Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Rhino84
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2024, 06:08
Favoriete dierentuin: Tierpark Berlin, Singapore Zoo

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Rhino84 »

Wat zijn de lange termijn plannen met mensapen (gorilla's en chimpanzees)? Ook al omdat daarin wat wijzigingen in de samenstelling van beide groepen mensapen zijn geweest?

Ik zou het fijn vinden om weer eens een idee te hebben welke dieren ook puur West-Afrikaans zijn. Vorig jaar zijn er 2 jongen geboren in de groep (voor het eerst in lange tijd)! Welke dieren maken nu deel uit van de chimpanzee groep en is de nieuwe man in de groep soms Claudius uit Kolmarden Zoo?

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Asbolus »

Rhino84 schreef:
16 mar 2024, 09:58
Wat zijn de lange termijn plannen met mensapen (gorilla's en chimpanzees)? Ook al omdat daarin wat wijzigingen in de samenstelling van beide groepen mensapen zijn geweest?

Ik zou het fijn vinden om weer eens een idee te hebben welke dieren ook puur West-Afrikaans zijn. Vorig jaar zijn er 2 jongen geboren in de groep (voor het eerst in lange tijd)! Welke dieren maken nu deel uit van de chimpanzee groep en is de nieuwe man in de groep soms Claudius uit Kolmarden Zoo?
Deze plannen zijn niet bekend naar publiek. Dus zal er weinig over te vinden zijn.
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Rhino84
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2024, 06:08
Favoriete dierentuin: Tierpark Berlin, Singapore Zoo

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Rhino84 »

Ten aanzien van de chimpansee groep het volgende:

Kan een van de Burger's regulars mij vertellen welke chimpansees er nu zitten en of ze West-Afrikaans of hybriden zijn!


1.0 Claudius P.t. verus (West-Afrika ondersoort) - nieuwe kweekman
0.1 Tushi (P.t. verus? / spp?) - met 1.0 van 2023
0.1 Laura p.t. verus - met 0.0.1 jong
1.0 Jungtier Tushi
0.0.1 Jungtier Laura

Voordien waren de volgende dieren in Arnhem aanwezig:
(0. 1)Splutter-Mama (P.t. verus) - Zij is in ... gestorven op een respectabele leeftijd.
Er is heel bijzondere docu van ...


De volgende dieren zou ik graag een bevestiging of informatie krijgen hoe en wat!
1.0 Jimmie P.t. virus
1.0 Fons P.t. spp?
0.1 Moniek hybride
0.1 Roosje P.t. verus
0.1 Jing hybride
0.1 Gaby P.t. verus
0.1 Tesua P.t. spp?
0.1 Morami hybride
1.0 Giambo P.t. verus
0.1 Geisha hybride
0.1 Raimee P.t. verus
1.0 Gihnaeu hybride

Alle info is welkom.

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door lintworm »

Rhino84 schreef:
16 mar 2024, 09:58
Wat zijn de lange termijn plannen met mensapen (gorilla's en chimpanzees)? Ook al omdat daarin wat wijzigingen in de samenstelling van beide groepen mensapen zijn geweest?

Ik zou het fijn vinden om weer eens een idee te hebben welke dieren ook puur West-Afrikaans zijn. Vorig jaar zijn er 2 jongen geboren in de groep (voor het eerst in lange tijd)! Welke dieren maken nu deel uit van de chimpanzee groep en is de nieuwe man in de groep soms Claudius uit Kolmarden Zoo?
Claudius was idd de nieuwe man, maar die is in augustus gestorven na een aanvaring met 2 andere chimpanseemannen tijdens zijn introductie.

Er zijn 1.5 (+ de 2 jongen) zuivere West-Afrikaanse chimps: Fons, Roosje, Gaby, Tesua, Tushi and Laura. Het plan zal zijn om de groep geleidelijk om te vormen naar een met alleen West-Afrikaanse chimpanzees, maar dat zal meerdere decennia duren. Overlijden van Claudius is in die zin erg ongelukkig, want zo zijn de kweekmogelijkheden weer zeer beperkt.

Bij de gorilla's zou het plan nog steeds zijn dat de aanwezige mannen naar China vertrekken (geen idee wanneer) en er daarna een nieuwe man terug zou komen. Meer info is er niet publiek beschikbaar.

