Nieuwstopic ZooParc Overloon

Al het nieuws van de dierentuinen die binnen "De Nederlandse Vereniging van Dierentuinen" (http://www.nvdzoos.nl) vallen.
Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door MennoPebesma »

BINNENKORT: een nieuwe diersoort in ZooParc! 😍

Kun jij raden welk dier binnenkort te vinden is in expeditiegebied Jangalee?

🔉Tip: let op het vlekkenpatroon en zet je geluid aan!

#nieuw #nieuwesoort #binnenkort #teaser #raden #radenmaar #rara #zooparc

Bron: Instagram ZooParc Overloon


freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 431
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door freerk1982 »

BINNENKORT: een nieuwe diersoort in ZooParc! 😍

Kun jij raden welk dier binnenkort te vinden is in expeditiegebied Jangalee?

🔉Tip: let op het vlekkenpatroon en zet je geluid aan!

#nieuw #nieuwesoort #binnenkort #teaser #raden #radenmaar #rara #zooparc

Bron: Instagram ZooParc Overloon
Uiteraard de nevelpanters. Kijkende naar de kaart hebben ze westelijk van het tijgerverblijf plaats, ten zuiden van de wilde honden. De oude plek van de pekari's (waar nu het 3e capibaraverblijf is) en de krabetende wasberenverblijf lijkt mij wat te ver van het Jangaleegebied. Of je moet in de verblijven van de tapirs en vicuña's ook Aziatische dieren huisvesten.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 862
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door JvG »

freerk1982 schreef:
13 mar 2024, 12:48
BINNENKORT: een nieuwe diersoort in ZooParc! 😍

Kun jij raden welk dier binnenkort te vinden is in expeditiegebied Jangalee?

🔉Tip: let op het vlekkenpatroon en zet je geluid aan!

#nieuw #nieuwesoort #binnenkort #teaser #raden #radenmaar #rara #zooparc

Bron: Instagram ZooParc Overloon
Uiteraard de nevelpanters. Kijkende naar de kaart hebben ze westelijk van het tijgerverblijf plaats, ten zuiden van de wilde honden. De oude plek van de pekari's (waar nu het 3e capibaraverblijf is) en de krabetende wasberenverblijf lijkt mij wat te ver van het Jangaleegebied. Of je moet in de verblijven van de tapirs en vicuña's ook Aziatische dieren huisvesten.
Ik denk dat ze mogelijk juist in het hart van het oude park komen. De oude voliere is al gesloopt, het pecariperk tijdelijk opgevuld met een capibara, de krabbenetende wasberen gaan daar weg en het themagebied Amazone wordt op meerdere plekken waaronder op de site niet meer aangegeven. Daarintegen worden de Amazone-dieren genoemd op de pagina Madidi...
Door de vicuna's/nandoes te ruilen met de "laatste" Aziatische hoefdieren die in het oude perk van de wilde honden zitten hebben ze dan ook meer aansluiting met de tijgers. De tussenliggende verblijven zouden daarna rustig omgebouwd/vernieuwd kunnen worden voor Aziatische soorten. Vanaf de slingerapen zou je dan het themagebied Madidi kunnen beginnen.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door daniel1109 »

JvG schreef:
13 mar 2024, 13:59
freerk1982 schreef:
13 mar 2024, 12:48
BINNENKORT: een nieuwe diersoort in ZooParc! 😍

Kun jij raden welk dier binnenkort te vinden is in expeditiegebied Jangalee?

🔉Tip: let op het vlekkenpatroon en zet je geluid aan!

