ook zo een bord gestaan, we moesten vaststellen hoe een man herhaaldelijk en helaas succesvol een chimpansee probeerde op te hitsen zodat deze zijn woede bekoelde op het kijkraam. Hoeveel waarschuwingen moet een dierentuin uithangen tegen dat bezoekers zich gedragen? (er hangt er immers al een fraaie, zie https://lh4.googleusercontent.com/-ehRu ... M_1711.jpg ) Sommige zaken 'hoor' je gewoon niet te doen... Hopelijk zijn die ramen goed verzekerd, want de chimpansee was allesbehalve vrolijk. :(
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Achteraf gezien heb ik weer eens voorbij de schoenbekooievaar gelopen... Waar zat deze ook alweer? Ik hem ze er immers al eens gezien, maar ik kan me niet meer voor de geest halen waar ze juist zaten in de tuin.
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Achteraf gezien heb ik weer eens voorbij de schoenbekooievaar gelopen... Waar zat deze ook alweer? Ik hem ze er immers al eens gezien, maar ik kan me niet meer voor de geest halen waar ze juist zaten in de tuin.
Buitenkant vogelhuis indien ik het mij goed herinner. De Madagascaribissen zaten daar ook in de buurt.
Ofwel nog een rijtje daaronder, bij de uilen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Ergens meen ik te herinneren dat je ze in een gebouw kon bekijken, maar misschien herinner ik het me verkeerd. In het vogelgebouw zelf (er is toch maar één vogelgebouw daar?) kwam ik ze alvast niet tegen. Een reden om terug te keren dus... ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Ergens meen ik te herinneren dat je ze in een gebouw kon bekijken, maar misschien herinner ik het me verkeerd. In het vogelgebouw zelf (er is toch maar één vogelgebouw daar?) kwam ik ze alvast niet tegen. Een reden om terug te keren dus... ;)
Hm, ik denk dat ze enkel buiten te zien zijn, naast de Madagascarvolière. Die leunt als ik het goed heb aan tegen het vogelhuis/serre.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Ik vrees dat mijn gedachte bij gebrek aan een schoenbekooievaar in Wuppertal gisteren, in Frankfurt zijn blijven steken. Mijn fout. ;)
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6502
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Apenarend »

Gorilla Gust schreef:Ik vrees dat mijn gedachte bij gebrek aan een schoenbekooievaar in Wuppertal gisteren, in Frankfurt zijn blijven steken. Mijn fout. ;)
Kan kloppen, daar zijn ze idd binnen te zien in het vogelhuis. Was ooit de eerste keer daar dat ik deze soort zag.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Theo

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Theo »

Apenarend schreef:
Gorilla Gust schreef:Ik vrees dat mijn gedachte bij gebrek aan een schoenbekooievaar in Wuppertal gisteren, in Frankfurt zijn blijven steken. Mijn fout. ;)
Kan kloppen, daar zijn ze idd binnen te zien in het vogelhuis. Was ooit de eerste keer daar dat ik deze soort zag.

Daar waren ze binnen te zien, dat dier is overleden en nu houden ze er maraboes.

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Bij de okapi's mochten we vorig weekend 'wederom' niet in de binnenstal... Nu is het ook duidelijk waarom. :)

Er is voor de zesde keer een okapi geboren in Wuppertal, afgelopen zaterdag was het de beurt aan Lomela.
http://www.express.de/duesseldorf/im-wu ... 50946.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Gebruikersavatar
Gorilla Gust
Laafsekikkers Admin
Laafsekikkers Admin
Berichten: 14913
Lid geworden op: 11 nov 2010, 13:23
Favoriete dierentuin: Bioparc Doué-la-Fontaine
Locatie: België
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Zoo Wuppertal

Bericht door Gorilla Gust »

Wuppertal Zoo overweegt om haar ijsberen op te geven... En afscheid te nemen van deze diersoort indien het er niet in zou slagen om een nieuw en vooral modern ijsberenverblijf te bouwen.

Aldus het Duitse DerWesten: http://www.derwesten.de/region/wupperta ... 06334.html
Steeds weer onderweg enzo(o)!

Plaats reactie