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door MennoPebesma »

Rhino84 schreef:
16 mar 2024, 11:00
Kan een van de Burger's regulars mij vertellen welke chimpansees er nu zitten en of ze West-Afrikaans of hybriden zijn!
Dit zou de chimpanseegroep in Burgers' Zoo moeten zijn:

1,0 Fons (P. t. verus)
1,0 Jing (P. t. hybride)
1,0 Giambo (P. t. hybride)
1,0 Gihneau (P. t. hybride)
1,0 ? (P. t. verus)
0,1 Moniek (P. t. hybride)
0,1 Roosje (P. t. verus)
0,1 Gaby (P. t. verus)
0,1 Tesua (P. t. verus)
0,1 Morami (P. t. hybride)
0,1 Moni(ka) (P. t. hybride)
0,1 Tushi (P. t. verus)
0,1 Erika (P. t. hybride)
0,1 Geisha (P. t. hybride)
0,1 Laura (P. t. verus)
0,1 Raimee (P. t. hybride)
0,1 ? (P. t. verus)

Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1333
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door aardvarkentje15 »

Weet niet of dit in dit topic kan, maar helaas is primatoloog Frans de waal overleden. Frans de waal heeft jarenlang onderzoek gedaan naar de chimpansees in burgers zoo en heeft daarover het boek ''chimpanseepolitiek'' geschreven.

https://www.ad.nl/buitenland/wereldbero ... ~a937c9af/
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Apenarend »

Een bekende naam toch, die al een tijdje in de VS actief was. Ik heb nog 'Our inner ape' gelezen, een indrukwekkend boek.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Cowroy
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jun 2020, 21:41
Favoriete dierentuin: Burgers zoo
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Cowroy »

Vanochtend bij BurgersZoo geweest. Het volgende is mij opgevallen:
*Het pad vanaf de koffiecorner naar Bush is volledig opnieuw aangelegd en bestraat. Hierdoor is het minder steil en makkelijker beloopbaar voor kinderwagens en rolstoelen.
* doordat het pad opnieuw is aangelegd, is er meer ruimte ontstaan wat waarschijnlijk voor de olifanten gebruikt gaat worden. De zitplekken, waar er naar de olifanten gekeken kon worden, zijn ook verwijderd.
*nieuwe speeltuin staat bijna volledig en ziet er avontuurlijk uit
*tussen ingang Bush en gorilla’s is het pad ook opnieuw bestraat en voorzien van nieuwe afscheidingen en lantaarnpalen

Ik vind het dierenbestand er wel op achteruit gegaan:
*krokodil weg…niets terug
*lynx weg…verblijf staat leeg
*elanden weg…wederom lierherten
*flamingo’s weg wederom Kangaroos
*mangabeys weg niets voor terug
*jakhalzen weg wederom panters

De fazanterie ligt er troosteloos bij, samen met het oude flamingo perk.

Ik hoop aankomende jaren toch op wat nieuwigheden en uitbreiding
van het, nu, standaard dierenbestand.

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Asbolus »

Cowroy schreef:
24 mar 2024, 14:47
Vanochtend bij BurgersZoo geweest. Het volgende is mij opgevallen:
*Het pad vanaf de koffiecorner naar Bush is volledig opnieuw aangelegd en bestraat. Hierdoor is het minder steil en makkelijker beloopbaar voor kinderwagens en rolstoelen.
* doordat het pad opnieuw is aangelegd, is er meer ruimte ontstaan wat waarschijnlijk voor de olifanten gebruikt gaat worden. De zitplekken, waar er naar de olifanten gekeken kon worden, zijn ook verwijderd.
*nieuwe speeltuin staat bijna volledig en ziet er avontuurlijk uit
*tussen ingang Bush en gorilla’s is het pad ook opnieuw bestraat en voorzien van nieuwe afscheidingen en lantaarnpalen

Ik vind het dierenbestand er wel op achteruit gegaan:
*krokodil weg…niets terug
*lynx weg…verblijf staat leeg
*elanden weg…wederom lierherten
*flamingo’s weg wederom Kangaroos
*mangabeys weg niets voor terug
*jakhalzen weg wederom panters

De fazanterie ligt er troosteloos bij, samen met het oude flamingo perk.