#nieuw #nieuwesoort #binnenkort #teaser #raden #radenmaar #rara #zooparc

Bron: Instagram ZooParc Overloon
Uiteraard de nevelpanters. Kijkende naar de kaart hebben ze westelijk van het tijgerverblijf plaats, ten zuiden van de wilde honden. De oude plek van de pekari's (waar nu het 3e capibaraverblijf is) en de krabetende wasberenverblijf lijkt mij wat te ver van het Jangaleegebied. Of je moet in de verblijven van de tapirs en vicuña's ook Aziatische dieren huisvesten.
Ik denk dat ze mogelijk juist in het hart van het oude park komen. De oude voliere is al gesloopt, het pecariperk tijdelijk opgevuld met een capibara, de krabbenetende wasberen gaan daar weg en het themagebied Amazone wordt op meerdere plekken waaronder op de site niet meer aangegeven. Daarintegen worden de Amazone-dieren genoemd op de pagina Madidi...
Door de vicuna's/nandoes te ruilen met de "laatste" Aziatische hoefdieren die in het oude perk van de wilde honden zitten hebben ze dan ook meer aansluiting met de tijgers. De tussenliggende verblijven zouden daarna rustig omgebouwd/vernieuwd kunnen worden voor Aziatische soorten. Vanaf de slingerapen zou je dan het themagebied Madidi kunnen beginnen.
Ik zie op de site nog gewoon Amazone als gebied staan. Zowel bij de dieren als op de plattegrond (al is dit wel nog de plattegrond van 2023). Er zijn namelijk ook nog steeds geelborstkapucijn apen, neusberen en de Capibara's + tapirs in dat deel.

Gebruikersavatar
JvG
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 862
Lid geworden op: 02 jul 2017, 06:31
Favoriete dierentuin: -

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door JvG »

daniel1109 schreef:
13 mar 2024, 16:39
JvG schreef:
13 mar 2024, 13:59
Ik denk dat ze mogelijk juist in het hart van het oude park komen. De oude voliere is al gesloopt, het pecariperk tijdelijk opgevuld met een capibara, de krabbenetende wasberen gaan daar weg en het themagebied Amazone wordt op meerdere plekken waaronder op de site niet meer aangegeven. Daarintegen worden de Amazone-dieren genoemd op de pagina Madidi...
Door de vicuna's/nandoes te ruilen met de "laatste" Aziatische hoefdieren die in het oude perk van de wilde honden zitten hebben ze dan ook meer aansluiting met de tijgers. De tussenliggende verblijven zouden daarna rustig omgebouwd/vernieuwd kunnen worden voor Aziatische soorten. Vanaf de slingerapen zou je dan het themagebied Madidi kunnen beginnen.
Ik zie op de site nog gewoon Amazone als gebied staan. Zowel bij de dieren als op de plattegrond (al is dit wel nog de plattegrond van 2023). Er zijn namelijk ook nog steeds geelborstkapucijn apen, neusberen en de Capibara's + tapirs in dat deel.
Als je expeditie aanklikt dan staat "Amazone" er niet meer tussen als expeditiegebied. Klik je dan op "Madidi" en kijk je dan bij "wie wonen er in Madidi" dan staan de Amazonesoorten daar ook tussen...

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door daniel1109 »

JvG schreef:
13 mar 2024, 16:43
daniel1109 schreef:
13 mar 2024, 16:39
JvG schreef:
13 mar 2024, 13:59
Ik denk dat ze mogelijk juist in het hart van het oude park komen. De oude voliere is al gesloopt, het pecariperk tijdelijk opgevuld met een capibara, de krabbenetende wasberen gaan daar weg en het themagebied Amazone wordt op meerdere plekken waaronder op de site niet meer aangegeven. Daarintegen worden de Amazone-dieren genoemd op de pagina Madidi...
Door de vicuna's/nandoes te ruilen met de "laatste" Aziatische hoefdieren die in het oude perk van de wilde honden zitten hebben ze dan ook meer aansluiting met de tijgers. De tussenliggende verblijven zouden daarna rustig omgebouwd/vernieuwd kunnen worden voor Aziatische soorten. Vanaf de slingerapen zou je dan het themagebied Madidi kunnen beginnen.
Ik zie op de site nog gewoon Amazone als gebied staan. Zowel bij de dieren als op de plattegrond (al is dit wel nog de plattegrond van 2023). Er zijn namelijk ook nog steeds geelborstkapucijn apen, neusberen en de Capibara's + tapirs in dat deel.
Als je expeditie aanklikt dan staat "Amazone" er niet meer tussen als expeditiegebied. Klik je dan op "Madidi" en kijk je dan bij "wie wonen er in Madidi" dan staan de Amazonesoorten daar ook tussen...
Dan mogen ze wel zorgen dat de site overal hetzelfde aangeeft ;)

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Boots »

Vreemd dat ze het hebben over binnenkort terwijl ik nog nergens iets vernomen heb van bouwactiviteiten.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door daniel1109 »

In ZooParc Overloon is binnenkort een nieuwe diersoort te zien: de nevelpanter. Het expeditiegebied Jangalee wordt hiermee verder uitgebreid. De voorbereidende werkzaamheden zijn begonnen en eind maart start de bouw van het nieuwe verblijf.

De komst van de nevelpanters past bij de wens van ZooParc Overloon om bij te dragen aan het behoud van bedreigde soorten.

Om plaats te maken voor de nevelpanters gaan de krabbenetende wasberen intern verhuizen. De dieren krijgen binnenkort een ander verblijf in het gebied dat beter aansluit bij de soort, namelijk in Madidi. In dit expeditiegebied staat de natuur van Zuid-Amerika centraal.
Het uiteindelijke doel is om het oude Amazonegebied in de komende jaren om te vormen tot het Aziatische gebied Jangalee. De komst van de nevelpanters is hierin de eerste stap.

Naar verwachting zijn de bouwwerkzaamheden voor de zomervakantie afgerond. Niet veel later zullen de nevelpanters arriveren in Overloon.

https://www.facebook.com/share/p/5S43dwhioUKZcwBP/


freerk1982
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 431
Lid geworden op: 15 nov 2020, 21:03
Favoriete dierentuin: Aqua Zoo

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door freerk1982 »

“Het uiteindelijke doel is om het oude Amazonegebied in de komende jaren om te vormen tot het Aziatische gebied Jangalee. De komst van de nevelpanters is hierin de eerste stap!” aldus Huibers.
Een mooie upgrade. Al ben ik nieuwsgierig of diersoorten als de tapirs en vicuña's blijven. Bij Madidi en de eilanden waar nu de o.a. de slingerapen zitten zie ik weinig ruimte voor uitbreiding van dit gebied.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door daniel1109 »

freerk1982 schreef:
14 mar 2024, 12:03
“Het uiteindelijke doel is om het oude Amazonegebied in de komende jaren om te vormen tot het Aziatische gebied Jangalee. De komst van de nevelpanters is hierin de eerste stap!” aldus Huibers.
Een mooie upgrade. Al ben ik nieuwsgierig of diersoorten als de tapirs en vicuña's blijven. Bij Madidi en de eilanden waar nu de o.a. de slingerapen zitten zie ik weinig ruimte voor uitbreiding van dit gebied.
Is er tussen het restaurant van Headquarter en de volière van Madidi geen ruimte? Of misschien de verblijven van de pelikanen en zwarte brulapen + doodshoofdaapjes samenvoegen en verbouwen? De zwarte brulapen hebben (of moeten nog krijgen) naast Madidi ook nog een verblijf en de doodshoofdaapjes hebben ook een 2e eiland. En kroeskoppelikanen komen niet in Zuid-Amerika voor, dus die horen sowieso al niet in Madidi thuis.

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Boots »

Oké binnenkort is dus voor de zomervakantie. Dat zou ik zelf geen binnenkort goed noemen, maar goed.
De locatie van de nevelpanters dus anders dan volgens de geruchten. Dat geeft weer een totaal ander beeld. Wellicht dat de kamelen dus juist wel in de plannen voorkomen en de penseelzwijnen en de dwergnijlpaarden juist verplaatsen naar het uitbreidingsgebied voor het project tropisch Afrika.
Wat betreft de tapirs hoop ik dat er weer Maleise tapirs komen ipv ZA tapirs. De rode neusberen staan al op de uitsterflijst. Dan blijven er nog vicuna's + 3 apen soorten over waarvan de vraag wordt of deze de collectie gaan verlaten of het themagebied Madidi zullen inleiden.