Ik hoop aankomende jaren toch op wat nieuwigheden en uitbreiding
van het, nu, standaard dierenbestand.
Elanden? Krokodillen? Beide heeft het park al ruimen jaren niet gehouden. Misschien refereer je naar de rendieren en de kaaiman. Maar het dierbestand is gekrompen om de andere dieren meer ruimte te geven. Plus sommige dieren overlijden gewoon en kan je niet 1.2.3.. een nieuwe er voor terug krijgen.
De Mangabeys is een geval apart. Wel jammer dat je het dierbestand alleen negatief bekijkt, gezien er ook genoeg bij komt, maar daar zal je voor moeten zoeken in de ecodisplays.
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Cowroy
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 jun 2020, 21:41
Favoriete dierentuin: Burgers zoo
Contacteer:

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Cowroy »

Asbolus schreef:
24 mar 2024, 18:12
Cowroy schreef:
24 mar 2024, 14:47
Vanochtend bij BurgersZoo geweest. Het volgende is mij opgevallen:
*Het pad vanaf de koffiecorner naar Bush is volledig opnieuw aangelegd en bestraat. Hierdoor is het minder steil en makkelijker beloopbaar voor kinderwagens en rolstoelen.
* doordat het pad opnieuw is aangelegd, is er meer ruimte ontstaan wat waarschijnlijk voor de olifanten gebruikt gaat worden. De zitplekken, waar er naar de olifanten gekeken kon worden, zijn ook verwijderd.
*nieuwe speeltuin staat bijna volledig en ziet er avontuurlijk uit
*tussen ingang Bush en gorilla’s is het pad ook opnieuw bestraat en voorzien van nieuwe afscheidingen en lantaarnpalen

Ik vind het dierenbestand er wel op achteruit gegaan:
*krokodil weg…niets terug
*lynx weg…verblijf staat leeg
*elanden weg…wederom lierherten
*flamingo’s weg wederom Kangaroos
*mangabeys weg niets voor terug
*jakhalzen weg wederom panters

De fazanterie ligt er troosteloos bij, samen met het oude flamingo perk.

Ik hoop aankomende jaren toch op wat nieuwigheden en uitbreiding
van het, nu, standaard dierenbestand.
Elanden? Krokodillen? Beide heeft het park al ruimen jaren niet gehouden. Misschien refereer je naar de rendieren en de kaaiman. Maar het dierbestand is gekrompen om de andere dieren meer ruimte te geven. Plus sommige dieren overlijden gewoon en kan je niet 1.2.3.. een nieuwe er voor terug krijgen.
De Mangabeys is een geval apart. Wel jammer dat je het dierbestand alleen negatief bekijkt, gezien er ook genoeg bij komt, maar daar zal je voor moeten zoeken in de ecodisplays.

Excuses dat ik niet de juiste soortnamen gebruik. Maar je snapt de strekking wel van m’n verhaal toch.

Ik ben niet negatief maar vind het vooral jammer. Vooral het park(buiten de ecodisplays) mag wel meer diversiteit hebben. En dan met name de hoek fazanterie en mensapen.

Gebruikersavatar
zoofan
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2488
Lid geworden op: 11 nov 2010, 14:55

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door zoofan »

Wat ier met de mangabey's gebeurd? Ben wel benieuwd als het als een geval apart wordt beschreven.

Gebruikersavatar
Asbolus
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 541
Lid geworden op: 04 jan 2022, 17:07
Favoriete dierentuin: Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Asbolus »

Cowroy schreef:
24 mar 2024, 18:40
Excuses dat ik niet de juiste soortnamen gebruik. Maar je snapt de strekking wel van m’n verhaal toch.

Ik ben niet negatief maar vind het vooral jammer. Vooral het park(buiten de ecodisplays) mag wel meer diversiteit hebben. En dan met name de hoek fazanterie en mensapen.
Nja de soorten die je noemt hebben allemaal wel goede redenen om niet zichtbaar te zijn voor publiek of uit de collectie te zijn gegaan.
De kaaiman en Lynx beide aan ouderdom overleden. (geval van enkel dier)
Rendieren zit voor het dierenpark geen toekomst in,
Flamingo's en vogelgriep is geen doen zonder een mega voliere.
Jakhalzen hebben geen toekomst in dierenparken, totaal geen vraag aan in de EAZA.
De fazanterie loopt natuurlijk leeg ipv actieve expert. Geef het tijd en er zal vast binnen de komende jaren iets nieuws voor herreizen.
Waar kan ik de [zeldzame soort] vinden?

Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door MennoPebesma »

zoofan schreef:
24 mar 2024, 19:41
Wat ier met de mangabey's gebeurd? Ben wel benieuwd als het als een geval apart wordt beschreven.
De goudbuikmangabeys zitten al een tijdje achter de schermen.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 862
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door JvG »

Asbolus schreef:
24 mar 2024, 20:19
Cowroy schreef:
24 mar 2024, 18:40
Excuses dat ik niet de juiste soortnamen gebruik. Maar je snapt de strekking wel van m’n verhaal toch.

Ik ben niet negatief maar vind het vooral jammer. Vooral het park(buiten de ecodisplays) mag wel meer diversiteit hebben. En dan met name de hoek fazanterie en mensapen.
Nja de soorten die je noemt hebben allemaal wel goede redenen om niet zichtbaar te zijn voor publiek of uit de collectie te zijn gegaan.
De kaaiman en Lynx beide aan ouderdom overleden. (geval van enkel dier)
Rendieren zit voor het dierenpark geen toekomst in,
Flamingo's en vogelgriep is geen doen zonder een mega voliere.
Jakhalzen hebben geen toekomst in dierenparken, totaal geen vraag aan in de EAZA.
De fazanterie loopt natuurlijk leeg ipv actieve expert. Geef het tijd en er zal vast binnen de komende jaren iets nieuws voor herreizen.
Wat mij nu wel hoop geeft is de verbouwing rond/van de olifanten. Dit was ook jaren al een pijnpunt wat ze nu oppakken. Het zou mij niet verbazen dat ze hierna ook de hoek van de mensapen/vogels stap voor stap aanpakken. Al zouden andere updates zoals de Safari ook voor kunnen gaan qua prioriteiten...

Ik denk dat er iets gaat terugkomen voor de kaaiman, maar geen enorm grote soort, eerder iets vergelijkends zou in dat verblijf prima passen. Deze is nog niet zo heel lang overleden dus geef het tijd.

Ik was vorige week maandag in Burgers en tijdens mijn wandeling in de Desert dacht ik dat het oude lynxenverblijf kleiner lijkt dan het konijnuiltjes/renkoekenverblijf. Een wissel en verbouwing van het vogelverblijf voor een lynx/vergelijkend roofdier zou die hoek ook een update geven. Eventueel zou je in een uitbouw extra ruimte voor nachtverblijven kunnen realiseren.

Enne lierherten voor de bosrendieren in de plaats? Lierherten zijn veel zeldzamer dan de bosrendieren. Dat ze voor deze dieren meer ruimte willen hebben plijt wel voor hun visie qua toekomstbeeld van dierentuinen. Niet zoveel mogelijk soorten maar bewuste keuzes en denken aan de populaties die het nodig hebben (insitu en/of exsitu). Het lijkt maar een hertje voor de meeste bezoekers maar daar komt educatie om de hoek kijken ;)

Het lijkt ergens wel een leegloop als je de vertrekkende soorten van de laatste jaren op een rijtje zet, maar als je de komende soorten ertegenover zet valt het wel mee. Het zijn dan wel vaak kleinere soorten of vogels maar geregeld ook zeldzamere dieren in dierentuinen met een goed verhaal.

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Apenarend »

Hebben ze dan momenteel 2 groepen lierherten? Het bestand op ZTL (1.7) lijkt me daarvoor niet zo groot. Of zijn ze allemaal apart gaan staan?

Er zijn natuurlijk wel een aantal interessante soorten verdwenen (rode lynx, jakhals, dikhoornschaap, kaaiman). Anderzijds zijn de vogelverzamelingen in de Bush en Mangrove veel interessanter geworden. Maar als je niet speciaal een vogelliefhebber bent, kan ik het gevoel van terugval wel begrijpen.

Toch zitten er ook qua zoogdieren wel nog interessante soorten: katfret, beisa, witstaartgnoe, cactusmuis, katoenrat, Merriam's kangoeroerat, Java banteng, Maleise beer, lierhert, zeekoe, terwijl ze ook met de Sumatraanse tijgers en Sri Lanka luipaarden blijven tegen de stroom oproeien.
Nog steeds een prima lijstje wat mij betreft.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

lintworm
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 apr 2023, 21:09
Favoriete dierentuin: Schönbrunn

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door lintworm »

Apenarend schreef:
24 mar 2024, 21:41
Hebben ze dan momenteel 2 groepen lierherten? Het bestand op ZTL (1.7) lijkt me daarvoor niet zo groot. Of zijn ze allemaal apart gaan staan?