Ik zal pas oordelen als het nevelpanter verblijf af is, maar ik vond het Amazone gedeelte wel altijd super sfeervol. Met de eilandjes, het vele water en de volle beplanting. Ik hoop vooral dat ze met de werkzaamheden de sfeer van het gebied weten te bewaren.

Gebruikersavatar
Dustin1999
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 mei 2018, 14:32
Favoriete dierentuin: Diergaarde Blijdorp, Pairi Daiza en Burgers Zoo
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Dustin1999 »

ZooParc Overloon werkt aan nieuw themagebied met nijlpaarden

Het Brabantse dierenpark ZooParc Overloon gaat in 2025 een nieuw gebied openen. Achter de schermen werkt de dierentuin aan een nieuw themadeel dat zal draaien om tropisch Afrika. Het Afrikaanse gebied krijgt de naam Ngyuwe.

Waar het nieuwe themagebied in ZooParc Overloon gerealiseerd moet gaat worden is nog onduidelijk. Wel wekt een aankondiging in het park sterk de indruk dat er dwergnijlpaarden te zien zullen zijn. Op dit moment wordt deze soort al door de dierentuin in een ouder verblijf gehouden.

Een woordvoerster bevestigt de plannen aan ZooFlits, maar wil verder nog niets over het project kwijt. Het nieuwe gebied moet in 2025 openen. De dierentuin heeft al een logo voor het gebied laten maken.


Zevende expeditiegebied
Ngyuwe wordt het zevende expeditiegebied in ZooParc Overloon. Momenteel kunnen bezoekers al zes andere delen van het park bezoeken, zoals Boulders Beach met Afrikaanse pinguïns, het Australië-gebied Outback met kangoeroes, en Itampolo met dieren uit Madagaskar. Een groot deel van ZooParc Overloon is gewijd aan Ngorongoro, een al bestaand Afrikaans gebied met giraffen, leeuwen en wilde honden.

Door diverse vernieuwingen gaat de parkindeling van ZooParc de komende jaren flink op de schop. Deze week maakte het park bekend dat het Aziatische deel Jangalee wordt uitgebreid met nevelpanters. Hiervoor moet het huidige Amazone-gebied grotendeels wijken. Een deel van de dieren uit dat gebied wordt daarom onderdeel van het nieuwe Zuid-Amerika gebied Madidi.

Bron: https://zooflits.nl/zooparc-overloon-we ... jlpaarden/

Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
aardvarkentje15
Laafsekikker (EN)
Laafsekikker (EN)
Berichten: 1333
Lid geworden op: 27 jan 2015, 18:46
Favoriete dierentuin: Dierenpark ziezoo
Locatie: Nootdorp

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door aardvarkentje15 »

Boots schreef:
14 mar 2024, 19:38
Oké binnenkort is dus voor de zomervakantie. Dat zou ik zelf geen binnenkort goed noemen, maar goed.
De locatie van de nevelpanters dus anders dan volgens de geruchten. Dat geeft weer een totaal ander beeld. Wellicht dat de kamelen dus juist wel in de plannen voorkomen en de penseelzwijnen en de dwergnijlpaarden juist verplaatsen naar het uitbreidingsgebied voor het project tropisch Afrika.
De kamelen verhuizen intern naar het uitbreidingsgebied omdat op hun plek juist het tropisch afrika gebied komt, aldus de nieuwe plattegrond. de kamelen zitten ten noorden van de afrikaanse wilde honden tzt.
"It's a moral question about wether we have the right to exterminate species" - Sir David Attenborough

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door daniel1109 »

aardvarkentje15 schreef:
15 mar 2024, 19:15
Boots schreef:
14 mar 2024, 19:38
Oké binnenkort is dus voor de zomervakantie. Dat zou ik zelf geen binnenkort goed noemen, maar goed.
De locatie van de nevelpanters dus anders dan volgens de geruchten. Dat geeft weer een totaal ander beeld. Wellicht dat de kamelen dus juist wel in de plannen voorkomen en de penseelzwijnen en de dwergnijlpaarden juist verplaatsen naar het uitbreidingsgebied voor het project tropisch Afrika.
De kamelen verhuizen intern naar het uitbreidingsgebied omdat op hun plek juist het tropisch afrika gebied komt, aldus de nieuwe plattegrond. de kamelen zitten ten noorden van de afrikaanse wilde honden tzt.
Het lijkt mij dat de kamelen dan toch tijdelijk daarheen gaan. Tot er meer ruimte is in Jangalee. De kamelen zullen denk ik dan wel in het verblijf van de tapirs en de capibara's passen. Deze nieuwe plek is natuurlijk onlogisch om tot Jangalee te rekenen. Je ziet eerst de Afrikaanse wilde honden lopen

Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Boots »

Het viel mij ook op dat het boshondenverblijf weer groter staat ingetekend dan op de vorige plattegrond. Wellicht dat ze het verblijf dus wederom vergroten.
Het verplaatsen van de kamelen roept natuurlijk vragen op richting de toekomst. Ik denk dat ze een zo eenvoudig mogelijk een tijdelijk verblijf realiseren en de oude boerderij als binnen verblijf gebruiken net zoals bij de boerderij dieren.
Aan de andere kant; als ze nu een mooi verblijf neerzetten en rekening houden met een toekomstige invulling. Ik zou de dromedarissen wel die kant op willen zien gaan. In een woestijnverblijf met Somalische ezels (is dat een combi die kan?) of een mooie gazelle soort. Dan krijgen ze in het Australië gebied ruimte voor... noem het maar op.

Ik moet er wel even aan wennen hoe ze nu de boel gaan omgooien, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze toe werken naar een groter idee dat al in grote lijnen op papier staat.

Gebruikersavatar
daniel1109
Laafsekikker dikkopje (LC)
Laafsekikker dikkopje (LC)
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jan 2023, 16:53
Favoriete dierentuin: Pairi Daiza

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door daniel1109 »

Boots schreef:
16 mar 2024, 13:22
Het viel mij ook op dat het boshondenverblijf weer groter staat ingetekend dan op de vorige plattegrond. Wellicht dat ze het verblijf dus wederom vergroten.
Het verplaatsen van de kamelen roept natuurlijk vragen op richting de toekomst. Ik denk dat ze een zo eenvoudig mogelijk een tijdelijk verblijf realiseren en de oude boerderij als binnen verblijf gebruiken net zoals bij de boerderij dieren.
Aan de andere kant; als ze nu een mooi verblijf neerzetten en rekening houden met een toekomstige invulling. Ik zou de dromedarissen wel die kant op willen zien gaan. In een woestijnverblijf met Somalische ezels (is dat een combi die kan?) of een mooie gazelle soort. Dan krijgen ze in het Australië gebied ruimte voor... noem het maar op.

Ik moet er wel even aan wennen hoe ze nu de boel gaan omgooien, maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze toe werken naar een groter idee dat al in grote lijnen op papier staat.
Dingo's in het Australië gebied zou dan wel een leuke en unieke mogelijkheid zijn. Hekwerk in het water zodat ze niet kunnen ontsnappen, maar men vanuit de weide wel open zicht het verblijf in heeft.

Dromedarissen in een woestijnvlakte met Somalische ezels en misschien oryxen zou ook mooi zijn. Daar zouden dan nog kleine verblijven met o.a. een fennek vos bij kunnen.

Hoe dan ook, het zijn mooie ontwikkelingen in Overloon. Altijd mooi om te zien dat een park groeit

Jens01
Laafsekikkerdril (NE)
Laafsekikkerdril (NE)
Berichten: 62
Lid geworden op: 08 jul 2021, 23:05
Favoriete dierentuin: Wildlands

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Jens01 »

Ik heb er ook vertrouwen in al hoop ik wel dat de aanleg en zichtlijnen in het Amazonia gebied grotendeels behouden blijven en er niet overal net- en kooiconstructies zichtbaar zullen zijn. ZooParc staat in mijn Nederlandse top drie door de geweldige aanleg, en ik hoop niet dat dat met het nieuwe masterplan verloren gaat.