Er zijn natuurlijk wel een aantal interessante soorten verdwenen (rode lynx, jakhals, dikhoornschaap, kaaiman). Anderzijds zijn de vogelverzamelingen in de Bush en Mangrove veel interessanter geworden. Maar als je niet speciaal een vogelliefhebber bent, kan ik het gevoel van terugval wel begrijpen.

Toch zitten er ook qua zoogdieren wel nog interessante soorten: beisa, witstaartgnoe, cactusmuis, katoenrat, Merriam's kangoeroerat, Java banteng, Maleise beer, lierhert, zeekoe, terwijl ze ook met de Sumatraanse tijgers en Sri Lanka luipaarden blijven tegen de stroom oproeien.
Nog steeds een prima lijstje wat mij betreft.
Ze hebben 2 groepen zwijnsherten (totaal zo'n 15 individuen), niet lierherten. De lierherten zijn er op dit moment ook een stuk meer dan 1.7 (als is de kweekman overleden).

In het kaaimanverblijf zal gewoon weer een nieuwe kaaiman terugkomen volgens Burgers' (maar welke soort werd niet genoemd), ook het rode lynxenverblijf zal gewoon weer gevuld gaan worden. De goudbuikmangabeys zitten voorlopig nog achter de schermen, er werd ergens genoemd dat ze pas terug komen als er een nieuwe gorillaman is (reden voor verhuis was aanpassing van gorillabinnenverblijven vanwege de vele jonge mannen), dus dat kan nog wel even duren...

Burgers' zoogdiercollectie is een pak minder dan 10 jaar terug en ook qua vogels is dat zo (maar stabiel sinds 2017), maar de soorten die ze hebben zijn nog wel vrij bijzonder gemiddeld genomen. Los daarvan snap ik de keuzes om goudjakhalzen en rendieren te vervangen door een stereotype panter en minder publieksvriendelijke herten niet. De enige logische verklaring is voorsorteren op een lange termijn en dat we op middellange termijn daar serieuze aanpassingen kunnen verwachten en dat ze daarom niet te veel moeite in vervanging stoppen. Voor de gemiddelde bezoeker is het nu iig wel minder aantrekkelijk Maar mijn verwachting is dat eerst de fazanterie plat gaat...

Ik zag op Facebook dat de nieuwe muntjakman (uit Landau) nu voor de schermen te zien is in de Rimba, dus een zoogdiersoort is weer terug na een korte afwezigheid. Misschien niet de meest spectaculaire soort, maar past er educatief mooi bij.

Gebruikersavatar
rick04
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 2436
Lid geworden op: 06 apr 2020, 11:32
Favoriete dierentuin: The Living Coast
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door rick04 »

In de Desert zouden sinds vorige maand 10 Musduiven (Columbina passerina) zitten volgens ZTL.
You can find me in the zoo :)

Gebruikersavatar
Mr. Gharial
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 594
Lid geworden op: 25 jan 2022, 11:26
Favoriete dierentuin: Wildlands, Burgers' Zoo

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Mr. Gharial »

rick04 schreef:
05 apr 2024, 15:04
In de Desert zouden sinds vorige maand 10 Musduiven (Columbina passerina) zitten volgens ZTL.
Ook 4.2 Amerikaanse goudvinken (Spinus tristis)
Monsieur gavial! (Dun, dun dun duuun) J'n'veux pas mourir!

Apenarend
Laafsekikker (EW)
Laafsekikker (EW)
Berichten: 6559
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:20
Favoriete dierentuin: de BBB's
Locatie: Waregem

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Apenarend »

Mooi nieuws. Burgers is een zeer aantrekkelijke tuin geworden voor zelden getoonde vogelsoorten. Goed dat ze ook voor de woestijnhal opnieuw soorten toevoegen.
Extinction is forever!
Saving threatened rainforest forever: http://www.rainforesttrust.org/

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza en Burgers Zoo
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic Burgers' Zoo (2024)

Bericht door Dustin1999 »

In Burgers Zoo is er binnenkort een nieuwe reptielensoort te zien namelijk Sterschildpadden die zijn opgevangen na inbeslagname wegens illegale handel. Ze komen waarschijnlijk in één van de watervaranen verblijven in Rimba!

Bron: https://zooflits.nl/binnenkort-nieuwe-r ... Lb-wTuHhN2

Plaats reactie