Gebruikersavatar
Laafsekikker
Fictieve account
Fictieve account
Berichten: 3840
Lid geworden op: 11 nov 2010, 22:22
Favoriete dierentuin: Elke dierentuin
Locatie: Het forum
Contacteer:

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Laafsekikker »

Bouw verblijf nevelpanter in ZooParc gestart, andere werkzaamheden klaar

De bouw van het verblijf van de nevelpanter in ZooParc is gestart: momenteel worden de funderingen van het nieuwe verblijf geplaatst. Daarnaast is ook het verblijf van de leeuwen opgeknapt en is de nieuwe speeltuin bij Headquarters compleet.

Om ruimte te maken voor het nieuwe verblijf van de nevelpanter is het oude onderkomen van de krabbenetende wasberen gesloopt. De dieren zelf zijn verhuisd naar een nieuw onderkomen in expeditiegebied Madidi.

Hoofd dierenverzorger Steven van den Heuvel: "De dieren passen beter in dit gebied waar de natuur van Zuid-Amerika centraal staat. Krabbenetende wasberen komen namelijk uit deze regio." Momenteel wennen ze nog aan het nieuwe verblijf, maar binnenkort zullen ze zichtbaar zijn voor bezoekers. De nevelpanter wordt later dit jaar in Overloon verwacht.

Leeuwenverblijf
Ook het leeuwenverblijf heeft een opknapbeurt gehad. Van den Heuvel: "Er is een extra plateau geplaatst, de schuilhut is vervangen en er zijn bomen geplant die in de zomer voor extra schaduw zorgen. De auto waar de leeuwen graag op zonnebaden, is ook vervangen."

De oude terreinwagen is, onder grote belangstelling van de media, verkocht voor 750 euro. De opbrengsten gaan naar verschillende projecten van Stichting Wildlife. General manager Roel Huibers: "Het is echt super dat ZooParc op zo'n ludieke wijze een steentje bij mag dragen aan het beschermen van de natuur."

Speeltuin
De speeltuin bij Headquarter is na het toevoegen van enkele speeltoestellen compleet. Huibers: "De nieuwe speeltoestellen zijn allemaal wat lager bij de grond, zodat ook de allerkleinsten er nu vertier kunnen hebben."


Gebruikersavatar
MennoPebesma
Laafsekikker (CR)
Laafsekikker (CR)
Berichten: 3527
Lid geworden op: 11 jul 2018, 10:20
Favoriete dierentuin: Meerdere
Locatie: Fryslân, Nederland

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door MennoPebesma »

Helaas moeten we mededelen dat een van de bonte vari's is overleden.

Het mannetje Mandidy bereikte bijna de leeftijd van 20 jaar, wat heel oud is voor deze diersoort. Ouderdom gaat vaak gepaard met gezondheidsproblemen, wat het dier uiteindelijk fataal is geworden.

Zijn broer Nosy van 18 jaar blijft nu alleen over in het gezelschap van de ringstaartmaki’s. Momenteel zijn we in overleg met het Europees Managementprogramma of er binnenkort nieuwe vari's toegevoegd kunnen worden aan expeditiegebied Itampolo.

Bron: Facebook ZooParc Overloon


Boots
Laafsekikkertje (VU)
Laafsekikkertje (VU)
Berichten: 264
Lid geworden op: 10 feb 2022, 18:52
Favoriete dierentuin: ZOO Antwerpen

Re: Nieuwstopic ZooParc Overloon

Bericht door Boots »

Wat mij betreft een mooie kans om het gebied weer wat spannender in te richten. Er moet toch meer mogelijk zijn dan alleen ringstaartmaki's en een vari soort.

Plaats reactie